Guest munkfinsen

Er tudefærdig.

19 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes om 3 mdr. og føler jeg mangler ALT. Jeg står med ALT planlægning selv troede mine veninde ville være noget mere behjælplige men desværre er dette ikke tilfældet. Jeg har meget svært ved at tage beslutninger, er stadig meget i tvivl om de ting der allerede er besluttet. Håber der er nogen der ligger inde med en fasit liste til bryllupsplanlægning der kan hjælpe mig. For magter snart ikke det mere at føle man intet kan beslutte og at det man så endelig beslutter ikke er godt nok :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoom ud :)/> zoom ud :)/> zoom ud :)/>

Det skal nok gå, 3 måneder er lang tid til at planlægge en fest (gæsterne er vel inviteret?)

Lav en liste over alt der mangler og start med det vigtigste og streg ud løbende. Hæng den på fx køleskabet så er der styr på det.

Mange af tingene når man ikke men det betyder ofte så lidt på dagen :)/>

Ærgerligt ned veninderne, men man kan ikke altid regne med hjælp. Afstem dine forventninger omkring det der skal nåes så du ved du kan overkomme det alene :)/> er der så hjælp er det bare en bonus.

Hvem kritiserer dine valg? Din kommende mand?! Så synes jeg i skal få talt om det :)/>

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har fundet Gifteklar.dk hvor der bla. er lavet to-do-lister hvor i kan skrive det navn ud fo den ting som skal sørges for, og man kan efterhånden tjekke af når det er på plads. Der er forslag til budget og i kan lave gæsteliste, jeg var super lettet over at finde denne side for der er bare mange ting man måske i li tænker over der skal være styr på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej blev helt ked af at høre, at du ikke har nogen til at hjælpe... Ville gå helt bananas, hvis min kæreste ikke tog del i det. Men ved godt, at jeg sikkert er privilegeret...men han vil bare gerne være med i alle beslutninger...

Tænker på ... kan du ikke "annoncere" efter en anden brud herinde, som du kan mødes med som også er midt i det hele... og som bor i nærheden af dig...

Så har du nogen, som du kan snakke med om det HELE... Det har man virkelig brug for.

Nu står der Ikast på dig, så det er alt for langt for mig, men måske findes der én eller to i dit område, som synes det var en go' ide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker på ... kan du ikke "annoncere" efter en anden brud herinde, som du kan mødes med som også er midt i det hele... og som bor i nærheden af dig...

Så har du nogen, som du kan snakke med om det HELE... Det har man virkelig brug for.

Er enig med cuforever. Prøv at høre om der ikke er en eller flere brude i nærheden af dig, som måske kan hjælpe... Eller bare være der til at give feedback på alle de ting du mangler at få styr på...

:hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herinde er der også masser af gode to-do lister.

Men én ting jeg ville gøre hvis jeg var dig. Når du har læst alle de to-do lister igennem så sæt dig med en af dem, og streg så alle de ting ud som ikke betyder noget for dig, og som du ikke kan overskue. Et bryllup er lige så romantisk og hyggeligt selvom der ikke er alt muligt DIY gejl! Ikke en kritik af folk der går op i det, men det lyder meget på dig som om at det hele er meget overvældende lige nu, og at du bør koncentrere dig om de vigtige store rammer, fremfor at blive helt handlingslammet af alle de små og store ting man KAN gøre til et bryllup.

De store rammer kan f.eks. indeholde:

Bestil kirke/vielse på rådhus

Udfyld og aflever ægteskabserklæring og andre papirer (se listen her på BK)

Bestil fest-sted

Invitér gæster

Fastlæg rammer for mad og drikke på dagen (skal i have det udefra, en kogekone, en total-løsning, skal gæsterne have det med som gave?)

Find tøj til brud og brudgom

Det er jo i bund og grund de store rammer. Hvis du tager én ting ad gangen, så bliver det ikke lige så overskueligt. Glem alle de andre små ting indtil du har styr på rammerne.

Sidst men ikke mindst, snak med din mand! Han elsker dig jo højt, og måske han bare ikke forstår hvor svært du virkelig har det? Måske tror han at han gør dig en tjeneste ved ikke at have en mening? Jeg har for længe siden fundet ud af at min kæreste ikke opfatter skjulte hentydninger. Hvis jeg vil have noget, skal jeg sige det ligeud. Måske din kæreste er lige sådan?

Derudover, har du måske en gift veninde/mor/tante eller anden, som du kan spørge efter hvordan et bryllup foregår? Det kan være det kan hjælpe med at få lidt bedre overblik.

Håber du finder ud af det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes om 3 mdr. og føler jeg mangler ALT. Jeg står med ALT planlægning selv troede mine veninde ville være noget mere behjælplige men desværre er dette ikke tilfældet. Jeg har meget svært ved at tage beslutninger, er stadig meget i tvivl om de ting der allerede er besluttet. Håber der er nogen der ligger inde med en fasit liste til bryllupsplanlægning der kan hjælpe mig. For magter snart ikke det mere at føle man intet kan beslutte og at det man så endelig beslutter ikke er godt nok :(/>

Jeh skal giftes samme dag som dig. Jeg har hentet i Lilly et stort gratis bryllups katelog. Deri er der en liste hor du kan krydse de ting af du har ordnet. En kæmpe hjælp for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bor i Herning og vil hellere end gerne hjælpe dig det jeg kan. Lige nu er jeg dog ramt af lungebetændelse.

Få sat et frimærke på de invitationer og afsted med dem… Lev en liste over de inviterede, og begynd så små på at lave bordkort osv. Der er vel nogen du ved der kommer selvom i ikke har SU endnu.

Er der styr på maden/menu, feststed, musik, fotograf, tøj, blomster, betaling osv?

Gør op med dig selv (og med din forlovede) hvad der er vigtigt for jer/dig. Det handler for de fleste om at få en dejlig dag. 3 mdr i stress helvede op til brylluppet, NEJ TAK :td:

Måske skulle du spørge en veninde i nærheden af dig om hun har lyst til at hjælpe. Og din forlovede må se at få spurgt Best Man om han vil påtage sig opgaven. Det samme gælder den der skal være Toastmaster. Der er en del "planlægning" for dem også

Stop op og tag en dyb indånding - ingen panik… BK er lige her og vi er mange der gerne vil hjælpe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan finde mange gode huske lister herinde...

Jeg har lige lagt 2 ud i min egen tråd som du meget gerne må kigge på hvis du skal have nogle ideer om hvad der skal huskes :-)

Træd et skridt tilbage og pust ud.. Du skal nok nå det... Hvor langt er du kommet og hvorfor tvivler du?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, træd et skridt tilbage, tag en dyb indånding og tænk over hvad du gerne selv vil. Hvordan forestiller du dig jeres store dag skal være og arranger brylluppet derefter. Det handler ikke om at gøre alle andre tilfredse, men om at gøre dig selv og din kommende mand tilfreds med dagen.

Du (og din kommende mand, hvis han vil have noget at skulle have sagt) bestemmer hvad der er godt nok til jeres bryllup, ikke alle mulige andre.

Der er da også et udemærket planlægningsværktøj, prøv at kigge på det.

Og som de andre har skrevet, der er masser af kommende brude og glade gifte koner herinde som hellere end gerne vil hjælpe... i skal nok få en fantastisk dag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er mig selv der er svær at tilfredsstille. Vi har fundet toastmaster og forlover. Problemet er bare at h2b og jeg samt forlover ikke aner en disse hvad der er af opgaver til h2b og forlover. Min bror skal være toastmaster og tror han tager den i stiv arm og har styr på den rolle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun været til et eneste bryllup og TRO mig da jeg skulle begynde at planlægge var jeg heller ikke overhoved klar over hvor meget det egentlig indebar.. Men heldigvis findes der massere af bryllupshjemmesider hvor de har nogle fine to-do lister som giver et godt overblik :)

Med hensyn til din kæreste kunne det meget vel tænkes at han er lidt ligesom min. Min kæreste går nemlig heller ikke vildt meget op i bryllup.. han vil gerne have noget at sige med hensyn til mad men ellers ikke ;) jeg har måtte sige til ham at det altså er vigtigt for mig at han lytter på mine ideer og tager stilling.. det er ikke spor fedt at arrangere bryllup hvis du skal stå med det hele selv.

Held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæmpe knus til dig! :loveshower:

Jeg håber du har fundet ud af hvilke ting betyder mest for dig og din kommende mand. Mht. valg så synes jeg du skal følge din mavefornemmelse. Jeg har kun været til mine forældres bryllup for 25 år siden og aner ikke hvad et bryllup med fest etc skal indeholde. Derfor har jeg og min kæreste valgt at festen skal være sjov og personlig... det betyder mest for os er at invitere de mennesker vi holder af til at fejre den store dag sammen med os. Alt andet er bare detaljer som vi godt kan undvære, men da vi kun skal gøre det en gang, holder vi fast i nogle traditioner som giver mening for os. :lol:

Da vi holder vores bryllup i udlandet, har vi næsten alle de vitale ting på plads. Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig hvis du har brug for det. Synes det er SÅ hyggeligt at planlægge bryllup! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er midt i planlægningen til mit bryllup d.22/6. Jeg har haft stor hjælp af kataloget bryllup og fest som kan hentes hos lilly gratis, :cheerleader3: der er ALT i den, den kan også bestilles så du får den tilsendt men det koster 59,50 kr :blush: .

Håber du får styr på det. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer