Weza

Musik til brylluppet

21 posts in this topic

Hej De dejlige damer,

Jeg sidder lige og prøve at finde ude af hvad for noget musik vi skal have til vores bryllup.

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig om vi skal have en Dj eller en band.

Jeg prøvede at kigge lidt på nettet men kan altså ikke finde nogen priser. Hvor meget har i brugt på den post og hvad har i valgt og hvad er jeres erfaring ?

Mvh

Weza

0

Annonce ♥

Vi har booket et jazz band. De spiller i 3 timer for 1200 pr time plus transport... når jeg er ved pc kan jeg smide et link til deres Facebook side... Forresten er det sådan noget stille jazz som alle kan være med til, og ikke vildt fusions jazz for de få.

0

Vi har valgt en dj der kommer og spiller stille og roligt under maden og spiller op til fest efterfølgende... 8 timer for 2700 kr. og så koster ekstra timer vidst nok 500 kr pr. time.

Men jeg/vi har ingen erfaringer endnu, da vi ikke har prøvet det før og ikke er blevet gift endnu.. :wink:

Men hvis du finder noget på netet, som du gerne vil vide mere om, evt. priser, så er det jo bare at kontakte dem og høre ad.. Det koster jo heldigvis ikke noget.. :)

0

Vi har booket et jazz band. De spiller i 3 timer for 1200 pr time plus transport... når jeg er ved pc kan jeg smide et link til deres Facebook side... Forresten er det sådan noget stille jazz som alle kan være med til, og ikke vildt fusions jazz for de få.

Fedt! Jeg elsker jazz :)

Vi har booket 4 mands band, til 10.500 inkl. transport fra Odense til Fredericia.

0

Annonce ♥

Vi har booket band, og gjorde det via denne hjemmeside, som jeg varmt kan anbefale..

Her opretter du din begivenhed og så betaler de 2600 tilmelde bands for at komme i kontakt med dig og sender dig tilbud..

-Det fungerer fantastisk!!! :)

0

Annonce ♥

Udover spørgsmålet om live musik eller ej kan man for mig at se ikke gøre det op i en Dj eller et band. Ligesom der er milevid forskel på bands er der også milevid forskel på DJ's. Langt de fleste "Dj's" i dager under 20, de har primært spillet ungdomsfester og kommer ofte ud med et forvokset stueanlæg, der er de såkaldte clubdj's og så er der en mindre niche kan man vel kalde det i form af os og flere kolleger som primært spiller voksenfester og i særdeleshed bryllupsfester. En pris på 2.700 kr. for 8 timer ligner umiddelbart en af førstnævnte dj's hvis vi vel at mærke taler om en DJ der kommer med eget gear etc. Niveauet blandt mere erfarne DJ's og for den sags skyld club dj's ligger noget højere. Ca. 4.000-6.000 for 8 timer ligger det snarere i. Vi har gjort noget andet idet vi ikke opererer i timeløsninger. Fordi vi ved at bryllupsfester ofte varer 9-12 timer og de fleste godt vil have musik indtil slut, så den hedder ubegrænset spilletid i op til 12 timer.

1

Vi skal holde fest i nordsjælland og har booket en DJ fra kl.17 til festen slutter. Jeg indhentede 3 tilbud og de lå alle til ca. 5000kr. inkl. transport. :)

Hvor har du indhentede de tilbud fra ? Har du bare kontaktede dem direkte ? Jeg har kontaktede 2 i går aften og de priser jeg fik var ca. 7000 kr som jeg synes er en smule for meget.

Det er godt nok mere besværligt end jeg troede det ville være :(

0

Vi har booket band, og gjorde det via denne hjemmeside, som jeg varmt kan anbefale..

Her opretter du din begivenhed og så betaler de 2600 tilmelde bands for at komme i kontakt med dig og sender dig tilbud..

-Det fungerer fantastisk!!! :)

Hvilken hjemmeside er det ?

0

Annonce ♥

Vi har valgt en dj der kommer og spiller stille og roligt under maden og spiller op til fest efterfølgende... 8 timer for 2700 kr. og så koster ekstra timer vidst nok 500 kr pr. time.

Men jeg/vi har ingen erfaringer endnu, da vi ikke har prøvet det før og ikke er blevet gift endnu.. :wink:

Men hvis du finder noget på netet, som du gerne vil vide mere om, evt. priser, så er det jo bare at kontakte dem og høre ad.. Det koster jo heldigvis ikke noget.. :)

Må jeg ikke lige få deres webside ? Det er den min meste fornuftige pris jeg har hørt om længe :)

0

Må jeg ikke lige få deres webside ? Det er den min meste fornuftige pris jeg har hørt om længe :)

De har ikke en weside.... :(

Det er et lille familie foretagende (på far og søn, tror jeg) her på Amager, hvor h2b kender sønnen der for det meste er den der spiller til festerne, men han skal vidst selv være gæst til et bryllyp, på vores dag, så det bliver hans far der kommer.

Jeg har ikke selv talt med dem - det har h2b - så jeg kan lige fortælle dig det, jeg selv har fået at vide. De har selv udstyr - professionelt - og tonsvis af sange - nye som gamle. og så taler man med dem - når dagen nærmer sig lidt - om hvilke sange man vil have og stil i sangene osv... :thumbsupsmileyanim:

Og så vil jeg lige sige, at der i hvert fald ikke, er tale om en fyr der er under 20 og kun har spillet til ungdomsfester... sønnen er over 30 år og jeg har fået fortalt fra h2b, at de har været ude og spille til bryllupper før...

Jeg kan skaffe dig farens tlf. nr, hvis du er interesseret i det. :)

0

De har ikke en weside.... :(

Det er et lille familie foretagende (på far og søn, tror jeg) her på Amager, hvor h2b kender sønnen der for det meste er den der spiller til festerne, men han skal vidst selv være gæst til et bryllyp, på vores dag, så det bliver hans far der kommer.

Jeg har ikke selv talt med dem - det har h2b - så jeg kan lige fortælle dig det, jeg selv har fået at vide. De har selv udstyr - professionelt - og tonsvis af sange - nye som gamle. og så taler man med dem - når dagen nærmer sig lidt - om hvilke sange man vil have og stil i sangene osv... :thumbsupsmileyanim:

Og så vil jeg lige sige, at der i hvert fald ikke, er tale om en fyr der er under 20 og kun har spillet til ungdomsfester... sønnen er over 30 år og jeg har fået fortalt fra h2b, at de har været ude og spille til bryllupper før...

Jeg kan skaffe dig farens tlf. nr, hvis du er interesseret i det. :)

Hvis de bor i amager så er de nok ikke interesseret i at komme hele vejen til nordjylland så jeg må finde noget andet :( Men tak for hjælpen :)

0

Annonce ♥

Vi skal holde fest i nordsjælland og har booket en DJ fra kl.17 til festen slutter. Jeg indhentede 3 tilbud og de lå alle til ca. 5000kr. inkl. transport. :)

Hvor har du indhentede de tilbud fra ? Har du bare kontaktede dem direkte ? Jeg har kontaktede 2 i går aften og de priser jeg fik var ca. 7000 kr som jeg synes er en smule for meget.

Det er godt nok mere besværligt end jeg troede det ville være :(

Der står KBH i din profil, er det der i skal giftes? Priserne kan jo være anderledes i jylland.

Jeg fik tilbud fra Allan Flyverskjul; 4500kr for 8 timer + 500kr for mertimer. Diskobil: 5500kr for 12 timer (der var lidt rabat fordi 3/8 åbenbart ikke er en af de store bryllupsdage?) og Dank DJ Servive 5200kr for 12 timer (messe tilbud, normal pris 5700kr) Alle har lidt lysopsætning med også.

Jeg skrev til via kontakt-formularer på deres hjemmesider (find via google)

0

Og derudover er vi alle tre jo annoncører herinde og man kan derved indhente tilbud via annoncørsiderne (jeg kender iøvrigt begge særdeles godt). :) Jeg ved positivt at vi har et par gode kolleger ovre i det jyske som tager 7.000 kr. for et arrangement. Det kunne jeg såmænd også godt have fundet på, hvis jeg ligesom dem havde kørt mit eget lille firma hvor det kun var mig selv der kørte ud, med den virkning at man kun kunne spille et sted på en aften. Så kan man tillade sig at være mere kræsen :) Set i lyset at at der bruges ca. 15-18 timer på en typisk bryllupsfest med transport, opsætning, afvikling, nedtagning og hjemtransport ligesom der ligger store investeringer i gear mv. og selvfølgelig musik bag vil jeg jo ikke betragte det som decideret dyrt. :rolleyes:

I Nordjylland vil jeg da foreslå dig at du tager fat i Hans Lynnerup, Limelightdisco.dk. Han er en gammel kollega som I ikke går galt i byen med. Han kører vist med nogenlunde samme priser som vi gør.

Jeg blander mig ikke selv så meget i bookingen og prissætningen på de enkelte jobs derhjemme men når I har fået et tilbud med en rabat på 200 kr. (og transport) fra os skyldes det måske at det var meget lokalt, at der ihvertfald hos er mere søgning på de efterfølgende lørdage i august (og selvfølgelig 7-9-13) og at vi vist nok lige havde fået en aflysning ind som vi så har fået depositum fra. :)

Jeg ved ikke med Allan - som også er en gammel kollega - men jeg mener at DDJS vist nok også ligesom vi laver musikakkompagnement til de fleste af de festsange der typisk kommer under middagen hvilket ellers ofte er den begrundelse som mange har haft for at vælge en pianist til den del, med den merudgift det indebærer. Det er for mig at se også nogle ting som man skal tage med i betragtning når man kigger på de samlede løsninger.

0

Men jeg/vi har ingen erfaringer endnu, da vi ikke har prøvet det før og ikke er blevet gift endnu.. :wink:/>

Men hvis du finder noget på netet, som du gerne vil vide mere om, evt. priser, så er det jo bare at kontakte dem og høre ad.. Det koster jo heldigvis ikke noget.. :)/>

Må jeg ikke lige få deres webside ? Det er den min meste fornuftige pris jeg har hørt om længe :)/>

De har ikke en weside.... :(/>

Jeg har ikke selv talt med dem - det har h2b - så jeg kan lige fortælle dig det, jeg selv har fået at vide. De har selv udstyr - professionelt - og tonsvis af sange - nye som gamle. og så taler man med dem - når dagen nærmer sig lidt - om hvilke sange man vil have og stil i sangene osv... :thumbsupsmileyanim:/>

Jeg kan skaffe dig farens tlf. nr, hvis du er interesseret i det. :)/>

Hvis de bor i amager så er de nok ikke interesseret i at komme hele vejen til nordjylland så jeg må finde noget andet :(/> Men tak for hjælpen :)/>

Vi havde Timetrip til vores bryllup, og de var fantastiske! Og billige :biggrin: Og gode fotografer! :biggrin: Vi gav 5500kr. for musik fra kl. 1800-0500+transport, og derudover fik vi ca. 300 virkelig gode billeder, som den ene af dem (for de er to) gik og tog med hans kæmpe telelinse :biggrin:. De kommer fra Aalborg :)

Hvis man vil i kontakt med dem, vil jeg enten skrive en besked til dem på Facebook (http://www.facebook.com/TIMETRIP.dk?ref=ts&fref=ts) eller ringe dem op :)

0

Annonce ♥