Alexandra

Bryllupsfest i Østjylland, anbefalinger?

20 posts in this topic

Hej Allesammen :)

Min forlovede og jeg er så småt begyndt på bryllupsforberedelserne, og vi er nu begyndt at kigger efter lokalerne til bryllupsfesten.

Jeg har indtil videre kigget på:

- Det Gamle Mejeri

- Kongensbro kro

- Sabro kro

- Harlev Mølle.

Harlev Mølle er det eneste af de steder, som kun har leje af lokaler, og jeg går nemlig lidt med tanken, om at vi skal finde en kok i vores vennekreds, og dermed forhåbentligt spare lidt penge på middagen, men på den anden side så kan jeg godt li' tanken om at købe den samlede pakke med både lokale og mad, hvis prisen er rimelig. Vi regner med at blive mellem 60 og 65 mennesker til festen.

Er der nogen, der har lyst til at dele ud af deres erfaringer, og som kan anbefale nogle gode lokaler i Østjylland? :)

Mvh. Alexandra

0

Annonce ♥

Hej ;)

Tillykke med brylluppet;)

Hvor snakker vi i Østjylland? Prøv evt at tjekke min tråd. Der er nogle af de overvejelser vi har haft.

Derudover hvad vil I? Kun lokaler eller hele pakken?

Ellers vender jeg lige tilbage i morgen når jeg ikke på min kærestes iPad;)

Mange hilsner

0

Hej Karina.

Mange tak for dit indlæg :) Det er nok Århus og omegn, vi bor selv i Thorsø lige ved Hammel og vielsen skal foregå i Hvilsager Kirke, så vi snakker hovedsageligt i Århus Kommune og Favrskov Kommune :)

Lige pt. er vi åbne for begge dele, da vi endnu ikke har fået snakket med en kok og dermed ved hvad det vil løbe op i, så min plan var lidt at vi skal ud og se nogle steder der tilbyder hele pakken og indhente priser, og så skal vi også ud og se nogle steder hvor det blot er lokaler og indhente priser der :)

Mvh. Alexandra

0

Vil lige indskyde at ved Harlev mølle er der ikke køkken så man kan lave maden, man kan kun opvarme den.... og ingen gryder.

0

Annonce ♥

Vil lige indskyde at ved Harlev mølle er der ikke køkken så man kan lave maden, man kan kun opvarme den.... og ingen gryder.

Det var da rigtig god og nyttig viden at få :) Tusind tak skal du ha', så tror jeg bare vi dropper den ide :happy:

Så ider til festlokaler med køkken er mere end velkommen :cheerleader3:

0

Lemmer Forsamlingshus kunne være et godt bud. Jeg kan ikke huske om der kan være 60-65 personer men et forsamlingshus i ordets egentlige forstand vil jeg ikke kalde det for

0

Lemmer Forsamlingshus kunne være et godt bud. Jeg kan ikke huske om der kan være 60-65 personer men et forsamlingshus i ordets egentlige forstand vil jeg ikke kalde det for

Tusind tak, det vil jeg da lige undersøge :)

Har brug for al den inspiration jeg kan få :super:

0

Annonce ♥

Det kan godt ske at det er lidt for langt væk, men Heidi's kro er et rigtig godt sted!

http://www.heidiskro...ere%20fotos.htm

Det er ihvertfald der vi regner med at holde vores bryllup :).

Mange tak for tippet :biggrin: Det vil vi da i hvert fald lige kigge på :biggrin:

0

Øhhh - det er så ikke det vi har fået af vide...det må jeg vist hellere undersøge.

Der er da umiddelbart køkken i begge længer ?!

0

Nu har jeg booket Harlev Mølle, og været derude af 2 omgange. Og jo der er køkken, og man kan sagtens lave middag der. Det er faktisk et ret stort køkken, så der er også kummefryser, 2x køleskabe og anretterborde. Det kommer til at passe fint med vores "gør-det-selv-pakke. :biggrin:

Så genovervej om I orker stå med det hele selv, det er et stort arrangement. Vi får maden udenfra, og har så nogle piger som anretter og serverer maden.

Det er super romantiske omgivelser og jeg regner med vi også får taget bryllupsbillederne der.

0

Nu har jeg booket Harlev Mølle, og været derude af 2 omgange. Og jo der er køkken, og man kan sagtens lave middag der. Det er faktisk et ret stort køkken, så der er også kummefryser, 2x køleskabe og anretterborde. Det kommer til at passe fint med vores "gør-det-selv-pakke. :biggrin:

Så genovervej om I orker stå med det hele selv, det er et stort arrangement. Vi får maden udenfra, og har så nogle piger som anretter og serverer maden.

Det er super romantiske omgivelser og jeg regner med vi også får taget bryllupsbillederne der.

Ok det var da rigtig dejligt at høre, fordi synes da stedet er så super fint, og det er et af de eneste steder som jeg synes kunne være passende hvis vi vælger at få maden udefra eller få en kok i vennekredsen til at lave det, så jeg vil da helt klart putte den på listen over steder som vi skal ud at se. :)

Når alt kommer til alt så er det prisen der afgører, om vi køber hele pakken eller vælger lokalerne og får maden andet steds fra :fløjt: Så jeg holder begge muligheder åbne indtil vi har været ude og indhente priser og har et klart overblik over hvad der bedst kan betale sig. Selve bryllupsfesten er min højeste prioritet, så vil jeg hellere spare lidt på kjole, indbydelser, bordkort og pynt osv :happy:

Tusind tak for alle jeres forslag, bliv endelig ved med at komme med jeres anbefalinger og erfaringer :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej.

Vi blev gift i sommers og festen blev holdt på Mollerupgård. På Mollerup golfklub i Risskov.

Det var bare det bedste der findes. Vi har fået mange roser efterfølgende.

Jeg er selv uddannet tjener og har arbejdet bla. på Det gl. Mejeri, som du nævner, og andre store restauranter og hoteller i Jylland.

Vi havde flere gæster fra København, som også er vant til at komme ud, og alle var meget begejstrede for Mollerupgård. Mollerupgård er simpelthen et fantastisk sted. Se link på min profil.

Håber I finder et sted :-)

0

Og vil lige nævne at det også var det billigste tilbud vi fik....

0

Hej.

Vi blev gift i sommers og festen blev holdt på Mollerupgård. På Mollerup golfklub i Risskov.

Det var bare det bedste der findes. Vi har fået mange roser efterfølgende.

Jeg er selv uddannet tjener og har arbejdet bla. på Det gl. Mejeri, som du nævner, og andre store restauranter og hoteller i Jylland.

Vi havde flere gæster fra København, som også er vant til at komme ud, og alle var meget begejstrede for Mollerupgård. Mollerupgård er simpelthen et fantastisk sted. Se link på min profil.

Håber I finder et sted :-)

Uh jamen jeg kender da godt Mollerup, har boet i lystrup og går til hundetræning lige ved engsøen, så det er da egentligt sjovt at jeg ikke har tænkt på det :)

Det vil jeg da helt kart lige tage med i mine overvejelser :D

Tusind tak skal du ha' for at minde mig om det :)

Edited by Alexandra
0

Vi skal holde bryllup på Harlev Mølle og har lige holdt møde med vores kok. Han laver mere eller mindre det hele hjemmefra fordi det er normalt og nemmest for ham og så holdes maden varm i varmekasser... så der er ingen grund til at vælge Harlev mølle fra pga køkkenet!

1

Annonce ♥

Vi skal holde det et ret fint sted, der hedder Christinekær. Det ligger sådan tæt ved Malling og Mårslet. Deres hjemmeside hedder christinekaer.dk

0

Nr. Vissing Kro har jeg haft i mine overvejelser, ligesom Juulsborg, Sabro kro og Hørning Kro pga. overnatningsmuligheder

0

Er det ikke dyrt at leje christinekær?

Hørning kro laver ifølge mine chefer rigtig god mad og det er os der laver borddekorationerne for hørning kro; )

0

Vi skal holde det et ret fint sted, der hedder Christinekær. Det ligger sådan tæt ved Malling og Mårslet. Deres hjemmeside hedder christinekaer.dk

Vores vennepar som blev gift d.11.08.2012 holdt deres fest på Christinekær, super super fint sted, og vi havde en fantastisk fest der, men synes prisen er lidt pebret :fløjt:

0

Annonce ♥