Hun

Hvad gør i med buketten?

41 indlæg i dette emne

Hejsa.

Hvad gør I andre med buketten efter brylluppet?

Min veninden mener jeg skal tørre den, men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge den til, så jeg vil ligge den på mine far-forældres grav, så de også er med. Min farmor døde for 1½ år siden, og jeg er da lidt ked af at hun ikke kan være med i fysisk forstand, så jeg syntes det var en måde at have hende med på, og glæde mig far.

Men jeg ville gerne høre om hvad I andre har tænkt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes det med at ligge buketten på en grav, er en virkelig sød idé :) Og hvis det er muligt vil jeg meget gerne ligge min på min farmors gavsted, selvom vi skal vies på rådhuset.

Jeg har set flere få sat deres buket i rammer, både den flade og den runde af slagsen, men det er ikke noget jeg personligt vil have hængende.

Så jeg synes du skal gøre det, der gør dig glad!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min buket lægger vi dagen efter på mandens fars grav.

Ellers havde jeg nok kastet den. jeg har ikke selv haft lyst til, at den skal tørres, synes at de tørre blomster til sidst ser ikke så kønt ud og det vil jeg ikke huske mit bryllup for, ved at se på en indtørret buket, som var smuk engang, men det var min holdning. tror dog det er vigtigt, at hvis den skal tørres, at du så vælger nogle blomster som er egnet til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik aflivet vores hund sidste måned og han ligger ude i haven og der skal min buket ligge så han også er en del af det (har ingen børn og han var vores lille baby)

Årh hvor fint. Det ville jeg også gøre, hvis jeg stod i samme situation.

Jeg ved ikke om jeg skal lægge den på min farmors grav (hun er gået bort der), eller om jeg bare skal lade den ligge hjemme og tørre. Min veninde satte bare sin i vindueskarmen, og den er vildt flot - men også med hvide blomster. Så jeg ved ikke rigtig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig mødt H2B's mor, hun døde af kræft da H2B var 6 år gammel. Det fylder meget hos ham at han ikke har et eneste minde om sin mor, og jeg har været rigtig ærgerlig over jeg ikke har nået at møde hende. Så da H2B snakkede om at jeg skulle kaste buketten, kunne jeg istedet fortælle ham at den skulle vi køre op og lægge på hendes grav dagen efter. Jeg har dog tænkt mig at tage én lille blomst fra buketten og få den forsølvet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg vil kaste buketten. H2B's far døde en uge før vi blev kærester så har desværre aldrig mødt ham. Kan godt se idéen I at lægge buketten på hans grav, men har så mange ugifte veninder så synes det er sjovt at kaste :wink: Istedet for min brudebuket synes jeg det passer bedre at lægge kirkepynten på hans grav - den er mere fælles for H2B og jeg. Så kan min nyligt afdøde farfar og få noget. (de ligger samme sted)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes faktisk det er en rigtig stor gestus og smuk ide, at man sammen med familien samler de små buketter fra kirken sammen og ligger dem på et familiegravsted.

Vi har ikke et i den kirke hvor vi skal giftes, men vil bede graveren om at ligge dem ud på de ukendtes grav, eller hos nogle der ikke får så mange blomster.

Men det er dejligt at læse at der er så mange af jer der har tænkt over det.

Personligt er jeg heller ikke fan af tørrede blomster, og at kaste den er lidt for amerikansk hos mig, men jeg gør også meget for at holde de gamle danske traditioner i hævd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja.... Je vi rigtig gerne have forsølvet en eller to af blomsterne (jeg har ikke lige tjekket muligheden endnu, men hber det kan lade sig gøre)

resten af buketten ved jeg ikke helt med...Vi mistede h2b's far her i efteråret, men han ligger på de ukendtes, så der er ikke en konkret grav jeg ville kunne lægge den på, selvom jeg egentlig gerne ville...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også at det er så fin en idé, at lægge buketten på gravstedet. Personligt vil jeg kaste min buket, har nemlig også mange ugifte veninder og jeg har ikke lyst til at gemme buketten efter brylluppet. Jeg synes ikke man skal gå så meget op i hvad der er "rigtigt" eller "forkert" i forhold til traditioner, men bare gøre det som føles rigtigt for dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så heldig at jeg får to buketter. En i år når vi er på rådhuset, og en næste år når vi skal velsignes i kirken. Den fra rådhuset, ved jeg faktisk ikke hvad jeg vil gøre med, nyde den et par dage, og muligvis derefter ligge den på H2Bs farmors grav, hun døde lige inden vi mødte hinanden, og betød alverden for ham. Min buket fra kirken skal dagen efter op på min far og mormors gravsted (de deler). Regner med at blomsterne fra kirken kommer på min farmor og farfars grav da de ligger på en anden kirkegård end min far og mormor.

Redigeret af sdo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er sådan lidt splittet, vil egentlig rigtig gerne ligge den på min svigermors gravsted, men på den anden side vil jeg også gerne kaste den.. Synes det er enormt spas og ret hyggeligt for den der griber den. Men altså. Kan ikke finde ud af det. Har de af jer, der også gerne vil ligge den på et gravsted, overvejet hvordan det vil gå? Jeg mener bare om I har tænkt over det nok bliver meget følelsesladet? Jeg savner min svigermor helt sindsygt og det er altid meget følelsesladet at være forbi graven. Det er det også på alle mulige andre tidspunkter og det bliver helt sikkert hårdt på dagen at hun ikke er her længere. Jeg er bare bange for at det vil lægge en kæmpe dæmper og en enorm tristhed over den første dag som nygifte. Og de dage skulle jo gerne have lov til at være fuld af glæde og lykke :heart: Så jeg synes det er svært

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er sådan lidt splittet, vil egentlig rigtig gerne ligge den på min svigermors gravsted, men på den anden side vil jeg også gerne kaste den.. Synes det er enormt spas og ret hyggeligt for den der griber den. Men altså. Kan ikke finde ud af det. Har de af jer, der også gerne vil ligge den på et gravsted, overvejet hvordan det vil gå? Jeg mener bare om I har tænkt over det nok bliver meget følelsesladet? Jeg savner min svigermor helt sindsygt og det er altid meget følelsesladet at være forbi graven. Det er det også på alle mulige andre tidspunkter og det bliver helt sikkert hårdt på dagen at hun ikke er her længere. Jeg er bare bange for at det vil lægge en kæmpe dæmper og en enorm tristhed over den første dag som nygifte. Og de dage skulle jo gerne have lov til at være fuld af glæde og lykke :heart:/> Så jeg synes det er svært

Vi skal ikke giftes i en kirke der ligger nær min svigermors gravsted så vi tager op med buketten dagen efter og lægger den. Det bliver super hårdt for hun er enormt savnet og hun glædede sig så meget til at være en del af vores dag. Det gør bare at jeg endnu mere gerne vil gøre hende den ære at lægge min buket på hendes grav for hun fortjener den hyldest. Hun har født og opdraget en fantastisk ung mand og hun har modtaget mig i familien med åbne arme og guderne skal vide hvor meget hun kæmpede i sin sidste tid.

Jeg savner hende.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan lidt splittet, vil egentlig rigtig gerne ligge den på min svigermors gravsted, men på den anden side vil jeg også gerne kaste den.. Synes det er enormt spas og ret hyggeligt for den der griber den. Men altså. Kan ikke finde ud af det. Har de af jer, der også gerne vil ligge den på et gravsted, overvejet hvordan det vil gå? Jeg mener bare om I har tænkt over det nok bliver meget følelsesladet? Jeg savner min svigermor helt sindsygt og det er altid meget følelsesladet at være forbi graven. Det er det også på alle mulige andre tidspunkter og det bliver helt sikkert hårdt på dagen at hun ikke er her længere. Jeg er bare bange for at det vil lægge en kæmpe dæmper og en enorm tristhed over den første dag som nygifte. Og de dage skulle jo gerne have lov til at være fuld af glæde og lykke :heart:/> Så jeg synes det er svært

Vi skal ikke giftes i en kirke der ligger nær min svigermors gravsted så vi tager op med buketten dagen efter og lægger den. Det bliver super hårdt for hun er enormt savnet og hun glædede sig så meget til at være en del af vores dag. Det gør bare at jeg endnu mere gerne vil gøre hende den ære at lægge min buket på hendes grav for hun fortjener den hyldest. Hun har født og opdraget en fantastisk ung mand og hun har modtaget mig i familien med åbne arme og guderne skal vide hvor meget hun kæmpede i sin sidste tid.

Jeg savner hende.

Og lige netop derfor vil jeg også gerne gøre det. Jeg synes det er en meget smuk ting. Men på den anden side, det er bare så trist! Og vi bliver begge enormt kede af det og stemningen bliver simpelthen så trykket og kan være flere dage om at lette. Min kæreste synes ikke vi skal gøre det. Både fordi han ikke vil have vi skal bruge de første dage i sådan en 'gen'sørge ´tilstand, men også fordi han ikke mener hun ville have haft det. Og det er jo hans mor. Men det kan også sagtens være han synes anderledes når vi er blevet gift og har haft en hel dag med hele familien og alle venner, men uden hende. Og at det så går op for ham at den del mangler... Arg. Synes det er svært. Og savner hende så meget! Vores lille dreng er lige blevet et år, vi planlægger bryllup - der er simpelthen så mange ting hun skulle have været med til.

Mon ikke det ender med hun får den buket :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender et par hvor begge havde mistet deres far, så hun fik lavet 2 ekstra buketter, med samme blomster, en til hver og så ved jeg ikke hvad hun gjorde mid brudebuketten.

Hvis min far ikke ville havde haft at jeg lagde min buket på farmors grav, ville jeg nok ikke havde gjort det, men det gjorde ham rigtig glad.

Men kan godt forstå vestus.

Vi kører op med den om søndagen, og tager mine forældre med. Selv om det er sørgeligt, er det også fyldt med så meget kærlighed. Jeg føler så meget hun er med på denne måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have min tørret og hængt op :) Min mor fik tørret sin, om som lille pige syntes jeg altid det var SÅ hyggeligt og romantisk at kunne kigge på den hver dag, og forestillede mig hvordan det måtte have været til deres bryllup :7himmel:

Så samler jeg brudepigernes buketter og lægger dem på min mormor og morfars grav. Så har de noget på deres gravsted fra brylluppet som næsten vil være identisk med det jeg har hjemme i min stue :)

Jeg synes blomsterne er et godt symbol på et bånd mellem ens store dag og dem vi har mistet som desværre ikke kunne være med til at fejre os. Og hyggeligt når det lader til så mange herinde har det sådan :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil kaste den til mine ugifte veninder... Men det vil H2B absolut ikke have, når den er så dyr.

Jeg ønsker bare ikke at få den tørret og indrammet... Synes det er gammeldags og ikke særlig kønt.

Jeg har kun min farmor tilbage, og han har sin mormor og begge fædre-forældre. Så det vil også være svært at beslutte hvis den skulle på en grav.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer