michelle_rugaard

Vielse i det fri

9 posts in this topic

Halløj derude!

Min dejlige kæreste og jeg skal giftes til august!

Vi har fundet et sted at holde festen,men vielsen er endnu ikke helt på plads. Da ingen af os er særlig religiøse har vi valgt ikke at blive viet i en kirke. Og da vi synes rådhuset godt kan være lidt kedeligt, har vi besluttet os for at blive viet i det fri!!

Vi har overvejet kongens have eller frederiksberg have(vi bor i København og festen holdes på Østerbro), men der skal vi først søge om tilladelse til at holde det. Og da vi ikke har prøvet drt før eller kender nogen der har, ville jeg høre om der var nogen herinde der havde erfaringer med det? Eller om der var nogen, der havde nogle andre gode forslag til hvor en vielse, uden kirke eller rådhus kunne finde sted!

Håber at jeg/vi kan få nogle gode råd eller tips, da tiden går jo går hurtigt og vi vil ger r snart sende indbydelser ud!!

Forresten, hvis man inviterer gæster kun til selve vielsen og receptionen skal de så også have en indbydelse? Altså når det Foreksempel er kollegaer, venner "længere ude" og lign?! Eller fortæller man dem bare at de er velkomne?

Mange hilsner en kommende brud, der har hårdt brug for råd og hjælp til alt det her bryllups-noget

0

Annonce ♥

Hej! Og velkommen til! :cheerleader3:

Vi holder også en humanistisk vielse (som det åbenbart hedder) i haven ved den restaurant vi har booket.

Det har været meget problemfrit indtil videre, har kontaktet en giftefogde ved rådhuset, de skulle bare vide hvornår på dagen vi ønskede at blive viet, det kunne dog først blive efter 12 når det var udenfor rådhuset.

Da vi havde sendt papir arbejdet afsted gik der ca 1 1/2 uge før vi fik svar tilbage.

Ligesom jer er vi ikke religiøse, og min kæreste er ikke medlem i folkekirken, så syntes at det ville være upassende. Og da jeg ikke ville på rådhuset var det åbenlyst at gøre det i det fri. :wink:

0

Den her tråd kommer lidt igennem det samme.. Og som jeg skriver derinde, har vi booket Botanisk Have. De skal have 1200 kr. for det, og så stiller de nogle borde til rådighed til reception. Desuden har de sagt, at hvis det regner, så åbner de til et af deres væksthuse, så vi ikke får våde tæer. -Jeg ved ikke hvad vi gør med reception hvis det regner. :biggrin:

0

Annonce ♥

Den her tråd kommer lidt igennem det samme.. Og som jeg skriver derinde, har vi booket Botanisk Have. De skal have 1200 kr. for det, og så stiller de nogle borde til rådighed til reception. Desuden har de sagt, at hvis det regner, så åbner de til et af deres væksthuse, så vi ikke får våde tæer. -Jeg ved ikke hvad vi gør med reception hvis det regner. :biggrin:

Tak for dit svar.

Jeg vil prøve at kigge på den anden tråd :)

0

Vi holder også en humanistisk vielse (som det åbenbart hedder)

Man kalder det også en borgerlig vielse :)

Haha, jeg har tit tænkt på hvad Julie_Marie's humanitære vielse mon gik ud på... Nu ved jeg så at det er en helt almindelig borgerlig vielse! :lol:

0

Vi har overvejet kongens have eller frederiksberg have(vi bor i København og festen holdes på Østerbro), men der skal vi først søge om tilladelse til at holde det. Og da vi ikke har prøvet drt før eller kender nogen der har, ville jeg høre om der var nogen herinde der havde erfaringer med det? Eller om der var nogen, der havde nogle andre gode forslag til hvor en vielse, uden kirke eller rådhus kunne finde sted!

Håber at jeg/vi kan få nogle gode råd eller tips, da tiden går jo går hurtigt og vi vil ger r snart sende indbydelser ud!!

Jeg ville da bare kontakte Borgerservice, og spørge hvordan man søger om tilladelse til Kongens- eller Frederiksberg Have... :)

0

Vi holder også en humanistisk vielse (som det åbenbart hedder)

Man kalder det også en borgerlig vielse :)

Haha, jeg har tit tænkt på hvad Julie_Marie's humanitære vielse mon gik ud på... Nu ved jeg så at det er en helt almindelig borgerlig vielse! :lol:

Ja, mente skam ikke at det ikke også hedder en borgerlig vielse, syntes bare at humanitær lyder så pænt!

Men jo, det er en borgerlig vielse i det fri :lol:

Bruger pinterest en del og på de amerikanske sider bliver det kaldet en humanitarian wedding :rolleyes:

0

Annonce ♥