Citychic

06.07.13 i København - invitationerne er klar!

54 posts in this topic

Jeg er 31 år, specialeskrivende og blogger på én af Danmarks største blogs omkring børnemode og mode til kvinder - It's Fashion, Baby!

Min kæreste gennem 7 år, som jeg har to skønne børn med, friede til mig juleaften, som vi fejrede hjemme bare os to og børnene. Det var på alle måder helt perfekt, personligt og intimt... og længe ventet ;)

Jeg er af den gamle skole og vil derfor gerne giftes indenfor et år efter frieriet - og eftersom jeg gerne vil have et sommerbryllup, så kom det til at betyde, at vi ca. ville have et halvt år til at forberede festen i.

Vores valg af dato faldt på den 6/7 2013 - hvor det præcist er 8 år siden, at vi kyssede på hinanden første gang. Gennemgående for al planlægningen af vores bryllup er faktisk, at vi har en tilknytning eller forbindelse til hver enkelt lille detalje.

Grundet valg af lokation - og også fordi jeg simpelthen elsker stilen, så vil jeg gerne have nogle maritime undertoner ind i brylluppet. Det må bestemt ikke blive så voldsomt at man føler, man er til årsfest hos Søværnet :biggrin: - men nogle få underspillede detaljer hist og her vil passe rigtig godt ind.

Samtidigt vil jeg gerne have en fin vintagestil med farver i sarte nuancer - creme og meget lys rosa. Det bliver ikke helt let at kombinere de to ting, men til gengæld er jeg også sikker på, at det bliver helt perfekt, hvis jeg kan få det til at lykkes :)

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Vi ringede med det samme til kirken - vi skal vies i Kastelskirken, hvor begge vores børn også er døbt - og de havde heldigvis plads til os - vi kunne endda få lige præist det tidspunkt, vi helst ville have.

Det er en fantastisk smuk kirke, som faktisk er ejet af Forsvaret, men som også benyttes som almindelige folkekirke.

Vi går jævnligt tur på Kastellet, og én af de dage, som står allerklarest for mig fra vores første tid som kærester, var da min kæreste tog mig med på en lang gåtur på Kastellet, og jeg for første gang så det smukke område.

post-63766-0-84630300-1361315417.jpg

0

Tillykke med det kommende bryllup! Så fantasiskt at i bliver gift i Kastelskirken :loveshower: Sikken en dejlig stemning de omgivelser sætter! Som Østerbroer ( siger man det?? ) glæder jeg mig meget til at følge med i din tråd og for at se hvad i finder på for herlige detaljer.

Ida

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup! Så fantasiskt at i bliver gift i Kastelskirken :loveshower: Sikken en dejlig stemning de omgivelser sætter! Som Østerbroer ( siger man det?? ) glæder jeg mig meget til at følge med i din tråd og for at se hvad i finder på for herlige detaljer.

Ida

Ja jeg er simpelthen også SÅ glad for, at det netop er vores kirke. Den ligger i fantastiske omgivelser og er især vidunderlig om sommeren med det smukke lysindfald fra de store vinduer.

Og det er jeg glad for at høre - vi skal også holde festen her på Østerbro, så det bliver et meget lokalt bryllup :biggrin:

Stort stort tillykke med det kommende Bryllup og velkommen til :balloons:

Glæder mig til at se om du kan få det hele til at gå op i en højere enhed.. det tror jeg bestemt du kan... :thumbsupsmileyanim:

Tusinde tak skal du have - det her er jo et fantastisk forum, hvor man både kan søge hjælp men bestemt også bare dele idéer og inspiration med andre - helt perfekt, når man er detaljeorienteret og godt kan lide at sidde og planlægge helt ned til de mindste små ting :heart:

0

Velkommen til! Tillykke med frieriet og det kommende bryllup! Det er et helt fantastisk sted i skal giftes! Temaet er lige præcis hvad vi bøvler med - at få det maritime og vores sejlerhobby til at se bryllupsagtigt ud ved at tilføje et romantisk look... det er skide svært og jeg havde forestillet mig det så lige til.... glæder mig til at følge jeres planlægning!

Edited by wendt65451
0

Vi har begge en del kontakter i restaurationsbranchen, og derfor har det været ret vigtigt for os at finde et sted, hvor vi selv måtte medbringe mad og drikkevarer. Dels fordi vi på den måde kan udnytte gode kontakter og forhåbentligt spare nogle penge - men primært fordi vi på den måde, kan skræddersy det og få det lige præcist, som vi gerne vil - og fordi vi på den måde kan arbejde sammen med folk, som vi kender og som vi har tætte relationer til.

Igen i tråd med tanken om, at alle dele af vores bryllup skal have en tilknytning eller relation til os.

Det var tilsyneladende ikke nemt at finde et sådan sted i København eller i nærheden af København - og slet ikke med så kort varsel, som vi har haft. Derudover var det også et krav fra vores side, at det ikke bare var helt almindelige (og ordinære) festlokaler - det skulle være noget med sjæl og stemning.

Først kontaktede vi en masse forskellige sejlklubber for at høre, om vi kunne leje deres lokaler - men de havde desværre ikke plads til så mange gæster. Den idé var vi faktisk begge meget opsatte på - også fordi vi på tæt på Langelinje og dermed har vandet og mange af klubberne tæt på.

Dernæst gik vi længe og overvejede, hvad vi dog så kunne finde på - og faktisk begyndte vi at kontakte nogle feststeder for pristilbud, fordi vi havde opgivet.

Pludselig en dag kom jeg i tanke om de mest fantastiske lokaler, som ligger blot et par hundrede meter fra vores lejlighed, som vi går forbi hver dag på vej til børnehaven med vores søn og lige ned til vandet.

Det er et gammelt Pakhus, som er blevet restaureret med respekt for de gamle detaljer og nu er blevet fredet. Der er højt til loftet, gamle jernskinner til kranerne i loftet, fine lyseblå kakler på væggene, råt beton - ja det er i det hele taget meget råt og rustikt - men det synes jeg også, der er helt perfekt, så jeg kan pynte fint og feminint op som en kontrast dertil.

Det bliver normalt mest brugt til teater og kulturelle arrangementer, og de lejer næsten aldrig ud til private - så det har været lidt af en kamp at få lov at leje det - men den ansvarlige kunne mærke, hvor meget vi brændte for det, så nu har vi fået en aftale i stand.

Der er plads til ca. 800 stående gæster i hovedsalen - så vi deler den i midten med noget stof, for at der ikke skal være alt for meget plads. I et tilstødende lokale skal vi holde receptionen og også den efterfølgende fest efter maden.

Der er bar, et lækkert læderarrangement i hjørnet, hvor vi vil lave en whiskeybar - og i det hele taget er lokalet en anelse mere fint end hovedsalen.

Jeg er jublende lykkelig og kunne ærlig talt ikke finde et sted, jeg hellere ville holde vores bryllup om vi så havde et budget på en million.

Og så elsker jeg, at det ligger så tæt på vores hjem - og at de andre forældre fra børnehaven lige kan stikke hovedet ind og sige tillykke under receptionen.

3837502791_c9e8ac4ac1_z.jpg

De fine kakler - nogle steder mangler der nogle stykker og andre steder er de krakelerede. Et ret godt billede på udtrykket i hele stedet. Jeg elsker det, min mor synes, det er helt forfærdeligt :lol:

3837498997_21398ca4e3_z.jpg

En del af den store sal - vi kommer ikke til at have gulvet dækket til, men muligvis, laver vi noget med en hvid løber, for at skabe et mere fint udtryk sammen med det rustikke gulv.

3837501145_91a5759729_z.jpg

Som det måske ses her, så er det tilstødende lokale, hvor vi skal være til receptionen og efter middagen lidt finere i sit udtryk.

3837502791_c9e8ac4ac1_z.jpg

Jeg elsker dette detaljebillede :heart:

4890516-ejer-mere-gang-i-pakhus-11---1.jpg

Her åbnes portene og vupti - så er vi lige ved vandet. Hvis vejret holder, så regner vi med at holde receptionen lige der udenfor :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Velkommen til! Tillykke med frieriet og det kommende bryllup! Det er et helt fantastisk sted i skal giftes! Temaet er lige præcis hvad vi bøvler med - at få det maritime og vores sejlerhobby til at se bryllupsagtigt ud ved at tilføje et romantisk look... det er skide svært og jeg havde forestillet mig det så lige til.... glæder mig til at følge jeres planlægning!

Tusinde tak, og ja, jeg er også virkelig glad for, at vi skal giftes i Kastelskirken!

Det ER nemlig ikke helt nemt - jeg tror faktisk primært, jeg ender med at flette det ind med marineblå detaljer blandet med sart rosa og creme - men lige nu sidder jeg og designer invitationer og dermed også menukort og bordkort, og jeg håber lidt på at få en smule med ind over der i form af nogle martime mønstre.

Velkommen til og stort tillykke med det kommende bryllup! Glæder mig til at følge dig :balloons:

Tak skal du have - jeg kan allerede mærke, at det her forum bliver en stor tidsrøver :lol:

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :balloons:

Tusinde tak skal du have - til begge dele :kiss:

0

Jeg synes, mit hovede er fyldt med en milliard forskellige (og fantastiske) idéer, så det er måske meget smart at få dem ud på skrift, så jeg ikke glemmer noget af det om nogle uger.

• Whiskeybar - med vintage krystalkarafler, små skilte, og flotte glas. Der er et flot sofahjørne, hvor det passende kan stå. Min kæreste arbejder netop med luksusspiritus, så det bliver også noget, der passer perfekt ind.
  • Færdiglavede cocktails i små marmeladekrukker, som skal stå klar i en stor balje med is, når vi kommer fra middagen og ind i lokalet med baren. Dels fordi det ser rigtig fint ud og dels for at tage trykket fra bartenderne, som ellers nok får meget travlt lige i begyndelsen. Umiddelbart alkoholfri limonade, cosmopolitans og mojitos.
  • Gamle bryllupsfoto fra begge familier i antikke fotorammer på et bord.
  • Små champagneflasker med sugerør til når vi skal ud at sejle i kanalrundfart efter vielsen. De er dog voldsomt dyre, så den idé er lige nu kun på tegnebrættet.
  • Vintage lommetørklæder i stof, som skal stå til gæsterne med et skilt a la "til at holde hjertet varmt og øjet tørt"
  • Slikbuffet i koordinerede farver - dvs. marineblå, creme og svag rosa. Inkl M&Ms med vores navne og bryllupsdato på
  • Indgraverede lommelærker som gave til min kærste og hans bror (der skal være forlover)
  • Sæbebobler til gæsterne ved kirken - ris er ikke tilladt.
  • Sjove skilte til toiletdøren
  • Gamle glasvaser i alverdens forskellige udgaver og størrelser til bordpynt med vilde markblomster i

Så må jeg løbende tilføje på listen, når jeg kommer på flere ting :loveshower:

0

Annonce ♥

Virkelig mange gode idéer du har :) Synes det lyder ret fint med de gamle bryllupsbilleder, det må jeg også lige overveje :)

Tak skal du have - og ja, jeg synes også, det er en virkelig sød idé som tilføjer personlighed til brylluppet. Og så har jeg en kæmpe stak af gamle rammer med fint buet glas, fordi jeg en overgang havde en stor fotovæg med dem.

0

Spændende tråd! Jeg tror da i får et fantastisk bryllup. Jeg er vild med jeres lokaler, og især fordi du siger at det er så meget jer! Det er jo lige sådan det skal være.

Jeg synes også du har nogle spændende kreative ideer, så jeg kommer nok til at lure ind en gang i mellem ;)

0

Spændende tråd! Jeg tror da i får et fantastisk bryllup. Jeg er vild med jeres lokaler, og især fordi du siger at det er så meget jer! Det er jo lige sådan det skal være.

Jeg synes også du har nogle spændende kreative ideer, så jeg kommer nok til at lure ind en gang i mellem ;)

Tak Camilla - jeg har også allerede kigget med inde hos dig flere gange - det er skønt, at vi kan inspirere hinanden herinde :loveshower:

0

Ih jeg har netop været så heldig at finde det mest fantastiske serveringsbord, der vil være perfekt til vores whiskeybar til stort set ingen penge - og som et stort plus, så har vi selv ønsket os sådan ét længe.

Derudover har jeg fået lånt mig frem til nogle smukke gamle krystalkarafler, så hele den idé begynder så småt at være på plads.

post-63766-0-50411600-1361959094.jpg

Edited by Citychic
0

Annonce ♥

Ih jeg har netop været så heldig at finde det mest fantastiske serveringsbord, der vil være perfekt til vores whiskeybar til stort set ingen penge - og som et stort plus, så har vi selv ønsket os sådan ét længe.

Derudover har jeg fået lånt mig frem til nogle smukke gamle krystalkarafler, så hele den idé begynder så småt at være på plads.

WOW hvor er den FED!!!!!!! Jeg skal SÅ meget ha sådan en!!!

0

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup! :loveshower:

Jeg er grøn af misundelse :blush: ... flotte lokaler, gode kontakter :wink:

og neeej hvor er jeg vild med jeres serveringsvogn/bord :happy:

Jeg glæder mig til at følge dig i din planlægning.... :happy:

Tusinde tak skal du have - det er også rart at der endelig er nogle ting, der begynder at falde på plads. Vi har jo ikke så lang tid til at planlægge vores bryllup i, så det letter lidt på stressen, at der i det mindste er styr på kirken og lokalerne nu.

Ja er det ikke fantastisk? Og så fandt vi det virkelig til stort set ingen penge - ellers havde jeg nok måtte nøjes med at pynte et almindeligt bord fint op - men dette er da meget mere gennemført og fint :heart:

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup! :loveshower:

Jeg er grøn af misundelse :blush: ... flotte lokaler, gode kontakter :wink:

og neeej hvor er jeg vild med jeres serveringsvogn/bord :happy:

Jeg glæder mig til at følge dig i din planlægning.... :happy:

Tusinde tak skal du have - det er også rart at der endelig er nogle ting, der begynder at falde på plads. Vi har jo ikke så lang tid til at planlægge vores bryllup i, så det letter lidt på stressen, at der i det mindste er styr på kirken og lokalerne nu.

Ja er det ikke fantastisk? Og så fandt vi det virkelig til stort set ingen penge - ellers havde jeg nok måtte nøjes med at pynte et almindeligt bord fint op - men dette er da meget mere gennemført og fint :heart:

Ja du må Endelig sige til hvis du vil af med den efter brylluppet! Mit er jo først i oktober :wink:

0

Ja du må Endelig sige til hvis du vil af med den efter brylluppet! Mit er jo først i oktober :wink:

Det skal jeg nok - min veninde har også allerede sagt det samme :lol:

Jeg håber nu at kunne få det opbevaret et sted, så vi kan få plads til det, når vi efter brylluppet forhåbentligt finder os det hus, vi gerne vil have.

0

Jeg er jo en anelse sent ude med invitationerne, men det primære for os har været at få styr på kirken og lokalerne - så nu kan vi få styr på de andre ting, fordi det første er på plads.

Jeg er håbløst forelsket i disse invitationer og har netop nu indhentet tilbud fra en masse forskellige på Etsy - men åh hvor er de godt nok ikke billige...APeterson7.jpg

0