Citychic

Whiskeybar a la Mad Men

4 posts in this topic

2e7b15671d36b365ee977966017bf8f5.jpg

Til vores bryllup har jeg forberedt et herrehjørne i et sofaarrangement, hvor der skal opstilles en whiskeybar i bedste Mad Men stil.

Til projektet har man brug for:

• Gamle krystalkarafler - vi har lånt nogle fra venner og famillie, men ellers kan de også findes billigt i genbrugsbutikker og på loppemarkeder.
  • Whiskeyglas - igen har vi lånt os frem til nogen, men de kan også findes i genbrugsbutikker osv.
  • Flere forskellige gode flasker whiskey og evt. anden spiritus som cognac, en god rom osv.
  • En gammel isspand og is-tang - evt. kan man have isen i en stor krystalskål.
  • Et flot bord - vi har fundet et gamle serveringsbord/butlerbord på dba.dk til stort set ingen penge - men ellers kunne et fint gammelt lavt bord evt. med en hæklet løber også være fint.
  • Små skilte til at markere indholdet af flaskerne. Enten kan du selv lave nogle fine skilte og sætte på bordet foran flaskerne - eller også kan du bestille disse små indgraverede skilte til $7 stykket på Etsy til at hænge om halsen på karaflerne.

Du kan finde links til sælgeren inde på min blog her - hvor du også kan se en masse flere fine inspirationsbilleder :)

Vi har nok sammenlagt max brugt 400 kr vil jeg skyde på. Bordet købte vi for 200 kr skiltene blev købt billigt på Etsy, spiritussen havde vi på forhånd og glas og karafler har vi lånt os frem til.

whiskeytag.jpg

2013-03-03-001-590x785.jpg

Edited by Citychic
0

Annonce ♥

Der skal faktisk også være en lille kande med vand.... en rigtig god whisky kan fuldstændig ændre karakter af en enkelt eller to dråber vand.... siger min whiskykender mand.

0

Bare husk at dansk hanevand ikke er godt at fortynde whiskey med, da mineralsammensætningen er helt gal! Ideelt set skal whiskey fortyndes med vand fra samme kilde som det vand det er blevet brygget med.

Det bedste alternativ vi har fundet herhjemme er IRMA's flaskevand.

Edited by Frangipani
0

Annonce ♥