Weza

Hvor kan man brokke sig hen ?

14 indlæg i dette emne

Hej de dejlige damer,

Jeg er ved at gå amok...Min kommende mand kan ikke være mere ligeglad med bryllup planlægning :) Han vil gerne have et bryllup, et fine en som vi og vores gæster bliver glade for men men men Han er absoult lige glad med det hele Og jeg skal selv står for det hele.

Jeg føler at han bliver ked af det hver gang jeg siger til ham at han skal kontakte nogen eller sig hans mening om et eller andet.

Hvordan er det med jeres H2B ? Er det mig der noget galt med eller er det ham der mærkelig ???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B er bestemt ikke ligeglad - vi snakker tit om vores ønsker for bryllup, men da jeg pt. går hjemme - er det mig der står for alt kontakt og planlægning osv, men det er efter vi er nået frem til det VI ønsker os. DIY projekterne er også mig

Redigeret af Fuglebek
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en svær balance.

Kan godt forstå du er ked af at han SLET ikke interesserer sig for det.

Men jeg tror der er mange mænd som ikke går op i detaljerne!

Min H2B har heller ikke som sådan planlagt noget. Jeg finder ud af hvad jeg gerne vil og så spørger jeg ham engang i mellem hvad han synes. Og oftest har han ikke nogen mening. Men det er jo ikke af ond vilje - det betyder bare ikke noget for ham hvordan servietterne skal foldes!

Og det synes jeg er okay. Det er trods alt min bryllupsdrøm der skal udleves, og man skal jo også være taknemmelig for, at man har en H2B det bare synes tingene skal være lige som man har drømt om :)

Jeg kender jo ikke præcis din situation men jeg ville prøve at lade være med at tAge det så tungt! At han ikke går op i planlægningen betyder jo ikke at han ikke glæder sig til brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en svær balance.

Kan godt forstå du er ked af at han SLET ikke interesserer sig for det.

Men jeg tror der er mange mænd som ikke går op i detaljerne!

Min H2B har heller ikke som sådan planlagt noget. Jeg finder ud af hvad jeg gerne vil og så spørger jeg ham engang i mellem hvad han synes. Og oftest har han ikke nogen mening. Men det er jo ikke af ond vilje - det betyder bare ikke noget for ham hvordan servietterne skal foldes!

Og det synes jeg er okay. Det er trods alt min bryllupsdrøm der skal udleves, og man skal jo også være taknemmelig for, at man har en H2B det bare synes tingene skal være lige som man har drømt om :)

Jeg kender jo ikke præcis din situation men jeg ville prøve at lade være med at tAge det så tungt! At han ikke går op i planlægningen betyder jo ikke at han ikke glæder sig til brylluppet :)

Ja, det har du nok ret i :)

Jeg kunne bare bruge lidt hjælpe engang i mellem...Jeg synes at det er alt for mange ting man skal har styre på og jeg gad så godt have at han hjælpe bare en smule med det. men jeg må nok leve med det som det er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at ville generalisere så er tendensen jo helt klar og har været det i mange år. Jeg tror mange mænd har svært ved at forholde sig detaljeret til noget som først skal finde sted om "lang tid" lige bortset fra de større overordnede ting og jeg har det selv på præcist samme måde. Den situation du beskriver er ihvertfald ikke meget anderledes end hvad man har kunnet høre herinde og blandt brude i mange år. Jeg er helt på linie med So Exited og ville nok heller ikke tage det så tungt. Det behøver nemlig ikke nødvendigvis at være en ulempe. Man hører tit om brude som er meget nervøse når det nærmer sig. Som da nok har den holdning at det må gå som det nu går men alligevel er meget nervøse og ikke kan koble af. Der er det ofte den bedre halvdel der går ind og er den beroligende faktor og den med overblikket, fordi de har et mere afslappet forhold til det. Jeg siger ikke at det altid forholder sig sådan for det gør det ikke men jeg tror da at det er en væsentlig år sag til at de brude jeg møder ude ved bryllupsfesterne er som regel også meget afslappede og nyder det fremfor at bekymre sig om småting. Fordi der er nogle som kan holde dem nede på jorden velvidende at vi "kun" taler om ´´en enkelt dag hvor det bagefter blier hverdag igen. Kombinationen er faktisk ganske god. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Diskobilen har ret :fløjt: mange mænd gider ikke alle de detaljer, som skrevet kan de ikke forholde sig til det... Min mand valgte at gå op i kirken, feststed, ringe, transport, drikkevarer, sit eget tøj og datterens kjole.... og pengene. Resten kunne jeg så ellers hygge mig med. Heldigvis gik min mor og veninde lige så meget op i det som jeg.. næsten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var blevet lettere hidsig hvis min mand var SÅ ligeglad..

Han behøver ikke at gå op i småtingene, og han behøver ikke at have en mening om alt - men han skal da sagtssusme komme med input hvis jeg spørger ham, tage initiativ til nogle af tingene, og deltage på lige fod som jeg med alle de store ting.

Her i nat (det er super bowl, så vi var begge oppe) der sad jeg og nussede med glas. Han var ligeglad med hvordan det blev pyntet - både stil og farve. Jeg gik så i gang, og da jeg var færdig kom han op til bordet og kiggede, og kom med forslag om at vi satte et klistermærke på foden, ligesom der var på prototypen.

Så længe han bare interessere sig, så er jeg tilfreds.. Jeg gider ikke at planlægge et bryllup alene, men jeg har intet imod at være primus motor. :)

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

han var meget på da vi skulle finde dato, tema, kirke, kok osv - men så dalede interessen også

ret så uinteresseret for 3 måneder siden - super engageret nu.

Min kæreste kunne simpelthen ikke forholde sig til noget så langt ude i fremtiden og fandt det yderst idiotisk at snakke bordpynt dengang.

(Jeg kan egentlig godt forstå ham, og jeg fandt da også selv ud af, at jeg måske liiige skulle sænke farten ang. alle smådetaljer osv.)

da jeg bakkede ud af bryllupsræset i et par måneder, kom han pludselig på banen og på få dage havde vi skitseret indbydelserne og lavet dem. = at det pludselig var os begge der var at se i indbydelserne, og han er vanvittig stolt over dem :) - han er ikke til klippe-klistre, men han har da fået en mening om det jeg sysler med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han var meget på da vi skulle finde dato, tema, kirke, kok osv - men så dalede interessen også

ret så uinteresseret for 3 måneder siden - super engageret nu.

Min kæreste kunne simpelthen ikke forholde sig til noget så langt ude i fremtiden og fandt det yderst idiotisk at snakke bordpynt dengang.

(Jeg kan egentlig godt forstå ham, og jeg fandt da også selv ud af, at jeg måske liiige skulle sænke farten ang. alle smådetaljer osv.)

da jeg bakkede ud af bryllupsræset i et par måneder, kom han pludselig på banen og på få dage havde vi skitseret indbydelserne og lavet dem. = at det pludselig var os begge der var at se i indbydelserne, og han er vanvittig stolt over dem :) - han er ikke til klippe-klistre, men han har da fået en mening om det jeg sysler med.

Eh, hvor er det dejligt for dig :) Min H2B var også meget interesseret i starten men nu gider han slet ikke høre om alle de tinge jeg går rundt og gerne vil have på plads. Jeg kan godt forstå at det kunne være irriterenede hvis man skal snakke om det hverdag ( som jeg gør). Men men men man bliver jo gift en gang i livet og jeg vil gerne have at det hele skulle være som vi gerne vil have det og at gæsterne få en fantastisk aften. Jeg håber lidt at han viser lidt interesser for brylluppet snart så kan vi arrangere det sammen. Jeg synes ikke om at stå med det hele alene

Derfor har jeg også besluttede mig for at jeg vil ikke snakke med ham om noget med hensyn til brylluppet til han selv starte og interessere selv for det bare en lille bit smule :) og krydser finger på at han vil gøre inden det er for sent!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det her jo én gammel tråd, men tænker at det alligevel er ok sssr skrive herinde. Jeg har nemlig også sådan én h2b... Vi skal giftes til august.. Blev besluttet for to uger siden...

Jeg er én yderst koordinerende type, og har simpelthen brug for noget ro omkring det.. Vi har jo ikke meget tid at løbe på, så jeg tænker det er vigtigt at komme ud med invitationerne med det samme.. Af hensyn til ferie og sådan noget for gæsterne, og så vil jeg jo gerne at så mange som muligt kan komme... MEN han er fuldstændig ligeglad og svarer ikke engang, når jeg spørger...

Brylluppet er utroligt vigtigt for mig, da jeg har været gift én gang før og der var det mere et, vi må heller blive gift, fordi vi har fået børn bryllup, men ikke denne gang, og nu blive det med kjole, kirke og hele molevitten, ellers skal jeg ikke giftes.... Dét viste han inden han friede...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som tidligere nævnt så er det nok en "kønssygdom" hos mange mænd. :) De kan forholde sig til de store ting (dato, kirke, sted, musik etc). men detaljer som bordpynt m.v. er måske ikke ligefrem det som de (vi) har allermest lyst til at engagere sig i. Derudover er engagementet jo meget stort hos mange og der opereres med bryllupsplanlægning lang tid i forvejen. Hos nogle taler vi om flere år. Udover at mange mænd har svært ved at forholde sig detaljeret til noget som ligger så langt ude i fremtiden så hjælper det jo heller ikke hvis man bombarderer dem (læs: ikke taler om andet end bryllup og bryllupsplanlægning). Der kan det være en rigtig god ide at stikke en finger i jorden og "bakke ud af bryllupsræset" ind i mellem så man får et mere afslappet forhold til det (og ham).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er H2B lige så interesseret i detaljerne som jeg er. Han er jo gået helt amok med invitationer. Hvilket snart kan ses i min planlægningstråd. Han overasker mig hele tiden med at gå så meget op i det. Men ville også blive lidt skuffet, hvis han slet ikke gik op i brylluppet-hvilket jo også er hans og ikke kun mit...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os delte vi opgaverne - han fik ansvar for vin, øl mm Det var noget han kunne relatere til og interesserer sig for.

Det er min også blevet sat på! Og så er han blevet sat til at arrangere med vores kok!

Men alt andet er han helt ligeglad med, og han driller mig ret meget over at jeg kan gå i selvsving over farvetema osv. :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer