Lunae

Beretninger om bryllup på Harlev Mølle.

59 posts in this topic

Annonce ♥

Vi har endnu ikke navn på, da det først er næste år og imellemtiden skal der være byrådsvalg! Men du kan gå ind på Aarhus kommunes hjemmeside og se alle byrådsmedlemmer og så er det bare med at maile rundt og høre om der er nogen der kan! :)

0

Jeg har mailet til 17 byrådsmedlemmer og kun 4 har svaret! Svaret var desværre nej fra dem alle! Ved snart ikke hvad jeg skal gøre da vi skal giftes om 3 mdr. Synes ikke rigtig man kan ringe direkte til dem, vil jo ikke være anmassende når jeg har brug for deres hjælp.

0

Jeg har mailet til 17 byrådsmedlemmer og kun 4 har svaret! Svaret var desværre nej fra dem alle! Ved snart ikke hvad jeg skal gøre da vi skal giftes om 3 mdr. Synes ikke rigtig man kan ringe direkte til dem, vil jo ikke være anmassende når jeg har brug for deres hjælp.

Jeg ved ikke hvad kommune du bor i, men jeg ville ringe til den og spørge hvem der vier folk og så ringe til dem. Du kan jo henvise til dine mails. Det er sgu typisk det offentlige, de er lidt tunge at danse med nogle gange.

0

Annonce ♥

Tusind tak for hjælpen! Har lige skrevet til Ango Winther, han svarede med det samme og kunne godt hjælpe os! Fantastisk, er så lykkelig...

Steen Andersen var en af dem jeg havde skrevet til,som ikke har svaret.

0

Annonce ♥

Ved ikke om Nullebay fortsat "verserer" på bryllupsklar men jeg var selv derovre efterfølgende i udgangen af august 2013 og kan da bidrage med mine erfaringer. Stedet kan klart anbefales. Der er en god lavloftet men rummelig festsal og medmindre man er mange gæster (mere end 80) eller en luftig opstilling med runde borde så er det formentlig ikke nødvendigt at fjerne nogle borde efterfølgende. Så meget plads er der. Der kan ligge en udfordring i bordplanen på grund af bjælkerne men det er til at have med at gøre. Udover det er der et godt lokale/gennemgangshall som kan bruges til reception hvis man da ikke vælger at leje den anden bygning også og bruge lokalerne der. Udendørsomgivelserne er gode og man får næppe klager fra naboer o.l. Skete i hvert fald ikke her og festen sluttede kl. 5 som jeg husker det.

Jeg har umiddelbart ikke mulighed for at sætte et billede ind. Ved ikke hvad der går galt men har gjort det tidligere og det var i denne tråd http://www.bryllupsklar.dk/forum/84089/bryllup-i-aarhus.html/

0

Jeg vil gerne komme med lidt erfaring med feststedet, Harlev Mølle :-)

Vi blev gift d.24.8.13, og bookede begge festlokaler, således at der var reception i den ene, og stor fest i den anden.

Det var en skide god løsning, og vi stod selv for alt! Du skal være klar til at være kreativ og have lyst til at stå for hele gildet. Så får man jo lov at sætte sit helt eget præg på dagen.

Det smarte var, at håndklæder, viskestykker, sæbe og karklude var med i prisen. Plus så kunne man leje duge til bordene, hvilket gjorde det mere overkommeligt, at bordene er runde!

Dog får man at vide at man ca. kan sidde 12 om hvert bord, her vil jeg tilføje at man kan sidde 10 stk almen størrelse menneske ;-) Der er ca. plads til 70 i festsalen.

Haven er vidunderlig og vi fik taget vores bryllupsbilleder selvsamme sted, så vi hurtigt kunne være sammen med vores gæster igen.

Skriv endelig for mere info, vi havde et brag af en fest til den lyse morgen ;-)

0

Annonce ♥

Dejligt at høre om jeres oplevelser! Vi har lejet den store sal og skal vies i haven! Havde i nogen form for musik derude? Hvordan gjorde i med betaling af lokale - var udlejer også ret large hos jer?

Jeg vil gerne komme med lidt erfaring med feststedet, Harlev Mølle :-)

Vi blev gift d.24.8.13, og bookede begge festlokaler, således at der var reception i den ene, og stor fest i den anden.

Det var en skide god løsning, og vi stod selv for alt! Du skal være klar til at være kreativ og have lyst til at stå for hele gildet. Så får man jo lov at sætte sit helt eget præg på dagen.

Det smarte var, at håndklæder, viskestykker, sæbe og karklude var med i prisen. Plus så kunne man leje duge til bordene, hvilket gjorde det mere overkommeligt, at bordene er runde!

Dog får man at vide at man ca. kan sidde 12 om hvert bord, her vil jeg tilføje at man kan sidde 10 stk almen størrelse menneske ;-) Der er ca. plads til 70 i festsalen.

Haven er vidunderlig og vi fik taget vores bryllupsbilleder selvsamme sted, så vi hurtigt kunne være sammen med vores gæster igen.

Skriv endelig for mere info, vi havde et brag af en fest til den lyse morgen ;-)

0

Vi blev viet i haven d 25 maj 2013 verdens dejligste dag var det:-)

Udlejer er SÅ sød og meget large vi havde det store festlokale og vi var 55 der var rigeligt med plads.

Vi havde en af mine gamle venner som er DJ til at spille derude og vi festede til den lyse morgen .

Vi betalte lokalerne kontakt da vi var ude og hente gaver dagen efter , det er et skønt sted at holde fest og fedt fordi man faktisk kan gøre hvad man vil .. altså inden for rimelighedens grænser selvfølgelig :-)

Vi fik bla lov til at tage de udstillede billeder der hang i festlokalet ned så vi kunne pynte med de ting og farver vi gerne ville have:-)

Jeg håber i får en rigtig dejlig og uforglemmelig dag:-)

0

Jeg er enig, der er mange muligheder og det gør det meget nemt at lave en skøn skøn fest.

De 70 mennesker er ift. brandmyndighederne. Man kan nok godt være 5 ekstra, men det bliver klemt hvis der kommer flere. Især hvis folk skal kunne rejse sig fra stolen, uden at banke ind i herren/damen bagved.

Udlejeren var udemærket. Vi klarede betaling 1½ år forinden, fordi vi ville være sikre på at få lokalet og fordi vi havde pengene klar.

Den gang vi bookede i foråret 2012, var der ikke udfærdiget nogen kontrakt, det tror jeg der er nu.

Vi blev i hvert fald overrasket over at vi selv skulle tage al skrald med derfra. Vi havde måske håbet at der var en stor skraldespand eller en form for container i nærheden, men niks. Så vær lige obs på det. Men jeg tror udlejer har fået skrevet det punkt i kontrakten nu.

Vi havde en god ven som var DJ fra 22-05, og det var ganske fint.

Vi var meget tilfredse med Gl. Harlev Mølle og fasiliteterne, samt naturen omkring. Skønt skønt sted!

Hav en fantastisk dag når I kommer dertil :)

0

Annonce ♥

Ja hvis man er klar over at man selv skal tage affaldet med, er det fint, når det ikke er oplyst er det rent ud sagt, pisse træls.

Vi stod med tre biler (den ene lejet, som skulle afleveres) pakket og fyldt med bryllupsgaver og mad, som vi ville køre hjem - og SÅ kunne hun fortælle os, at vi selv liige skulle have skraldet med. Lidt sent i min verden.

0

Hej alle herinde og specielt jer der skal holde bryllup på Harlev Mølle.

Jeg har været lidt fraværende herinde, men vil meget gerne dele mine oplevelser med jer... vi havde en helt fantastisk dag på Harlev Mølle, fra vielse til festen der varede til kl 04.00. Vi havde den store festsal fra torsdag middag, hvor vi tog ud og begyndte at stille borde op og pynte op. Jeg lavede selv alle blomsterdekorationerne torsdag og vi byggede vores fotovæg. Fredag lavede vi maden til receptionen og stillede det sidste op. Lørdag formiddag stillede min mand og svigerforældre tingene op som vi skulle bruge til vielsen. Vi havde hyret en bekendt til at spille klaver til sangene under vielsen og havde 2 af vores veninder til at synge. Det virkede helt vildt godt. Vi blev viet i haven af Ango winther fra aarhus kommune og fik velsignelse af en frikirke præst vi kender. Derefter holdt vi reception på terassen og i velkomstlokalet. Vi var ca.50 til reception og 35 til selve festen. Det fungerede godt at folk kunne gå udenfor og nyde det gode vejr. Under receptionen gik vi i haven og på vejen bagved og fik taget billeder af vores fotograf.

Kl 18.00 gik vi til bords og derefter gik det bare derudaf til kl 04.00. Vi havde juke box fra sir juke og det var en god løsning for os.

Udlejeren var rigtig sød og vi fik lov til næsten alt hvad vi spurgte om. Men den med affaldet vidste vi heller ikke noget om før torsdag da vi fik nøglerne, så det var lidt bøvlet at skulle tage det med. Ellers ingen klager herfra.

Vi betalte over netbank nogle måneder før, så vi ikke skulle tænke over det på dagen.

Hvis der er nogen der har spørgsmål, svarer jeg gerne...

Knus nullebay

0

Et godt råd, udover den med afttaldet. :lol: Brug ikke deres kraftstik (400 volt) som hænger på bagvæggen. Kablet er direkte livsfarligt. Jeg lagde bevidst kablet op på et bord med noget gaffa tape omkring så de måske kunne få øje på det men tvivler på at det er blevet ordnet.

0

Annonce ♥

Vi skal holde vores bryllup derude 4.oktober 2014.

Hvor er det dejligt at høre at det er et godt sted. Det var nu også den fornemmelse vi havde, da vi så stedet.

Er der ikke nogen, der vil dele nogle billeder sådan med hvordan i havde pyntet op og sådan? Jeg kunne godt tænke mig lidt inspiration...

Jeg kan kan ikke tilføje billeder, men vi har lidt ting, som vi brugte til pynt derude!

0

Hvor er det dejligt at høre at det er et godt sted. Det var nu også den fornemmelse vi havde, da vi så stedet.

Er der ikke nogen, der vil dele nogle billeder sådan med hvordan i havde pyntet op og sådan? Jeg kunne godt tænke mig lidt inspiration...

Jeg kan kan ikke tilføje billeder, men vi har lidt ting, som vi brugte til pynt derude!

Hvad er det for ting? Jeg tænker om det evt kunne være noget i var interesserede i at sælge videre, hvis det kunne passe til vores smag osv :)

Hvordan er stolene at sidde i? Vi skal være i den store sal til middag/fest, og jeg er lidt bekymret for hvordan man sidder i stolene, særligt hvis man er overvægtig...

Mht pynt, så forestiller jeg mig, at vi selvfølgelig skal have dækket bordene, og vi kører farverne hvid og rød (dyb rød som i rosens røde farve). Jeg kunne godt tænke mig tyk i stolperne, som jeg har set billeder af, rød løber - både ved hovedindgangen og omme bagved mellem de to længer, for vi skal bruge begge - den ene til reception, den anden til middag og fest. Jeg er ikke så god til det der med at pynte op, så ved ikke om vi skal have nogle små lamper op eller hvad hulan man kan gøre..

0

Jeg synes stolene var udemærket. Og vi har også flere overvægtige :)

Vi havde tyl på alle stolperne i salen. Det havde vi betalt 1000 kr for. Det vil jeg gerne sælge dig, hvis du er interesseret :)

Hvad er det for ting? Jeg tænker om det evt kunne være noget i var interesserede i at sælge videre, hvis det kunne passe til vores smag osv :)

Hvordan er stolene at sidde i? Vi skal være i den store sal til middag/fest, og jeg er lidt bekymret for hvordan man sidder i stolene, særligt hvis man er overvægtig...

Mht pynt, så forestiller jeg mig, at vi selvfølgelig skal have dækket bordene, og vi kører farverne hvid og rød (dyb rød som i rosens røde farve). Jeg kunne godt tænke mig tyk i stolperne, som jeg har set billeder af, rød løber - både ved hovedindgangen og omme bagved mellem de to længer, for vi skal bruge begge - den ene til reception, den anden til middag og fest. Jeg er ikke så god til det der med at pynte op, så ved ikke om vi skal have nogle små lamper op eller hvad hulan man kan gøre..

0

Årh det kan jeg ikke helt huske. Omkring en ti stykker vil jeg tro. Vi købte 55 meter brudetyl og det passede til de stolper der var.

Jeg synes stolene var udemærket. Og vi har også flere overvægtige :)

Vi havde tyl på alle stolperne i salen. Det havde vi betalt 1000 kr for. Det vil jeg gerne sælge dig, hvis du er interesseret :)

hvor mange stolper er det, der er? Hvad tænker du, du evt skal have for tyllet?
0