kittygirl1984

Hjælp - ang. bryllup uden børn .. men!

24 posts in this topic

Åh er i vildrede!!

Vi har besluttet at brylluppet skal være uden børn, da der ellers vil være 15 børn under 5 år.

Der er dog nogen undtagelser, og det er at vi selv er forældre til en dreng på 3 år, men er det okey, at han er til festen når vi har bedt andre om ikke at tage deres med??

Så er der det, at der er 4 der lige har født på det tidspunkt - og deres små babyer er selvfølgelig velkomne, da jeg aldrig vil bede nybagte forældre om at få deres lille skat passet...

Men hvordan tackler jeg lige den??

Festen er samtidig en der først starter kl. 18.30 - så alene der, burde folk kunne se at det er svært at have børn med??

har i nogen gode råd?

0

Annonce ♥

Normalt vil jeg sige at man skal passe på med at gøre forskel og "sortere" men med jeres egen søn er det noget helt andet og spædbørnene er ligesom noget specielt som du selv er inde på.

0

At jeres egen er der behøver i ikke at forsvare. For det første så skal han da selvfølgelig se sin mor og blive gift, og det andet så er alle de gode babysittere (forældre, søskende mm) jo med til festen

0

Annonce ♥

Hvad med at skrive noget med at festen er børnefri, men at spædbørn der er afhængig af sin mor er velkomne? :)/>

Altså jeg faldt over en sød tekst herinde på forummet, og tilføj det sidste med spædbørn, men tænker, at den godt kan laves om til noget mere - særligt...

Vi elsker børn – men brylluppet er kun for voksne, med undtagelse af nyfødte :)

0

Normalt vil jeg sige at man skal passe på med at gøre forskel og "sortere" men med jeres egen søn er det noget helt andet og spædbørnene er ligesom noget specielt som du selv er inde på.

Det er jo lige præcis det, men er glad for, at du godt kan se hvad jeg mener...

0

At jeres egen er der behøver i ikke at forsvare. For det første så skal han da selvfølgelig se sin mor og blive gift, og det andet så er alle de gode babysittere (forældre, søskende mm) jo med til festen

Tak for det, det er jeg super glad for at høre... min mand mente nemlig ikke at vores søn måtte være der hvis vi forbød andre det... men jeg mente nu noget andet.. rart at vide at i er enige :)

0

Nu ved jeg jo ikke hvad der sker inden festerne men har oplevet hundredevis af fester hvor det kun er brudeparrets børn der har været der og jeg har aldrig set skyggen af sure miner o.l.

0

Annonce ♥

Hos os er de eneste to børn der er inviteret min kærestes 2 niecer. De er de eneste børn i den nære familie og det synes jeg altså er noget andet end vennes børn.

Nu har vi ikke børn selv, men jeg ville aldrig forvente at vores eventuelt kommende børn blev inviteret med til fester hos venner. Derimod er det noget andet med en almindelig venne komsammen, der forstår jeg godt, at man ikke vil ud og have sine børn passet hver gang, og vi lader det ofte være op til dem, vi inviterer om de vil medbringe børnene.

0

Nu ved jeg jo ikke hvad der sker inden festerne men har oplevet hundredevis af fester hvor det kun er brudeparrets børn der har været der og jeg har aldrig set skyggen af sure miner o.l.

Det er jeg glad for at du skriver :) Så har jeg ikke dårlig samvittighed :)

0

Hos os er de eneste to børn der er inviteret min kærestes 2 niecer. De er de eneste børn i den nære familie og det synes jeg altså er noget andet end vennes børn.

Nu har vi ikke børn selv, men jeg ville aldrig forvente at vores eventuelt kommende børn blev inviteret med til fester hos venner. Derimod er det noget andet med en almindelig venne komsammen, der forstår jeg godt, at man ikke vil ud og have sine børn passet hver gang, og vi lader det ofte være op til dem, vi inviterer om de vil medbringe børnene.

Når vi holder venne komsammen er børnene altid til stede, det er kun denne ene dag, hvor der ikke er "plads" til dem hvis man kan sige det sådan...

De børn der kommer med er store børn 13 år +, som jeg altså ikke betegner som børn ;)

Men det er jo ikke nemt når jeg har 5 veninder der venter deres barn nr. 2 hhv. i april, maj og juli ;)

0

Nu har jegselv to børn og de skal ikke med til festen om aftenen. Det skal de af den grund ikke, at min fulde opmærksomhed så vil være på mine børn i stedet for at slappe af og hygge mig med min mand og gæsterne.

Hvem skal han også lege med, jeres søn hvis han er ene barn? Tror virkelig det bliver kedeligt for ham.

Vi skal holde reception i vores have efter vielsen og børnene er med i kirken, til fotografering og til receptionen og så bliver de hjemme sammen med barnepigen når vi drager videre.

0

Annonce ♥

Ikke enig. Jeg havde selv min egen søn med ud til sit første bryllup da han var 4 år fordi brudeparret godt ville have en "legekammerat" til brudesvenden, deres søn som ellers var eneste barn ved festen. De kedede sig bestemt ikke. For dem begge og for "brudesvenden" var det noget stort at opleve brudevalsen etc. Min egen søn talte om det flere uger efter ligesom det har været stort for parrets barn at se sine forældre i kirken. De 2 drenge som stod omme ved mig under brudevalsen ville dog meget gerne scratche brudevalsen og Kevin (dengang DJ Lillemand) vidste jo hvor han skulle dreje men det fik de så ikke lov til. Nu har jeg tit børn bag pulten ind imellem hvis der ikke er så mange børn (er der flere går det nemt over gevind) men er der gode legemuligheder for dem bør det ikke være et problem. Har han en bedste kammerat vil det dog heller ikke være ilde set at denne er med. Man skal også lære at give slip som forældre: At kunne være sammen med sine børn uden at hænge ved dem og have sin opmærksomhed på dem hele tiden, men det er klart er ens eget bryllup første gang det skal prøves er det måske ikke rette lejlighed.

0

Og ja man skal lade være med at have opmærksomhed på børnene hele tiden, men jeg ved bare for mig og min tilkomne vil det ikke blive nær så hyggeligt. Og hvis man ikke selv skal have et øje på sit barn eller sine børn den aften hvem skal så? Kan man forlange at de gæster man inviterer skal lege barnepiger?

0

Det har du ret i. Hvis brudeparrets søn/datter er med ved festen vil det næppe være noget problem med opmærksomhed fra gæster, herunder den nærmeste familie uden at det behøver at tage fokus fra brudeparret. Men det er også et spørgsmål om hvad man vil med sin fest. Vil man godt have at det bliver forholdsvist "vådt" for en selv og kunne feste igennem er det ikke altid lige sagen med et 3 årigt barn hvis der ikke er en barnepige o.l. som henter dem (i ovenstående tilfælde lå de to drenge og sov ude i gangen).

0

Annonce ♥

Nu har jegselv to børn og de skal ikke med til festen om aftenen. Det skal de af den grund ikke, at min fulde opmærksomhed så vil være på mine børn i stedet for at slappe af og hygge mig med min mand og gæsterne.

Hvem skal han også lege med, jeres søn hvis han er ene barn? Tror virkelig det bliver kedeligt for ham.

Vi skal holde reception i vores have efter vielsen og børnene er med i kirken, til fotografering og til receptionen og så bliver de hjemme sammen med barnepigen når vi drager videre.

Jeg tror absolut ikke han kommer til at kede sig, da der fx er mine brødre til stede, som jeg ved gerne vil lege med ham... det er ikke min tanke..

Vi holder brylluppet en times kørsel væk fra vores hjem, og derfor tror jeg det bliver lidt svært at køre ham hjem efter brylluppet... han bliver nødt til at komme med...

0

Det har du ret i. Hvis brudeparrets søn/datter er med ved festen vil det næppe være noget problem med opmærksomhed fra gæster, herunder den nærmeste familie uden at det behøver at tage fokus fra brudeparret. Men det er også et spørgsmål om hvad man vil med sin fest. Vil man godt have at det bliver forholdsvist "vådt" for en selv og kunne feste igennem er det ikke altid lige sagen med et 3 årigt barn hvis der ikke er en barnepige o.l. som henter dem (i ovenstående tilfælde lå de to drenge og sov ude i gangen).

Jeg tvivler på at han tager opmærksomheden fra os... han er højt elsket af alle der kommer til festen, og ved at der er nogle der med glæde vil holde lidt øje med ham :) Jeg ville da ønske jeg havde en jeg kunne bruge den aften til kun at holde øje med ham, men det har jeg bare ikke... desværre...

0

Vi holder også børnefri fest - og det bliver også uden vores egne 2 drenge på 2 og 5 år. (vi mangler dog lige at finde pasning til dem - men håber naboen er frisk på det eller en forældre fra børnehaven måske)

Jeg ville elske at have mine drenge med, men jeg ved også at det vil blive mig umuligt ikke at have et øje på dem hele tiden - og hvor skal de værer når de bliver trætte (mine går tidligt i seng dagligt - omkring kl. 19) og da vi ikke har overnatningsmuligheder på feststedet ville vi så skulle vække dem når vi tager hjem.

Så vi har valgt at de bliver passet denne dag - men deltager i kirken og evt. indtil middagen.

0

Vi har valgt at børn når de er konfirmeret må komme med. Ellers er det uden og tror de fleste er helt okay med det, de bryllupper vi har været til har været uden. Børnene kunne jo komme og se jer i kirken og evt reception og på den måde er de lidt med;-)

0

Annonce ♥

Vi holder også børnefrit bryllup. Vi har ikke skrevet det i invitationen andet end vi kun har skrevet navnene på de der er inviterede til brylluppet - altså forældrene. Alle har taget det rigtig pænt og allerede inden invitationerne har været sendt, har de fleste meddelt at de har arrangeret pasning af børnene.

Vi kunne aldrig drømme om, at spædbørn det ammes ikke var velkomne, så vælger man i min verden også de nybagte forældre fra og det har alle mennesker forhåbentligt forståelse for ligesom jeres egen søn er undtaget fra regelen.

Børn er velkomne i kirken og til receptionist hos os, men vi forventer at de bliver afhentet inden middagen og vi har ikke oplevet nogen sure miner eller undren over dette.

Det jeg vil sige med dette indlæg er, at langt de fleste har forståelse for, at det er jeres fest og dermed også op til jer at udstilke rammerne for denne, men naturligvis inden for rimelighedens grænser, jeg syne ikke man kan tillade sig at invitere den ene kusines børn men ikke den anden f.eks

0

Vores bryllup var også uden børn.. eller min mands nevø og niecer var med samt en lille nyfødt. VI havde kun skrevet navnene på de inviterede og alle læste det som om det var uden børn. Der var ingen sure miner ( vi ville i så fald også have været ligeglade da det var vores fest ) og der var ingen der syntes det var mærkeligt at de 3 børn tættest på os var med. Så jeg tror ikke I skal frygte sure miner over jeres valg. Langt de fleste er så glade for at blive invitereret til bryllup :)

0

Vi skal have børn med. Vi har inviteret vores søskendes børn. Derudover er de børn inviterede som vi kender bedst, nogle af vores venners. Jeg har ikke fået negative reaktioner på det (endnu da ).

Min bror skal giftes nogle måneder før os. Der er børn velkomne i kirken men ikke til festen. Det synes jeg også er ok. Som du selv er inde på så ville jeg personligt nok vælge ikke at komme hvis jeg havde en baby der stadig blev ammet det meste af tiden, og babyen ikke var velkommen til festen.

/Josephine

0

Her har vi valgt at tage alle børn med.. 12 stk ialt under 5 år ;)

Dels fordi vi ikke skal holde stor fest om aftenen, men istedet reception i haven efterfulgt af en lille intim bryllupsmiddag i vores stue for kun de aller nærmeste.. En anden grund er, at ingen af vores gæster har barnepige muligheder, så hvis vi inviterede uden børn, ville ingen komme ;)

Jeg synes sagtens at i kan tage jeres egen søn med, og spædbørn ! Sådan har det været til de bryllupper vi har været til, og der har aldrig været sure miner :) det er jeres dag !! Og det er jer der er værter, så det er jer der bestemmer :) er sikker på at alle folk vil kunne forstå jer :)

0