brudzilla

USA navneændring = nyt pas?

4 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, vil jeg gerne høre, om der er nogen af jer der ved, om man skal have nyt pas, hvis man rejser til USA efter brylluppet og har fået nyt navn...??

Er meget interesseret i at høre fra jer, der har været afsted eller som ved, hvor jeg kan finde information om det.

Har nemlig lige fået nyt pas for ½ år siden, og anede ikke, at jeg skulle have nyt efternavn på det tidspunkt...Så det er lidt dumt timet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ventede med at tage min mands efternavn til vi kom hjem fra bryllupsrejsen (Hawaii)

Mit pas er nemlig også rimelig nyt (fik nye engang jeg skulle til USA) Nu er jeg faktisk lidt i tvivl selv. I hvert fald lige med rejser til USA. Men mon ikke der gælder de samme regler som alle de andre lande? At det er det navn der står i passet der skal bestilles billet i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vigtigste er at billet og fly passer sammen. og hvis du skal på bryllupsrejse lige efter brylluppet kan du ikke nå at få dit nye pas.

Du er ikke tvunget til at skifte navn i passet før det skal fornys, men man skal bare huske at skrive det navn på billetten som står på passet! ellers kommer du ingensteder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi mellemlandede i Miami, da vi var på bryllupsrejse. Vi har begge fået nye navne, men rejste i de gamle (altså det der står i vores pas).

Det var intet problem. Vi havde for sikkerheds skyld vores vielsesattest med på engelsk.

Men hvis navn i pas og billet stemmer overens, så er det helt fint. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer