KamillaJensen

Det (u)traditionelle bryllup 6.7.13♥Hår-billeder og update

86 indlæg i dette emne

Efter at have luret på de mange skønne planlægningstråde herinde et stykke tid, er det vist på tide at jeg "giver lidt igen" :wink:/>

Lidt om os:
H2B er 37 og er vagtcentrals-disponent ved Falck. Jeg er 34 og arbejder som engelsk- og dansklærer på HF.
Vi har været kærester i mange, mange år - faktisk siden 1999. Vores familier og venner har da også stukket til os de sidste år og sagt, at vi lige så godt kunne springe brylluppet over og gå direkte til kobber-brylluppet.... :)/>
Men vi har nu drømt om brylluppet i mange år - vi havde bare lavet en aftale om, at vi skulle have sparet op til det. Så sidste sommer på en ferietur til Malta blev vi (efter den del kulørte drinks) enige om, at det havde vi vist nu. Og det var så dét frieri! :kiss:/>


Spørg alle der kender os: Vi er bestemt ikke de mest traditionelle mennesker, der findes. Så dét skal vores bryllup selvfølgelig afspejle. Vi elsker at gøre ting på den sjove og "skæve" måde, men jeg må indrømme, at den klassiske prinsessedrøm sniger sig ind på mig, når jeg med stor fornøjelse læser om alle jeres skønne bryllupper.

Vores første sjove påfund var måden, vi annoncerede vores forlovelse på. Da vi kom hjem fra Malta, ændrede vi begge vores "civilstand" på Facebook til "forlovet", og så tog vi tid på, hvor længe der gik, inden folk begyndte at reagere! :griner:-/> Rygtet spredte sig med lynets hast, også udenfor FB, og så var planlægningen sådan set igang!
Status:
Brudekjolen: Købt. Her er et billede af modellen. Her er billeder fra 1. prøvning. Her er billeder med "slør"

Sko/taske: Er købt. Se her

Smykker: Jeg har købt halskæde og armbånd. Øreringe mangler, men det må vente til jeg ser kjolen.

Budgettet: lagt :rolleyes:/> (H2B kan godt lide at holde lidt på pengene, men mon ikke jeg får det, som jeg vil have det? :wink:/> )
Vores budget er på ca. 65.000

Ringene: Vi gav hinanden vores forlovelsesringe (som med ingravering også bliver vielsesringene) i "julegave", så vi tog dem på juleaften. :heart:/> Se dem her

Festlokalet: er bestilt - Voel Forsamlingshus

Invitationerne: DIY (færdige pr. 2/3) Se den her

Farvetema: hvidt, lilla og sølv

Gæstelisten: er færdig. Vi bliver 60 (inklusiv os)

Lokation til vielse er reserveret - Indelukket i Silkeborg

Kommunen har sagt ja til udendørs vielse i Indelukket, Silkeborg

Musik: booket - Fantastiske Lebeat skal lave en fest med os og vores gæster

Menuen: Forsamlinghuset har egen kogekone :)/> Så vi brainstormer på menuen for tiden

Bryllupskagen: er bestilt ved Le Gateau i Silkeborg

Redigeret af KamillaJensen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brudekjole-inspiration (men det blev ikke den)

Jeg har ikke endeligt besluttet mig, men hælder kraftigt til denne her.

Bælteremmen kan fås i mange farver - min skal (selvfølgelig) være lilla. :)/>

post-60759-0-03347400-1362257280.jpg

Redigeret af KamillaJensen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal vi vies!

Stedet er Indelukket i Silkeborg på bredden af Gudenåen. Stedet bruges - som I kan se på billedet - til mange koncerter og festivaler sommeren over. Så vi var heldige - vi kender hende, der står for bookingen af stedet.

Vi har sammen været til mange koncerter her, så stedet har en stor betydning for os begge.

Når vi skal vies, er der ingen scene stillet op, og vi regner med at selve vielsen skal foregå lige nedenfor sceneområdet (foran stensætningen).

Mon ikke der er siddepladser nok? :wink:

post-60759-0-58814300-1362260520.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og stort tillykke med det forestående bryllup! :balloons:

Det ser rigtig spændende ud, det I har planlagt indtil videre - glæder mig til at se mere :)

Tak CilleTX. :) Jeg har smugkigget lidt på din tråd.. Åh, hvor ville jeg ønske, at vores familier ville være med på idéen om et "rigtigt" temabryllup... Det ser fantastisk ud! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og stort tillykke med det forestående bryllup! :balloons:

Det ser rigtig spændende ud, det I har planlagt indtil videre - glæder mig til at se mere :)

Tak CilleTX. :) Jeg har smugkigget lidt på din tråd.. Åh, hvor ville jeg ønske, at vores familier ville være med på idéen om et "rigtigt" temabryllup... Det ser fantastisk ud! :)

Mange tak!

Nu må vi se på dagen, hvor mange der egentlig er med på den - de fleste har spurgt, om det så er meningen, at de skal komme i 50'-60'er tøj, for de vil jo ikke være de eneste, der kommer/ikke kommer i den stil; vi vil ikke kræve/forvente, at folk nødvendigvis skal ud og købe nyt tøj (og da slet ikke noget, de så evt. aldrig kommer til at gå med igen!), så vi har sagt, at vi sætter pris på hvis de gør det, men der er ingen sure miner hvis ikke de gør det - og det fede er jo, at meget af moden i øjeblikket jo er super inspireret af den tid (pga. Mad Men, bl.a.), så det burde være muligt for de fleste :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, glemte at spørge: hvad ville I da have som tema, hvis I kunne få familierne med på det? Det kunne jo være, det kunne inkorporeres alligevel...?

Vi er begge to rollespillere (det var faktisk sådan vi mødtes), så drømmetemaet ville helt klart være "eventyr/fantasy" :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov, glemte at spørge: hvad ville I da have som tema, hvis I kunne få familierne med på det? Det kunne jo være, det kunne inkorporeres alligevel...?

Vi er begge to rollespillere (det var faktisk sådan vi mødtes), så drømmetemaet ville helt klart være "eventyr/fantasy" :)

Nej, okay, jeg kan godt se, at det tema er svært at få inkorporeret eller ført ud i livet uden opbakning fra venner og familie! Det er trods alt lidt nemmere med vores :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg kommet helt i tvivl :blink: :blink:

Jeg troede, jeg havde lagt mig fast på kjolen, men så tog mor, svigermor og svigerinde(/brudepige) mig med på brudekjoleshopping....

Mor og svigermor fældede en tåre, da jeg fik denne her på :heart: Den er meget anderledes end den jeg først havde troet, jeg skulle have, men den er godt nok også flot. Måske er jeg ikke så vild med det sorte..... :blink:

post-60759-0-14176800-1362413079.jpgpost-60759-0-88276800-1362413102.jpg

Redigeret af KamillaJensen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej! Jeg er også fra Silkeborg, så det bliver sjovt at følge din tråd!

Rigtig god ide med indelukket, det er et dejligt sted! Super godt til et sommerbryllup! :thumbsupsmileyanim:

Jeg syntes at den "sorte" kjole sidder smukt på dig, jeg er sikker på at du kan finde en ligende i hvid, hvis du ikke bryder dig om de sorte detaljer.

Hvor har du kigget henne..?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Jeg er også fra Silkeborg, så det bliver sjovt at følge din tråd!

Rigtig god ide med indelukket, det er et dejligt sted! Super godt til et sommerbryllup! :thumbsupsmileyanim:

Jeg syntes at den "sorte" kjole sidder smukt på dig, jeg er sikker på at du kan finde en ligende i hvid, hvis du ikke bryder dig om de sorte detaljer.

Hvor har du kigget henne..?

Vi elsker begge to Indelukket - der er blevet skrålet med til mange koncerter og drukket mange fadøl dernede.. :griner:- Så da vi havde besluttet os for en udendørs vielse, var Indelukket det oplagte valg.

Jeg har prøvet kjoler ved Brud- og Festgården i Demstrup (uden for Kjellerup). Der var SÅ mange flotte kjoler, og også mange nedsatte "sidste-års-modeller" ligesom den jeg har på på billedet.

Jeg kan egentligt virkeligt godt lide idéen om den slags detaljer på en brudekjole (der "bryder" det hvide), men hvorfor lige sort? :( Ville meget hellere have det i LILLA! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Hej og velkommen

Jeg forstår godt den første kjole du har valgt. Den er godt nok flot,- på den cool måde. Glæder mig til at se et billede af dig i den. Køber du den i Kina?

Ja, du har ret - den er COOL. :loveshower: Men som sagt er jeg kommet meget i tvivl, så jeg ved ikke helt endnu, om det bliver den. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du set Sunspirits bryllupsberetning? http://www.bryllupsk...p-3-festen.html Det er måske lidt henad det I drømmer om :)

Ja - suk - det ville have været fantastisk med et eventyr/middelalderbryllup! :loveflag: Men når det nok kun er os og en håndfuld af vennerne, der har det sådan, må kompromisets kunst stå sin prøve - og det bliver faktisk ret godt. :) Jeg får min vielse i det grønne og vores fest bliver (forhåbentlig) ikke så traditionsbunden, som familien gerne så det...

Måske bliver kobberbrylluppet en tema-fest? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal vi vies!

Stedet er Indelukket i Silkeborg på bredden af Gudenåen. Stedet bruges - som I kan se på billedet - til mange koncerter og festivaler sommeren over. Så vi var heldige - vi kender hende, der står for bookingen af stedet.

Vi har sammen været til mange koncerter her, så stedet har en stor betydning for os begge.

Når vi skal vies, er der ingen scene stillet op, og vi regner med at selve vielsen skal foregå lige nedenfor sceneområdet (foran stensætningen).

Mon ikke der er siddepladser nok? :wink:

Først tillykke :)

Dernæst - wow, jeres vielsessted ligner godt nok meget, det sted, hvor der afholdes Maribo-rock hvert år :) Fedt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer