Besn1976

Slør vs. intet slør

15 indlæg i dette emne

Hej tøser

Jeg har indtil nu haft adskellige samtaler med forskellige mennesker omkring vigtigheden af og traditionen med slør til bruden og jeg er ved, at blive vanvittig....

Sagen er, at jeg faktisk slet ikke har lyst til, at have slør på - er ret sikker på at jeg vil blive vanvittig over at rende rundt med sådan et. Jeg er mere til, at gøre mere ud af, at få sat håret vildt smukt og måske tilføje et lille diadem.

Men folk er helt oppe og køre over den tanke... det kan man da ikke... du skal da have slør på.... det hører sig til.... OSV!!!

Men hvad siger i tøser???

Altså jeg ved godt det er min beslutning i sidste ende - Men hvad synes I? Ville i finde det vildt mystisk hvis i kom til bryllup og bruden ikke bar slør?

Jeg vil blive rigtig glad hvis i gad dele jeres tanker omkring ovenstående med mig.

Takker

Berit

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole er en stor tylsag, så jeg synes jeg bliver lidt for meget kransekage hvis jeg tager slør på. SÅ jeg lader være og gør noget ud af håret som du selv skriver! Det er din dag og DU bestemmer... Fuck traditionerne og lav dine egne!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se det underlige i det. Synes der er flere brude i dag som vælger sløret fra. Min søster havde heller ikke slør på at hun blev gift for ca 2 år siden, og synes ikke det var mærkeligt eller forkert. Det hun gjorde, fordi det er lidt en tradition i vores familie med at man river sløret, var at hun havde et slør i hånden da de dansede brudevals.. Så har du ikke lyst skal du da ikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at det er helt op til dig om du vil have slør på eller ej. Som sommer09 skriver - så er der mange brude der idag ikke har slør på. Der er flere tråde herinde med brude uden slør - tjek evt disse tråde igennem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke synes det var spor mærkeligt at komme til bryllup og bruden ikke bar slør. Jeg ville til gengæld synes det var mærkeligt at komme til et hvor bruden bar slør og tydeligt ikke var tilpas med det. Så lad være hvis du virkelig ikke har lyst.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole er en stor tylsag, så jeg synes jeg bliver lidt for meget kransekage hvis jeg tager slør på. SÅ jeg lader være og gør noget ud af håret som du selv skriver! Det er din dag og DU bestemmer... Fuck traditionerne og lav dine egne!

Jeg synes det samme :biggrin: Fuck traditionerne og gør hvad du har lyst til.. Hvis du ikke har lyst til at have slør på, kan du altid tage et smukt hårpynt i håret, jeg har set flere smukke hårpynt (de har fleste jeg set herinde). Eller et smukt diadem. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha, jeg synes slør og tylkjoler kan være smukt sammen (det valgte jeg nemlig)

Men jeg synes altså ikke at slør er noget en brud skal have på - så synes helt selv du skal vælge hvad du kan lide. Min indtryk er at en del dropper sløret. Der er også noget der har slør på i kirken og dropper det senere (hvis de vil det hele). Se fx smukke Carina her

b5.png

521579_306572136112306_1314257035_n.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal helt selv bestemme! Jeg synes det er vigtigt at man følger sit hjerte og er sig selv. I forvejen er en brudekjole ret langt fra hvad man normalt har på og kan være svær nok at være sig selv i. Det er så vigtigt at man er SIG SELV som brud, og ikke KLÆDT ud som brud. :tunge: Du bestemmer hvordan DU vil se ud den dag DU bliver gift.

Og der er alstå mange brude uden slør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke det er mærkeligt!

Jeg er selv ikke spor i tvivl om, og har ikke på noget tidspunkt været det, at jeg slet ikke skal have slør! Det siger mig intet, og vil gøre mig til noget jeg ikke er, så det vil jeg slet ikke overveje :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke have slør. Det er bare ikke mig. Det var det for et par år siden, da vi planlagde det "rigtige" bryllup (blev udskudt pga graviditet). Vi har 3 børn, og jeg synes at slør udtrykker uskyldighed, og den kan vi vist ikke slippe afsted med efter 3 børn. Og så er jeg bare ikke en prinsessepige, så for mig er det alt alt for yndigt og fint. Jeg vil hellere have en lidt rå frisure, og nogle store seje øreringe.

Folk har en mening om alt.. Og den skal åbenbart bare deles, selv om det er JERES bryllup, og DIN beslutning om du skal have slør eller ej. Hvis du synes det er forkert til dig med slør, skal du ikke have slør. Det skal ikke være for de andres skyld i hvert fald.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

"Den dag idag" tror jeg ikke at det er noget man bør eller "skal"...

Jeg skal selv have slør i, da det er noget jeg drømmer om og det passer perfekt til min kjole mv.

Men hvis jeg kom til et brylluppet bruden ikke havde et slør i, ville det ikke undre mig! Ikke alle kan bære et slør, og ikke alle vil have et slør i.

Mange bruger jo istedet smukke diademer, de der headpieces, osv, der er mange andre milieuer end lige er slør.

Mener bestemt ikke du skal have slør i, hvis du ikke vil.. - skid på hvad de andre mener! Er din dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DU bestemmer!!!

Jeg var selv helt overbevist om at jeg ikke skulle have slør på, og bestemt ikke et langt et, ad ;)

Men så var der lige en brudekjole-ekspedient der satte et slør på mig og vupti: Nu har jeg købt et 2,5 m langt slør med blomster og perler ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj,

Det der med at være kommende brud og skulle tage stilling til andres holdninger til hvad man skal og hvad man ikke skal, kan være virkelig hårdt og frustrerende til tider.

De der udtaler sig, mener det godt, men i bund og grund er det deres behov der taler.... men det er jo ikke deres bryllup. Det behøver man naturligvis ikke fortælle dem, men man kan bare have det i baghovedet, når man sludrer :wink:

Lyt til dig selv, gør som du har lyst, og klæd dig på dagen så du føler dig som den smukkeste prinsesse i verden.

Det er altså vigtigst hvordan du føler dig, alle vil med garanti synes du ser helt perfekt ud på dagen :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare du skal mærke efter med maven. Er det virkelig noget der ville gi dig friller, at rende rundt med, så ville jeg da vælge et fedt headpiece i stedet. Jeg synes ikke det er mystisk at man kommer til bryllup, og bruden har valgt sløret fra.

Knus sanne:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer