SeK

Sofja&Christian ♥ 15.01.2016

172 posts in this topic

Det lyder godt!

Og det lyder især godt at kunne komme tættere på frisk luft og længere fra svigerfamilie som ikke er så friskt et pust.... Med plejebørn er man bundet ja, men ikke for livet som man er med biobørn. Bare du kan passe dine lektier... Kan du det?

Det er ikke længere fra svigerfamilien. Vi skal jo "blot" flytte ind til vores nabo. Lejligheden minder lidt om rækkehus, bare med flere lejligheder. Vores er en særlig lang blok med lidt ekstra lejligheder. Vi er stadig langt fra mine forældre og min hest, hvor vi - og selvfølgelig i særdeleshed mig - bruger meget tid. Dette er det eneste som rigtig trække ned for mig personligt og den mere stramme økonomi, naturligvis.

Aflastningsbarn ville være der hver anden weekend, fra fredag kl. 16 til søndag kl. 18 eller noget i den stil. Det ville passe mig godt med et weekendjob, som er det eneste jeg rigtig kan forestille mig at skulle kombinere med universitetet. Det er rigtig svært at finde sådanne studiejob.

Hvor er det dejligt, at du altid svarer Dorte :hug:

Edited by SeK
0

Annonce ♥

Hm ja det er svært, det kan jeg godt se!

Det jeg synes i skal overveje, det er hvor lang tid i forestiller jer at bo i den nye lejlighed. De kloge siger at hvis ikke man bor mindst 7-10 år et sted, så mister man penge, på køb, salg, mægler, flytning med mere. Så hvis i ser jer selv i et hus inden for 3-4-5 år så skal i lade være. I skal også overveje om i vil kunne komme af med lejligheden igen til den tid, er der købere til den type lejligheder?

0

Smil...

Synes I skal overveje om der kunne være et sted tættere på pony + forældre som kunne være rart for jer og som der kunne være lidt mere fremtid i. Som Camilla skriver er det ikke billigt at flytte og der har været en del fikumdik med andelspriserne der er faldet m.m.

Tror virkelig I skal sikre jer at I vil bo der til og med du er færdig med studiet.

0

Ad nr. 1: Som tidligere nævnt ligner S'et ikke et S.

Ad nr. 2: Jeg synes at S'et er for voldsomt i forhold til C'et. Man kan tolke og køre symbolik på at den ene part trumfer den anden.. Sorry to say. Uden selvfølgelig at kende nogen af jer :respekt:

Konklusion: Jeg synes bedst om nr. 3 :) Smuk skrift, smukt afvejet og nok 'svung'.

Edited by ANMU5EDE
0

Annonce ♥

Super fantastisk slot!

Mht. til betalting for overnatning, tror jeg ikke at folk har noget imod at betale selv. Hvem vil ikke gerne overnatte på et slot? ;)

Vores gæster bliver også bedt om selv at stå for transport, som er langt efter danske forhold..

Så det synes jeg sagtens man kan tillade sig.

0

Ad nr. 1: Som tidligere nævnt ligner S'et ikke et S.

Ad nr. 2: Jeg synes at S'et er for voldsomt i forhold til C'et. Man kan tolke og køre symbolik på at den ene part trumfer den anden.. Sorry to say. Uden selvfølgelig at kende nogen af jer :respekt:

Konklusion: Jeg synes bedst om nr. 3 :) Smuk skrift, smukt afvejet og nok 'svung'.

Jeg elsker den symbolik du kan se i mine monogram-forsøg! Noget som jeg slet ikke var opmærksom på, men som giver vild god mening, når du siger det, og noget som andre sikkert også ville bemærke. Nu er monogrammet ikke så vigtig en del, som jeg havde forventet, men det der noget jeg vil tænke over! :thumbsupsmileyanim:

0

Super fantastisk slot!

Mht. til betalting for overnatning, tror jeg ikke at folk har noget imod at betale selv. Hvem vil ikke gerne overnatte på et slot? ;)

Vores gæster bliver også bedt om selv at stå for transport, som er langt efter danske forhold..

Så det synes jeg sagtens man kan tillade sig.

Jeg håber i sandhed af hele mit hjerte, at mange vil benytte sig af tilbuddet og gøre begivenhed til et 24-timers arrangement - særligt efter vi har bestilt fotograf til at forevige dagen derpå såvel son hele bryllupsdagen :7himmel:

0

Andelslejlighed

Jeg er ked af den stilhed boligplanlægningen har ført med sig herinde på Bryllupsklar. I fortjener en opdatering samt et billed, som jeg ved I alle elsker:

Vi valgte, at tage springet og skrive under på købsaftalen af andelslejligheden inde ved siden af. Jeg drømmer om en firlænget gård, men ved at det ikke kan blive en realitet, før jeg har en fast indkomst som ikke kun består af de få tusind kroner som SU kan levere. Jeg har endnu fem år på skolebænken, hvis jeg tager kandidaten straks efter min bachelor. Det forventer jeg, men man ved ikke hvordan det ser ud om tre år. Særligt når jeg allerede nu har klaprende æggestokke. Måske kommer der en baby mellem uddannelserne, måske kan væbne mig med tålmodig og færdiggøre min uddannelse indenfor Husdyrvidenskab. Jeg har desuden planer om muligvis, at arbejde nogle måneder i USA - gerne med vilde mustanger som fokusområde - og blive barfodstrimmer. Jeg har mange planer og må vente at se hvordan det kommer til at passe sammen.

Vores næste projekt er flytningen. Vi glæder os mere end noget andet, da banken har godkendt os til lånet, svigerfamilien har indvilliget til at hjælpe, hvis hele beløbet ikke er muligt at låne af banken og alle vores nærmeste er glade på vores vegne. Vi har råd til det månedligt uden problemer og vores ultimatum blev til sidst: Vil vi sidde i vores andelslejlighed på 46 m2 uden udendørs muligheder eller skal vi bo på 94 m2 med både for- og baghave med et ekstra værelse til aflastningsbarn og mulighed for kattegård til mine racekatte? Vi valgte det sidste. Det var ikke svært, for vi havde ikke planer om at flytte, derfor er beliggenheden intet problem og vi ved det er en periode. Andre vil måske sigte efter mere fremtidstilpassede mulighed, men en gård med en kæmpe grund er ikke realistisk for en ungt par som min forlovede og jeg - ENDNU! :thumbsupsmileyanim:

Vores største bekymring er faktisk bryllupsopsparingen - kan vi nå det? Vi har overvejet at udsætte det, men så bliver det pludselig ikke tre års vente tid, men otte år og det har ingen af os lyst til på nogen måde. Vi må bare knokle på! Lægge alt til side som vi overhovedet kan. Heldigvis har H2B rigtig meget overarbejde den næste tid, som kan gå til istandsættelsen af den nye lejlighed, så vi kan komme igang med bryllupsopsparingen igen.

Vi glæder os! Jeg har fået en plantegning over lejligheden, som jeg synes I skal se :happy:

2m68wo3.gif

Edited by SeK
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Super fedt I springer ud i det, og følger jeres drømme :thumbsupsmileyanim:

Lækker lækker lejlighed, kan godt forstå I i var solgt :biggrin:

Som den "kontrol freak" du er (aarrrhh mener du selv har brugt den betegnelse, ellers så håber jeg bare du tager det kærligt hehe)

Så er jeg helt sikker på I nok skal klare/få råd til det hele :biggrin:

0

lækkert med den nye lejlighed :thumbsupsmileyanim: stort tillykke

Håber i kan få det hele til at hænge sammen alligevel :goodluck

Det lyder virkeligt lækkert med den nye lejlighed!! :thumbsupsmileyanim:

Håber I kan få det hele til at gå op i en højere enhed :)

Hvor er det dejlig med den positive respons! :hug: Heldigvis kan de fleste sætte sig ind i vores situation og hvorfor vi behøver noget andet.

Hvor er det fedt med ny lejlighed! I får jo oceaner af plads lige pludselig.

Josephine

Jeg er heller ikke sikker på hvad jeg skal stille op med al den plads - men mon ikke, at der er helt fyldt op alle vegne før jeg får set mig om :tunge:

Uh hvor dejligt at I har fået taget en beslutning... TILLYKKE!

I skal nok få sparet sammen henad vejen!

Super fedt I springer ud i det, og følger jeres drømme :thumbsupsmileyanim:

Lækker lækker lejlighed, kan godt forstå I i var solgt :biggrin:

Som den "kontrol freak" du er (aarrrhh mener du selv har brugt den betegnelse, ellers så håber jeg bare du tager det kærligt hehe)

Så er jeg helt sikker på I nok skal klare/få råd til det hele :biggrin:

Jeg kan ikke huske om jeg har kaldt mig selv det, men ligegyldigt hvad er det en betegnelse som jeg ikke kan løbe fra og har lært at acceptere.

No hard feelings! GP

Jeg tror og håber heller ikke, at det bliver så slemt eller svært. Jeg er virkelig opsat på, at få mit drømmebryllup og lang hen af vejen er H2B også. Han er med på de store rammer, men de små detaljer (som gør det til et bryllup for mig) er han ikke med på. Jeg håber, at lang forberedelsestid giver mig muligheden for at bløde ham lidt op, selvom det måske bliver hårdt :cowsleep: Hvis jeg giver den en ordenlig skalle med opsparingen kan han vel ikke sige noget!

0

Sen ankomst

Bryllupsglæden er i top her til morgen! Mine længe ventet Etsy-indkøb er endelig fundet frem til lejligheden.

Ventetiden var efterhånden af en sådan størrelse, at jeg blev nervøs som om jeg var blevet snydt. Jeg kontaktede begge forhandlere, hvor den ene blot havde sendt mine varer til Danmark - ingen adresse var blevet påsat brevet, derfor var det ikke noget længere end til posthuset i Bulgarien. Det fik vi heldigvis styr på og fem dage efter modtager jeg en seddel om, at pakken er forsøgt leveret. Det er fint, for jeg var ikke hjemme den dag, men dagen efter var pakken ikke til at afhente. Jeg ender med at møde op på postkontoret tre gange efter også at have ringet til dem. Det lykkedes til sidst og nu kan I da også se hvad jeg har hentet hjem fra Bulgarien - mine forældres gaver til brylluppet:

4sl73l.jpg

dy2ja8.jpg6stiya.jpg

Jeg er selv rigtig tilfreds med resultatet, selvom jeg blev overrasket over hvor stort et lommetørklæde det er.

Jeg glæder mig virkelig meget, at se deres reaktion. Min veninde har set billeder og får kuldegysninger, når hun læser teksten. Den reaktion må de godt få :heart:

Jeg har også handlet i Canada og leveringstiden var lidt længere end hvad jeg havde forventet, men her til morgen dukkede den op og jeg var heldigvis hjemme til at tage imod den, da jeg er gået på læseferie :bunny_4:

wao769.jpg

Det er vores snefnugsbånd, som skal være den "røde tråd" i alle mine DIY-projekter og jeg glæder mig særligt meget til at de skal pynte vores indbydelser. Jeg tror - hvis jeg skal sige det - at det bliver super flot! Jeg blev lidt overrasket over, at selve båndet er skiftevis guld og hvidt, fordi jeg forventede et guld bånd med hvide snefnug, men jeg synes at det har en god effekt. Det virker "gammelt" og slidt (forstå mig nu ret), som jeg på en eller anden måde synes passer perfekt til mit slotsbryllup. Et slot er oser af fortidens minder og båndet (for mig) udstråler ligeledes at have en historie.

Alt i alt er jeg bare helt oppe og køre over mine indkøb! :cheerleader3:

0

PS. Vi har en fremvisning af lejligheden på lørdag (kun andet hold som vi se andelen), så det hjælper også på humøret, selvom den står på den helt store rengøring lige nu :biggrin:

0

Annonce ♥

Er VILD med de lommetørklæder! :biggrin: . Overvejer om jeg selv skulle finde på noget i den stil til min far. Rigtig sød tanke!

Og så det der bånd rigtig fint :lol:

Jeg synes, at det er blevet vældig fint - de skal bare stryges inden den store dag :happy:

0

Aaai,- det bånd er da vildt lækkert! Det kan jeg godt forstå du jubler over. Det bliver spændende at se hvordan du kan trylle med det i invitationerne :-)

Hvor søde lommetørklæder... Men hvorfor købt så langt væk?

Det var ikke med vilje, men Etsy fristede mig over evne! :oops:

Der er selvfølgelig fragtomkostninger og gebyrer til PostDanmark, så fremover vil jeg prøve at researche lidt mere før jeg køber.

Båndet har jeg ikke set lignende noget andet sted og jeg har været meget kræsen. Lommetørklæderne var mere spontant, men så super fine, at jeg ikke kunne lade være :7himmel:

0

Annonce ♥

Sen ankomst

Bryllupsglæden er i top her til morgen! Mine længe ventet Etsy-indkøb er endelig fundet frem til lejligheden.

Ventetiden var efterhånden af en sådan størrelse, at jeg blev nervøs som om jeg var blevet snydt. Jeg kontaktede begge forhandlere, hvor den ene blot havde sendt mine varer til Danmark - ingen adresse var blevet påsat brevet, derfor var det ikke noget længere end til posthuset i Bulgarien. Det fik vi heldigvis styr på og fem dage efter modtager jeg en seddel om, at pakken er forsøgt leveret. Det er fint, for jeg var ikke hjemme den dag, men dagen efter var pakken ikke til at afhente. Jeg ender med at møde op på postkontoret tre gange efter også at have ringet til dem. Det lykkedes til sidst og nu kan I da også se hvad jeg har hentet hjem fra Bulgarien - mine forældres gaver til brylluppet:

4sl73l.jpg

dy2ja8.jpg6stiya.jpg

Jeg er selv rigtig tilfreds med resultatet, selvom jeg blev overrasket over hvor stort et lommetørklæde det er.

Jeg glæder mig virkelig meget, at se deres reaktion. Min veninde har set billeder og får kuldegysninger, når hun læser teksten. Den reaktion må de godt få :heart:

Jeg har også handlet i Canada og leveringstiden var lidt længere end hvad jeg havde forventet, men her til morgen dukkede den op og jeg var heldigvis hjemme til at tage imod den, da jeg er gået på læseferie :bunny_4:

wao769.jpg

Det er vores snefnugsbånd, som skal være den "røde tråd" i alle mine DIY-projekter og jeg glæder mig særligt meget til at de skal pynte vores indbydelser. Jeg tror - hvis jeg skal sige det - at det bliver super flot! Jeg blev lidt overrasket over, at selve båndet er skiftevis guld og hvidt, fordi jeg forventede et guld bånd med hvide snefnug, men jeg synes at det har en god effekt. Det virker "gammelt" og slidt (forstå mig nu ret), som jeg på en eller anden måde synes passer perfekt til mit slotsbryllup. Et slot er oser af fortidens minder og båndet (for mig) udstråler ligeledes at have en historie.

Sen ankomst

4sl73l.jpg

dy2ja8.jpg6stiya.jpg

wao769.jpg

Må jeg spørge om du har et link til de fine tørklæder... Ideen er så fin.... Hilsen Christina

0

Ej hvor er det bare en sød og dejlig gave! Den kan de da kun blive rigtig glade for.

Tusind tak! Efterfølgende har jeg naturligvis overvejet mange andre tekster, som man kunne have stående.

- mon ikke det er fint nok, man kan jo blive ved :tunge:

Jeg var noget overrasket over, at de var så store. Er det bare mig der ikke ved hvor stort et lommetørklæde egentlig er? Jeg tænker bare, at det ikke kommer til at være særlig diskret, hvis min far f.eks. vil have det i bukselommen? :huh:

0