Kjølby

Ønskeliste med i invitationen?

21 posts in this topic

Annonce ♥

Vi sendte ikke ønskesedlen med.. Fik at vide at det var dårlig stil at sende den ud sammen med invitationen..

Vi har skrevet en gavekoordinator på som har ønskesedlen og så kan vi også selv maile den rundt :)

0

vi laver sådan nogle lommeinvitationer, og der sender vi de første ønsker, vi VED vi har med (f.eks. penge til bryllupsrejse) og så henviser vi til en hjemmeside, der løbende vil blive opdateret med ønsker.

Jeg ved ikke, om det er dårlig stil. Jeg har syntes det var træls, når jeg fik en invitation - og så måtte vente flere uger på at få ønsker at vide.... Eller selv skal til at tage kontakt til nogen, for at få en ønskeseddel. Jeg kan bedst selv lide at blive oplyst med det samme ;)

0

Annonce ♥

Vi skriver hvem vores gavekoordinator er og så et tlf. nr til at folk kan kontakte hende på og så fodre vi ellers hende med ønsker :)

Jeg bryder mig ikke om at sende ønskesedlen med ud plus at jeg synes det er rart at der er en koordinator til at holde styr på det hele så der ikke komme for mange byttere :)

0

Vi opretter en hjemmeside med ønskerne, som der henvises til i invitationerne. Så kan gæsterne selv gå ind og tjekke det. De fleste har jo computer, og de få der ikke har, kender nok nogen tæt på, der har....eller også spørger de os bare!:-)

0

Annonce ♥

Vi sender den heller ikke med. Den står på vores hjemmeside.

Jeg ville personligt selv føle mig meget provokeret hvis vi fik en invitation med ønskeseddel i. Men det kommer jo an på hvordan man er som person. Hvis du ikke ville blive stødt over det selv, så skal i da bare sende den med :)

0

Annonce ♥

Jo da, det er bare sådan "in your face" agtigt :) Jeg vil gerne selv sprøge om den, eller få info om hvor jeg kan finde den. Det andet føles, for mig, som om jeg primært bliver inviteret pga. jeg giver en gave.

Jeg kender heller ingen der nogensinde har sendt en ønskeseddel med ud.

0

Vi har valgt at skrive i invitationerne at en ønskeliste kan fås ved at skrive til os eller vores gave koordinator, så sender vi eller hun den på mail.

Det gør vi nu mest fordi vores invitation allerede indeholder så meget tekst og ekstra informationskort. Så vi synes at konvolutten ville blive lige lovlig fyldt hvis der også skulle en ønskeseddel med.

Dog sender vi dem med til vores bedsteforældre der på forhånd har bedt om at få den i hånden, for de har nemlig ingen computer :)

Hvis vi ikke allerede havde så meget tekst, så kunne vi også sagtens finde på at sende den med. Gæsterne behøver jo ikke føle sig forpligtet til at skulle følge den :)

0

Jeg kan heller ikke rigtig forlige mig med tanken om at sende ønskelisten med i invitationen. Det bliver bare lidt for kræveagtigt. Lidt som om man i samme øjeblik man har inviteret sine gæster siger hvad man forventer at få til gengæld.. Det dur bare ikke for mig. En invitation skal egentlig bare gøre en ting - at invitere. Og det må gerne bare handle om at man gerne vil se sine gæster, og ikke hvad man skal have for det.

0

Jeg kan heller ikke rigtig forlige mig med tanken om at sende ønskelisten med i invitationen. Det bliver bare lidt for kræveagtigt. Lidt som om man i samme øjeblik man har inviteret sine gæster siger hvad man forventer at få til gengæld.. Det dur bare ikke for mig. En invitation skal egentlig bare gøre en ting - at invitere. Og det må gerne bare handle om at man gerne vil se sine gæster, og ikke hvad man skal have for det.

Jeg har det på præcis samme måde. Selv om det jo i bund og grund er noget pjat, for selvfølgelig kommer gæsterne da med en gave. Synes bare også at det virker sådan lidt "du skal betale for at komme med"-agtigt...

En helt anden praktisk vinkel er, at vi sender vore invitationer ud mindst et halvt år før brylluppet. Jeg er ikke sikker på at vi har vores ønsker på plads allerede der. Så vi vælger også at have en ønskeseddel liggende som kan mailes når vi kommer datoen lidt nærmere, samt benytter os af en gavekoordinator.

0

Annonce ♥

Vi har skrevet at min søster er gavekoordinator, og så har vi lavet en ønskeliste på www.giftmanager.com det virker super godt. Min søster har gjort det samme i forbindelse med deres bryllup hvor jeg er gavekoordinator. Det er nemt for alle.

0

Jeg lavede sådan nogle "lomme"-indbydelser og deri var der også ønskelisten :) den kan ses i min planlægningstråd hvis du ikke helt ved hvad jeg mener :)

min tanke var bare at der ville skulle blive sendt en masse info ud senere hvis ikke det kom med samlet :)

0

Jeg syntes selv at det er drøn irriterende at modtage en invitation uden ønskeliste, for om det er 'god stil eller ej', så syns jeg ihvertfald at det er lidt dårlig stil at blive indbudt til noget (om det er bryllup eller fødselsdag) og så dukke op uden en lille gave. Den skal så forstås rigtigt her, at jeg syntes sådan om MIG SELV....at jeg selv ville ha det lidt skidt over at dukke op uden en gave...så derfor tror jeg vist lidt per automatik at andre mennesker også tænker sådan, hehe. Så derfor vil jeg bare gerne ha ønskerne med det samme, istedet for at skulle ud og tænke kreativt (hvilke jeg er enormt dårlig til nemlig) eller ringe og spørge efter ønsker :)

Når det så er sagt, så vedlægger vi ikke ønsker i invitationen, men vi henviser til en hjemmeside for praktisk informationer, og der kan man så også finde vores ønsker :happy:

0

Annonce ♥