BetinaSorensen

Hvad syntes i?

27 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Min kæreste har friet her for 4 uger siden.

Vi har ikke været kærester ret længe, men er begge helt sikker på at det er det rigtige.

Vi er helt sikker på vi har fundet kærligheden begge to.

Som kæresten siger om det gør en forskel om vi giftes os efter et halv år eller efter 1 år.

Vi har sat datoen a den 8 juni 2013, da det er vores måneds dag og han gerne vil have det var der.

Hvad syntes i, syntes i det er for tidlig??

Redigeret af BetinaSorensen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa..

Du skriver at I har sat datoen til den 8 juni fordi han gerne vil at det skal være der - men hvad vil du gerne..? :)

Jeg kan ikke sige hvad der føles rigtigt for andre end mig - men er du i tvivl, skal du måske vente lidt med at sætte en dato... :)

Held og lykke med det hele...

Kh Nanna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa..

Du skriver at I har sat datoen til den 8 juni fordi han gerne vil at det skal være der - men hvad vil du gerne..? :)

Jeg kan ikke sige hvad der føles rigtigt for andre end mig - men er du i tvivl, skal du måske vente lidt med at sætte en dato... :)

Held og lykke med det hele...

Kh Nanna

Jeg er overhoved ikke i tvivl.. :)

Det der gør mig nervøs er at vi har valgt at inviterer til 2x fødselsdag og så lav bryllupet som en overraskelse.

Jeg er mere nervøs for hvordan de andre tager det.

De eneste der ved det er min svigerforældre. De er overlykkelige over at vi skal giftes..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og stort tillykke med forlovelsen :)

Jeg synes det meget svært at svare på andres vegne om det er for tidligt eller ej, jeg kender jer jo ikke eller jeres situation. Det er jo kun jer selv og jeres familier der kender jer bedst. Måske er det bedre at rådføre jer med dem.

Det er altid er god start hvis I begge føler at det er det rigtige :) men måske kan I spørge jer selv nogle praktiske spørgsmål. Hvad er jeres ønskebryllup, hvor stort skal det være. Et bryllup kan jo sagtens arrangeres indenfor en kort tidsfrist og på et lille budget. Prøv at sæt jer ned og snak forventninger. Hvis du ønsker et stort prinsesse bryllup og han bare ønsker et lille bryllup, så er I jo nødt til at finde et kompromis. Prøv at lav en liste med de ting i ønsker skal være med til jeres bryllup. Kjolen og tøj, ringe, mad, hvor vil I holde festen (det kan hurtigt løbe op)

Når I har fået de ting på plads så prøv at ligge tallene sammen og kig så på, om det er realistisk at I kan nå at spare det sammen. Måske finder I ud af at jeres drømme ikke kan lade sig gøre lige nu. Men tror mig der er også en glæde i at gå og spare sammen til noget man fælles glæder sig til. Hvis I først har råd til et bryllup senere, så kunne i jo vælge jeres årsdag i 2014.

Et stort bryllup kan selvfølgelig financierers ved lån, men det går jeg ikke selv ind for. Når festen er slut og jeres tilværelse skal til at begynde sammen som ægtepar, så synes jeg personligt det er surt, hvis man først er nødt til at betale et stort lån tilbage, før man kan realisere sine nye drømme sammen. Det er selvfølgelig helt op til jer og alle andre hvordan man betaler for sit bryllup, men det er i hvert fald noget I bør tage med i jeres overvejelser.

Held og lykke med planlægningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og stort tillykke med forlovelsen :)

Jeg synes det meget svært at svare på andres vegne om det er for tidligt eller ej, jeg kender jer jo ikke eller jeres situation. Det er jo kun jer selv og jeres familier der kender jer bedst. Måske er det bedre at rådføre jer med dem.

Det er altid er god start hvis I begge føler at det er det rigtige :) men måske kan I spørge jer selv nogle praktiske spørgsmål. Hvad er jeres ønskebryllup, hvor stort skal det være. Et bryllup kan jo sagtens arrangeres indenfor en kort tidsfrist og på et lille budget. Prøv at sæt jer ned og snak forventninger. Hvis du ønsker et stort prinsesse bryllup og han bare ønsker et lille bryllup, så er I jo nødt til at finde et kompromis. Prøv at lav en liste med de ting i ønsker skal være med til jeres bryllup. Kjolen og tøj, ringe, mad, hvor vil I holde festen (det kan hurtigt løbe op)

Når I har fået de ting på plads så prøv at ligge tallene sammen og kig så på, om det er realistisk at I kan nå at spare det sammen. Måske finder I ud af at jeres drømme ikke kan lade sig gøre lige nu. Men tror mig der er også en glæde i at gå og spare sammen til noget man fælles glæder sig til. Hvis I først har råd til et bryllup senere, så kunne i jo vælge jeres årsdag i 2014.

Et stort bryllup kan selvfølgelig financierers ved lån, men det går jeg ikke selv ind for. Når festen er slut og jeres tilværelse skal til at begynde sammen som ægtepar, så synes jeg personligt det er surt, hvis man først er nødt til at betale et stort lån tilbage, før man kan realisere sine nye drømme sammen. Det er selvfølgelig helt op til jer og alle andre hvordan man betaler for sit bryllup, men det er i hvert fald noget I bør tage med i jeres overvejelser.

Held og lykke med planlægningen :)

Tusind tak for det gode svar.. :)

Vi ønsker begge en lille men hyggeligt bryllup, med 52 gæster.

Vi har kigget og regnet osv, ringe, kjole er købt.

Efter det vi har regnet sammen ender vi ca på 10.000 kr. Vi har pengene til det.

Vi ønsker heller ikke at låne til det, men det kommer vi heller ikke til.

Så efter vores begge ønsker har vi de samme.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste har friet til mig efter vi har været sammen i 6 måneder så jeg ved godt hvordan det er : ) Mange af mine venner og familie syntes at vi burde vente lidt længere indtil vi har lært hinden lidt bedre at kende men vi synes at det var på rette tid :) men vi har ventet med at holde bryllup i halv andet år så har vi også lidt længere tid til at holde vores( læs: min) drømme bryllup :)

Jeg synes selv at du skal finde ude af hvad du helst vil og gøre det der vil gøre det glad :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare holdning i forhold til statistikker og kolde fakta er - ja. - det er for tidligt når man kun har været sammen et halvt år. Med en skilsmisserate på 50 % er der mange af os herinde, der statistisk set ikke vil blive sammen med vores respektive forlovede.

Helt objektivt set er I jo stadig i nyforelskelsesfasen, og selvfølgelig er I begge sikre på, at det skal være jer, I er jo nyforelskede. Og I har sandsynligvis ikke opdaget hinandens skyggesider og 'fejl', det tager jo flere år at lære hinanden at kende og ikke mindst diskussioner og udfordringer i forholdet, for at finde ud af, om man passer sammen.

Min anden bekymring er også, at du/I måske om nogle år, når glansen er gået lidt af det hele vil fortryde, at I ikke har et bryllup til gode? Jeg synes der er noget meget smukt over, at man bliver gift efter flere års samvær, fordi man derved bekræfter, at man hører sammen, og at kærlighed overvinder både op - og nedture. Og måske vil du fortryde, at du ikke fik det bryllup du egentlig drømmer om? Tænker I må gå på kompromis med mange ting, hvis jeres budget er 10.000 og gæsterne ikke engang er klar over de skal fejre jeres bryllup.

Når det så er sagt, så kender jeg jer ikke, og hvis I er ment-to-be, så er det jo bare fantastisk, at I allerede har fundet hinanden, og at I ved det skal være jer to. Det er vidunderligt at opleve så intens en forelskelse, og jeg synes det er modigt og livsbekræftende, at I kaster jer ud i ægteskab uden så meget overvejelse. Så hatten af for det. Jeg håber I får, hvad I drømmer om, og jeg ønsker jer al mulig held og lykke!

Redigeret af 13brud
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forlovet ? - Kan jeg ikke lige se der bliver sagt noget om. Er I meget unge er det naturligvis noget som man skal overveje men det er ene og alene jeres afgørelse: Han har friet og at du har sagt ja. Afgørelse truffet :rolleyes: Skulle nogen have "ondt i r**** over det eller at det er for tidligt/hurtigt så svarer du bare humoristisk at man skal smede mens jernet er varmt og at den slags kærester ikke hænger på træerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med forlovelsen.

Må dog sige jeg synes det er hurtig I bliver gift efter forlovelsen - tror du I når det hele?

Jeg vil give din forlovede ret, pyt med om I bliver gift nu eller om 1 år, hvis I ved det skal være jer så spring ud i det.

Det er styr på det hele.. Så vi skal nok nå det :)

Tusind tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare holdning i forhold til statistikker og kolde fakta er - ja. - det er for tidligt når man kun har været sammen et halvt år. Med en skilsmisserate på 50 % er der mange af os herinde, der statistisk set ikke vil blive sammen med vores respektive forlovede.

Helt objektivt set er I jo stadig i nyforelskelsesfasen, og selvfølgelig er I begge sikre på, at det skal være jer, I er jo nyforelskede. Og I har sandsynligvis ikke opdaget hinandens skyggesider og 'fejl', det tager jo flere år at lære hinanden at kende og ikke mindst diskussioner og udfordringer i forholdet, for at finde ud af, om man passer sammen.

Min anden bekymring er også, at du/I måske om nogle år, når glansen er gået lidt af det hele vil fortryde, at I ikke har et bryllup til gode? Jeg synes der er noget meget smukt over, at man bliver gift efter flere års samvær, fordi man derved bekræfter, at man hører sammen, og at kærlighed overvinder både op - og nedture. Og måske vil du fortryde, at du ikke fik det bryllup du egentlig drømmer om? Tænker I må gå på kompromis med mange ting, hvis jeres budget er 10.000 og gæsterne ikke engang er klar over de skal fejre jeres bryllup.

Når det så er sagt, så kender jeg jer ikke, og hvis I er ment-to-be, så er det jo bare fantastisk, at I allerede har fundet hinanden, og at I ved det skal være jer to. Det er vidunderligt at opleve så intens en forelskelse, og jeg synes det er modigt og livsbekræftende, at I kaster jer ud i ægteskab uden så meget overvejelse. Så hatten af for det. Jeg håber I får, hvad I drømmer om, og jeg ønsker jer al mulig held og lykke!

Det er ikke noget med det ikke er mit drømme bryllup. Jeg har altid ønsket at holde det lille men samtid tag røven på gæsterne..

Så denne måde er min drøm..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forlovet ? - Kan jeg ikke lige se der bliver sagt noget om. Er I meget unge er det naturligvis noget som man skal overveje men det er ene og alene jeres afgørelse: Han har friet og at du har sagt ja. Afgørelse truffet :rolleyes: Skulle nogen have "ondt i r**** over det eller at det er for tidligt/hurtigt så svarer du bare humoristisk at man skal smede mens jernet er varmt og at den slags kærester ikke hænger på træerne :)

Præcis.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja... Hvor tidligt snakker vi? Og hvad med jeres alder...? :)/>

Det vil vær på vores 5 måneders dag.

Vi er i starten af 20 erne.

så ville jeg mene at det er alt alt for tidligt. I har været sammen 2 måneder nu, og planlægger alerede bryllup?

Det kan (undskyld), men kun gå galt :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nødig være negativ, men ja, jeg synes det er alt for tidligt... Din kæreste har friet efter 1 måned?! Og I planlægger at bliver gift efter 5 måneder?!

Jeg kan ikke udtale mig om hvor vidt I vil være sammen resten af livet, men jeg forstår ikke hvorfor I har så travlt med at blive gift... Hvorfor ikke bare nyde hinanden og forelskelsen og se hvor det tager jer hen..? Hvis I er sikre på hinanden, har I jo masser af tid til at blive gift om nogle år... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indrømmet. Med en alder i starten af tyverne og en beslutning som træffes på et tidspunkt hvor I har kendt hinanden i 1-2 måneder ja så er det meget tidligt men omvendt. Selvom det er sjældent at jeg hører om nogle af vores bryllupskunder der er gået fra hinanden (gu ve om man har en indvirkning der). så sker det da og jeg mindes faktisk ikke i den forbindelse at have hørt om brudepar som ikke har kendt hinanden ihvertfald 1-2 år. Sagt med andre ord. Der er ingen garanti i nogle situationer og omvendt kan man heller ikke sige at det kun kan gå galt fordi I er unge og ikke har kendt hinanden så længe. Der skal man nok passe på med at konkludere herinde. Omvendt må man også spørge: 1) Er der en speciel grund til at der spørges til om det er for tidligt herinde udover at høre nogle reaktioner 2) Er der en speciel grund til at han godt vil giftes her og nu fremfor senere. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indrømmet. Med en alder i starten af tyverne og en beslutning som træffes på et tidspunkt hvor I har kendt hinanden i 1-2 måneder ja så er det meget tidligt men omvendt. Selvom det er sjældent at jeg hører om nogle af vores bryllupskunder der er gået fra hinanden (gu ve om man har en indvirkning der). så sker det da og jeg mindes faktisk ikke i den forbindelse at have hørt om brudepar som ikke har kendt hinanden ihvertfald 1-2 år. Sagt med andre ord. Der er ingen garanti i nogle situationer og omvendt kan man heller ikke sige at det kun kan gå galt fordi I er unge og ikke har kendt hinanden så længe. Der skal man nok passe på med at konkludere herinde. Omvendt må man også spørge: 1) Er der en speciel grund til at der spørges til om det er for tidligt herinde udover at høre nogle reaktioner 2) Er der en speciel grund til at han godt vil giftes her og nu fremfor senere. :rolleyes:

Det var bare for at høre med andre siger når jeg ikke lige kan gå til venner eller familie..

Vi er bare begge helt sikker på at det er det rigtige. Vi er begge overbevist om at vi har fundet den rette..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med forlovelsen :)

Hvis det er det i føler, så skal i da gøre det. Men tror at i må gøre jer parate til, at det måske ikke er alle der vil juble, og i stedet være mere mundlamme, selvom det er en glædens dag.

Efter min mening burde de nærmeste vide det, så de kan vænne sig til tanken, da det jo er meget tidligt i jeres forhold.

Min bror blev gift efter at have kendt hans kæreste i 10 måneder. Og må da indrømme at da jeg fik invitationen blev jeg sån lidt "seriøst"?? Men de var da sammen i 4 år. Mens nogle der har kendt hinanden i 10 år, bliver skilt året efter de blev gift.

Men hvem ved, måske er det jer to for livet. Der er ikke noget rigtig eller forkert. Og hvis det er drømmemanden og drømmebrylluppet så skal i da kaste jer ud i det :).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm.......altså... jeg er selv "ung" (24 år lige om lidt) og har en følelse af at jeg skal være sammen med min H2B resten af livet....

Vi har kendt hinanden i 2 år på vores bryllupsdag... og jeg har selv haft tanken om nogen mon ville synes at det var for tidligt .... men.... efter 2 år sammen vil jeg mene at jeg er klar til at sige ja til min mand....

JEG ville personligt ikke være klar efter 5 mdr.... der er aaaalt for meget jeg ikke synes vi vidste om hinanden da vi havde været sammen i 5 mdr.... men igen... det er KUN dig og din forlovede der kan sige præcis hvad der er rigtigt for jer ... så kan resten af verdenen jo være ligeglad... men jeg ville også sige at jeg synes jeres nærmeste skal vide besked inden.. .for at undgå for mange chokerede mennesker på selve dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer