Miss-Rina

Vores bryllup 7-9-13 <3 BERETNING FORTSAT <3

1,022 indlæg i dette emne

Gæsteliste/invitations-diskussion

Da H2B friede gik vi nærmest med det samme igang med gæstelisten. Vi vidste rimeligt hvem vi ville have med, og hvem vi ikke ville have med, så det var faktisk ret nemt at sammensætte listen. Jeg skiftede arbejde for 1 år siden, og her mødte jeg en fantastisk ung kvinde, som er blevet en rigtig god veninde, som jeg har det skide godt med - hun forstår mig på en måde, som ingen andre.

Jeg havde spurgt H2B om det var i orden at hun og hendes kæreste kom med, for det ville virkelig betyde meget for mig. H2B har aldrig mødt kæresten, men det kunne vi jo nemt klare ved en middag. Fint nok, de kan komme med. Da jeg så sidder og krydser af hvem jeg har skrevet invitationer ud til og H2B ser min liste, så flejner han fuldstændig. Vi havde snakket om at de ikke skulle med, så det kunne jeg da ikke bare lave om! Ih hvor blev jeg gal og ked af det! :boohoo:

Vi diskuterede lidt hæftigt, og det endte med at H2B gik lidt, og så kom tilbage og diskuterede lidt mere, hvorefter han så gav sig.

Var blevet helt høj på at sidde og lave invitationer, og så sker dét der. Der var bare en lettere akavet stemning resten af aftenen, og jeg opgav at skrive mere ud når jeg havde det sådan. Her til morgen var alt dog godt igen, men er bare ked af at vi skulle helt derud. :(

Jeg elsker at H2B går så meget op i brylluppet, men synes ikke det er sjovt hvis det skal være sådan her ... Ville ønske vi var mere enige på nogle punkter, men det er også en af de ting jeg elsker ved ham - at han respekterer min mening, selvom den ikke er lig med hans.

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke så sjovt, men herhjemme har vi bestemt heller ikke været enige om gæstelisten, så der har også været diskuteret. Kan fuldstændig følge dig i at ville ønske man var mere enige, det kunne nogle gange være dejligt, men man er jo bare to forskellige mennesker, så det er nok svært at undgå, hvis han også skal have en mening ;-) Jeg synes jævnligt jeg bliver itvivl om jeg har valgt de rigtige til at skulle med og ikke skulle med :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var virkelig heller ikke sjovt! Især når vi nu var blevet enige om det, og han så pludselig ombestemmer sig :pokey: han skal så absolut have lov til at have hans mening om alt vedr. brylluppet (så længe den er magen til min :sm: , nå! :fløjt: ), og der er helt klart mange ting vi har forskellige meninger omkring, så der vil helt sikkert blive lavet en del kompromiser - dette var bare noget jeg ikke kunne gå på kompromis med. Jeg var tæt på at give mig til at hyle over det, for hun betyder så meget for mig, så er virkelig glad for at hun kommer med.

Det er surt når man bliver i tvivl, og så må man selvfølgelig lige vende det en gang mere - det skal bare gøres med respekt for den andens holdning omkring emnet. Tror jeg vist H2B glemte i farten... :td:

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Har vist fået forsømt BK de sidste mange dage.. Det er vist på tide at gøre noget ved det! :wink:

Vi er campister (who knew at man som 27 årig kan være vild med camping og alt hvad dertil hører?! :blink: ), og var afsted på tur med vores campingvogn i weekenden, så det blev ikke til meget arbejde på invitationerne - i hvert fald ikke så meget, som jeg kunne ønske mig. Synes det bliver ved med at trække ud - pokkers også.. Nå, men vi nærmer os i hvert fald målet, som er at blive færdige med dem i denne uge - MEGET gerne inden fredag, hvor jeg skal prøve brudekjoler for første gang :cheerleader3:

I aften bliver det meget tvivlsomt hvor meget jeg når, for vi skal ud til mine svigerforældre da H2B skal ud og lave noget computer for nogle bekendte.

Så i mellemtiden vil jeg lige høre jer hvad i synes om denne tekst til indvitationerne - mangler der noget/for meget info??

Kom endelig med indspark - H2B er ikke den bedste sparringspartner her.. Forsøgte i går, og eneste kommentar var: Jamen det ser da fint ud... Flot makker - du har kigget på det i 20sec.. :rolleyes:

Praktiske oplysninger

Efter vielsen vil der være lidt at spise og drikke på

Jomfrubakken Bed & Breakfast, mens brudeparret får taget billeder.

