peterlotte8379

bryllupskage

11 posts in this topic

Annonce ♥

Hejsa.

Det kan i helst selv bestemme, alt efter hvordan det bedst passer ind i jeres planer. :) Vi skal også selv giftes kl 15.00 men vi spiser først bryllupskagen til kaffen om aftenen efter vi har danset brudevals. Så det er nok ved en 24.00 tiden.

Først havde vi snakket om at vi kunne spise den sammen med gæsterne. før middagen, men fordi vi skal giftes så sent og vi også skal have taget billeder ankommer vi først til vores feststed kl 18.00. Mens vi har fået taget billeder har vores gæster været "alene" i en time. Vi har derfor allieret os med mine brudepiger, som bager muffins, der kan serveres for gæsterne. Det er også mere let end bryllupskage, så risikerer vi ikke at de sulter, og samtidig er de heller ikke stopmæt lige inden den store middag.

Men hvad er jeres program for dagen, for så kan vi måske råde jer ud fra det?

Det skal lige siges at vi også har alm. dessert efter forret og hovedretten. Derfor spiser vi ikke bryllupskagen som dessert, men gemmer dem til lidt senere til kaffen. Hvis I ikke har en dessert efter jeres middag, kunne I jo evt. spise den her :)

0

Vi havde vores fremme til kaffen til gæsterne, så de spiste af den mens vi blev fotograferet. Det gav lidt påstyr, men vi havde givet klare instrukser om at de bare skulle begynde, toppe blev gemt alligevel, så det var super ;) - men vi blev også viet noget tidliger end jer og følte at gæsterne nok godt kunne bruge lidt at spise.

Alternativt kan man servere den som dessert eller til nat kaffen (hvor vores forøvrigt kom ind igen - så den var meget tæt på at blive spist helt op, hvilket jeg aldrig har oplevet til et bryllup før)

Jeg syntes også i skal kigge på jeres program og se hvordan og hvornår i tror det passer bedst

0

Vi skal have bryllupskagen efter kirken. Men vi skal så også giftes kl 14, så det passer med kage kl. 15.

Der er en del (inklusiv min søster) som får bryllupskagen enten som dessert eller til kaffen om aftenen!

Jeg vil dog sige, at jeg har lige været til bryllup, hvor kagen blev serveret om aftenen til kaffen. Og helt ærligt, så synes jeg det var synd. Der var ikke særlig meget fokus på kagen, musikken spillede allerede og der var discolys osv. Folk gik hen og tog noget kage når de lige havde lyst men det blev sådan lidt rodet.

Desuden er folk måske ret mætte og fulde på det tidspunkt.

Til min søsters bryllup var kagen dessert, og det fungerede trods alt noget bedre end det jeg lige har oplevet.

Jeg er glad for, at vi har valgt at gøre det om eftermiddagen, og vil anbefale andre at gøre det samme, hvis de har tid. Men det er selvfølgelig afgørende hvad tid man skal giftes :)

0

Annonce ♥

vi tager bryllupskagen til dessert og så er den lavet af is så det ikke "bare" er kage til dessert :)

Jeg tænker at det godt kan være lidt synd at vente med kagen til kaffen efter alle har indtaget tre retter mad og sikkert er forholdsvis mætte alle sammen... det er jo ikke en helt billig kage og måske lidt øv at stå med alt for meget tilbage bagefter :)

0

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 14 og kagen bliver serveret derefter til receptionen, så der også sker lidt inden middagen. Jeg er heller ikke tilhænger af at vente med kagen til efter middagen - der er man simpelthen tit for mæt. Har aldrig fået kagen som dessert, men synes det lyder som et godt alternativ, hvis man ikke kan "nå" det inden middagen. :rolleyes:

0

En ting er at folk er mætte og at der generelt ikke spises meget kage hvis den først serveres efter middagen men der er jo også nogle andre ting som gør sig gældende. Tiden er ofte kneben efter middagen fordi der er en brudevals der skal afvikles inden kl. 24. Nogle har så på forhånd planlagt eller kan pga. tiden blive nødt til først at servere bryllupskagen efter brudevalsen. Det er ikke altid lige hensigtsmæssigt hvis udgangspunktet er at brudevalsen skal være starten på dansen og også lidt op ad bakke for os "udbydere": 1/2 - 1 times dans bliver afbrudt af at der skal serveres bryllupskage, fordi det kræver ophold. Derefter skal man have folk i gang igen og så går der måske 1-2 timer og så er der natmad (som så ikke kræver ophold men ihvertfald at der geares lidt ned). Det bliver nemt en lidt rodet forestilling fremfor at man bare kan gå rigtigt på fra brudevalsen og så kan folk forsyne sig med drikkevarer, kaffe m.v. som ikke kræver ophold. Så ja jeg vil også klart ud fra min synsvinkel sige om eftermiddagen eller som et alternativ til dessert.

0