Frk. K

Erfaringer med bands

5 indlæg i dette emne

Hej alle zillaer

Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med bands? Vi synes det er lidt vovet at kaste os ud i et band vi ikke har hørt godt om, da det kan være en total party-killer, hvis det bare ikke spiller. Vi vil så gerne have et band, men får vi ikke snart nogle en ide til nogle gode bands, så hopper vi på diskoteks-vognen.

Håber I kan hjælpe

Frk. K

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes måske ikke helt man kan stille det sådan op. Der er meget stor forskel på bands og det er selvfølgelig afgørende at I får et band som I føler jer trygge ved og som kan deres kram. Men præcist det samme gælder når vi taler om "diskoteks-vognen", hvor det dog i højere grad handler om musikvalg/situationsfornemmelse/kemi end det handler om hvorvidt man nu kan lide forsangerens stemme etc. Der er også meget stor forskel på Dj's og diskoteker og medmindre I kender nogle specifikt vil I have de samme overvejelser der, så derfor ville jeg da holde fast i band-tanken fordi det er det I vil have og inddrage en række andre forhold i valget af band:

Passer bandet størrelsesmæssigt til selskabets størrelse og de fysiske forhold ? Det kan virke lidt overkill med et 6 mands band til et selskab på 30 personer i et lokale hvor der måske ikke engang er plads til bandet.

Spilletid ? En bryllupsfest varer typisk 8-12 timer. Der rækker 2-3 timers musik ikke langt medmindre man har anden form for musik.

Musikvalg/genre ? Det nytter jo ikke noget at få et rockn roll band ud hvis I selv mest er til pop og disco.

Praktiske forhold vedr. opstilling ? Stiller bandet op inden festen eller kan man komme ud i at de skal stille op mens selskabet sidder og spiser dessert fordi middagen trækker ud.

Et alternativ kunne også være en duo eller en trio. De spiller ofte længere, herunder også nogle gange under middagen, og "fylder" ikke så meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En duo eller en trio spiller typisk længere tid end et band og ofte også under middagen. Samtidig fylder de normalt mindre og passer derved ofte bedre ind til de små bryllupsfester. Nogle bands gør så det at 1-2 medlemmer spiller under middagen hvorefter resten så støder til senere og det er nu heller ikke at foragte. Men 6-7 timers musik rækker jo heller ikke langt da det er de færreste som ønsker at musikken og bryllupsfesten skal slutte kl. 1. Vi kører selv typisk 8-1 timers nonstop musik til bryllupsfesterne kun afbrudt af kaffepausen/bryllupskage servering hvis der er det om aftenen men jeg har også fuld forståelse for at det kan man ikke som musiker/band fordi man er på, på en anden måde og det er også mere "legitimt" for bands/duoer at holde sætpauser for derved at få en "wow" effekt og lade indtryk samle sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For lige at komme tilbage til dit spørgsmål omkring erfaringer med band til bryllup :lol:

Jeg har været til (incl. mit eget) 5 bryllupper, hvor der har været live musik. Det spillede super godt til alle festerne, der var rigtig godt gang i den selvom det var forskellige bands hver gang.

Så har jeg været til 4 bryllupper, hvor der har været DJ, og det har også været super fedt.

Og et enkelt hvor der var en jukeboks, hvilket også fyldte dansegulvet.

Og hvad kan du så bruge det til?

Tja - jeg tror altså , at du skal gå virkelig rigtig meget galt i byen og være så mega meget uheldig for IKKE at ramme noget musik (hvad enten det er band, duo, trio, Dj), der kan fylde dansegulvet.

Folk er jo feststemte til et bryllup og indstillet på at give den max gas, og dansen er sidst på aftenen, hvor folk jo er i rimelig højt humør :)

Jeg kan ikke mindes, at jeg har læst om deciderede navngivne musikere eller DJ's herinde, som har fået konsekvent dårlig omtale, hvilket styrker min påstand om, at jeg ikke tror det er svært at finde noget, der kan sætte gang i dansen og festen.

PS: Jeg kan ikke huske navnene på de bands, jeg personligt selv har oplevet til et bryllup (dem vi selv havde til at spille er opløst) ellers ville jeg gerne have givet dig nogle anbefalinger.

Men der må være masser af andre herinde, der har haft bands til deres bryllup, som kan komme med anbefalinger til dig - så op med denne tråd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til en fest sidste efterår hvor vestjyderne spillede - http://vest-jyderne.dk/velkommen - og tag ikke fejl af navnet, de spiller også på sjælland ;) Det var seriøst godt og mega sjovt og de har virkelig gode gamle numre samt mange af de nye også. Under maden var de to på guitar og det var også skide godt. Jeg sled et par Louboutin stiletter op den nat (som nu ligger og venter på at en skomager kan redde dem haha) og kunne ikke gå i to dage efter fordi jeg havde danset hele natten. Skulle jeg have nyt bryllup ville jeg hyre dem ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer