Sign in to follow this  
Followers 0
PMxD46

forlover - hvem ?

17 posts in this topic

Hej Zillaer.

Min H2B er meget i tvivl omkring hele det her med forlover.. Så vidt han kan læse, så er der mange der vælger bedste vennen til det - men at faderen så ofte bliver meget skuffet!

så han søger lidt vejledning..

Hvad har jeres mænd gjort, og hvis de ikke valgte faderen, blev han så skuffet ? Håber I kan hjælpe for han er virkelig i vildrede.

0

Annonce ♥

Jeg synes han skal vælge en han har et rigtig godt forhold til.

Tonny (min H2B) har valgt sin Fætter som han er Pot og Pande med... og hans far blev ikke skuffet, selvom de 2 også er smadder tætte.

Men det er igen det med familie forhold... det er sq noget svært noget.

0

Tja, min forlovede har mistet sin far, så der er ikke rigtig nogen at skuffe der. Han har valgt sin bedste ven siden folkeskolen! Han frygter dog om hans lillebror mon bliver skuffet, men han har altid ville have sin kammerat, og sådan bliver det!

0

Min forlovede valgte sin bror, og faderen blev overhovedet ikke sur over at det ikke var ham.

0

Annonce ♥

H2B har valgt sin far, tror ikkr han havde regnet med det men han blev meget beæret over det :)

0

Min H2B har valgt sin bror og der er heller ingen sure miner over det...Tror det er meget almindeligt idag at vælge en god ven eller et familiemedlem bror/fætter

/Ditte

0

min har valgt han 2 brødre

1

Min h2b har også svært ved det... Ikke i forhold til om hans far bliver skuffet, for tror ærlig talt ikke at han har overvejet sin far til den opgave.

Derimod står valget mellem hans storebror eller bedste ven fra folkeskolen.

Problemet med broderen er at han er allergiker, og tager LANG tid om at blive klar, og kommer altid for sent i gang. Og det er jo meningen at forlover skal stå klar og vente/ tage imod gæster fra 30 min før vielsen..

Til deres søsters bryllup kom han lige akkurat inden bruden blev ført op...

Dét er min bekymring hvis han vælger ham.

Jeg vil også mene at i min h2b's tilfælde er vennen et klogere valg, også set i forhold til humor og personlighed..

Men omvendt kunne jeg ikke drømme om at træffe beslutningen for ham, det skal være hans 100%.

Hmmm... Pointen er vel at mange mænd er i syv sind på dette område.

Og hvis han er så bekymret for at skuffe sin far, så skulle han måske tage en snak med ham, og spørge om det ville skuffe ham, hvis han valgte vennen til forlover.

Og forlange et ærligt svar...

0

Annonce ♥

Skulle faderen blive skuffet? det har jeg aldrig hørt eksempler på. Synes heller ikke så tit jeg hører at faderen er forlover, synes primært det er en bror eller ven.

Min H2B har valgt sin tvillingebror. De andre brødre blev ikke skuffede.

0

Jeg har nu ikke hørt om at gommens far sædvanligvis skulle være forlover? Faktisk kender jeg ingen der har valgt deres far. Jeg har hørt om brødre eller gode venner som det almindeligste.

/Josephine

0

tak for alle jeres svar :)

tror det har hjulpet H2B en del! :D

0

Af gammel tradition lyder det også at det skal være en ugift mand og det er hans far nok næppe i gamle dage lød det at hvis gomme sprang fra skulle forloveren springe til for at rede brudes ære ;-) tænker ikke der er nogen der har lyst til at gifte sig med sin svigerfar ;-)

0

Annonce ♥

Af gammel tradition lyder det også at det skal være en ugift mand og det er hans far nok næppe i gamle dage lød det at hvis gomme sprang fra skulle forloveren springe til for at rede brudes ære ;-) tænker ikke der er nogen der har lyst til at gifte sig med sin svigerfar ;-)

haha hvor sejt!! :D

0

Han skal vælge den han føler for, og hvis nogle bliver sure eller skuffet er det deres problem ikke jeres:)

Min H2B valgte sine to bedste venner og det blev hans far + hans fars kæreste meget sur over, så min H2B blev meget ked af det og fovirret..Men han holdt heldigvis fat i sin beslutning for der er ikke andre der skal bestemme hvem man vælger at have ved sin side den dag:)

0

min kæreste har valgt sin bror.... tror måske at han tror at det skal man med brødre :)

- til gengæld blev hans far noget skuffet/sur, da han ikke skulle stå med min kæreste oppe ved alteret.

- ift. gammel tid, hvor fædrene gav de respektive parter væk..... men det må de selv finde ud af :)

din kæreste skal vælge den, han slet ikke kan forestille sig ikke skal stå med ham ved alteret :)

- og bliver en evt. far skuffet, så må man tage den inden brylluppet.

det er ligegodt grov', med alle de bekymringer inden et bryllup :biggrin:

0

Annonce ♥

min kæreste har valgt sin bror.... tror måske at han tror at det skal man med brødre :)

- til gengæld blev hans far noget skuffet/sur, da han ikke skulle stå med min kæreste oppe ved alteret.

- ift. gammel tid, hvor fædrene gav de respektive parter væk..... men det må de selv finde ud af :)

din kæreste skal vælge den, han slet ikke kan forestille sig ikke skal stå med ham ved alteret :)

- og bliver en evt. far skuffet, så må man tage den inden brylluppet.

det er ligegodt grov', med alle de bekymringer inden et bryllup :biggrin:

ja det sidste kan jeg kun være enig i, det er ligegodt grov' ! :P

0