Når du/I bliver trætte, så fortvivl ikke – vi har sørget for overnatning

til dig/jer på Jomfrubakken Bed & Breakfast, hvor festen også holdes.

Der kan tjekkes ind både fredag og lørdag – hvornår bestemmer i selv.

Udtjekning er dog senest søndag kl. 12.00. Medbring blot tøj

og tandbørste, da der er sørget for dyner, håndklæder og des lige.

Gavekoordinator – xxx xxxx

xxx xxxx har været så sød at sige ja til at være

vores gavekoordinator, så hun ligger inde med vores ønskeliste.

For at få fingrene i den kan hun kontaktes på mobil: xxxx xxxx

Dresscode – Festligt

Traditionen tro bør damerne ikke være i helt hvidt eller helt sort,

og herrerne bør ikke klæde sig finere end gommen, så ingen smoking.

I kirken må der kun tages billeder ved ind- og udgang, ikke under selve vielsen.

Svar udbedes senest den xx. måned

Og hvornår skal SU være?? Vil jo også gerne kunne give kok og feststed besked i god tid om hvor mange der kommer.. Hmm.. Synes det er lidt tricky..

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er du allerede nået langt... :thumbsupsmileyanim:

Synes de er rigtig fine de kjoler du har kigget på :)

Det med gæste listen er ikke altid nemt især når man har særlige familie forhold... Jeg kæmper pt. med bordplan og jeg har endda kun 2 jeg skal tage hensyn til.. men når det er Far og Stedfar... ja så er det sq ikke lige nemt... men det skal nok løse sig for os begge..

Jeg læste spændt med med hensyn til hvem skulle fører dig op.. og det lyder dejligt at din storebror vil tage æren... Fik du fortalt det til din far? Jeg skal selv have fortalt mig at det er min Mor der skal give mig væk... Havde aldrig troet at det ville betyde noget for ham.. da han ikke er den slags Far... men en dag ringede han og sagde at hans kone jo havde mindede ham om at det jo var ham der skulle give mig væk og det ville være ham en ære.... :blink:

Glæder mig til at følge med hos dig :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet at lave et mellemrum i den tomme linje?

Mht SU har vi valgt at sige en måned før :)

Mellemrum i de tomme linjer virker ikke.. :td: anyway, for meget/for lidt info, eller er det ok tilpas?

Det ender bare med at blive når folk kommer hjem fra ferie, og har de så ikke glemt alt om vores SU?

Tænker på sidst i juni, men ved heller ikke om det er at presse citronen :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er du allerede nået langt... :thumbsupsmileyanim:

Synes de er rigtig fine de kjoler du har kigget på :)

Det med gæste listen er ikke altid nemt især når man har særlige familie forhold... Jeg kæmper pt. med bordplan og jeg har endda kun 2 jeg skal tage hensyn til.. men når det er Far og Stedfar... ja så er det sq ikke lige nemt... men det skal nok løse sig for os begge..

Jeg læste spændt med med hensyn til hvem skulle fører dig op.. og det lyder dejligt at din storebror vil tage æren... Fik du fortalt det til din far? Jeg skal selv have fortalt mig at det er min Mor der skal give mig væk... Havde aldrig troet at det ville betyde noget for ham.. da han ikke er den slags Far... men en dag ringede han og sagde at hans kone jo havde mindede ham om at det jo var ham der skulle give mig væk og det ville være ham en ære.... :blink:

Glæder mig til at følge med hos dig :loveshower:

Jeg synes også de er vildt flotte! Jeg glæder mig helt vildt til at skulle prøve kjoler på fredag!! :cheerleader3: min kur er dog gået lidt i vasken :td: , men mon ikke det går alligevel.. :wink:

Vi er nu heldigvis blevet enige om gæstelisten, så langt så godt hehe.. Bordplanen tror jeg også jeg kommer til at få lidt problemer med, men så langt er jeg ikke kommet endnu. Er sikker på det nok skal løse sig :happy:

Jeg vidste at jeg var nødt til at have styr på om min bror ville føre mig op inden jeg skulle snakke med min far, for ellers ville han helt sikkert begynde at snakke om at han glædede sig til at føre mig op. Så da jeg ringede til min far for at fortælle at vi skal giftes, så fik han også at vide at han ikke skulle føre mig op. Han tog det meget pænt, men ved dog fra min søster at han var ked af at det ikke er ham der skal gøre det.

Jeg ville nok egentlig helst have haft min mor til at følge mig op, men hun er så dårligt gående, at vi ville være nødt til at stoppe op på halvvejen for at hun kunne få en pause :(

Det er lidt træls med sådan et "snig-angreb" som din far lavede på dig - det er mere rart at det bliver sagt når man selv vil, og man ikke bliver presset ud i det. Håber du kan få det sagt til ham når du er klar til det.

Har ikke fået kigget ind hos dig endnu :o håber dog jeg får tid i aften :happy:

Og tak fordi du følger med :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Har vist fået forsømt BK de sidste mange dage.. Det er vist på tide at gøre noget ved det! :wink:

Vi er campister (who knew at man som 27 årig kan være vild med camping og alt hvad dertil hører?! :blink: ), og var afsted på tur med vores campingvogn i weekenden, så det blev ikke til meget arbejde på invitationerne - i hvert fald ikke så meget, som jeg kunne ønske mig. Synes det bliver ved med at trække ud - pokkers også.. Nå, men vi nærmer os i hvert fald målet, som er at blive færdige med dem i denne uge - MEGET gerne inden fredag, hvor jeg skal prøve brudekjoler for første gang :cheerleader3:

I aften bliver det meget tvivlsomt hvor meget jeg når, for vi skal ud til mine svigerforældre da H2B skal ud og lave noget computer for nogle bekendte.

Så i mellemtiden vil jeg lige høre jer hvad i synes om denne tekst til indvitationerne - mangler der noget/for meget info??

Kom endelig med indspark - H2B er ikke den bedste sparringspartner her.. Forsøgte i går, og eneste kommentar var: Jamen det ser da fint ud... Flot makker - du har kigget på det i 20sec.. :rolleyes:

Praktiske oplysninger

Efter vielsen vil der være lidt at spise og drikke på

Jomfrubakken Bed & Breakfast, mens brudeparret får taget billeder.

Når du/I bliver trætte, så fortvivl ikke – vi har sørget for overnatning

til dig/jer på Jomfrubakken Bed & Breakfast, hvor festen også holdes.

Der kan tjekkes ind både fredag og lørdag – hvornår bestemmer i selv.

Udtjekning er dog senest søndag kl. 12.00. Medbring blot tøj

og tandbørste, da der er sørget for dyner, håndklæder og des lige.

Gavekoordinator – xxx xxxx

xxx xxxx har været så sød at sige ja til at være

vores gavekoordinator, så hun ligger inde med vores ønskeliste.

For at få fingrene i den kan hun kontaktes på mobil: xxxx xxxx

Dresscode – Festligt

Traditionen tro bør damerne ikke være i helt hvidt eller helt sort,

og herrerne bør ikke klæde sig finere end gommen, så ingen smoking.

I kirken må der kun tages billeder ved ind- og udgang, ikke under selve vielsen.

Svar udbedes senest den xx. måned

Og hvornår skal SU være?? Vil jo også gerne kunne give kok og feststed besked i god tid om hvor mange der kommer.. Hmm.. Synes det er lidt tricky..

Slet ingen der har kommentarer..??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi har sat s.u. dato til 2 måneder før, da folk jo godt ved om de kommer der og så syntes vi at det passede med den tid vi skulle bruge :) Ellers synes jeg det ser godt ud :)

Tak for input :) Jeg tror også jeg hælder mest til at SU skal ligge før sommerferien, altså slut juni.. Jeg regner med at sende invitationerne i næste uge, så mon ikke folk har tid nok til at undersøge om de kan komme eller ej :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helst have haft invitationerne færdige nu, men har bare ikke nået det.. Øv.. Har dog besluttet at jeg ikke vil lade mig stresse mere over dem - de bliver færdige når de bliver færdige, NÅ! :lol::huh:

Vi blev enige om teksten og SU datoen i går (med lidt :sm: ), så regner med at jeg kan få printet det sidste i weekenden. H2B ville absolut have SU helt vildt tidligt (den 1. juni), og da jeg så argumenterede for at det skulle være lidt senere, så fik jeg lige den med gæstelisten i hovedet.. :( Tænk at han stadig er muggen over det, synes måske det er lidt strængt - men det er sidste gang han laver det nummer! Ellers er det ham der får :sm:

Vi skal til gudstjeneste 2 gange for at opnå et tilhørsforhold til menigheden, og dermed for at få lov til at blive gift i kirken. Jeg var så inde på deres hjemmeside i går for at se hvornår gudstjenesterne er de næste par søndage, hvor vi skal derud. Da jeg så var derinde, så kigger jeg lige på listen over planlagte vielser. Vi har ikke bestemt os for hvilken præst der skal vie os, så først undrede jeg mig lidt over at de nu har sat navn på præsten ud for begge de vielser der er den 7. september, da der tidligere har stået (nn nn) ved den ene. Det gør der så nu ved den eneste vielse der er den 14. september - har de flyttet os uden at kontakte os, eller har vi fået tildelt en præst, igen uden at spørge os???!!?!!? :o:blink: Skal SÅ meget have det afklaret!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er du allerede nået langt... :thumbsupsmileyanim:

Synes de er rigtig fine de kjoler du har kigget på :)

Det med gæste listen er ikke altid nemt især når man har særlige familie forhold... Jeg kæmper pt. med bordplan og jeg har endda kun 2 jeg skal tage hensyn til.. men når det er Far og Stedfar... ja så er det sq ikke lige nemt... men det skal nok løse sig for os begge..

Jeg læste spændt med med hensyn til hvem skulle fører dig op.. og det lyder dejligt at din storebror vil tage æren... Fik du fortalt det til din far? Jeg skal selv have fortalt mig at det er min Mor der skal give mig væk... Havde aldrig troet at det ville betyde noget for ham.. da han ikke er den slags Far... men en dag ringede han og sagde at hans kone jo havde mindede ham om at det jo var ham der skulle give mig væk og det ville være ham en ære.... :blink:

Glæder mig til at følge med hos dig :loveshower:

Jeg synes også de er vildt flotte! Jeg glæder mig helt vildt til at skulle prøve kjoler på fredag!! :cheerleader3: min kur er dog gået lidt i vasken :td: , men mon ikke det går alligevel.. :wink:

Vi er nu heldigvis blevet enige om gæstelisten, så langt så godt hehe.. Bordplanen tror jeg også jeg kommer til at få lidt problemer med, men så langt er jeg ikke kommet endnu. Er sikker på det nok skal løse sig :happy:

Jeg vidste at jeg var nødt til at have styr på om min bror ville føre mig op inden jeg skulle snakke med min far, for ellers ville han helt sikkert begynde at snakke om at han glædede sig til at føre mig op. Så da jeg ringede til min far for at fortælle at vi skal giftes, så fik han også at vide at han ikke skulle føre mig op. Han tog det meget pænt, men ved dog fra min søster at han var ked af at det ikke er ham der skal gøre det.

Jeg ville nok egentlig helst have haft min mor til at følge mig op, men hun er så dårligt gående, at vi ville være nødt til at stoppe op på halvvejen for at hun kunne få en pause :(

Det er lidt træls med sådan et "snig-angreb" som din far lavede på dig - det er mere rart at det bliver sagt når man selv vil, og man ikke bliver presset ud i det. Håber du kan få det sagt til ham når du er klar til det.

Har ikke fået kigget ind hos dig endnu :o håber dog jeg får tid i aften :happy:

Og tak fordi du følger med :thumbsupsmileyanim:

Det hele falder stille og roligt på plads.. men har lidt press over det med min far.. men mon ikke han tager det pænt.. det håber jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyhh.. Har fået kirken afklaret nu..

De har blot lavet en overordnet planlægning over hvem der står for vielserne de pågældende lørdage, og det er så en kvindelig præst vi får, som er barselsvikar. Har intet tilhørsforhold til præsterne, men har nu mailet frem og tilbage med den mandlige faste præst de har, så havde egentlig lidt håbet på at det blev ham, og også at man selv kunne vælge hvem af dem vi ville have.. :unsure:

Oh well, bare vi bliver gift! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor er du allerede nået langt... :thumbsupsmileyanim:

Synes de er rigtig fine de kjoler du har kigget på :)

Det med gæste listen er ikke altid nemt især når man har særlige familie forhold... Jeg kæmper pt. med bordplan og jeg har endda kun 2 jeg skal tage hensyn til.. men når det er Far og Stedfar... ja så er det sq ikke lige nemt... men det skal nok løse sig for os begge..

Jeg læste spændt med med hensyn til hvem skulle fører dig op.. og det lyder dejligt at din storebror vil tage æren... Fik du fortalt det til din far? Jeg skal selv have fortalt mig at det er min Mor der skal give mig væk... Havde aldrig troet at det ville betyde noget for ham.. da han ikke er den slags Far... men en dag ringede han og sagde at hans kone jo havde mindede ham om at det jo var ham der skulle give mig væk og det ville være ham en ære.... :blink:

Glæder mig til at følge med hos dig :loveshower:

Jeg synes også de er vildt flotte! Jeg glæder mig helt vildt til at skulle prøve kjoler på fredag!! :cheerleader3: min kur er dog gået lidt i vasken :td: , men mon ikke det går alligevel.. :wink:

Vi er nu heldigvis blevet enige om gæstelisten, så langt så godt hehe.. Bordplanen tror jeg også jeg kommer til at få lidt problemer med, men så langt er jeg ikke kommet endnu. Er sikker på det nok skal løse sig :happy:

Jeg vidste at jeg var nødt til at have styr på om min bror ville føre mig op inden jeg skulle snakke med min far, for ellers ville han helt sikkert begynde at snakke om at han glædede sig til at føre mig op. Så da jeg ringede til min far for at fortælle at vi skal giftes, så fik han også at vide at han ikke skulle føre mig op. Han tog det meget pænt, men ved dog fra min søster at han var ked af at det ikke er ham der skal gøre det.

Jeg ville nok egentlig helst have haft min mor til at følge mig op, men hun er så dårligt gående, at vi ville være nødt til at stoppe op på halvvejen for at hun kunne få en pause :(

Det er lidt træls med sådan et "snig-angreb" som din far lavede på dig - det er mere rart at det bliver sagt når man selv vil, og man ikke bliver presset ud i det. Håber du kan få det sagt til ham når du er klar til det.

Har ikke fået kigget ind hos dig endnu :o håber dog jeg får tid i aften :happy:

Og tak fordi du følger med :thumbsupsmileyanim:

Det hele falder stille og roligt på plads.. men har lidt press over det med min far.. men mon ikke han tager det pænt.. det håber jeg.

Det lyder godt :) glæder mig også til at se billeder af dig senere i dag :thumbsupsmileyanim:

Jeg håber for dig at han tager det pænt, for der er da ikke noget værre end trælse forældre der skaber sig. Når bare du får det forklaret stille og roligt, så skal det nok gå.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov... Har da lige opdaget at jeg aldrig har været herinde før, ups :fløjt:

Super fedt farvetema og lyder rigtig godt med feststedet.

Glæder mig til at følge dig og det er da gået super stærkt med at få styr på mange ting hurtigt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh.. Har fået kirken afklaret nu..

De har blot lavet en overordnet planlægning over hvem der står for vielserne de pågældende lørdage, og det er så en kvindelig præst vi får, som er barselsvikar. Har intet tilhørsforhold til præsterne, men har nu mailet frem og tilbage med den mandlige faste præst de har, så havde egentlig lidt håbet på at det blev ham, og også at man selv kunne vælge hvem af dem vi ville have.. :unsure:

Oh well, bare vi bliver gift! :rolleyes:

Kan jo være hun bare er fantastisk... er hun ung eller gammel?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyhh.. Har fået kirken afklaret nu..

De har blot lavet en overordnet planlægning over hvem der står for vielserne de pågældende lørdage, og det er så en kvindelig præst vi får, som er barselsvikar. Har intet tilhørsforhold til præsterne, men har nu mailet frem og tilbage med den mandlige faste præst de har, så havde egentlig lidt håbet på at det blev ham, og også at man selv kunne vælge hvem af dem vi ville have.. :unsure:

Oh well, bare vi bliver gift! :rolleyes:

Kan jo være hun bare er fantastisk... er hun ung eller gammel?

Hmm.. Middelaldrene ser det ud til på hendes billede.. Briller og kort hår. Håber da hun er fantastisk - vi skal møde hende på søndag når vi skal til gudstjeneste derude.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov... Har da lige opdaget at jeg aldrig har været herinde før, ups :fløjt:

Super fedt farvetema og lyder rigtig godt med feststedet.

Glæder mig til at følge dig og det er da gået super stærkt med at få styr på mange ting hurtigt :thumbsupsmileyanim:

Hehe velkommen til :wink:

Tak, jeg glæder mig så meget til at kommer derud igen til april - så er de nemlig helt færdige :a1221:

I lige måde - ville som sagt gerne have styr på lidt flere ting allerede, men det kommer stille og roligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer