Miss-Rina

Vores bryllup 7-9-13 <3 BERETNING FORTSAT <3

1,022 posts in this topic

åh nej nu bliver jeg helt nervøs..... :o:blink:

Motiver, fokusering osv er rigtig godt, det er selve redigeringen vi er lidt kritiske overfor. Vi har bare heller ikke været specifikke nok tror jeg. De fleste af vores location billeder er meget lyse, hvor vi nok er til lidt større kontrast og lidt mere farve. Men Ronni har fået en mail fra Anders, hvori han skriver at han vil brænde dvd'er til os med alle 1300 billeder i RAW - det er jeg virkelig glad for!

Hvis der er nogle situationer/motiver i gerne vil have taget, så send ham en mail med det. For det var også noget af det jeg ikke var helt så tilfreds med. Han er ikke så kreativ igen, og han er ikke ret god til fx at sige: Træd lige 2 skridt til højre, eller stå lige sådan der. Og som brudepar er det bare ikke sikkert man lige magter at tænke på sådan nogle ting selv, der savnede jeg lidt hjælp.

Det lyder nok meget negativt, og jo, jeg kunne sagtens være mere tilfreds. Men når det så er sagt, så har vi også fået mange rigtig gode billeder. Jeg er nok også ret kritisk.. Ronni siger jeg er for kritisk, så beklager :badgirl: Som kommende brud ser man rigtig mange billeder, så jeg er nok også blevet ret farvet af alle de input jeg har fået, og det bliver det ikke lettere af..

Skriv en pm hvis der er mere du vil vide :wink:

vi kæmpede også med og ville have alle billeder i raw men det ville han simpelthen ikke være med til desværre :( det er jeg nok lidt træt af.. men man kan jo altid forlange det hvis slutresultatet er helt skidt. Men det håber jeg så sandelig ikke de bliver :)

Men jeg glæder mig nu til og se jeres billeder stadigvæk :)

For at være helt ærlig, så ville jeg ikke turde bruge Anders så... :unsure: Får i alle billederne, eller kun dem han redigerer?

vi får kun de redigerede... men det skulle så være 300-350 stk.. hvordan går det med jeres billeder? har i stadig ikke fået dem??

0

Annonce ♥

Jeg vil til enhver tid bede om raw formatet, det ville være et krav fra min side at jeg kunne få dem med. Jeg har en hel serie af billeder jeg ikke kan redde fordi jeg fjols glemte at sætte kameraet til at tage raw. Du kan meget nemmere rette lys, farve, kontrast og tone i raw format uden at billedet bliver grynet,ja de fylder af pommern til, men det er så meget det værd!

Hvordan tjekker man, om kameraet tager RAW?

0

Jeg vil til enhver tid bede om raw formatet, det ville være et krav fra min side at jeg kunne få dem med. Jeg har en hel serie af billeder jeg ikke kan redde fordi jeg fjols glemte at sætte kameraet til at tage raw. Du kan meget nemmere rette lys, farve, kontrast og tone i raw format uden at billedet bliver grynet,ja de fylder af pommern til, men det er så meget det værd!

Uuh det kommer jo an på kameraet vil jeg tro. På vores Canon skal man ind i menu, og så er der et sted hvor der står noget med generelle indstillinger og derunder er der noget med output file type eller image file type. Er ikke lige helt 100 her, for vores kamera er helt død for strøm og laseren er blevet lidt væk i flytterodet..

0

Annonce ♥

Er det mig der er naiv ?? Eller .... Betaler man ikke fotografen bla for at have dem redigeret og også i rette filformat?? Synes da nok at hvis man smider 5-10000 dask bør man ikke selv skulle redigere.. Er der bare mig.

Nej såmænd ikke men jeg elsker at redigere billeder og er også er god til det. Derfor vil jeg gerne have fuld frihed med de billeder som i sidste ende jo er vores :-)

0

Er det mig der er naiv ?? Eller .... Betaler man ikke fotografen bla for at have dem redigeret og også i rette filformat?? Synes da nok at hvis man smider 5-10000 dask bør man ikke selv skulle redigere.. Er der bare mig.

Self. skal billederne være leveret redigeret og i korrekt filformat ;) Fotografen tager billeder i raw-format (FORHÅBENTLIG!), og så får kunden de færdige billeder i en jpeg fil.

- ja medmindre andet er aftalt. Men giver man 10.000 for billeder, så er det sådan man gør det - vil jeg mene. Har aldrig set andet. Jeg har heller aldrig set en seriøst fotograf der udlevere raw filerne?

Edited by Victorias secret
0

åh nej nu bliver jeg helt nervøs..... :o:blink:

Motiver, fokusering osv er rigtig godt, det er selve redigeringen vi er lidt kritiske overfor. Vi har bare heller ikke været specifikke nok tror jeg. De fleste af vores location billeder er meget lyse, hvor vi nok er til lidt større kontrast og lidt mere farve. Men Ronni har fået en mail fra Anders, hvori han skriver at han vil brænde dvd'er til os med alle 1300 billeder i RAW - det er jeg virkelig glad for!

Hvis der er nogle situationer/motiver i gerne vil have taget, så send ham en mail med det. For det var også noget af det jeg ikke var helt så tilfreds med. Han er ikke så kreativ igen, og han er ikke ret god til fx at sige: Træd lige 2 skridt til højre, eller stå lige sådan der. Og som brudepar er det bare ikke sikkert man lige magter at tænke på sådan nogle ting selv, der savnede jeg lidt hjælp.

Det lyder nok meget negativt, og jo, jeg kunne sagtens være mere tilfreds. Men når det så er sagt, så har vi også fået mange rigtig gode billeder. Jeg er nok også ret kritisk.. Ronni siger jeg er for kritisk, så beklager :badgirl: Som kommende brud ser man rigtig mange billeder, så jeg er nok også blevet ret farvet af alle de input jeg har fået, og det bliver det ikke lettere af..

Skriv en pm hvis der er mere du vil vide :wink:

vi kæmpede også med og ville have alle billeder i raw men det ville han simpelthen ikke være med til desværre :( det er jeg nok lidt træt af.. men man kan jo altid forlange det hvis slutresultatet er helt skidt. Men det håber jeg så sandelig ikke de bliver :)

Men jeg glæder mig nu til og se jeres billeder stadigvæk :)

For at være helt ærlig, så ville jeg ikke turde bruge Anders så... :unsure: Får i alle billederne, eller kun dem han redigerer?

vi får kun de redigerede... men det skulle så være 300-350 stk.. hvordan går det med jeres billeder? har i stadig ikke fået dem??

Vi har fået alle billederne, og Ronni gik igang med at redigere dem i går. Han kom dog ikke så langt, for en af hans kammerater ringede efter noget IT hjælp, og så gik den aften :rolleyes:

Hmm.. Det er nu heller ikke så mange igen.. Tror vi fik 268 redigerede billeder. Men i har valgt at have ham hele dagen?

0

Annonce ♥

Self. skal billederne være leveret redigeret og i korrekt filformat ;) Fotografen tager billeder i raw-format (FORHÅBENTLIG!), og så får kunden de færdige billeder i en jpeg fil.

- ja medmindre andet er aftalt. Men giver man 10.000 for billeder, så er det sådan man gør det - vil jeg mene. Har aldrig set andet. Jeg har heller aldrig set en seriøst fotograf der udlevere raw filerne?

Dorte: Jo det gør man. Vi er jo så bare ikke tilfredse med den redigering vores fotograf har lavet af vores billeder, så derfor er vi ekstra glade for at vi fik en aftale om at vi fik alle RAW-filerne, for så kan vi selv gøre det. Men det er langt fra alle der vil udlevere RAW-filerne. Som gybgob skriver, så var det også et af de krav min mand havde, netop fordi han også selv roder med foto. Og desuden er vi helt enige med gybgob - det er jo i sidste ende vores billeder :rolleyes:

Victoria: Vores fotograf er vel heller ikke "rigtig" prof, da det er hans bibeskæftigelse.

0

Uuh det kommer jo an på kameraet vil jeg tro. På vores Canon skal man ind i menu, og så er der et sted hvor der står noget med generelle indstillinger og derunder er der noget med output file type eller image file type. Er ikke lige helt 100 her, for vores kamera er helt død for strøm og laseren er blevet lidt væk i flytterodet..

Ahh, jeg har et Nikon, så jeg må hjem og rode lidt :)

Laser ligefrem :tunge: :tunge: :tunge:

0

Annonce ♥

Jo der skal nok komme meget mere! Har også ret så dårlig samvittighed efterhånden... :oops: Manden vil arbejde videre med billederne her i weekenden, og jeg håber jeg kan komme til at skrive videre snarest. Men det der arbejde.... ARGH! Føler nærmest jeg arbejder i døgndrift.. Selv med mit kontorjob med normale 37 timer, så hedder det overarbejde igen på søndag... Min største hovedpine er dog at vi ikke engang har fået sendt takkekort ud endnu... Endnu mere ARGH!! Billederne har været så længe undervejs, så vi er stadig ikke kommet til det punkt at vælge billeder ud.. Men jeg har dog lige fået købt karton og kuverter til det, så der er håb forude - krydser da fingre..!

0

Hehe det er lige os. Vi har godt nok fået sendt takkekort jo, men har stadig kun udvalgt billeder der skal redigeres, og pt er der bare ikke tid til at lave dem. Stakkels vores forældre der bare gerne vil have et bryllupsbillede op af deres børn.. Det må de jo så vente på.

0

Forsølvning af rose

Jeg har endelig modtaget min rose fra Larsen Forsølvning. Og jeg må bare sige at jeg er ked af det... :boohoo:

Hele det inderste af rosen er ikke dækket med sølv, hvilket betyder at den inderste kerne er gået i forrådnelse, og det kan man tydeligt se. Et af de yderste rosenblade stritter ligesom ud fra det næstyderste, og her kan man igen tydeligt se at det næstyderste blad ikke er helt dækket med sølv, og derfor også er på vej til at gå i forrådnelse/nedbrydning.

Jeg er så skuffet over resultatet, især når man på hans hjemmeside kan se en fin forsølvet rose. Så jeg ringede til ham i går. Desværre, det var det bedste han kunne gøre, så det var bare ærgeligt. Jeg prøver at forklare ham, at man jo kan se at den inderste kerne i blomsterhovedet er helt brun/sort, og det da ikke kan være rigtigt at det skal være sådan. Han beklagede, men med den metode han brugte så kunne det ikke gøres anderledes.

Øv hvor er jeg bare ked af det! Jeg havde jo håbet at jeg kunne have denne rose for altid, og nu tør jeg slet ikke tænke på hvordan den vil være om et par år :(:( :( vil det yderste blomsterblad mon knække af, når nu ikke sølvet har kontakt fra det yderste til det næstyderste blad???

Jeg har selvfølgelig ikke noget billede af den lige nu, må prøve at se om jeg kan få taget et i aften eller i weekenden når det bliver dagslys.

Jeg er så fortvivlet, og føler slet ikke det var de 875kr værd!! :td::boohoo:

Jeg har prøvet at kontakte et andet firma, som også laver forsølvninger, der hedder Askhims. De får åbenbart rigtig mange reklamationer fra Larsen Forsølvning :o af ren politik vil de ikke tage andres emner ind, for hvis det går galt i reperationen, så er det jo deres fejl. Men hende jeg har skrevet med fra firmaet, Tina, vil gerne gøre en undtagelse - tror godt hun kunne mærke min frustration komme ud mellem linierne :blush:

Men ved ikke rigtig om jeg tør... Hun skriver at det er på mit eget ansvar, og den risikerer at falde fra hinanden, da de højst sandsynligt er nødt til at give hele blomsten en ny forsølvning, så den vil også blive en del tykkere at se på :unsure: noget helt andet er, at jeg ikke aner hvad prisen er for at de gør noget ved den. Ihhhh...... Dumme Larsen Forsølvning! (y)

0

Annonce ♥

Det er bare slet ikke fedt! Overhovedet ikke!! :( Jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke skriver noget på sin hjemmeside om den risiko der er ved blomster, for som det organiske materiale det nu engang er, så er der åbenbart en risiko for at sølvet bare ikke vil hænge ved. Og som kunde vil jeg da gerne oplyses om sådan en risiko før jeg betaler i dyre domme for at få skidtet forsølvet :sm:

Havde jeg vidst at det med stor risiko ikke kunne lade sig gøre med rosen, så havde jeg bedt om at det bare var en af de små orkideer der blev forsølvet. For den er faktisk blevet rigtig fin, altså den lille orkide der sidder på rosen.

Må altså lige se om jeg ikke kan tage et billede af den i aften, dårligt lys eller ej..

Edited by Miss-Rina
0

Annonce ♥

Ej hvor surt at den ikke blev, som du havde ønsket det søde Carina! :unsure: Er simpelthen så træt af sælgere, som bare forsvarer sig med, at det er det bedste de kan gøre, og at man som køber må acceptere fejl i deres håndværk, uden at de har oplyst det på forhånd! Det er så dårlig stil :td::shooter::pokey:

Stooort trøstekram herfra :hug:

0

Jeg må prøve at få taget nogle billeder af den og sende til Askhims. Så kan Tina nok bedre vejlede mig og fortælle om de kan/tør gøre noget ved den eller ej.. Jeg er bare så træt og ked af det... ØV altså! :pokey::shooter::td::angry::(:boohoo:

Og tak for trøst og kram piger! Dejligt i er her :kiss:

0