AnnikaE

Feststed.... ååh altså

13 indlæg i dette emne

Hej igen ladies :)

jeg er altså igen igen kommet i tvivl om fest lokation.....

vi bor i Allingåbro (mellem Randers og Grenå)

det her er de steder vi overvejer:

Lergravgaard i Rønde - super fed gammel gård med lækker stil, men med en max kapacitet på 65 personer. - lidt i underkanten + meget lavt til

loftet i festlokalet (egentlig ikke som sådan et problem, men tænker måske at stå på stolene og kysse bliver et problem) -

Dog er der her mulighed for overnatning for H2B familie der kommer fra Bornholm

Gl. Estrup i Auning - SUPER SUPER fedt sted - men UTROLIG dyrt .... - ingen overnatning, ingen mulighed for selv at pynte op ....

Udby Forsamlingshus - hmmmmm.... egentlig fint af et forsamlingshus at være, og er 500 meter fra vores kirke.... men.... har måske bare lidt imod

at holde vores bryllup der, da der lugter utrolig meget af fugt OG de har døjet med mus længe.... til gengæld

er det billigt :blink:

Fregatten Jylland - Er lige faldet over at man faktisk kan holde fest på det gamle skib Fregatten Jylland... synes måske det kunne være en

meget fed idé ... og det er BILLIGT :) hehe .... men kender ikke nogen der har holdt fest der før... nogen der har erfaringer?

Ellers kunne jeg måske bare godt tænke mig at være SIKKER på at vi ikke går glip af et eller andet helt vildt fedt sted :fløjt: inden vi ENDELIGT vælger at ligge depositum hos Lergravgaard som indtil videre er vores klart foretrukne....

men ladies.... please hjælp mig med at overbevise mig selv om at jeg IKKE går glip af noget ..... :lol: medmindre i selvfølgelig mener jeg har overset noget og derfor GÅR glip af noget :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kalø ? Kalø hvad :) ??

vi vil som udgangspunkt gerne stå for det meste selv... Ihvertfald oppyntning....

vi vil også gerne stå for mad selv, medmindre der er en fornuftig pris pr. couvert på det pågældende feststed... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk også at med lavt til loftet, er musik en plage... Hvis man propper mange mennesker ind i et lille lokale med lavt til loftet, vil al lyd blive fanget, og det vil være svært at tale sammen med andre end dem der sidder lige ved siden af. Musikken til dans vil også lyde højere end den er, så jeg ville til enhver tid vælge et akustisk dårligt fra.

Det eneste der kunne redde det, var hvis der var gulvtæpper overalt, troltex på loftet, store gardiner og vægtæpper til at fange lyden med.

/Rie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Naturligvis er det altid en udfordring hvis der er lavt til loftet men der er rigtig mange andre ting der spiller ind. Lige netop tunge gulvtæpper og gardiner som du selv nævner trækker også i den gale vej fordi de suger lyd og ikke mindst diskant/mellemtone. Lyden bliver mere ulden når man befinder sig længst nede i lokalet og i hjørnerne. I et lavloftet lokale skal der bare som rettesnor ikke spilles lige så højt som i et højloftet lokale. Jeg har spillet steder hvor der har været 3-4 meter til loftet hvor lyden har været elendig og på steder med 2,10 meter til loftet hvor det har været fint nok. Men det er klart at det bliver mere lufttungt og at der er mindre cirkulation hvis lokalerne er meget lavloftet. Sagt med andre ord. Det var ikke noget jeg ville vælge lokalerne fra på grundlag af. Et eksempel er Odd Fellow i Odense inden de fik bygget loftet om. Det var ganske enkelt et mareridt rent lydmæssigt set med mine øjne men udover et enkelt bryllup hvor gommen selv var/er en garvet DJ kollega er der næppe nogle af gæsterne som bemærkede det for meget kan man justere sig ud af. Det samme når man spiller i parkeringskældre m.v.

Uden at kende nogle af stederne ville jeg nok gå efter Lergravgaard på grund af overnatningsmulighederne. Det med kyssen på stolen og de problemer det kan give vil bare være med til at sætte stemning og skabe lidt god humor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen ladies :)/>

jeg er altså igen igen kommet i tvivl om fest lokation.....

vi bor i Allingåbro (mellem Randers og Grenå)

det her er de steder vi overvejer:

Lergravgaard i Rønde - super fed gammel gård med lækker stil, men med en max kapacitet på 65 personer. - lidt i underkanten + meget lavt til

loftet i festlokalet (egentlig ikke som sådan et problem, men tænker måske at stå på stolene og kysse bliver et problem) -

Dog er der her mulighed for overnatning for H2B familie der kommer fra Bornholm

Gl. Estrup i Auning - SUPER SUPER fedt sted - men UTROLIG dyrt .... - ingen overnatning, ingen mulighed for selv at pynte op ....

Udby Forsamlingshus - hmmmmm.... egentlig fint af et forsamlingshus at være, og er 500 meter fra vores kirke.... men.... har måske bare lidt imod

at holde vores bryllup der, da der lugter utrolig meget af fugt OG de har døjet med mus længe.... til gengæld

er det billigt :blink:/>

Fregatten Jylland - Er lige faldet over at man faktisk kan holde fest på det gamle skib Fregatten Jylland... synes måske det kunne være en

meget fed idé ... og det er BILLIGT :)/> hehe .... men kender ikke nogen der har holdt fest der før... nogen der har erfaringer?

Ellers kunne jeg måske bare godt tænke mig at være SIKKER på at vi ikke går glip af et eller andet helt vildt fedt sted :fløjt:/> inden vi ENDELIGT vælger at ligge depositum hos Lergravgaard som indtil videre er vores klart foretrukne....

men ladies.... please hjælp mig med at overbevise mig selv om at jeg IKKE går glip af noget ..... :lol:/> medmindre i selvfølgelig mener jeg har overset noget og derfor GÅR glip af noget :huh:/>

Vi var til konfirmation på fregatten Jylland og det var faktisk god mad.

Selv skal vi holde på hoed kro i balle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer