CamillaMusen

Drømmen om et prinsesse bryllup

372 indlæg i dette emne

Hej og velkommen til min planlægnings tråd :balloons:

Mit navn er Camilla og jeg er 27 år gammel. Den 27 januar blev jeg forlovet med min skønne kæreste gennem 7 år. :iloveyou:Lidt om os, mere om os, frieriet
Så pludselig fik jeg jo travlt med at planlægge bryllup - det bryllup jeg altid har drømt om!
Det skal jeg så lige gøre oveni at jeg færdiggøre min uddannelse til sygeplejerske, men jeg har heldigvis en masse skønne mennesker om mig der gerne vil hjælpe :)

Her i tråden vil jeg forsøge at samle alle mine tanker og skabe et overblik.


Når frieriet er en realitet: 27 Januar 2013 :a1221:

  • Vælg en dato - Lidt om datoen
  • Book tid i den ønskede kirke
  • Læg et (realistisk) budget
  • Lav gæsteliste Den er lavet og er pt på 76 personer.
  • Køb relevante magasiner og bøger for inspiration Vi var i Caribien da han friede, og der var fordelen at bryllupsmagasiner er billige..
  • Offentliggør datoen for familie og venner - Kommer med STD kortene
  • Besøg mulige feststeder og indhent tilbud Vi har været ude og se flere steder og har valgt drømmestedet :heart:Stedet

9 måneder før: Januar

  • Overvej tema/farver til brylluppet - Jeg ELSKER lilla så det skal klart være noget med lilla :)Inspiration til farver, Mere farveinspiration, TADA - farvetema, Mere inspiration
  • Lav monogram - Tjek det er lavet af min kommende svoger :)Monogrammet
  • Begynd søgningen efter brudekjole - Kjole inspiration - Den er fundet :D
  • Tøj til gommen - Gommen til skrædder
  • Book musik - Vi får pt hjælp til at finde et godt band af min fætter...
  • Bestille transport til/fra kirken
  • Bestille fotograf - Vi har booket Tosafoto til og komme og forevige vores store dag! Fotografen
  • Kigge på bryllupsrejse - Gommen står helt og aldeles for planlægningen af denne :)
  • Start træningsprogram Har meldt mig ind i Scala og drømmen er at tabe mig 15 kg inden brylluppet.

6 måneder før: April

  • Kigge på ringe - Har arvet noget guld vi vil smelte om til to ringe.
  • Bestille menu -
  • Lave udkast til invitationer Ideer til invitationer
  • Save-the-day- kort - Færdige STD
  • Bestille evt. værelse til bryllupsnatten
  • Bestille bryllupskage - Topfigure
  • Bestille tid til frisør/make-up - Make up har en veninde lovet at stå for, min frisør gennem 15 år har sagt ja til at sætte mit hår :)
  • Købe sko og undertøj samt evt. smykker til kjolen - Sko inspiration,
  • Overveje blomster og buket - inspiration til buket, Alternativ buket

3 måneder før: Juli

  • Sende indbydelser ud - Tanker om et laksegl
  • Indhente prøvelsesattest
  • Skrive ønskeliste
  • Tjek alle bestillinger og reservationer
  • Købe gommens (evt. best-mans) tøj, sko m.v
  • Købe morgengaver
  • Vælg toastmaster
  • Lav/køb invitationer, bordkort, menukort
  • Øv jer på brudevalsen - det er en god idé at få et par timer hos en danselære.
  • Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler.
  • Køb lingeri til bryllupsdagen.
  • Hjælp med at arrangere overnatning for tilrejsende gæster, enten hos venner og familie eller reserver hotelværelser til dem.
  • Tænk over "Something old, something new, something borrowed, something blue"
  • Begynd at forberede talen til din tilkommende.
  • Begynd at gøre dig klar til den store dag med masser af søvn og motion. tal med skønhedsklinikken om ansigtsbehandling, hårkur, manicure, pedicure osv.

1 måned før: September

  • Lave bordplan
  • Aftale møde med præsten
  • Aftale med fotograf
  • Lave risposer, kirkeprogram
  • Tjek op med alle hjælpere på dagen om opgaver
  • Giv besked om endelig antal gæster til feststed/catering
  • Skrive talen eller overvej andet indslag
  • Køb gaver til hjælpere
  • Få ajourført pas hvis nødvendigt
  • Få evt. vaccinationer til bryllupsrejsen
  • Gå jævnligt skoene til
  • Møde med præsten og generalprøve
  • Prøve hos frisør/make-up

2-3 før:

  • Ansigtsbehandling
  • Hente ringe
  • Hente tøj

1 uge før:

  • Gear ned og slap af
  • Få en spabehandling
  • Afsæt en aften til en romantisk middag med din tilkommende
  • Aflevere bordkort samt evt. andre rekvisitter til feststedet
  • Øv dig på talen
  • Til frisør
  • Tjek alle reservationer igen
  • Aflevere kirkehæfter til kirken

Dagen før:

  • Dekorer feststed
  • Pak bryllupstøjet ud og hæng det klar
  • Pak evt. taske til overnatning
  • Spis sundt og nærende og husk væske

DAGEN:

  • Husk morgenmaden
  • Få taget billeder hos både brud og gom inden vielsen
  • Vær i god tid
  • NYD DET

Efterfølgende:

  • Udsend takkekort
Redigeret af CamillaMusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om os:

Vi mødtes sommeren 2005 på et dansegulv, en tidlig morgen hvor diskoteket var ved at lukke ned. Jeg var ude med en masse tøser og han med drengene. ”Goa Gartner” kom på og jeg opdagede at der stod to fyre og plukkede æbler alene sammen. Jeg sagde til en af pigerne at det da ikke kunne være rigtig og at vi lige måtte gå ned og blande os :)

Jeg kom så til at danse med min kommende mand :heart: Ingen sangen var omme havde han allerede taget mig lidt på numsen :) Men vi gik hjem hvert for sig. Den efterfølgende tid mødtes vi tit i byen og talte godt sammen. Vi opdagede hurtigt at vi havde rigtig rigtig mange fælles venner, fx min veninde og min bedste ven fra folkeskolen havde begge gået på HTX med ham. Og senere viser det sig at min bedste veninde og min kommende mand nærmest er vokset op sammen, da deres mødre er veninder :biggrin: Så verden er så dejlig lille en gang i mellem.

Redigeret af CamillaMusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt om datoen:

Vi blev hurtig rigtig glade for hinanden men jeg ville ikke være ”kærester” for jeg var glad for at være single, og var ikke lige på udkig efter en ny. Men han holdt ved og insisterede. En oktober aften var vi ude og gå, da vi mødte en af hans venner, der sagde til os at nu skulle vi da lige tage og gøre noget ved det og blive rigtige kærester! Og da vi gik hjemad aftalte vi at give det en chance :heart: Det var den 13.10.05

Men den dato havde jeg ikke i tankerne da vi skulle vælge bryllups dato. Kæresten sagde da han friede at han havde tænkt over 7-9-13 men jeg var næsten godt klar over at vi var for sent ude, men lovede ham at gøre et forsøg. Alt var dog optaget og den næste ledige dato var 05.10.13

Jeg har sådan en ting med tal, at de skal gerne være flotte og give mening, så jeg var ikke helt tilfreds med datoen til at starte med. Synes den var for ”tilfældig”. Lige indtil kæresten sagde til mig at det jo var den dag, set bagfra… :heart: Nu ELSKER jeg vores dato!

Redigeret af CamillaMusen
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt mere om os:

Vi har nu været sammen i over 7 år og når ret tæt på vores 8 års dag, når vi bliver gift!

Vi har også boet sammen i næsten 7 år, og købte sidste år det lækreste hus, som hurtigt blev døbt ”Slottet” og jeg "Baronessen" :D

Ved at vi har været sammen siden vi var 19 og 20 har vi allerede oplevet rigtig mange ting sammen, blandt andet uddannelser og opstart af eget firma. Jeg er pt i gang med at videreuddanne mig til sygeplejerske og jeg bliver færdig til sommer, hvis alt går vel, 7-9-13 og bank under bordet :D

Min kæreste er startet op som selvstændig for 1½ år siden, efter det firma han arbejdede for gik konkurs. Det har været spændende men også hårdt, men hold op hvor er han bare vokset med udfordringen! :heart:

Sammen har vi også to små mopper på 5 år og 11 mrd. De betyder alt for os. :kiss:

Redigeret af CamillaMusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieriet:

Vi var på krydstogt med mine forældre i anledningen af min fars 50 års fødselsdag. Han havde inviteret os med, sammen med mine søskende, i stedet for at holde en stor fest. Vi var i Caribien i 10 dage.

Dagen var meget begivenhedsrig eftersom vi startede med at være ude og svømme med delfiner, hvilket har været en af mine livslange drømme!!! :cheerleader3::thumbsupsmileyanim: Det var en fantastisk oplevelse!

Da vi kom tilbage til skibet skulle vi gøre os klar, for der var galla på skibet om aftenen. Jeg var en smule muggen fordi hverken hår eller kjole gad som jeg gad hehe. Vi gik alle sammen på Champagne Bar og fik en drink før middagen. Der opdager jeg så at jeg helt har glemt at tage mine fingerringe på igen og det siger jeg så højt. Hvor efter min kæreste tager mig i hånden og siger ja der mangler noget der. (Vi har længe joket med den DER reklame) men jeg tænker, ja det er da dumt at sige, det har jeg jo lige sagt… Men da jeg kigger op ligger han på knæ.

Jeg hyler så meget at jeg ikke engang kan se min fiiiiine ring, men får da sagt ja. :loveshower::a1221:

Da vi kommer op på restauranten opdager vores faste tjener at jeg græder og bliver helt bekymret for mig og spørger hvad der dog er galt. ”IM ENGAGED” :a1221: svare jeg og viser stolt min ring. Så får vi champagne over og selv overtjeneren kommer over og ønsker os tillykke. Han får samlet 7-8 tjenere fra forskellige lande der stiller op og ønsker os tillykke på deres modersmål. Til dessert komme han igen med en særlig dessert til os. Han bede os holde i hånd hvorefter han binder vores hænder sammen med et hvidt klæde. Jeg tænker ”tie the knot” men jeg kender ikke traditionen. Med hænderne bundet skal vi drikke og spise sammen. Så man må sige at vi fik en helt speciel og meget romantik dag sammen! :heart::loveflag::loveshower:

Redigeret af CamillaMusen
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej :)

Du får også lige en hilsen fra mig her på din tråd.

Ihhh, hvor jeg elsker din forlovelsesring. Det er sådan en ala den jeg godt kunne tænke mig som vielsesrin bare i alm. guld.

Følger glad med, når der kommer opdateringer.

Mange tak! Jeg er også sindssyg glad for den!!! Han havde smulet den med i lommen hele vejen fra DK :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til min planlægnings tråd :balloons:

Mit navn er Camilla og jeg er 27 år gammel. Den 27 januar blev jeg forlovet med min skønne kæreste gennem 7 år. :iloveyou:

Så pludselig fik jeg jo travlt med at planlægge bryllup - det bryllup jeg altid har drømt om!

Det skal jeg så lige gøre oveni at jeg færdiggøre min uddannelse til sygeplejerske, men jeg har heldigvis en masse skønne mennesker om mig der gerne vil hjælpe :)

Her i tråden vil jeg forsøge at samle alle mine tanker og skabe et overblik.

Når frieriet er en realitet:

  • Book tid i den ønskede kirke
  • Læg et realistisk budget
  • Lav gæsteliste Den er lavet og er pt på 76 personer.
  • Besøg en Bryllupsmesse De er desværre overstået for i år.
  • Køb relevante magasiner og bøger for inspiration Vi var i Caribien da han friede, og der var fordelen at bryllupsmagasiner er billige.. Mellem 15-25 kr stk ca. Så der købte jeg godt ind ;)
  • Opret evt. en hjemmeside til eget og gæsters brug - Skal vi lige overveje om vi vil have
  • Offentliggør datoen for familie og venner - Kommer med STD kortene
  • Besøg mulige feststeder og indhent tilbud Vi har været ude og se flere steder og har valgt drømmestedet :heart

9 måneder før:

  • Overvej tema/farver til brylluppet - Jeg ELSKER lilla så det skal klart være noget med lilla :)
  • Lav monogram
  • Begynd søgningen efter brudekjole - Kigger allerede, men vil gerne smide lidt kg først.
  • Book musik
  • Bestille transport til/fra kirken
  • Bestille fotograf
  • Kigge på bryllupsrejse - Kæresten har en drøm om roadtrip gennem USA.
  • Start træningsprogram Har meldt mig ind i Scala og drømmen er at tabe mig 15 kg inden brylluppet.

6 måneder før:

  • Kigge på ringe - Har arvet noget guld vi vil smelte om til to ringe.
  • Aftale møde med præsten
  • Bestille menu
  • Lave udkast til invitationer eller save-the-day-card
  • Bestille evt. værelse til bryllupsnatten
  • Bestille bryllupskage - Skal min svigerinde stå for
  • Bestille tid til frisør/make-up
  • Købe sko og undertøj samt evt. smykker til kjolen

3 måneder før:

  • Sende indbydelser ud
  • Indhente prøvelsesattest
  • Skrive ønskeliste
  • Tjek alle bestillinger og reservationer
  • Købe gommens (evt. best-mans) tøj, sko m.v
  • Købe morgengaver
  • Vælg toastmaster
  • Lav/køb invitationer, bordkort, menukort
  • Øv jer på brudevalsen - det er en god idé at få et par timer hos en danselære.
  • Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler.
  • Køb lingeri til bryllupsdagen.
  • Hjælp med at arrangere overnatning for tilrejsende gæster, enten hos venner og familie eller reserver hotelværelser til dem.
  • Tænk over "Something old, something new, something borrowed, something blue"
  • Begynd at forberede talen til din tilkommende.
  • Begynd at gøre dig klar til den store dag med masser af søvn og motion. tal med skønhedsklinikken om ansigtsbehandling, hårkur, manicure, pedicure osv.

1 måned før:

  • Lave bordplan
  • Lave risposer, kirkeprogram
  • Tjek op med alle hjælpere på dagen om opgaver
  • Giv besked om endelig antal gæster til feststed/catering
  • Skrive talen eller overvej andet indslag
  • Køb gaver til hjælpere
  • Få ajourført pas hvis nødvendigt
  • Få evt. vaccinationer til bryllupsrejsen
  • Gå jævnligt skoene til
  • Møde med præsten og generalprøve
  • Prøve hos frisør/make-up

2-3 før:

  • Ansigtsbehandling
  • Hente ringe
  • Hente tøj

1 uge før:

  • Gear ned og slap af
  • Få en spabehandling
  • Afsæt en aften til en romantisk middag med din tilkommende
  • Aflevere bordkort samt evt. andre rekvisitter til feststedet
  • Øv dig på talen
  • Til frisør
  • Tjek alle reservationer igen
  • Aflevere kirkehæfter til kirken

Dagen før:

  • Dekorer feststed
  • Pak bryllupstøjet ud og hæng det klar
  • Pak evt. taske til overnatning
  • Spis sundt og nærende og husk væske

DAGEN:

  • Husk morgenmaden
  • Få taget billeder hos både brud og gom inden vielsen
  • Vær i god tid
  • NYD DET

Efterfølgende:

  • Udsend takkekort

Tillykke med brylluppet :-) Hvor skal I så holde festen??? Kh Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stedet:

I årevis har jeg drømt om mit bryllup!! Og allerede for flere år siden lavede jeg min bruger herinde. Der faldt jeg over Næsbyholm Slot og blev forelsket :loveshower: Det har været min store store drøm siden at blive gift og holde festen derude!

Da frieriet endelig var en realitet var vi ude og kigge et par steder, men slottet spøgte i mit baghoved. Min forlovede synes bestemt vi skulle tage ud og kigge på det - måske var det jo slet ikke nær så perfekt som vi gik og troede.... Men der tog vi fejl! Det er ENDNU mere perfekt end vi troede, og vi blev begge forelskede i stedet :cheerleader3:

Så efter en grundig tænkepause og frem og tilbage, besluttede vi at det da var der vores fest skulle holdes. Der var også overnatnings muligheder for vores gæster, lige som vi altid har drømt om!

Hold nu op, hvor jeg bare glæder mig!!! Det kan slet ikke blive Oktober hurtigt nok!

421948_10151436061855999_32168444_n.jpg

Redigeret af CamillaMusen
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stedet:

I årevis har jeg drømt om mit bryllup!! Og allerede for flere år siden lavede jeg min bruger herinde. Der faldt jeg over Næsbyholm Slot og blev forelsket :loveshower: Det har været min store store drøm siden at blive gift og holde festen derude!

Da frieriet endelig var en realitet var vi ude og kigge et par steder, men slottet spøgte i mit baghoved. Min forlovede synes bestemt vi skulle tage ud og kigge på det - måske var det jo slet ikke nær så perfekt som vi gik og troede.... Men der tog vi fejl! Det er ENDNU mere perfekt end vi troede, og vi blev begge forelskede i stedet :cheerleader3:

Så efter en grundig tænkepause og frem og tilbage, besluttede vi at det da var der vores fest skulle holdes. Der var også overnatnings muligheder for vores gæster, lige som vi altid har drømt om!

Hold nu op, hvor jeg bare glæder mig!!! Det kan slet ikke blive Oktober hurtigt nok!

"SYNES RIGTIG GODT OM" .. Der er ikke noget så lækkert som at få nogle af de store poster på plads og endnu bedre, et SLOT :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotograf:

Nu skulle der også være styr på fotografen! :cheerleader3:

Jeg har i årevis vidst hvem jeg gerne ville have. Nemlig Tosafoto som jeg kender gennem hundeverdenen. For nogle år tilbage var vi så heldige at vinde et gratis shoot med dem, hvor de tog billeder af vores hund, og de blev bare SÅ gode! Vi var også med på flere af dem, og ellers var det bare vores hund i aktion, der løb rundt og legede. Det er et ægtepar som står bag Tosafoto, og de er begge super søde og behagelige mennesker. Derfor var jeg slet ikke i tvivl! Desuden er prisen også rigtig fair, så vi blev meget glade da vi fik en mail tilbage at de var ledige på vores dato :happy:

Redigeret af CamillaMusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stedet:

I årevis har jeg drømt om mit bryllup!! Og allerede for flere år siden lavede jeg min bruger herinde. Der faldt jeg over Næsbyholm Slot og blev forelsket :loveshower: Det har været min store store drøm siden at blive gift og holde festen derude!

Da frieriet endelig var en realitet var vi ude og kigge et par steder, men slottet spøgte i mit baghoved. Min forlovede synes bestemt vi skulle tage ud og kigge på det - måske var det jo slet ikke nær så perfekt som vi gik og troede.... Men der tog vi fejl! Det er ENDNU mere perfekt end vi troede, og vi blev begge forelskede i stedet :cheerleader3:

Så efter en grundig tænkepause og frem og tilbage, besluttede vi at det da var der vores fest skulle holdes. Der var også overnatnings muligheder for vores gæster, lige som vi altid har drømt om!

Hold nu op, hvor jeg bare glæder mig!!! Det kan slet ikke blive Oktober hurtigt nok!

"SYNES RIGTIG GODT OM" .. Der er ikke noget så lækkert som at få nogle af de store poster på plads og endnu bedre, et SLOT :cheerleader3:

Ja for filan. Det giver altså en rigtig god ro!

Og ja :heart: Jeg får mit slot.. Det bliver SÅ vildt!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotograf:

Nu skulle der også være styr på fotografen! :cheerleader3:

Jeg har i årevis vidst hvem jeg gerne ville have. Nemlig Tosafoto som jeg kender gennem hundeverdenen. For nogle år tilbage var vi så heldige at vinde et gratis shoot med dem, hvor de tog billeder af vores hund, og de blev bare SÅ gode! Vi var også med på flere af dem, og ellers var det bare vores hund i aktion, der løb rundt og legede. Det er et ægtepar som står bag Tosafoto, og de er begge super søde og behagelige mennesker. Derfor var jeg slet ikke i tvivl! Desuden er prisen også rigtig fair, så vi blev meget glade da vi fik en mail tilbage at de var ledige på vores dato :happy:

I får rigtig styr på sagerne her i weekenden :) Hvor er det godt at høre. Det altid rart at finde en fotograf man bare er helt vild med - vi har også fundet et par stykker som vi skal have indhentet nogle tilbud hos.

Hvad skal i give ? og for hvor meget ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Monogrammet:

Min kommende svoger er rigtig dygtig på en computer ( Det er min kommende mand så også, men de har hver deres kompetencer)

Han har tryllet og lavet vores monogram og jeg ELSKER det

Han har flettet T og C sammen så det danner et H - Vores nye fælles efternavn :loveshower: Armen der er jo ikke et øje tørt!!!

226835_10151424880985999_2146239904_n.jpg

Så lykkedes det vist?

Hvad synes i? Er det ikke fiiiiint?

Redigeret af CamillaMusen
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :balloons: Rigtig lækkert sted i skal holde festen :)

Mange tak :) Ja jeg glæder mig også virkelig til det!!!

Stort tillykke skal du også have her inde, Camilla. :) Glæder mig til at følge med i din planlægning.

Tak for det Stinna :) Vidste ikke du var herinde også - går du også i bryllups tanker? :)

Åh well, som du kan læse det andet sted, så ikke mere. :/

Nej :( det gør mig ondt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skulle da lige se hvem du var :wink:

Kæmpe tillykke med frieriet :loveshower: ihh hvor romantisk med tjenerne hihi :lol:

Vi skal også have lilla til vores bryllup - super farve :cheerleader3:

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skulle da lige se hvem du var :wink:

Kæmpe tillykke med frieriet :loveshower: ihh hvor romantisk med tjenerne hihi :lol:

Vi skal også have lilla til vores bryllup - super farve :cheerleader3:

Ja det var romantisk, og anderledes. En sjov ting at fortælle børnebørnene :wink:

Uhh ja hvor jeg elsker lilla, skal også have sat nogle inspirations billeder ind. Synes bare der er så meget man skal have styr på. Det kræver sin kvinde at planlægge et bryllup :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer