Hun

Hvad gør i med buketten?

41 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Først ville jeg også lægge den på mine bedsteforældres grav, det skulle være om søndagen.

Så tænkte jeg at jeg hellere vil mindes dem et sted som ikke er så sørgeligt som en kirkegård, og hvis de nu kunne "være med" på en eller anden måde, tænker jeg, så hænger de nok ikke ud der hvor alle sørger, men der hvor der festes og livet leves og går sin gang...

Sååå ville jeg kaste med buketten, men da jeg så bandt den sammen med min dejlige mand om fredagen, så kunne vi begge mærke at den betød noget andet end vi havde forstillet os. Så vi besluttede at beholde den.

Da vi var færdige med fotografen, var vi en tur omkring vores værelse for natten og der satte vi den i vand (den var bundet så stilkene stak ud i bunden, det syntes min mand var mere smukt end en buket som var opsat)

Da vi kom hjem om søndagen, var der ingen af os som havde kræfter til at køre på kirkegården, der var sket så meget deligt i løbet af lørdagen og vi havde en masse gaver som skulle indenfor osv... så hvis vi ville have været på kirkegården, var det blevet en alt for anstrengende oplevelse, som skulle overståedes frem for noget som vi ville glædes over. Derfor var det dejligt at vi allerede havde besluttet at vi ikke ville køre en time hver vej, for at "besøge dem". For jeg er helt sikker på at vi ikke ville have kørt, så trætte som vi var om søndagen.

Buketten kom i en vase på spisebordet, der stod den nogle dage indtil jeg besluttede mig for at prøve at tørre den, så nu hænger den smukt ned fra loftet.

Vi er enige om at hvis den bliver grim så smider vi den ud, men ind til videre hænger den og drysser lidt ris indimellem og det er bare SKIDE hyggeligt :)

Jeg har som en anden skriver her i tråden også et barndomsminde om en brudebuket som satte drømme og tanker i gang hos mig, så måske den holder længe nok til at vores børn også kan mindes vores bryllup selvom de ikke deltog på dagen.

Så, tja, jeg kan kun sige til dig TS det er ret svært at beslutte sig, og måske ved du det først når du stå med buketten i hånden og får et forhold til den ;)

Redigeret af dykkerbruden
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man vil kaste buketten, hvornår på aftenen gør man så det - og kalder toastmasteren gæsterne sammen - eller hvordan foregår det rent praktisk?

Ja det har jeg også tænkt på, så håber da der er nogen som kan opklare det for mig også :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville egentlig gerne have lagt den på en grav. Jeg har mistet tre bedsteforældre, som kommer til at mangle på dagen - men de er begravet tre forskellige steder i Norge, så praktisk set er det lidt svært. Når jeg gerne vil besøge deres grav, plejer jeg at gå på en af de ukendtes grave i Kbh, så det er en mulighed - ellers ville jeg smide den, hvis jeg lige kan komme over hvor amerikansk det er.

Men nu har jeg jo læst den her tråd, og kommer i tanke om hvor fantastisk jeg syntes det var som lille at se de første blomster min far plukkede til min mor, da de lige havde mødtes - en lille bitte buket vilde blomster som hang på vores opslagstavle. Det er da en god ide! Er der nogen der har tips til at få de tørrede blomster til at holde bedre? Jeg har hørt hårspray, men ved ikke om det passer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja.... Je vi rigtig gerne have forsølvet en eller to af blomsterne (jeg har ikke lige tjekket muligheden endnu, men hber det kan lade sig gøre)

resten af buketten ved jeg ikke helt med...Vi mistede h2b's far her i efteråret, men han ligger på de ukendtes, så der er ikke en konkret grav jeg ville kunne lægge den på, selvom jeg egentlig gerne ville...

Det kan nemt lade sig gøre! :) H2B's morfar var ham der startede det - derfor ved jeg det med sikkerhed.. :P det er dog vist lidt pebret ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk det er helt fantastisk at lægge den på en grav! har ikke selv tænkt over det da der ikke lige var nogle der poppede op.. Ellers kunne jeg også godt tænke mig at få en af blomsterne forsølvet.. :)

Rigtig fin idé en af jer skriver med at få blomsterne fra kirken lagt på de ukendes eller dem der ikke får så tit :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til tørret blomster, kan man bruge hårlak, køb den med mest hold til billigst mulige penge. Ellers kan man få noget specielt til tørret blomster, jeg mener det hedder elefanthud.

Mht kast af buketten, mener jeg der er to oplagte muligheder, Enten efter brudevalsen, hvor gæsterne, jo gerne klipper sokker af gommen, og river sløret på bruden. Når sløret er revet stå de fleste piger/kvinder bag bruden, så hvis mab har en allieret kan vedkommende lige række en buketten, som så kan kastes bagud.... Ellers, hvis man ikke bliver til hele festen, kan man kaste den når man går, men jeg tror nu de fleste gerne vil blive til deres fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lagde min på mine bedsteforældres gravsted. De ligger begravet ved samme kirke, som vi blev viet i. De var faktisk rigtig hyggeligt at komme tilbage om mandagen, og ligge brudebuketten på deres gravsted

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogle der ved om man må splitte sin brudebuket op?? eller der der ulykke i det? jeg ville rigtig gerne lægge en del at den på mine bedsteforældres grav og på h2b mormors grav. Men de ligger ikke på samme kirkegård - så tænkte jeg ville dele den op!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der ved om man må splitte sin brudebuket op?? eller der der ulykke i det? jeg ville rigtig gerne lægge en del at den på mine bedsteforældres grav og på h2b mormors grav. Men de ligger ikke på samme kirkegård - så tænkte jeg ville dele den op!

Mon ikke du kan få den lavet som "to-i-en"? Altså så den ser ud, som en buket, men faktisk er to :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen.

Jeg startede tråden og skrev at jeg ville ligge min brudebuket på mine bedsteforældres grav, men der er desværre sket det at min far døde pludseligt, og derfor bliver det sådan at alle blomsterne samt min brudbuket skal på hans grav.

Alee dem der vil, kan tage de små buketter i stolerækkerne og ligge ud. Buketterne på alteret tager min mor og min fars fætter, der støttede mine forældre meget, og når billederne er taget så ligger jeg min buket på graven.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen.

Jeg startede tråden og skrev at jeg ville ligge min brudebuket på mine bedsteforældres grav, men der er desværre sket det at min far døde pludseligt, og derfor bliver det sådan at alle blomsterne samt min brudbuket skal på hans grav.

Alee dem der vil, kan tage de små buketter i stolerækkerne og ligge ud. Buketterne på alteret tager min mor og min fars fætter, der støttede mine forældre meget, og når billederne er taget så ligger jeg min buket på graven.

Hvor er jeg ked af det på dine vegne at høre om din far. :bearhug: Jeg synes det er helt passende, at du nu lægger den ved din far, han er jo tættere på end dine bedsteforældre. Og at de andre kan tage blomsterne fra kirken med ud er også en flot gestus.

Jeg skal også selv have min buket lagt på min fars grav. Mistede ham for snart 16 år siden. Vi skal dog holde brylluppet i den anden ende af landet, så jeg kan desværre ikke selv lægge den, men min mor og stedfar tager den med hjem når de kører om søndagen og tager så nogle billeder, så jeg har til minderne. Hvis vi også skal have blomster i kirken tænker jeg lidt at de kan blive lagt ved min morfar og farfar samt h2bs mormor, og ellers gør vi det måske med knaphulsblomsterne, for også at ære og mindes dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen.

Jeg startede tråden og skrev at jeg ville ligge min brudebuket på mine bedsteforældres grav, men der er desværre sket det at min far døde pludseligt, og derfor bliver det sådan at alle blomsterne samt min brudbuket skal på hans grav.

Alee dem der vil, kan tage de små buketter i stolerækkerne og ligge ud. Buketterne på alteret tager min mor og min fars fætter, der støttede mine forældre meget, og når billederne er taget så ligger jeg min buket på graven.

Hvor er jeg ked af det på dine vegne at høre om din far. :bearhug: Jeg synes det er helt passende, at du nu lægger den ved din far, han er jo tættere på end dine bedsteforældre. Og at de andre kan tage blomsterne fra kirken med ud er også en flot gestus.

Jeg skal også selv have min buket lagt på min fars grav. Mistede ham for snart 16 år siden. Vi skal dog holde brylluppet i den anden ende af landet, så jeg kan desværre ikke selv lægge den, men min mor og stedfar tager den med hjem når de kører om søndagen og tager så nogle billeder, så jeg har til minderne. Hvis vi også skal have blomster i kirken tænker jeg lidt at de kan blive lagt ved min morfar og farfar samt h2bs mormor, og ellers gør vi det måske med knaphulsblomsterne, for også at ære og mindes dem.

Tusind tak, det er bare så hårdt, så det varmer med sådan en hilsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer