Sign in to follow this  
Followers 0
Neel84

Bordplan - bonus forældre

9 posts in this topic

Jeg har gået og tænkt over følgende:

Jeg vil gerne forsøge at følge traditioner og etiketter så meget som muligt. (Ja Emma Gad har været hevet frem op til flere gange) men jeg går lidt i baglås omkring det her med bonusforældrene. Hvis vi skal sidde til "højbords" med vores forældre tættest på, hvor skal vi så gøre af Bonusforældrene?

Min far er gift igen, jeg har ikke noget problem med bonusmoderen som sådan, men hun er ikke noget hit hos mig egen mor. H2B's far er også gift igen. Hvis bonusmødrene skal sidde ved deres mænd så kommer vores mødre meeeget langt væk fra os...

Men er det tarveligt at placere bonusserne blandt de andre gæster? Hvad har I gjort? Er jo nok ikke den eneste med denne problemstilling.

0

Annonce ♥

Hvis man skal overholde etiketten vil bordblanen være: Brudgommens Far -.- Brudens Mor -.- Brudgom -.- Brud -.- Brudens Far -.- Budgommens Mor

Og i så fald synes jeg ikke, det er så svært at placere bonusforældre et andet sted - netop fordi man i forvejen ikke sidder ved sin ægtefælle.

Derudover siger etiketten jo så også, at ingen gifte par må sidde ved siden af hinanden - men at forlovede par SKAL gøre det. Den del har jeg så noget svært ved at affinde mig med, må jeg nok indrømme ;)

0

Jeg vil gerne forsøge at følge traditioner og etiketter så meget som muligt. (Ja Emma Gad har været hevet frem op til flere gange) men jeg går lidt i baglås omkring det her med bonusforældrene. Hvis vi skal sidde til "højbords" med vores forældre tættest på, hvor skal vi så gøre af Bonusforældrene?

Min far er gift igen, jeg har ikke noget problem med bonusmoderen som sådan, men hun er ikke noget hit hos mig egen mor. H2B's far er også gift igen. Hvis bonusmødrene skal sidde ved deres mænd så kommer vores mødre meeeget langt væk fra os...

Men er det tarveligt at placere bonusserne blandt de andre gæster? Hvad har I gjort? Er jo nok ikke den eneste med denne problemstilling.

Hvordan skal i ellers sidde? Hestesko eller?

0

Jeg regner med at vi skal sidde ved runde borde.

Jeg tænker bare også på bonusmødrene - om DE vil synes det er ærgerligt at de ikke sidder sammen med os ved højbordet... Om du ligesom føler sig skubbet væk på en eller anden måde...

0

Annonce ♥

Derudover siger etiketten jo så også, at ingen gifte par må sidde ved siden af hinanden - men at forlovede par SKAL gøre det. Den del har jeg så noget svært ved at affinde mig med, må jeg nok indrømme ;)

Aaargh hvor åndssvagt!!

0

Nu ved jeg ikke hvor godt et forhold i har til jeres bonuser, eller hvor godt de har det til resten af familien. Men, kunne i ikke tage en snak med dem omkring det, og pænt forklare at i gerne vil følge traditionen med forælder række, og at de jo så kommer lidt i "klemme", og derved altså vil blive placeret blandt andre dele af familie. Måske sammen med bedsteforældre eller søskende, som jo er næste led af vores kære i familien?

0

Jeg synes sagtens man kan placere bonusforældre andre steder... Det skulle være mærkeligt hvis de ikke har forståelse for det... Vi bliver også nødt til at splitte flere par, for at der er plads til de "vigtigste" ved vores bord...

0

Kunne i ikke bare have jeres mødre tættest på jer, så fædrene og efter dem de nye koner? Så følger i da traditionen nogenlunde :)

Vi har selv 4 forældre og 3 af dem er gift på ny. Vi har valgt ikke at splitte dem op, og så må de bare leve med at de ikke alle kan sidde lige ved siden af os. Det er dem der har valgt at blive skilt - og derfor er det deres skyld at vi ikke kan lave en traditionel bordplan.

Vi har tæt forhold til vores forældre, og der er ingen sure miner fra nogens side. De udtaler selv at de godt ved det er noget rod, og de har alle sagt at de ikke vil føle sig snydt uanset placering. Nogle vil jo blive "snydt" - og de ved at det ikke handler om hvem vi elsker mest.

0

Annonce ♥

Vi skal sidde i hestesko til vores med et hovedbord. der skal vi sidde 7. Vores datter, min mor, min far, mig, manden, hans mor, hans far. Ned af siden i fares side på yderste side oppe ved hovedbordet sidder hans fars nye kone og inderst side af bordet oppe ved hovedbordet skal hans mors nye mand sidde. Så de er helt tæt på hovedbordet og stadig kan snakke med som "ægtefæller". Forstår du?

0