GinnieB

Min tale til H2B - hvad synes I?

14 indlæg i dette emne

Hej skønne brude, både kommende og tidligere :biggrin:

Min H2B har her til aften været til julefrokost, så jeg har haft tid og fred og ro til at skrive min tale færdig.

Jeg retter nok lidt i den hen ad vejen, men ville da lige høre, hvad I synes :)

(Btw - den seddel jeg refererer til lyder: "Godmorgen skat. Håber du har sovet godt, for det har jeg.. men kan man andet?! Så skal jeg på arbejde igen, men fuck det har været en dejlig ferie. Har virkelig nydt at være så meget sammen med dig, kan slet ikke undvære dig mere. Du betyder ALT for mig skat! Elsker dig seriøst højere end jeg nogensinde har elsket nogen.. du er bare den dejligste i hele verden! Kys fra din fyr - PS; nøglerne er til dig <3")

Kære Jesper, min elskede ægtemand :D

I dag er vores livs største dag, og selvom jeg ved, du synes, jeg snakker aaalt for meget i forvejen, så synes jeg alligevel denne dag er den perfekte anledning til en tale, så det får du.

(Læse seddel op)

Den her seddel skrev du til mig for 4,5 år siden. Det var den første seddel du nogensinde har skrevet til mig, og jeg har gemt den og passet godt på den, og nogle gange når du ikke er hjemme, så læser jeg den og får de samme sommerfugle i maven, som første gang jeg læste den.

Da du skrev den her seddel havde vi været sammen i 1,5 måneds tid, og du havde lige holdt to ugers ferie. Den morgen lå der et sæt nøgler til din lejlighed, og siden har du ikke kunne slippe af med mig igen – fortryder du lidt?! :P

Før jeg mødte dig, så havde jeg en idé om, hvordan min kommende mand skulle være og se ud. Så mødte jeg dig, og du var overhoved ikke ham. Du var gammel, arrogant og whaa’ og du var intet som ham jeg troede, jeg drømte om.. og nåårh ja, du var vidst også lige i et forhold.

I takt med dit forhold langsomt smuldrede, ændrede jeg også mening om dig, for da jeg lærte dig at kende fandt jeg ud af, at du hverken var arrogant eller whaa’! Du var dejlig og fantastisk! Vi gav hinanden en chance og jeg fandt hurtigt ud af, at du var netop ham jeg drømte om.

Du gav mig en del af verden, som jeg aldrig havde oplevet før; en del med grin dagen lang, med kærlighed og tryghed som jeg aldrig havde følt det før. Du gav mig et fantastisk syn på livet, og du har det bare med at gøre tingene lidt bedre, lidt lysere og lidt dejligere. Så lov mig én ting; hvis du nogensinde tænker mindre om dig selv, end hvad du er værd, så se dig selv igennem mine øjne.

Jeg kunne stå heroppe og remse en lang liste op, med hvorfor jeg elsker dig, men sandheden er, den liste ville være alt for lang. At elske dig er det letteste i verden, for du gør let, lige fra jeg vågner om morgenen til jeg går i seng om aftenen.

Jeg kan ikke sætte punkter på, hvorfor jeg elsker dig, men skulle jeg vælge bestemte ting, så er det din sjæl, dit hjerte, og din lagengymnastik ;)

Skat, jeg havde virkelig svært ved at finde de rette ord til denne tale, for hvordan beskriver man sine følelser og hvilke ord er nok til at beskrive kærlighed?! Jeg fandt ét – ét ord jeg tidligere i dag sagde højt, som beskriver min kærlighed til dig, og det ord var ”Ja”.

Jeg har i dag giftet mig med min bedste ven, med mit livs kærlighed, med min eneste ene, og jeg vil til hver en tid sige ”Ja” til dig igen!

Jeg synes vi alle skal tage vores glas, rejse os op og skåle for den dejligste mand – min mand.

Jeg elsker dig!

Den er måske ikke så lang, men jeg får sagt hvad jeg gerne vil, og mit garanterede flæberi trækker sikkert også tiden lidt ud :lol::blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Iiih, en skøn tale. :boohoo::7himmel:

Har du noget med at jeg låner lidt til inspiration? Der er nogle ting, der også passer perfekt på vores forhold, fx:

"Før jeg mødte dig, så havde jeg en idé om, hvordan min kommende mand skulle være og se ud. Så mødte jeg dig, og du var overhoved ikke ham". :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I altså bare fantastiske, det er jeg super glad for at høre! :blush::kiss:

Iiih, en skøn tale. :boohoo::7himmel:

Har du noget med at jeg låner lidt til inspiration? Der er nogle ting, der også passer perfekt på vores forhold, fx:

"Før jeg mødte dig, så havde jeg en idé om, hvordan min kommende mand skulle være og se ud. Så mødte jeg dig, og du var overhoved ikke ham". :)

Ja, du låner da bare! :):happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare smukt, er alt for følsom til sådan noget :)

Men syntes bestemt ikke din tale er for kort, den har en fin længde.

Hvis taler bliver for lange er det os lettere at begynde at snuble lidt over ordene og glemme det der skal siges.

Og som du selv skriver, så skal der nok komme pause med flæberi ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare smukt, er alt for følsom til sådan noget :)

Men syntes bestemt ikke din tale er for kort, den har en fin længde.

Hvis taler bliver for lange er det os lettere at begynde at snuble lidt over ordene og glemme det der skal siges.

Og som du selv skriver, så skal der nok komme pause med flæberi ;)

Hehe, ja præcis. Og hvis der ikke kommer flæberi (der kommer flæberi!! :lol: ), så skal der nok også lige komme et par viiirkelig dybe vejrtrækninger :biggrin:

Og tak! :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih, en skøn tale. http://www.bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/boohoo.gif http://www.bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/7himmel.gif

Har du noget med at jeg låner lidt til inspiration? Der er nogle ting, der også passer perfekt på vores forhold, fx:

"Før jeg mødte dig, så havde jeg en idé om, hvordan min kommende mand skulle være og se ud. Så mødte jeg dig, og du var overhoved ikke ham". http://www.bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer