KrisLysgaard

Hjælp til dej/smag ved cupcake bryllupskage

6 indlæg i dette emne

Hej Brides.

Mig og H2B har snakket om hvilken Slags kage vi skal have som bryllupskage, og vi er blevet enlige om at det skal være cupcakes, men vi ved ikke hvilken slags smag det skal være. Tænker at det skal være med hvid frostig og så pynte med boet mørkeblå - da vores tema er vinter(hvid og mørkeblå) - så frostien skal være vanilje, men ved ikke hvad cupcaken skal bestå af.

H2B er MEGET kræsen, for havde godt tænkt at det kunne være en vanille cupcakes med blåbær frostig men han kan kun lide frugter som pære banan og æble :(

Håber i har nogle gode forslag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Hvis han ikke har noget imod vanilje så er æble og vanilje et rigtig godt mix.

Når jeg bager muffins og cupcakes bruger jeg altid min lille "Bible" Bogen (Cupcakes og Muffins) Du kan sikkert låne den på biblioteket. Der er mange virkelig lækre opskrifter i den. Hvis din H2B godt kan lide Banan. Så kan I prøve Banancupcakes med valnødder, eller hvad med bananmuffins med kokus.

Der er også en opskrift på Pæremuffins med pærebrændevin i bogen samt en masse andre.

I stedet for bær kunne I måske pynte med snefnug.

Der er jo også den løsning at I laver to forskellige cupcakes. Tror da også at jeres gæster vil synes at det er sjovt at der er flere forskellige slags.

Mine to brudepiger bager muffins for os og de bager både min favorit (Cupcakes med alle slags bær) og min forlovedes favorit banan med chokolade.

Rigtig god bage fornøjelse :lol:

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blå frugtfarve kan også gøre meget i en vanilje dej og så med vanilje frosting på toppen.. nam nam.. :metteholm/>

Frugt farve havde jeg også i tankerne. - for så kunne man lave F.eks en chokolade cupcake med (mørke)blå vanilje frostig og med hvide krymmel perler på toppen som en slags snefnug :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)/>

Hvis han ikke har noget imod vanilje så er æble og vanilje et rigtig godt mix.

Når jeg bager muffins og cupcakes bruger jeg altid min lille "Bible" Bogen (Cupcakes og Muffins) Du kan sikkert låne den på biblioteket. Der er mange virkelig lækre opskrifter i den. Hvis din H2B godt kan lide Banan. Så kan I prøve Banancupcakes med valnødder, eller hvad med bananmuffins med kokus.

Der er også en opskrift på Pæremuffins med pærebrændevin i bogen samt en masse andre.

I stedet for bær kunne I måske pynte med snefnug.

Der er jo også den løsning at I laver to forskellige cupcakes. Tror da også at jeres gæster vil synes at det er sjovt at der er flere forskellige slags.

Mine to brudepiger bager muffins for os og de bager både min favorit (Cupcakes med alle slags bær) og min forlovedes favorit banan med chokolade.

Rigtig god bage fornøjelse :lol:/>

Jeg må helt sikkert kunne finde den på biblioteket.

Jeg har aldrig prøvet og lave frugt muffins/cupcake før, men en gang skal jo være den første :D

Ang at lave to forskellige lyder egentlig klogt, for så kører gæsterne heller ikke trætte i dem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, jeg faldt lige over dit indlæg, og må jeg ikke lige først sige hvor fantastisk det lyder med festen på Thorvaldsens Museum, det er virkelig et dejligt og flot sted ❤

Dernæst vil jeg foreslå Jer at prøve en Blue Velvet udgave af cupcakes, de er virkelig fantastiske, både flotte, dekorative og lækre, med en fløjlsblød konsistens. Her kommer min favoritopskift fra The Hummingbird Bakery, der giver ca 12-16 cupcakes:

DEJ

120 g usaltet smør, blødgjort

300 g sukker

2 store æg

20 g kakao

2,5 spsk blå frugtfarve

1 tsk vanilleessens

300 g hvedemel

1 tsk salt

2,5 dl kærnemælk

1 spsk hvidvinseddike

1 tsk natron

GLASUR

600 g flormelis

100 g usaltet smør, blødgjort

250 g flødeost naturel

Evt blåt krymmel eller små sukkersnefnug (fx fra Specialkøbmanden)

Smør og sukker blandes ved lav hastighed og piskes derefter sammen ved høj hastighed, til det er lyst og luftigt.

Så tilsættes æggene et af gangen (pisk efter hvert æg)

Rør kakao, frugtfarve og vanilleessens sammen i en lille skål, til det får en pasta-agtig konsistens. Pastaen tilsættes nu dejen, og der røres rundt indtil den er helt opløst.

Mel og salt sigtes i en anden skål, og blandes i dejen ad to omgange, skiftevis med kærnemælken. Rør godt rundt efter hver tilsætning.

Nu blandes natron og eddike sammen i en anden skål, og røres i dejen til det er helt opløst.

Bages i 18-20 minutter ved 190 grader, eller til de virker spændstige (det er bedst kun at fylde dem 2/3, da de hæver lidt). Lad dem køle lidt af, inden de vippes ud af formene og køler helt af på en bagerist.

Flormelis og smør røres sammen ved lav hastighed til blandingen er grynet og uden store klumper. Rør flødeosten i, stadig på lav hastighed. Rør derefter på middel hastighed til glasuren er let og luftig.

Når kagerne er helt afkølede, smøres glasuren på dem alle, pånær en, der i stedet blendes til fine krummer og bruges til pynt.

Rigtig god fornøjelse, jeg håber I kan lide dem.

Kærlig hilsen Line ❤

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer