Citychic

06.07.13 i København - invitationerne er klar!

54 posts in this topic

Sikke fine invitationer -den stil er jeg selv helt pjattet med. Men ak ja, de løber godt nok op i pris.

Håber du finder noget der passer med stil og pris :)

Jeg har faktisk allerede fået svar fra forskellige sælgere, som kan få det ned i en forholdsvis rimelig pris. Der er dog ingen tvivl om, at det stadigt koster en del mere end andre invitationer, men jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle til at kigge efter andre nu, hvor der er så kort tid tilbage...

Kigger lige lidt med her.. Det hele ser rigtig godt ud - meget stilrent :) Super flotte invitationer!

Tusinde tak skal du have. Stilrent er så ikke just min mors opfattelse af forberedelserne indtil videre :D

Hun var ved at korse sig, da hun hørte, at vi de kommende weekender planlægger at tage på tourne til forskellige genbrugsbutikker på Sjællland for at se om vi kan samle forskellige gamle tallerkener sammen fremfor at leje noget kedeligt hvidt service :biggrin:

Men jeg tænker netop, det vil være en fin kontrast til de stilrene invitationer, de kridhvide duge på runde borde og de smukke stole med marineblå sæder, som vi har planlagt at leje...

Om ikke andet, så gør vi det i hvert fald med tallerkener til receptionen om eftermiddagen med bryllupskagen.

0

Annonce ♥

Kigger lige lidt med her.. Det hele ser rigtig godt ud - meget stilrent :) Super flotte invitationer!

Tusinde tak skal du have. Stilrent er så ikke just min mors opfattelse af forberedelserne indtil videre :D

Hun var ved at korse sig, da hun hørte, at vi de kommende weekender planlægger at tage på tourne til forskellige genbrugsbutikker på Sjællland for at se om vi kan samle forskellige gamle tallerkener sammen fremfor at leje noget kedeligt hvidt service :biggrin:

Men jeg tænker netop, det vil være en fin kontrast til de stilrene invitationer, de kridhvide duge på runde borde og de smukke stole med marineblå sæder, som vi har planlagt at leje...

Om ikke andet, så gør vi det i hvert fald med tallerkener til receptionen om eftermiddagen med bryllupskagen.

Det tror jeg faktisk vil være alletiders :thumbsupsmileyanim: og det vil passe super godt ind til jeres rå lokaler.

Edited by Miss-Rina
0

Det tror jeg faktisk vil være alletiders :thumbsupsmileyanim: og det vil passe super godt ind til jeres rå lokaler.

Det tror jeg også - men der er en hårfin grænse mellem at det ser flot og organiseret ud - og at det kommer til at se rodet og sjusket ud.

Så det kræver i hvert fald, at glas, bestik, borde, stole, servietter og duge til gengæld er virkelig stilrent og klassisk.

0

Annonce ♥

Puha jeg synes godt nok, der er mange ting at holde styr på - og mange ting, som lige pludselig går i vasken, hvor man er nødt til at finde nye løsninger.

Den ene af vores kokke fik pludselig brev om, at han skal opereres i sin ryg 10 dage før brylluppet- så nu skal vi have fundet nye kokke til at stå for maden. Min kjole er der et utal af problemer med, og jeg ender muligvis med at må købe den et andet sted, hvor den koster betydeligt mere og er langt over mit budget - men jeg føler næsten ikke rigtigt, jeg har andre muligheder, nu hvor der ikke er længere tid til...

Til gengæld har vi nu fået kontrakt på lokalerne - det er rart at få styr på det. Jeg er ved at have en masse detaljer på plads til vores slikbuffet, som bliver fuldstændigt overdådig. Invitationerne er jeg endt med at lave selv, så nu skal jeg bare have dem trykt - og dermed er der også styr på menu og bordkort.

0

Annonce ♥

Derudover har jeg lavet et moodboard, som jeg bruger til at holde mig indenfor den stil, jeg har lagt mig fast på - ellers synes jeg hurtigt, jeg lader mig rive med, når jeg ser nogle pæne billeder - og samtidigt bliver jeg rigtig glad af at kigge på det så jeg kan se, hvad det er, vi arbejder os hen imod.

post-63766-0-80968300-1363360345.jpg

Edited by Citychic
0

Skønne billeder ❤

Tak Dorthe - jeg er faktisk også rigtig glad for at have dem som inspiration - dels fordi det er en stor hjælp, men især fordi jeg bliver så glad for at kigge på dem :heart:

0

Annonce ♥

Flotte farver og skønt tema. Jeg havde selv meget marineblå med - det er sådan en fin farve :) Skønne lokaler I har valgt, jeg glæder mig til at høre mere mere om de forskellige tallerkner. Hvis du kunne få det til at fungere ville det se utroligt fedt ud:)

0

Tillykke med det kommende bryllup.. Sikke en godt tema I har fundet, dit board ser rigtig smukt ud, tror det kommer til at stå rigtig flot sammen med jeres Lokaler, bliver rigtig spændende at følge dig :)

0

Ret god ide at sætte det op på den måde.. Netop for ikke at flippe ud over alle de gode ideer man får og har lyst til at bruge ☺

Det må jeg se om jeg kan lære, jeg har nemlig samlet viiildt mange inspirationsbilleder - bopbop !

Jeg har faktisk bare brugt Picasa - der kan du markere alle de billeder, du vil have med, og så trykke "opret billedcollage" og så har jeg valgt "mosaik" opsætningen, så billederne automatisk bliver tilpasset til pladsen :)

Flotte farver og skønt tema. Jeg havde selv meget marineblå med - det er sådan en fin farve :) Skønne lokaler I har valgt, jeg glæder mig til at høre mere mere om de forskellige tallerkner. Hvis du kunne få det til at fungere ville det se utroligt fedt ud:)

Ja marineblå er nemlig en fantastisk elegant og klassisk farve synes jeg- den kan virkelig løfte det hele op på et højere niveau.

Mht tallerkenerne, så har vi faktisk været på jagt i dag - jeg opdaterer lige med billeder om lidt ;)

Tillykke med det kommende bryllup.. Sikke en godt tema I har fundet, dit board ser rigtig smukt ud, tror det kommer til at stå rigtig flot sammen med jeres Lokaler, bliver rigtig spændende at følge dig :)

Tusinde tak skal du have :kiss:

Jeg synes jo også selv, det hele virker helt fantastisk indeni mit hovede - så jeg håber, at jeg kan få ført idéerne ud i praksis :lol:

0

Vi havde sat vores formiddag af til at shoppe i genbrugsbutikker for at se, om vi kunne finde nogle fine ting til brylluppet.

Vi slog simpelthen bare "genbrugsbutikker" op på de gule sider, og så kørte vi ellers rundt fra en ende af.

Vi var ret heldige med det første sted. Det var en lillebitte genbrugsbutik i en by lige uden for København - og nede i deres kælder havde de en masse blandede ting - og jeg fik fundet knapt 50 forskellige kagetallerkener med forskellige motiver - dog alle med gulddetaljer på

Derudover fandt jeg en isspand til vores whiskybar i krystal samt en kæmpe krystalskål, som jeg skal bruge til vores slikbuffet.

Det hele fik vi til en rigtig god pris - så det gav os blod på tanden.

Derefter gik det desværre ikke så godt - enten var butikkerne lukkede, elllers havde de kun tøj - og de sidste tog så voldsomme priser for det, at min indre jyde var dybt forarget.

Derefter tog vi i Søstrene Grene, hvor vi fandt nogle rigtig fine små vaser til 8 kr stykket. Vi har tænkt os at dække op med 5-6 forskellige små og store vaser på hvert bord med blandede markblomster i - og disse passede rigtig fint ind.

Derudover fik jeg også købt to kæmpe glaskrukker, som vi kan bruge til slikbuffeten.

post-63766-0-45159100-1363463351.jpg

1

Annonce ♥

Hvor er det nogle søde kagetallerkner.. Dem kan jeg godt forstå I faldt for.

Tak for fiffet med Picasa.. Det må jeg hellere prøve. Er lidt bagud på it fronten. Duer det på Mac?

Ja det virker også på Mac - og det er ganske gratis :)

0

Jeg har simpelthen sådan drømt om dette til barnedåben af både vores søn og datter - men jeg var ude i al for sen tid begge gange, så jeg nåede det ikke.

Så nu har jeg benyttet mig af, at min kusine i USA skal sende min brudekjole hjem til mig og kan putte disse med i pakken - og jeg har derfor bestilt speciallavede M&Ms i koordinerede farver til vores tema og med vores navne og bryllupsdato på :loveshower:

Vi skal have slikbuffet, hvor de kommer til at gøre sig noget så fint - og selvom det måske er en del penge at bruge på noget, der reelt set ikke er nødvendigt, så har jeg bare drømt om dem så længe, at NU skulle det være :biggrin:

post-63766-0-36946200-1363639421.jpg

Edited by Citychic
0

Annonce ♥

Jeg har simpelthen sådan drømt om dette til barnedåben af både vores søn og datter - men jeg var ude i al for sen tid begge gange, så jeg nåede det ikke.

Så nu har jeg benyttet mig af, at min kusine i USA skal sende min brudekjole hjem til mig og kan putte disse med i pakken - og jeg har derfor bestilt speciallavede M&Ms i koordinerede farver til vores tema og med vores navne og bryllupsdato på :loveshower:/>

Vi skal have slikbuffet, hvor de kommer til at gøre sig noget så fint - og selvom det måske er en del penge at bruge på noget, der reelt set ikke er nødvendigt, så har jeg bare drømt om dem så længe, at NU skulle det være :biggrin:/>

Suuuuuper fed ide!!! De sender slet ikke til lille DK??

0

spændende det med brudekjole fra USA..hvad har du fundet for noget? Og, ville du have lyst til at sælge kage tallerkener videre efter brylluppet, så er det lige sådan nogle jeg kunne bruge. Sig til !

0

Så nu har jeg benyttet mig af, at min kusine i USA skal sende min brudekjole hjem til mig og kan putte disse med i pakken - og jeg har derfor bestilt speciallavede M&Ms i koordinerede farver til vores tema og med vores navne og bryllupsdato på :loveshower:/>

Vi skal have slikbuffet, hvor de kommer til at gøre sig noget så fint - og selvom det måske er en del penge at bruge på noget, der reelt set ikke er nødvendigt, så har jeg bare drømt om dem så længe, at NU skulle det være :biggrin:/>

Suuuuuper fed ide!!! De sender slet ikke til lille DK??

Nej det gør de desværre ikke - men https://www.mymms.co.uk/ sender til en del andre euroæiske lande, så min veninde i Frankrig havde faktisk også tilbudt mig at sende dem videre for mig.

spændende det med brudekjole fra USA..hvad har du fundet for noget? Og, ville du have lyst til at sælge kage tallerkener videre efter brylluppet, så er det lige sådan nogle jeg kunne bruge. Sig til !

Uh jeg tør ikke at fortælle noget om kjolen, før jeg har den mellem hænderne - jeg har allerede været ret uheldig i min jagt, så jeg er lidt bange for at jinxe det :D

Jo det kan meget vel være - jeg skal nok lige have dig i tankerne og opretter nok under alle omstændigheder en tråd herinde med de ting, der skal sælges efterfølgende :)

0

Ellers kommer der løbende styr på forskellige småting. Vi har fået booket kanalrundfartsbåd, som skal sejle rundt med alle vores gæster - den lægger til meget tæt på kirken og sætter dem af et par hundrede meter fra feststedet - og så kan de sidde og hygge sig med kolde drikkevarer ombord, mens vi får taget billeder - og så mødes vi alle henne til receptionen.

På den måde undgår vi også, at vi pludselig skal gå midt under receptionen pga fotografering.

Mht drikkevarerne så tror jeg, vi får en kæmpe zinkbalje med isterninger, hvori der er fyldt med kolde øl - hhv. Odensepilsner og Thypilsner - min kæreste er fra Odense og jeg er fra Thy :biggrin: - og så håber jeg også på at der kommer nogle små flasker lyserød champagne eller asti :heart:

0

Nuuuj en skøn ide med kanal tur... Det er dejligt når man som gæst føler sig taget godt om og af. Og det der.. Det er da toppen! Man kan jo godt føle at tiden står lidt stille mens brudeparret er til fotograf - især hvis man ikke kender nogen.

Gisp det er en herregod ide!

0