kittygirl1984

Jakkesæt til gommen

17 posts in this topic

Da vi skal lave et lav budget bryllup, så sad jeg lige og tænkte på om man kan bruge et alm. sort jakkesæt til gommen?

og om man evt. kan pifte det op, så det ikke ser så klassisk ud?

Min mand har nemlig et sort jakkesæt - flot et, men altså, han skal jo heller ikke ligne alle de andre ;)

Tak på forhånd :)

0

Annonce ♥

Hvad betyder H2B egentlig? har læst det flere gange, men kan simpelthen ikke regne det ud.. (kan godt regne ud at det er manden ;) )

Altså, man ville jo kunne spare nogen penge ved at genbruge det man har i skabet :)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Men er det faktisk ikke primært jakkesæt, brudgommen skal have på? - i hvert fald hvis vielsen foregår inden kl 16 :)/>

Hvad skal han have på hvis det er efter 16?? :)

0

Min kæreste bruger bare sit alm. jakkesæt. Det bliver nok piftet lidt på med vest og evt knaphulsblomst.

Så det er et GO herfra :wink:/>

Vest er hermed noteret, det var da en god ide :)

og så slips også ?

ihh jeg skal vidst have lavet lidt research :)

0

Men er det faktisk ikke primært jakkesæt, brudgommen skal have på? - i hvert fald hvis vielsen foregår inden kl 16 :)/>

Jamen så kan han tage kjole og hvidt eller smoking på - men det hører sig vist ikke til, hvis man bliver viet tidligere end det...

0

Annonce ♥

Man kan købe sæt med vest og det der brede "slips", som jeg ikke lige kan huske hvad hedder!

VVi skal vies kl 14 og festen starter kl 17, så han har det tøj på hele dagen.

Vi har ikke prioteret tøj-budget højt, da vi gerne ville ud og rejse og så synes jeg, at min kommende mand ser fantastisk ud i sit jakkesæt :a1221:

0

Et sort jakkesæt piftet op med vest og kravat synes jeg er super flot og det ender det vist også med at H2B kommer i her :)

Jamen så kan han tage kjole og hvidt eller smoking på - men det hører sig vist ikke til, hvis man bliver viet tidligere end det...

Smoking er så vidt jeg har læst mig frem til aldrig velset i kirken da historien bag det er at det var det sæt tøj som mændene skiftede til når de gik fra middagen og ind i ryge-værelset og derfor mener jeg at der er noget om at det ikke høre sig til i kirken :)

0

Det er korrekt at en smoking ikke hører sig i kirken, det er et antræk man ifører sig efter kl. 18

Kjole og hvidt og habitter (jakkesæt) er "tilladt" i kirken.

Et jakkesæt fra skabet kan nemt blive opgraderes ved at tilsætte vest, kravat og måske en lækker skjorte med manchetter.

Hos os bliver der indkøbt et nyt lækkert sæt, men det er et oplagt sted at spare nogle penge..

0

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen :) Det har været en stor hjælp.

Jeg vil gå på udkig efter en vest, kravat og en skjorte :) Så sidder den garanteret lige i skabet :)

Det jakkesæt han har nu, købte vi i forbindelse med vores søns dåb og da vi blev gift på rådhuset (Ingen vidste det)...

Så det er jo klart oplagt at han skal have det på, når nu vi skal velsignes - tænker jeg :D

0