Citychic

Hvornår sender man invitationerne ud?

13 indlæg i dette emne

Hvornår bør man sende invitaitonerne ud, hvis man skal følge god etikette - og hvad har I valgt at gøre?

Vi skal giftes den 6/7 som jo er midt i sommerferien, men samtidigt har vi allerede nu fortalte de fleste, at vi holder festen den dag - så de har forhåbentlig sat kryds i kalenderen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes 7-9-13 og har faktisk allerede sendt invitationerne ud.

Vi ved godt at det er lidt tidligt- men da det er en ret så populær dato, har vi valgt at sende dem ud så tidligt, så vi kan få så mange af vores gæster med som muligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes samme dag som dig... :)

Da vi skal vies borgerligt, og først kan få endelig bekræftelse fra kommunen når ægteskabserklæringen er godkendt, bliver vores invitationer først sendt ud 3-3½ måned før... Men vi har sendt STD 9-10 måneder før brylluppet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3-4 måneder ville jeg sige. Specielt hvis man enten har sendt STD eller har fortalt alle datoen på anden vis.

Hvis man har holdt det hemmeligt og man skal giftes midt i sommerferien er 6 mdr før nok en god ide, men ellers er det da unødvendigt.

At folk så alligevel sender dem ud så tidligt fordi de ikke kan vente, det er jo så noget andet :lol: Det har ikke noget med "kutyme" at gøre.

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3-4 måneder ville jeg sige. Specielt hvis man enten har sendt STD eller har fortalt alle datoen på anden vis.

Hvis man har holdt det hemmeligt og man skal giftes midt i sommerferien er 6 mdr før nok en god ide, men ellers er det da unødvendigt.

At folk så alligevel sender dem ud så tidligt fordi de ikke kan vente, det er jo så noget andet :lol: Det har ikke noget med "kutyme" at gøre.

Jeg er enig, generelt for bryllupper siger man vist ca 4 mdr. før. Man må gerne sende dem før hvis man gerne vil, men "god etikette" siger ca. 4 mdr.

Når brylluppet er midt i en sommerferie ville jeg nok vælge at melde datoen ud før - enten mundtligt som i har gjort, eller med STD-kort.

Så altså: i kan vælge at sende dem når i vil, men det vil være god stil at det ikke bliver senere end ca 4. mdr før brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes samme dag som dig og sender ud i løbet af den næste uge :)

PYHA - jeg sad altså og blev en anelse presset over, at alle sender så tidligt ud :biggrin:

Men godt at høre, at det er ca. 4 måneder - jeg regner med at få dem bestilt i løbet af weekenden, så det burde vi også kunne nå.

Tusinde tak for alle jeres hurtige svar - fantastisk med et forum som dette :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer