Sign in to follow this  
Followers 0
Mamasan

Andenrangsbrud..?

32 posts in this topic

Jeg sidder lige og skal ud med noget galde, er blevet noget så irriteret på butikken hvor jeg har købt min brudekjole.

Slut september købte jeg min kjole, jeg var i god tid, og skulle egentlig bare lige kigge, men jeg faldt pladask for kjolen, og måtte bare have den.

Jeg spørger da ekspedienten om hvordan jeg skal opbevare kjolen, da jeg havde hørt alt mulig besvær med syrefri æsker og hvad ved jeg.

Hun tilbyder, og virker overrasket over jeg overhovedet ville have kjolen med hjem allerede, at de passer på kjolen og har den hængende hos dem og at jeg var mere end velkommen til at komme forbi og besøge den når jeg ville. Det tilbud takker jeg selvfølgelig ja til, da jeg ikke aner hvad jeg ellers skal stille op med kjolen.

Nu har jeg så fået underskørt, sko og headpiece som jeg rigtig gerne vil prøve med kjolen, og kontakter derfor butikken for at få en tid en lørdag. Jeg har 1,5 times hver vej til arbejde, så jeg kan virkelig ikke nå det i hverdagene. Jeg får en mail, om at alle lørdagstider er booket, om jeg kan komme en hverdag. -jeg forklarer hvordan det står til, og at jeg ikke har travlt, så hun kan bare give mig næste ledige lørdagstid.

Jeg får herefter en mail om at jeg bare kan komme og hente min kjole, da det jo er en udsalgskjole som de jo normalt ikke gider have hængende, da jeg jo ikke skal bruge deres hjælp til at prøve sko og skørt.

Jeg sidder tilbage og føler mig lidt som en andenrangsbrud fordi jeg sparede 1750 kr. på at købe min kjole på udsalg. Havde de sagt det til mig da jeg købte den havde det været helt ok, og jeg var endda opsat på at tage den med hjem, selvom jeg ikke anede hvad jeg skulle stille op med den, men jeg har jo fået af vide jeg kunne komme når jeg ville.

Er det normal procedure, at man er "mindre værd" hos butikken fordi man har købt på tilbud? Føler lidt, som om jeg ikke har ret til mere service hos dem fordi jeg nu har købt kjole, og derved ikke kan lægge særlig mange flere penge i deres butik.

Beklager, hvis det er lidt rodet, er bare virkelig irriteret og skulle ud med det.

0

Annonce ♥

Ej come on. Det synes jeg altså ikke lyder fair! De kunne jo bare give dig en kortere tid hvis de (forståeligt nok) har travlt om lørdagen, du behøver jo ikke 1½-2 timer til at prøve.

Jeg synes ikke det er iorden, udsalgs kjole eller ej.

0

Lige præcis, jeg behøver maks. en halv time. Ville gerne prøve et slør også, da jeg hele tiden har tænkt jeg skulle have slør, men ved ikke helt hvordan det vil passe med mit headpiece. Og hvis de fra starten havde sagt, at proceduren med udsalgskjoler var at man tog dem hjem med det samme, havde jeg heller intet problem haft.

Men bliver altså harm over, at man tæller mindre i deres øjne, fordi man sparede 1750 kr. på en kjole.

0

Ej hvor er det bare helt vildt tarveligt især når de selv har tilbudt at have den hængende. Nu har jeg været to steder og prøve kjoler og synes bare der er så stor forskel på, hvordan man som brud bliver behandlet. Det første sted handlede det bare om at sælge mig en kjole, men der hvor jeg var i dag (Kjoledrømme) handlede det om at finde mig min drømmekjole, to vidt forskellige services selvom det begge var steder med billige kjoler.

Og bare fordi man køber noget de har sat til tilbud er man jo ikke mindre værd. Synes der er så unfair :bearhug: du får en kæmpe krammer..

0

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det lyder højst mærkværdigt og under al kritik!!

Om man har sparet penge eller ej, så er det stadig et betydeligt beløb man lægger i butikken og det er stadig til en enormt vigtig (for nogen den vigtigste!) begivenhed, så det burde de have for øje når man snakker med dem!

0

Ej hvor er det bare helt vildt tarveligt især når de selv har tilbudt at have den hængende. Nu har jeg været to steder og prøve kjoler og synes bare der er så stor forskel på, hvordan man som brud bliver behandlet. Det første sted handlede det bare om at sælge mig en kjole, men der hvor jeg var i dag (Kjoledrømme) handlede det om at finde mig min drømmekjole, to vidt forskellige services selvom det begge var steder med billige kjoler.

Og bare fordi man køber noget de har sat til tilbud er man jo ikke mindre værd. Synes der er så unfair :bearhug: du får en kæmpe krammer..

Jeg er så sur og skuffet over dem. Især når jeg bare har haft rost dem til skyerne for deres vidunderlige service op til kjolekøb.

Var det første sted HOB? Det var den følelse jeg fik da jeg var derinde.

Hvis du går i Bride Fashion i Virum, skal du spørge efter Lena, hun er skide sød. Mens ejeren (Anne-Kathrine) ikke vil have udsalgsbrude i butikken længere end højst nødvendigt.

0

Annonce ♥

Det er da total plat!!

Jeg ved faktisk ikke om det har så meget med udsalget at gøre, for synes flere har lignende oplevelser når først de har betalt... Hvor har du købt din kjole?

Jeg har slet ikke hørt det før, eller også har jeg ikke tænkt videre over det. Den er købt ved Bride Fashion i Virum.

0

Det er da total plat!!

Jeg ved faktisk ikke om det har så meget med udsalget at gøre, for synes flere har lignende oplevelser når først de har betalt... Hvor har du købt din kjole?

Jeg har slet ikke hørt det før, eller også har jeg ikke tænkt videre over det. Den er købt ved Bride Fashion i Virum.

Uanset hvad er det rigtig dårlig stil... De butikker bør vide at deres kunder er berettiget til service længe efter selve købet...

0

Jeg er så sur og skuffet over dem. Især når jeg bare har haft rost dem til skyerne for deres vidunderlige service op til kjolekøb.

Var det første sted HOB? Det var den følelse jeg fik da jeg var derinde.

Hvis du går i Bride Fashion i Virum, skal du spørge efter Lena, hun er skide sød. Mens ejeren (Anne-Kathrine) ikke vil have udsalgsbrude i butikken længere end højst nødvendigt.

Det kan jeg godt forstå, det er også bare så tarveligt...

Det første sted jeg var var Bentes-Brudedesign i Taastrup, hun var bare sur og stressede mig helt vildt, slet ikke en rar oplevelse.

Hvordan ligger priserne ellers hos Bride Fashion? Det kunne da være jeg skulle tage et smut der forbi og så håbe på at jeg får Lena.

0

Jeg købte min kjole på udsalg hos Nicolai, og der var det tydeligt at man skulle tage kjolen med sig..de sætter dem jo på udsalg for at tømme butikken og give plads til de nye. Det lyder som om personalet i Virum ikke lige har fået talt sammen, når du får så forskellige svar. Meget sur oplevelse...håber ikke det ødelægger glæden over din kjole ! du får en kram herfra :bearhug:

0

Annonce ♥

Det lyder da totalt urimeligt! Hvis de først har sagt, at de kan have den hængende, så kan de da ikke bare ombestemme sig!

Det er da ligegyldigt om det er en udsalgskjole!?

Jeg skal også besøge min kjole (som hænger i Tønder) på en lørdag. De var godt nok booket op den dag jeg ville komme, men da jeg sagde at jeg boede i København og derfor ikke liiige kom til Jylland hele tiden, så fandt de plads :thumbsupsmileyanim:

Min kjole er jo en ny model, men der var kampagne på den da jeg købte den, så jeg sparede da også 2400 kroner! Det skal da ikke gøre min betjening ringere :)

Hvis jeg var dig, ville jeg da lige skrive tilbage, at du er uforstående overfor, hvorfor din kjole gerne måtte hænge der til at starte med, og nu pludselig ikke må alligevel. Og det kan da godt være du fik rabat, men alternativet var måske, at du havde købt din kjole et andet sted!!

0

Det var da en forfærdelig behandling! Det er da bare ikke fair. Jeg har efterhånden den indstilling, at hvis man ikke kan forstå at bryllup er en stor ting især for bruden, så skal man ikke arbejde i en brudebutik. Jeg håber du næste gang får fat i en der har en bedre indstilling, så du kan komme ned til kjolen.

0

Som SoExcited siger, så må du sende dem en mail tilbage, men du skal være imødekommende og uforstående, ikke sur og "så havde købt et andet sted-agtig". Det bringer intet godt med sig. De er jo ligeglade med om du købte et andet sted. Du skal fokusere på at få problemet løst: Du skal prøve kjolen og (helst) have den hængene i butikken fortsat. Du får bedre service hvis du er sød :) Så se at få det ud af Verden så du ikke går og er sur over en e-mail :bearhug: Det er ikke energien værd.

0

Hej kære du

Jeg er ikke meget herinde, men måtte lige svare i denne tråd, da jeg godt kan genkende din situation.

Jeg har været ude for noget lignende.

Mit råd til dig er at droppe mails - ring til dem, så du har direkte kontakt. Det kan være så enormt frustrerende at skulle gå og vente på, at de svarer. Det er i hvert fald min oplevelse.

Forklar, at du ikke engang har behov for deres "service", men at du egentlig blot skal bruge et prøverum for at prøve det hele samlet.

Spørg lidt dumt indtil, hvorfor det ikke kan lade sig gøre, hvis de er vedholdende. Forsøg at lade være med at blive vred, for din egen skyld. Gør dit til, at det stadig bliver en god oplevelse.

Få evt. en veninde til at gøre det for dig, hvis du bliver for oprevet.

Det kan være så frustrerende. Du er velkommen til at PM´e mig, hvis du har brug for assistance. Det er bare ikke i orden, at en butik opfører sig på denne måde, og inddeler kunder afhængig af, hvor mange penge man ligger.

Skal du ind og prøve kjolen igen, så tag en stærk veninde med og sæt hende ind i situationen.

Masser af knus og støtte til dig, håber at du får en god løsning, og at butikken måske endda ændrer lidt holdning, eller - at der er sket en misforståelse.

Lad os høre, hvordan det går :kiss:

0

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå, det er også bare så tarveligt...

Det første sted jeg var var Bentes-Brudedesign i Taastrup, hun var bare sur og stressede mig helt vildt, slet ikke en rar oplevelse.

Hvordan ligger priserne ellers hos Bride Fashion? Det kunne da være jeg skulle tage et smut der forbi og så håbe på at jeg får Lena.

Det er så dumt, fordi en sur og stressende oplevelse gør bare at man ikke lægger penge i butikken. Jeg tror de er rimelige, min kjole koster 7000 kr. nypris og jeg fik den til 5300 kr. -mit budget var eller 8000 kr. men jeg var klar til at give 12000 kr. for en anden kjole jeg var lidt vild med, men den jeg købte gav mig bare noget i maven.

Jeg købte min kjole på udsalg hos Nicolai, og der var det tydeligt at man skulle tage kjolen med sig..de sætter dem jo på udsalg for at tømme butikken og give plads til de nye. Det lyder som om personalet i Virum ikke lige har fået talt sammen, når du får så forskellige svar. Meget sur oplevelse...håber ikke det ødelægger glæden over din kjole ! du får en kram herfra :bearhug:

Det forstår jeg fuldstændig. Jeg var også klar til at finde ud af hvordan søren jeg skulle få den opbevaret indtil hun selv sagde de med glæde ville have den hængende. Og derfor bliver jeg små-mobset nu, for det er ikke engang noget jeg selv bad om dengang. Jeg kan mærke jeg er meget irriteret, men håber det går over når jeg kommer i kjolen igen.

Det lyder da totalt urimeligt! Hvis de først har sagt, at de kan have den hængende, så kan de da ikke bare ombestemme sig!

Det er da ligegyldigt om det er en udsalgskjole!?

Jeg skal også besøge min kjole (som hænger i Tønder) på en lørdag. De var godt nok booket op den dag jeg ville komme, men da jeg sagde at jeg boede i København og derfor ikke liiige kom til Jylland hele tiden, så fandt de plads :thumbsupsmileyanim:

Min kjole er jo en ny model, men der var kampagne på den da jeg købte den, så jeg sparede da også 2400 kroner! Det skal da ikke gøre min betjening ringere :)

Hvis jeg var dig, ville jeg da lige skrive tilbage, at du er uforstående overfor, hvorfor din kjole gerne måtte hænge der til at starte med, og nu pludselig ikke må alligevel. Og det kan da godt være du fik rabat, men alternativet var måske, at du havde købt din kjole et andet sted!!

Jeg har skrevet tilbage at jeg er fuldt forstående at nye brude har første prioritet, men at jeg overhovedet ikke forstår de tilbød at have den hængende og sige jeg kunne komme når jeg ville, når det ikke er sådan det hænger sammen.

Dejligt de kunne klemme dig ind alligevel. Jeg ville være helt ok med at få en lørdagstid med forbehold f.eks. at hvis der kom en "akut" brud, så fik hun min tid.

Det var da en forfærdelig behandling! Det er da bare ikke fair. Jeg har efterhånden den indstilling, at hvis man ikke kan forstå at bryllup er en stor ting især for bruden, så skal man ikke arbejde i en brudebutik. Jeg håber du næste gang får fat i en der har en bedre indstilling, så du kan komme ned til kjolen.

Nej, lige præcis. Det værste er at det er ejeren der svarer mails. Jeg er sikker på at hvis jeg havde ringet og fået fat på f.eks. Lena, så havde det intet problem været.

Som SoExcited siger, så må du sende dem en mail tilbage, men du skal være imødekommende og uforstående, ikke sur og "så havde købt et andet sted-agtig". Det bringer intet godt med sig. De er jo ligeglade med om du købte et andet sted. Du skal fokusere på at få problemet løst: Du skal prøve kjolen og (helst) have den hængene i butikken fortsat. Du får bedre service hvis du er sød :) Så se at få det ud af Verden så du ikke går og er sur over en e-mail :bearhug: Det er ikke energien værd.

Jeg tror jeg nogenlunde har affundet mig med det, har gået og skummet i nogle dage. Men det der irriterede mig mest var, at de til at starte med fik det til at lyde som om de var fuldt booket de fleste lørdage. Det var først da jeg sagde at jeg ikke havde travlt og de kunne give mig den næste ledige tid, at hun skrev at deres lørdagstider var forbeholdt brude der ikke havde kjoler endnu (-brude der mangler at lægge penge i biksen). Jeg har svaret at jeg var forstående for at jeg måske ikke var så vigtig som brude uden kjoler, men at jeg var uforstående for deres holdningsskift. OG så tilføjede jeg mobset at jeg jo bare måtte hente min kjole en hverdag, når nu det var det eneste tidspunkt jeg var velkommen :blush:

Hej kære du

Jeg er ikke meget herinde, men måtte lige svare i denne tråd, da jeg godt kan genkende din situation.

Jeg har været ude for noget lignende.

Mit råd til dig er at droppe mails - ring til dem, så du har direkte kontakt. Det kan være så enormt frustrerende at skulle gå og vente på, at de svarer. Det er i hvert fald min oplevelse.

Forklar, at du ikke engang har behov for deres "service", men at du egentlig blot skal bruge et prøverum for at prøve det hele samlet.

Spørg lidt dumt indtil, hvorfor det ikke kan lade sig gøre, hvis de er vedholdende. Forsøg at lade være med at blive vred, for din egen skyld. Gør dit til, at det stadig bliver en god oplevelse.

Få evt. en veninde til at gøre det for dig, hvis du bliver for oprevet.

Det kan være så frustrerende. Du er velkommen til at PM´e mig, hvis du har brug for assistance. Det er bare ikke i orden, at en butik opfører sig på denne måde, og inddeler kunder afhængig af, hvor mange penge man ligger.

Skal du ind og prøve kjolen igen, så tag en stærk veninde med og sæt hende ind i situationen.

Masser af knus og støtte til dig, håber at du får en god løsning, og at butikken måske endda ændrer lidt holdning, eller - at der er sket en misforståelse.

Lad os høre, hvordan det går :kiss:

Jeg havde overvejet at ringe, men tænker at det ville virke som om jeg prøver at overtrumfe ved at snakke med en anden, når nu ejeren har sagt nej. Det er også dumt, tror jeg havde fået en anden behandling hvis jeg havde ringet til at starte med, men de havde lukket da jeg besluttede mig for at booke en tid, så jeg tænkte at en mail var lige så fin. :td:

Hvad kom I frem til, måtte du fortsat have kjolen hængende?

0

Jeg har købt ii House Of Bride og når min kjole kommer hjem skal jeg hente den, de opbevarer ikke kjolerne. Lidt dårlig service....

Var det alm. pris eller udsalgspris?? Det er skide irriterende, man skal være i god tid for at købe kjolen, og så samtidig kræver det man har alverdens plads derhjemme.

Vi overtager et hus i maj, så til den tid har jeg mere plads, og så gør det ikke så meget, bortset fra jeg ikke ville have at H2B skulle se den...

0

Hvor er det dårligt. Det er vel i princippet ok at de har kjolerne på udsalg for at få tømt butikken og plads til de nye kjoler. Men det kan de jo så bare sige fra starten af. Er også lidt uforstående overfor alle de butikker der ikke vil have kjolen hængende selvom de er købt til fuld (dyr!!!) pris. Skal man så transportere den frem og tilbage hvis den skal tilpasses? Eller hvis man ønsker at prøve kjolen med et slør eller andet tilbehør?

/Josephine

0

Annonce ♥

Hvor er det dårligt. Det er vel i princippet ok at de har kjolerne på udsalg for at få tømt butikken og plads til de nye kjoler. Men det kan de jo så bare sige fra starten af. Er også lidt uforstående overfor alle de butikker der ikke vil have kjolen hængende selvom de er købt til fuld (dyr!!!) pris. Skal man så transportere den frem og tilbage hvis den skal tilpasses? Eller hvis man ønsker at prøve kjolen med et slør eller andet tilbehør?

/Josephine

Ja, det er helt ok de gerne vil have ryddet op i lageret. Men synes ikke det er ok at lave om på aftalen, så man føler sig mindre værd bare fordi den er købt på udsalg. Jeg ville gerne prøve min med slør, fordi jeg hele tiden har tænkt jeg skulle have slør, men ved ikke om det kan fungere med headpiece, det finder jeg jo så ikke ud af i denne omgang..

0

:o Er helt tom for ord! Lette lamslået!

Sikke da en modbydelig behandling .... Uanset om du har købt kjolen på udsalg eller ej, kan de da ikke pludselig komme og sige du skal hente kjolen!? .. :td:

Jeg har selv købt min kjole i askepot og valentino i Tønder, og de opbevare min kjole + slør. Dog var den ikke på udsalg, men jeg har også fået afvide jeg godt må komme og besøge den, og prøve den osv.

Og det forventer jeg at gøre her i maj måned ca. der er det over 6 måneder siden jeg valgte kjolen, så har lige brug for at se/prøve den igen..

0

Hejsa først skal du lige have en stor krammer, for selvfølgelig er du ikke en andenrangsbrud, bare fordi du ikke købte din kjole til fuld pris. :)

Jeg tror generelt at brudebutikkerne rundt omkring ikke er så gode til at afstemme, hvad der er deres procedure. En ekspedient siger én ting, mens en anden siger noget andet.

En dag var selv i Lilly i København, hvor jeg stod og ventede til det blev min tur. foran mig var det svært ikke at overhøre en diskussion der foregik mellem en brud og en ekspedient. For bruden havde haft kjolen med til en syerske, og havde af en ekspedient fået lov at komme tilbage med kjolen, så den kunne hænge hos dem igen. Men hun var nu gået hjem og den nye ekspedient sagde at de ikke kunne have kjolen opbevaret, med mindre det var noget hun havde fået på skrift. Det endte med at kjolen fik lov at hænge et par dage, men jeg tror en masse diskussion kunne have været undgået, hvis der var blevet lavet en klokkeklar aftale. Desværre er et ord ikke altid nok.

Jeg tror bare at et smadder godt råd er, at når man har købt sin kjole og laver en aftale om at den må blive hængende, så er man desværre nødt til at bede om at få det på skrift. For så har man et navn og bevis på at det er blevet aftalt.

Jeg godt at det selvfølgelig ikke hjælper dig lige nu og her, men måske det kan være en hjælp til andre brude derude, der snart skal ud og finde brudekjole :)

0

Selve oplevelsen hvor du prøver og finder kjolen skal være i orden efter min mening. Det er en stor del af hele oplevelsen.

Det er godt nok surt at du har fået en dårlig behandling efterfølgende.

Håber at du trods alt stadigvæk er glad for din kjole og at du føler dig som en million når du har den på.

0