lcmc

Bryllupskagen, hvad skal der i?

8 posts in this topic

Min søster skal lave bryllupskagen til os. Hun er ikke prof., men har lavet det 3-4 gange før og går meget op i lagkager med videre., og er dygtigt til det. Nu har hun så spurgt hvilket fyld der skal i og hvordan bundene skal være... Og tja... Vi ved det ikke rigtig. Så har I nogle ideer og gode erfaringer?

0

Annonce ♥

Vi har valgt først en brownie bund, så en jordbær/ rabarber mousse, så en lys bund, og så hyldeblomstmousse med hvid chokoladecrunch og til sidst en lys bund :)

0

Vi har valgt først en brownie bund, så en jordbær/ rabarber mousse, så en lys bund, og så hyldeblomstmousse med hvid chokoladecrunch og til sidst en lys bund :)

Uhm det lyder lækkert :smiley-eatdrink026::metteholm

Vores bryllupskage var med Hindbær mousse og Ferreo roche creme - nam nam den var god :smiley-eatdrink026:

0

Vi havde vaniliebunde med et lag af sarah Bernard creme og et lag af appelsincreme.... det var SÅ lækkert :)

0

Annonce ♥

Jeg skal selv lave bryllupskage, er også den store kagebager og har lavet mange store kager, og også et par bryllupskager før.

Vi bliver kun 6 personer, men samtidig vil jeg gerne en stor flot kage i mange lag, derfor bliver hvert lag en forskellig type kage.

Nederste lag bliver 20 cm i diameter, lagt på 2 lyse neutrale bunde og en chokolade bund, fyldt med hindbærmouse og tobleronecreme.

Det midterste lag bliver 18 cm. i diameter, og bliver lagt på vanilje bunde med jordbærmouse og champagnecreme.

Det øverste lag bliver 16 cm i diameter, og er en banankage med vaniljecreme og hasselnødecreme.

Det nederste lag bliver med græske søjler, så der opstår et mellemrum op til de to næste lag, hvori 'topfiguren' skal stå. Og på det øverste ag bliver overfladen pyntet med vores monogram.

Det er selvfølgelig alt for meget kage til 6 personer, men jeg elsker at lave kage, og vil gerne kunne lave min drømmekage, selvom vi kun bliver så få.

Edited by MDN
0

Vi skal ha lyse bunde med hindbærcreme og med lys chokoladetrøffel, mums!

0

Synes det ville være skønt for jer hvis I kan forene jeres yndlingssmagsvarianter. Det prøver vi på. (Naturligvis vigtig den anden part kan lide modpartens farvorit) Jeg er vild med lakrids og han med hindbær, så det bliver vores udgangspunkt:-)

0

Har ikke helt bestemt os endnu men regner med at det bliver en hindbær eller jordbærfromage og så entet en Sarah barnard creme eller en hvidmousse med lime..skal lige smage et inden vi beslutter os helt.

0

Annonce ♥