Guest Pamsille

Skal man holde reception? Nogen alternativer?

21 posts in this topic

Hej! :)

Min kæreste og jer står i den situation at vi ønsker en rigtig hyggelig, oplevelsesrig og mindeværdig bryllupsdag og ikke mindst bryllupsfest, hvor der ikke mangler noget.Men for os er festen noget vigtigere end en reception og vi vil derfor hellere bruge pengene på 'festen' og ikke nødvendigvis holde en reception efter den kirkelige vielse, for på den måde at spare nogle penge.

Men mine overvejelser går på:

Kan man godt lade være med at holde reception og er der andre af jer der går med samme tanker? Jeg synes bare at det måske vil være lidt 'tamt' for dem der kommer til 'globryllup', når jeg ved at der kommer en del til 'globryllup' som ikke er inviteret med til festen om aftenen. (60 inviterede gæster til festen)

På den anden side, så er det rart at kunne bruge de ekstra penge på festen, som vi så sparer ved ikke at holde reception.

Er der andre billigere alternativer til receptionen? Jeg er simpelthen helt idéforladt på det område og er derfor lydhør overfor jeres kreative tanker og idéer.

Hilsen

Pernille, Odense

0

Annonce ♥

I kan jo købe noget champagne og kransekage og så lige skåle med glogæsterne udenfor kirken :)

Ja, det har jeg også tænkt på. Men ved ikke hvordan det rent praktisk skal foregå. Man skal jo have styr på glas, champagne og kransekage. Det er vel ikke sådan lige at stå med er min umiddelbare tanke. :)

0

Annonce ♥

I kan jo købe noget champagne og kransekage og så lige skåle med glogæsterne udenfor kirken :)

Ja, det har jeg også tænkt på. Men ved ikke hvordan det rent praktisk skal foregå. Man skal jo have styr på glas, champagne og kransekage. Det er vel ikke sådan lige at stå med er min umiddelbare tanke. :)

Der er helt sikker noget familie, der gerne vil hjælpe, hvis I har købt ind på forhånd :)

Jeg kan anbefale de her champagneglas. De er af plastik, så ikke noget med at skulle passe på at tabe dem :)

0

Der er helt sikker noget familie, der gerne vil hjælpe, hvis I har købt ind på forhånd :)

Jeg kan anbefale de her champagneglas. De er af plastik, så ikke noget med at skulle passe på at tabe dem :)

Det har du ret i. :) De vil helt sikkert hjælpe.

Men smart med champagneglas i plastik, det er noget mere praktisk. Dem du linker til er festlige samtidig med at de er praktiske. Mon man kan få dem i andre farver?

0

Jeg tænker at reception er noget man holder hvis der er en del mennesker man måske ikke har råd til (eller behov for!) at have med til festen, men som man gerne vil have er en del af den store dag alligevel. Vi havde f.eks. en del kolleger og naboer på den liste. Hvis det kun drejer sig om nogle ganske få der skal til globryllup, ville jeg nok ikke gøre et nummer ud af det - I skylder ikke nogen noget, bare fordi de gerne vil komme og kigge :)

0

Det har du ret i. :) De vil helt sikkert hjælpe.

Men smart med champagneglas i plastik, det er noget mere praktisk. Dem du linker til er festlige samtidig med at de er praktiske. Mon man kan få dem i andre farver?

Hmm, det tror jeg ikke, men lyserød fungerer fint for mænd også - mændene, der hvor jeg arbejder, blev i hvert fald lige pludselig til "Finn og Poul" fra Rytteriet :lol::cheerleader3::lol:

0

Annonce ♥

Vi holder ikke reception og vi giver ikke kage og champagne foran kirken, for det er ikke praktisk muligt. Alle der kender os, ved at vi er på SU og sparer som bare pokker, så det synes jeg heller ikke de kan forvente.

0

Når vi taler bryllupsfester så er reception jo et meget vidt begreb.

Ofte har gæsterne ved selve festen 1-3 timer før middagen hvor der serveres nogle forfriskninger og evt. bryllupskage. Det kalder man også for en en reception.

Er der også folk med som ikke er med ved selve festen, som det vi taler om her, så er det også en reception og det behøver ikke at være det vilde store men det giver selvfølgelig nogle udfordringer hvis det skal foregå samme sted som festen om aftenen skal holdes. Det forudsætter næsten at der er lokaliteter til det så man kan lukke festlokalet helt af. Man kan ikke 100% støtte sig til brug af udendørs "receptionstelte".

0

Annonce ♥

Dejligt at høre alle jeres meninger. Så tror jeg at jeg er blevet lidt mere afklaret med hvad jeg vælger at gøre til mit bryllup. Så bliver det nok uden reception og så må de inviterede festgæster få en velkomstdrink eller noget i den retning, mens vi er ude at blive fotograferet on location. :-)

0

Vi holder reception, men kun for samme mennesker som der skal med til festen. Vi vil ikke overlade vores gæster til ingenting i de timer de er alene, så derfor sørge vi for at de får mad og drikke om eftermiddagen og et sted at sidde ned.

0

Vi holder ikke reception.

vi skal vies kl. 15, og har så sagt at fra kl. ca. 16 vil der være øl/vand/kaffe mv. til dem der er også er inviteret til festen på feststedet.

Øvrige der kommer til globryllup, må nøjes med globrylluppet

0

Vi holder ikke reception. For det første vil vi gerne bruge pengene på festen. Og for det andet regner jeg med at vi skal vies kl 15. Også bliver det for stresset for mig. Vil gerne have at vi er på feststedet kl 17 til velkomstdrinks. Folk er velkomne til glo bryllup

0

Annonce ♥

Jeg har været til 3 globryllupper og der har ikke været reception ved et eneste af dem - ej heller øl og vand til espalier.. det har ikke givet anledning til sure miner herfra :) vi holder heller ikke selv reception (men inviterer så til gengæld revl og krat til festen)

0

Jeg har været til 3 globryllupper og der har ikke været reception ved et eneste af dem - ej heller øl og vand til espalier.. det har ikke givet anledning til sure miner herfra :) vi holder heller ikke selv reception (men inviterer så til gengæld revl og krat til festen)

Vi holder en reception efter vielsen, Vi låner menighedssalen. Hvad man serverer til en reception ved jeg ikke helt. Ikke for meget men heller ikke for "skrabet" .-)

0

Vi holder en reception efter vielsen, Vi låner menighedssalen. Hvad man serverer til en reception ved jeg ikke helt. Ikke for meget men heller ikke for "skrabet" .-)

Det samme gør vi, MEN vi har endnu ikke besluttet, om der kun kommer folk med invitationer - eller om vi skal lave det "åbent" .... Vil jo gerne vide lidt om, hvor mange der kommer - sådan cirka ;)

Hvad gør I andre???

Hilsen Nene

0

For de som er med til festen, er der øl, vand, kaffe, asti, frugt og lidt sødt. Tænker at hvis nu der kommer nogle til glo bryllup, så forventer de nok ikke at der blir serveret noget..

0

Annonce ♥

Vi holder "reception" efter kirken indtil middagen. vi laver nogle lækre sandwiches og lidt "dyppe grøntsager". Det står os i 5-600 kr.

Vi skal vies kl. 13, og vil være sikre på at alle når at få lidt frokost, så de ikke går kolde inden aften :) - altså sukkerkolde :)

Der er selvfølgelig beregnet lidt ekstra drikkevarer i den forbindelse, men det er ikke ret meget :)

Og så har vores gæster noget at lave mens vi får taget billeder.

man kunne også lave en konkurrence eller en anden form for underholdning for gæsterne. man behøver jo ikke at skulle spise eller drikke helt vildt :)

0