Julle2u

Stolebetræk ?

22 indlæg i dette emne

Hej med jer!

Jeg søger nogle gode råd ang. stolebetræk. Vores bryllup skal holdes i et forsamlingshus - som desværre har der der kedelige brunlige stole med jernben...kan i følge hvad jeg mener??

Derfor vil jeg gerne have betræk på stolene - men er jo i tvivl om hvordan det skal gøres! Det er nemt nok at smide et halvt lagen over, MEN jeg aner jo ikke om stoffet vil se pænt ud mm.

Er der nogen af jer der har gjort sig i dette og kan komme med gode råd eller billeder....

Jeg vil SÅ gerne ha pyntet de stole, men budgettet er ikke til at købe eller leje betræk...

Råd modtages med kyshånd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har netop købt nogle lagner fra én som havde lagt dem over hendes stole... Til deres bryllup.. Hun havde lagt det over og bundet en organza-sløjfe rundt om ryglænet for at holde på stoffet og sagde at det havde været RIGTIG godt.. :-)

Lagnerne kan købes i IKEA til 14kr.. ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har netop købt nogle lagner fra én som havde lagt dem over hendes stole... Til deres bryllup.. Hun havde lagt det over og bundet en organza-sløjfe rundt om ryglænet for at holde på stoffet og sagde at det havde været RIGTIG godt.. :-)

Lagnerne kan købes i IKEA til 14kr.. ;-)

Okay, har tænkt tanken med de billige Ikea lagner, men jeg er nok ret forsigtig når det kommer til at udfolde min kreativitet! Ved du om der er blevet syet til på de lagner...? altså klippet stof fra eller passede de bare?

Beklager det lidt dumme spørgsmål...men de er jo en pæn størrelse, og måske er der til 2 stole i ét lagen...???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved at hun har brugt dem i et stykke.. Folder et helt lagen så der er ca. 2/3 fra ryglæn og ned og sædet og ned til gulvet.. Og 1/3 til ryggen og ned bag på stolen, til. Gulvet.. Og så er det noget med at men tager der hvor lagnet er foldet og binder en knude der.. (På ryglænet..) og her kan der så bindes en sløjfe rundt om ryglænet, for at skjule knuden hvis den ikke skal ses.. :-)

Lidt ligesom det de viser i dette klip ca. 1 min og 40 sek inde... (Bare uden det er syet.. ;-) )

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange skal du forresten bruge??? Og hvor bor du henne??

Kan se du skal giftes i 2014..

Der har jeg brugt vores.. Måske du kan leje eller købe dem billigt hvis det er?? :-)

jeg skal bruge 50 - og hvis du har det vil jeg da gerne købe dem når du er færdig med dem....

Det ville jo være dejligt at spare lidt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver knap 60.. Så vi kan sagtens aftale et eller andet!! :-)

Snakker lige med manden om de skal sælges (da de måske kan gemmes til pigernes konfirmation.. ;-)

Og ellers finder vi ud af en gang BILLIG leje eller andet!! :-)

Du kan lige skrive mig en pb.. -så kan jeg også sende billeder med hvordan det kom til at se ud når vi har holdt brylluppet.. ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger,

Jeg skal også bruge ca. 60 betræk til stole til oktober. Er der nogle af jer der har haft succes med at lave dem selv?

Og evt. stadig har nogle i lejer ud/vil sælge?

Mvh. Elissa

Hej Tøser, jeg er også rigtigt interesseret i at leje, hvis dette er en mulighed så sig gerne til. Det ville jo være kanon hvis kunne hjælpe hinanden? Med venlig hilsen Malene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jysk har stolebetræk til 15 kr så jeg ville ikke kaste mig ud i at sy hvertfald http://jysk.dk/indretning/stole-sofaovertraek/stoleovertraek-olvon-hvid-t-vig-stol

Vi har valgt bare at binde en tyl-sløjfe om stoleryggen, det skal laves af IKEAs netgardiner som klippes ud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Elissa.

Jeg er i nøjagtigt samme dilemma som mange andre, for jeg vil også godt have dækket de der ækle brune stole som forsamlingshuset har og jeg er frisk på ideén men jeg skal kun bruge ca 45 stk den 25 juli 2015, så jeg er ikke sikker på at det kan betale sig for dig. Ellers havde jeg tænkt mig at prøve Ikea stilen eller Fb gruppen.

Mvh Sine.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer