kittygirl1984

Ideer til at pifte en brudepigekjole op søges :)

21 indlæg i dette emne

Vi har haft et kæmpe problem med at finde brudepigekjoler, vores budget er ikke så stort, så det har selvfølgelig været en stor hindring..

Vi skulle finde to ens, i farven ca. lilla.... i str. M og XL

Vi fandt så en i dag, vi synes var flot - men dog alt for enkel, men vores tanker er, at pifte den op med bånd eller blomst eller lign.

Eller har i nogen gode ideer til hvad vi kan gøre? :)

og evt. et link til hvor man kan købe de ting i snakker om, da jeg f.eks. har svært ved at finde en stofrose/stofblomst i farven lilla...

Her er lige et billede af kjolen

post-65243-0-89816900-1363123485.jpg

post-65243-0-38791500-1363123556.jpg

Redigeret af kittygirl1984
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til mine brudepiger har vi netop købt et bånd til bælte og en rose (broche).

Hele herligheden er købt i Nicolai og kan sagtens købes som enkelte dele

Tak for svar :)

Kan dog se at det ikke er noget jeg kan finde via deres hjemmeside, og har ikke rigtig mulighed for at komme i deres butik jo :/

Men ja, netop noget i den stil du nævner der, havde bare ikke tænkt på at søge på broche :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan gøre meget med smykker til denne tror jeg! Ellers, som der bliver sagt, perler eller krystaller syet på langs kanterne. Brocher er også en god ide, hvad med disse? Blomster er også fint, men tror det bliver svært at finde en eksakt farvematch med mindre du laver dem selv - måske en kontrastfarve? Hvad med disse? Ebay er enhver bruds bedste ven :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg ville sy perler på hele vejen rundt i kanten og lige ledes i udskæringen :)

Puha.. det kan jeg slet ikke se, hvordan det ville se ud..... men ideen er da god :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan gøre meget med smykker til denne tror jeg! Ellers, som der bliver sagt, perler eller krystaller syet på langs kanterne. Brocher er også en god ide, hvad med disse? Blomster er også fint, men tror det bliver svært at finde en eksakt farvematch med mindre du laver dem selv - måske en kontrastfarve? Hvad med disse? Ebay er enhver bruds bedste ven :)/>

Jeg har aldrig turde handle på e-bay, kan slet ikke overskue den side :(

Hvilke smykker tænker du, kan pifte den op??

Men ellers nogle absolut lækre ting du har fundet frem!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

et enkelt sash i taljen måske :)/> ellers kan den rigtige styling med smykker også gøre det tror jeg :)/>

Aj undskyld jeg spørger... :) Men hvad er et sash??

Har du en ide til et smykke? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig turde handle på e-bay, kan slet ikke overskue den side :(

Hvilke smykker tænker du, kan pifte den op??

Men ellers nogle absolut lækre ting du har fundet frem!!

Ebay er slet ikke så skummelt! Sig endelig til, jeg guider dig gerne i det. Det er meget tryggere end at handle andre steder på net, da du som køber er beskyttet og får penge i retur hvis du ikke får det du bestiller eller der er noget i vejen med det. Og til de priser er det uanset ikke de store beløb!

Mht smykker (og pynt for så vidt) kommer det an på stilen i dit bryllup. Snakker vi slot eller have? Vintage eller moderne? Og hvordan ser dine brudepiger i øvrigt ud mht farver og størrelser? Hvad med sko? Kjolen er supersød, og vil passe til de fleste kropsforme vil jeg tro. Jeg ville nok undgå at pigerne havde helt det samme på/samme hår - lidt personlighed skal der jo være ;) Men måske noget gennemgående - fx. perler. Det kunne være at en af dem havde en perlekæde på, og en anden med håret op og nogen store perleøreringe - og så en med en broche med perler i gennem stroppen på den ene side og et armbånd? Bare som eksempel, jeg ved ikke hvor mange du har eller hvor gamle de er. Krystaller, sølv eller en kontrastfarve kunne være en annen ting der kunne gå igen i tilbehøret. Hvis du er utryg ved ebay, kan sådan nogen ting sikkert findes andre steder uden at koste for meget, hvis du ikke køber ægte.

Personligt ville jeg nok ikke sætte en sash (et stofbelte/bånd) på, da der sådan set er et i forvejen. Hvis du sætter stofblomster på synes jeg du skal sætte dem forskellige steder på de forskellige kjoler... Et sjal kan være en ide til senere på aftenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig turde handle på e-bay, kan slet ikke overskue den side :(

Hvilke smykker tænker du, kan pifte den op??

Men ellers nogle absolut lækre ting du har fundet frem!!

Ebay er slet ikke så skummelt! Sig endelig til, jeg guider dig gerne i det. Det er meget tryggere end at handle andre steder på net, da du som køber er beskyttet og får penge i retur hvis du ikke får det du bestiller eller der er noget i vejen med det. Og til de priser er det uanset ikke de store beløb!

Mht smykker (og pynt for så vidt) kommer det an på stilen i dit bryllup. Snakker vi slot eller have? Vintage eller moderne? Og hvordan ser dine brudepiger i øvrigt ud mht farver og størrelser? Hvad med sko? Kjolen er supersød, og vil passe til de fleste kropsforme vil jeg tro. Jeg ville nok undgå at pigerne havde helt det samme på/samme hår - lidt personlighed skal der jo være ;) Men måske noget gennemgående - fx. perler. Det kunne være at en af dem havde en perlekæde på, og en anden med håret op og nogen store perleøreringe - og så en med en broche med perler i gennem stroppen på den ene side og et armbånd? Bare som eksempel, jeg ved ikke hvor mange du har eller hvor gamle de er. Krystaller, sølv eller en kontrastfarve kunne være en annen ting der kunne gå igen i tilbehøret. Hvis du er utryg ved ebay, kan sådan nogen ting sikkert findes andre steder uden at koste for meget, hvis du ikke køber ægte.

Personligt ville jeg nok ikke sætte en sash (et stofbelte/bånd) på, da der sådan set er et i forvejen. Hvis du sætter stofblomster på synes jeg du skal sætte dem forskellige steder på de forskellige kjoler... Et sjal kan være en ide til senere på aftenen.

Det kan bare godt virke lidt uoverskueligt det ebay, synes jeg... men måske jeg skal give det en chance, nu hvor jeg har en livline herinde ;)

Det var da helt sikkert en god ide med de perlekæder :) Tror jeg skal have kigget i min mors smykkeskrin og min mormors for den sags skyld, da de har så mange ting liggende, måske var der to forskellige sæt ;)

Begge piger har en solbrun kulør, og har begge mørkt hår :) Den ene høj, den anden lav :) Så de kan godt minde om hinanden ;)

Har helt sikkert taget dine super gode ideer til mig :) Havde slet ikke skænket smykker en tanke :) Eller deres hår ;) jeg har kun været fokuseret på kjolen :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender jeg godt det der - man sidder fast i sin egen tankegang, også kommer man herind og bliver hævet ud af den! Godt vi har det her dejlige forum!

Skriv endelig bare en PM hvis jeg kan hjælpe med ebay. Det er virkelig en budget-redning - i hvertfald har det været det for mig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender jeg godt det der - man sidder fast i sin egen tankegang, også kommer man herind og bliver hævet ud af den! Godt vi har det her dejlige forum!

Skriv endelig bare en PM hvis jeg kan hjælpe med ebay. Det er virkelig en budget-redning - i hvertfald har det været det for mig!

Det er et FANTASTISK forum, jeg tror faktisk allerede, at jeg er lidt små afhængig.. og burde egentlig lave bachelor projekt.. men altså.. bryllupsklar er altså ret så spændende ;)

jeg husker dig hvis jeg finder noget derinde :)

Tusind tak for din store hjælp ;)

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige skimtet din tråd. tiger har lige nu nogle fine hårbøjler der ligner de 'hatte' alle bruger, bla. lilla. ved ikke om det er samme farve, men du kunne jo kigge. de koster 20 kr. Man kan også pifte en kjole ud med noget til håret. bare en ide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige skimtet din tråd. tiger har lige nu nogle fine hårbøjler der ligner de 'hatte' alle bruger, bla. lilla. ved ikke om det er samme farve, men du kunne jo kigge. de koster 20 kr. Man kan også pifte en kjole ud med noget til håret. bare en ide.

Kan man se dem på nettet? eller skal jeg i deres butik for at se dem? :)

Noget til håret vil jeg helt klart være på jagt efter.. det skal bare være billigt...

tak for svar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa..

Dt er da en super fin kjole!!! ;-)

Leder efter noget der ligner!!! ;-)

Hvor er den købt og hvor meget koster den?? :-)

Har købt dem hos zalando.com :) kostede 159,- pr. stk. :)

Modtager dem imorgen med posten, så jeg er SÅ spændt :)

Men du kan finde SÅ meget på zalando :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske det også kunne være en ide med en lille bolero?

Sort http://www.quizclothing.co.uk/clothes/1302016918.html

Grå/sølv http://www.quizclothing.co.uk/clothes/1302016919.html

154937.jpg

Har selv handlet fra siden, og har ikke skulle betale fragt :) Der er også mange andre fine boleroer derinde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det også kunne være en ide med en lille bolero?

Sort http://www.quizcloth...1302016918.html

Grå/sølv http://www.quizcloth...1302016919.html

154937.jpg

Har selv handlet fra siden, og har ikke skulle betale fragt :) Der er også mange andre fine boleroer derinde.

Det var også en rigtig god ide.. men pyyyh.. det med udenlandske sider.. det er jeg så nervøs for...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer