Sisseldam

Hvad synes i? Bryllupsbord og tema

21 indlæg i dette emne

Hejsa:) - skal giftes d. 07 september i år, og sidder og spekulere over hvilket tema jeg skal køre efter, og hvordan vores borddækning skal være:)

Vi skal holde bryllupsfesten på en smuk nyrenoveret kro der ligger midt ude i skoven og stedet er simpelthen så smukt og idylisk. Kroen har fået en smuk make-over med nye flotte og lyse plankegulve, Hvidt, Hvidt, Hvidt, store smukke vinduer og hele kroen rummer báre af hygge, sjæl, romantik og den rustikken stil.

Når men for at komme til sagen har jeg længe været inspireret af dette bryllupsbord som ses på billederne, da jeg synes det ville passe godt til vores location og temaet "tag naturen med ind". Men er alligevel i tvivl...

Vi skal sidde ved runde borde og jeg vil derfor ikke have nogle høje lysestager stående da jeg er bange for at man ikke ville kunne tale ordentlig sammen. Vi har inviteret 55 personer og det derfor meningen at der skal være 5 runde borde med plads til 11 personer hvert sted. Synes farverne er utrolige smukke, men er ikke sikker på at det lige er den lilla farve jeg vil bruge som gennemgående farve. Ønsker dejlig også at man skal kunne se en lighed mellem min brudebuket og temaet til festen. Men brudebuket og farve skal så sådan cirka ud som på billederne, og det må gerne være de her smukke bonderroser, eller pæoner som brugt til borddækningen.

Hvad synes i? Er det for kedeligt, eller har i nogle foreslog ?

post-55953-0-85765800-1361287001.jpg

post-55953-0-38684900-1361287027.jpg

post-55953-0-09521000-1361287042.jpg

post-55953-0-64521500-1361287057.jpg

post-55953-0-25494000-1361287524.jpg

post-55953-0-06357200-1361287564.jpg

post-55953-0-41925300-1361287631.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lyset med bladet og silkeblomsten, er så smuk:) de sidste 2 buketter er simpelthen så smukke også og skønne farve. Vi startede selv ud med den farve kombi, men endte i noget helt andet.

Ang pærerne tænker jeg det hurtigt kan blive for voldsomt med mange på et bord:) men det er jo smag og behag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have runde bord og for det samme grund har jeg afbestilt de kæmpe lysestager som skulle stå midt på borderne og nu har jeg besluttet mig for at bruge en ovnform og fylde den med blomster. Jeg så det på tv for et par dage siden og så tænkt jeg at det vil være det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres input:) vedr frugterne som på billederne faktisk er grønne blommer, selvom det godt kunne ligner pære, er jeg heller ikke sikker på at de skal med på bordene ... Synes det hurtigt kan se lidt malplaceret ud:)

Men synes de godt man kunne skifte den lilla farve ud med en lyserød, så det havde matchet brude buketten eller hvad tænker i? Synes nu der er mere farve spil imellem den lille, hvid og grønne nuance.. Så er i tvivl om om der også vil være det ved at bruge den lyserøde istedet for den lilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER selv pæoner, men kan de fåes i september? Det tvivler jeg lidt på??

Gud det havde jeg slet ikke tænkt på! Og sørme så om du (desværre) ikke har ret. Kontaktede en blomsterforhandler som kunne fortælle at man senest kan få dem i Juli :/ mega øv!!!!! Spurgte om der var andre blomster som kunne minde om pæoner man kunne bruge, og der henviste hun til den engelske rose.

Synes det er en fint kompromis, - ikke lige så smuk som pæoner men det går an:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ELSKER selv pæoner, men kan de fåes i september? Det tvivler jeg lidt på??

Gud det havde jeg slet ikke tænkt på! Og sørme så om du (desværre) ikke har ret. Kontaktede en blomsterforhandler som kunne fortælle at man senest kan få dem i Juli :/ mega øv!!!!! Spurgte om der var andre blomster som kunne minde om pæoner man kunne bruge, og der henviste hun til den engelske rose.

Synes det er en fint kompromis, - ikke lige så smuk som pæoner men det går an:)

Har selv været ude i det samme. Skal giftes i august og ville så gerne have haft en buket med bonderoser (pæoner) - i stedet findes der ranunkler (du kan prøve at Google dem) - de er også virkelig flotte men knap så store:-)

Håber det kan bruges...:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER selv pæoner, men kan de fåes i september? Det tvivler jeg lidt på??

Gud det havde jeg slet ikke tænkt på! Og sørme så om du (desværre) ikke har ret. Kontaktede en blomsterforhandler som kunne fortælle at man senest kan få dem i Juli :/ mega øv!!!!! Spurgte om der var andre blomster som kunne minde om pæoner man kunne bruge, og der henviste hun til den engelske rose.

Synes det er en fint kompromis, - ikke lige så smuk som pæoner men det går an:)

Har selv været ude i det samme. Skal giftes i august og ville så gerne have haft en buket med bonderoser (pæoner) - i stedet findes der ranunkler (du kan prøve at Google dem) - de er også virkelig flotte men knap så store:-)

Håber det kan bruges...:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LOVE IT!!!

Så smukke blomter! Jeg skal selv giftes 7-9-13 og har overvejet rosa bonderose til borde og i buketten. Men de er vist ikke lige sæson i september...
Til gengæld ligner den sidste brudebuket med creme og rosa roser til forveksling den, som jeg har vist til kæresten som inspiration til min brudebuket :-)

Jeg ville helt klart vælge dit fine tema til mit bryllups, hvis vi altså ikke lige skulle dække op til 110 gæster.......

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk det er et super flot farvetema, dog er jeg nig med dig at hvis din buket og jeres tema ellers er i lyserøde nuancer, kunne man godt skifte det lilla ud.

Jeg synes personligt der er alt for meget på bordet, men det er bare min egen mening ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes fadet på midten af bordet er meget fint, men alt der ude i siderne bliver for meget.

Der du over var min første tanke "11 personer - tror ikke folk kan tale på tværs af så stort et rundt bord." Har I overvejet det? Selv synes jeg 8 er max ved runde borde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er vild med temaet for bordet! Dog vil jeg også tilslutte mig, at pærerne nok bliver lidt for meget :wink:

Pæoner kan du desværre ikke få i september :(

Men der findes nogle engelske roser, der ligner en pæon lidt, og ellers ved jeg at man i hvert fald kan få noget der hedder en "Cabbage rose" i england (se billedet)

pink_cabbage_rose.jpg

Jeg er selv igang med at undersøge om jeg kan få cabbage roses til vores bryllup i august - for jeg ELSKER pæoner, og er så ked af at jeg ikke kan få dem i min brudebuket :td:

Og ellers så er der jo som før nævnt, ranukler, eller forskellige typer krysantemummer eller dahliaer :biggrin:

Håber det giver dig lidt inspiration :loveflag:

Redigeret af CarBonCb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger. Uhhh nu nærmer tiden sig snart, og der er sket meget siden dette indlæg. Er fået helt fra dette borddækning... Synes det var svært at finde nogle spejlfade overhovedet, og hvis jeg endelig fandt nogle kostede de en bondegård, eller var ikke særlig flotte, eller store nok. Dertil er vi gået en del over budgettet, så der må spares nogle steder;)..

Men nu er diverse vaser, og lysestager køb/bestilt, så nu bliver det som det bliver. Tror dog det bliver super flot alligevel.

Vasen er en trebenet vase som bliver produceret på Bornholm, og er utrolig smuk... Pga af designet behøver man ikke så mange blomster synes jeg! Det bliver nogle enkelte smukke roser i pastel rosa, samt nogle let grøn pynt.. (dette har vi endnu ikke helt fundet ud af endnu..).. var dog i blomsterhandleren idag for at taler om blomster/roser og de ville vende tilbage med hvad der var muligt i september måned. Dertil skal vi have to lysestager i retro stil, i en smuk pastel blå farve. Fandt dem i idé møbler til 45 kr. stk... fik 10 %, så det var en fin pris. Dertil har jeg købt nogle bord nr. holder fra ikea. Dette bliver primært bordpyntet.. Så laver jeg selv flotte menukort som skal ligge på tallerken, som er i samme stil som vores indbydelser. Menu-kortene skal bindes med sesal snor hvor navneskilten skal bindes fast! Tror det bliver smukker smukt, og enkelt. Ved det dog ikke endnu....

I får lige nogle billeder af de forskellige ting:

post-55953-0-32620000-1373991067_thumb.j

post-55953-0-71008100-1373991117_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er vild med temaet for bordet! Dog vil jeg også tilslutte mig, at pærerne nok bliver lidt for meget :wink:

Pæoner kan du desværre ikke få i september :(

Men der findes nogle engelske roser, der ligner en pæon lidt, og ellers ved jeg at man i hvert fald kan få noget der hedder en "Cabbage rose" i england (se billedet)

pink_cabbage_rose.jpg

Jeg er selv igang med at undersøge om jeg kan få cabbage roses til vores bryllup i august - for jeg ELSKER pæoner, og er så ked af at jeg ikke kan få dem i min brudebuket :td:

Og ellers så er der jo som før nævnt, ranukler, eller forskellige typer krysantemummer eller dahliaer :biggrin:

Håber det giver dig lidt inspiration :loveflag:

De roser du har på billedet er utroligt flotte, og kunne passe perfekt!! Har dog lige været indenom blomsterhandleren for at tale om hvilke roser der var mulige at få til september. Bliver spændende når hun vender tilbage:))) Kan du virkelig heller ikke få pæoner til aug??. Det er jeg da sikker på man kan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer