AnnB

Hvad kan jeg planlægge?

13 indlæg i dette emne

Hej ..

Vi skal giftes d 2 august 2014. Er måske tidligt ude men glæder mig som et barn. Samtidigt vil jeg heller ikke stresse for meget over al det bryllups forberedelse ..

Så derfor spørger jeg : Hvad kan jeg gøre nu ? Jeg har booket kirken og vi er igang med finde et fest sted. Men jeg tror sådan set at vi har fundet stedet :)

Hvornår begyndte i at gøre de forskellige ting ? Er fuldkommen på bar bund ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork der er massere af ting du kan gøre...

Jeg startede selv med at planlægge for et år siden, så det lyder til at vi har lige lang tid :)

Du kan begynde at tænke dekoration af kirke og festlokale. Udover tanker skal der købes/laves risposer, riskurv, evt salmehæfter, tyl til bil dekoration, champagne glas til at skåle i, pynt til lokale, topfigur til kagen, skabelon til menu, og sikkert en masse mere. Udover det kan du lave toilet kurve og andre overflødige ting der er nice to have og ikke need to have.

Favour bokse er også en god tidssluger.

Hvis gæsterne skal overnatte er en goodiebag en sød ide synes jeg.

Ægteskabserklæringen kan du printe og lave så den bare skal sendes når tid er.

Tøj, slør, hår&makeup kan du også sagtens begynde at tænke på, og du har tiden til at holde øjnene åbne for hvornår der er udsalg eller special arrangementer i dit nærområde. Ofte har butikkerne noget ekstaordinært en gang om året (feks brudeaften med gratis hår og makeup sætning inden du prøver kjoler).

Og så skal invitationer og gæstebog ordnes, og evt STD skal ordnes og sendes i god tid. Hvis ikke du vil have STD (som jeg selv valgte fra), så er det en god ide at sende invitationer i god tid nu hvor i skal giftes i sommerferien. Det kunne i evt gøre i november eller januar (pga jul ikke december), og inden de skal sendes skal gæstelisten, ønskelisten, evt toasmaster og gavekoordinator være på plads + at tingene jo skal laves eller bestilles. Og inden den laves skal fest og kirke være på plads, samt i skal have en ide om dagens forløb tidsmæssig, så det hele går op i en højere enhe. Før i har disse ting på plads skal i have et budget og hvis i selv står for det er det en god ide at undersøge med mad, servering mm inden i har et færdigt budget.

Hvis i skal have fotograf skal det findes og bookes, og tanker om fotolokations skal gøres. Nogle tilbyder endda en prøve fotografering hvis man vælger en pakkeløsning. Hvis i ikke skal have fotograf skal i fikde et alternativ. Vi har valgt en fra familien til at tage nogle officielle billeder, og til festen vil der være nogle adresseret kuverter samt usb-sticks, og så er meningen at vi vil opfordre gæsterne til at tage en masse billeder og sende dem til os.

Der er også overnatning på bryllupsnatten og kørsel fra kirke som skal afstemmes, og som regel bookes eller aftales med bekendte.

Jeg troede selv at jeg var i alt for god tid dengang i december 2011 hvor vi aftale at gifte os. Hurtigt fandt jeg dog ud af at tiden var perfekt for os. Jeg har selv job hvor jeg arbejde 15 dage om måneden inkl hver anden weekend - om aftenen. Min mand arbejder i dagtimerne, og med en familie der også fejre fødselsdag i ny og næ, har vi ofte planerne i friweekenderne. Hverdagen går hurtigt med huslige pligter og job, så hvis man "kun" har ca en weekend om måneden (pånær november og december hvor julegaver, julefrokoster optager alle weekenderne) så er det bare med at komme i gang. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes d. 16.08.2014 så vi er også i god tid - som sådan..

Vi har haft et halvt år til at planlægge i, ind til videre.

PT har vi styr på

- Kirke

- Præst (vi skal have min H2B's faster til at vie os, i min kirke, så det skulle også på plads :) )

- Fotograf (TINA LIV)

- Lokation

- Vi har været ude og kigge, og ved hvordan hans ring skal se ud og min som fundament skal se ud.

- Strømpebånd

- "I Do" stickers til sko

- Frisør til mig

- I næste måned skal vi have taget billeder til STD-kort, som vi tænker skal sendes ud på mail - men måske laver vi dem som postkort lign..

Jeg er lidt skeptisk hvad ang. risposer - det skal man vel som sådan ikke selv stå for? Det er vel gæsterne der ønsker frugtbarhed over brudeparret.. Så skal brudeparret ikke lægge ordene på munden af gæsterne - det skal vel være en glædelig overraskelse om der er ris eller ej? Jeg ville nok hellere fortælle min mor at jeg synes det kunne være flot med en kurv til ris med små poser til gæsterne. Jeg har selv været med til at lave en kurv og poser til et brudepar, og det synes var var super hyggeligt - og brudeparret blev virkelig glade for det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom i lejer jer ind et sted kunne det godt være at i ville sørge for nogle ting. Vi køber selv en hel fest, inkl opyntning, bryllupskage mm. Men vi har både købt en topfigur, bordløbere i en bestemt farve og jeg har også købt nogle småting til bodtpynt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller duge. Alt efter hvad i kunne tænke jer. De fleste steder er der kun hvidt :) og dekoration er jo hvad man er til :)

Ja kirken pynter man selv. Ligesom risposerne så er det noget en gæst måske overrasker en med - men jeg har det sådan, at det er os der invitere til bryllup og derfor hverken skal eller bør vores gæster have nogle opgaver der afhænger af dem. Vi tager da gerne i mod hjælp, men det er MIN (og selvf min mands) store dag, så derfor vil jeg ikke undvære noget af det... måske er risposer en småting - men jeg vil bare gerne selv nusse med det...

Salmehæfter skal også selv laves hvis i vil have det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eller duge. Alt efter hvad i kunne tænke jer. De fleste steder er der kun hvidt :) og dekoration er jo hvad man er til :)

Ja kirken pynter man selv. Ligesom risposerne så er det noget en gæst måske overrasker en med - men jeg har det sådan, at det er os der invitere til bryllup og derfor hverken skal eller bør vores gæster have nogle opgaver der afhænger af dem. Vi tager da gerne i mod hjælp, men det er MIN (og selvf min mands) store dag, så derfor vil jeg ikke undvære noget af det... måske er risposer en småting - men jeg vil bare gerne selv nusse med det...

Salmehæfter skal også selv laves hvis i vil have det.

Hmm. Mht dekoration af fest stedet så tænker jeg lidt at vi kører hvide duge. og en anden farve som jeg ikke har helt styr på endnu. Måske noget creme eller en pink med sølv.. Det svært at beslutte sig :biggrin:

Men nu er jeg begyndt på at kigge lidt på invitationer og de favour bokse. Hvilket jeg syntes er en rigtig sød og god idé. Det kan jeg nok godt bruge lidt tid på :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer