Lotus

Gode cateringfirmaer

29 indlæg i dette emne

Hej I kære Brides2Be

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind med hensyn til maden, synes det er så svært. Mest fordi jeg er "vegetar" (spiser alt fra havet), så vil rigtig gerne have at der er en masse grønsager og salater, men vil jo også gerne have noget godt kød til gæsterne samtidig med at jeg gerne vil have det billigt.

Jeg har fået en forslag fra en økologiske landmand til 220 kr. pr. person, det er kun buffet uden dessert (laver selv bryllupskage) og forret (laver måske selv, synes ikke det er så vigtigt når receptionen slutter 18.45):

Ø Langtidsstegte okseculotter med citron og Calamataoliven

Ø Vildtfrikadeller med soltørrede tomater & feta

Ø Små kartofler ristet med løvstikke og timian

Ø Grøn mojosauce med koriander og spidskommen

Ø Spidskål gratineret med frisk estragon & gedeost

Ø Tærter med porre og gurkemejeyoghurt

Ø Pakora af løg, svampe & blomkål i kikærtemelsdej med myntedip

Ø Køkkenhavesalat med smørristede mandler, spiselige blomster og Vesterhavsost

Ø 4 slags gulerod og stribede rødbeder i salat med citronolie & nigellafrø

Ø Koldhævede surdejsboller med rosmarin og sydesalt fra Læsø

Det hele er hjemmelavet af primært økologiske råvarer.

Hvordan synes I det lyder? Og har I evt. nogle andre steder I kan anbefale evt. lidt billigere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er at det lyder meget rimeligt men omvendt har jeg svært ved at forholde mig til det da det 1) ud fra hvad du skriver er en receptionsmenu og 2) en buffet der er meget domineret af grøntsager. Du kunne prøve at forhøre dig hos Eurokitch, Bo's Køkken eller Kok Amok hvad de kan tilbyde af løsninger

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at der mangler flere kød retter på buffet men jeg synes at det lyder rigtigt lækkert med alle de salater :) Jeg synes også at prisen er lidt høj men prisen er jo lidt højere på økologisk råvare.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er at det lyder meget rimeligt men omvendt har jeg svært ved at forholde mig til det da det 1) ud fra hvad du skriver er en receptionsmenu og 2) en buffet der er meget domineret af grøntsager. Du kunne prøve at forhøre dig hos Eurokitch, Bo's Køkken eller Kok Amok hvad de kan tilbyde af løsninger

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med receptionsmenu?

Super, jeg vil da prøve at høre de cateringsfirmaer om, hvad de kan tilbyde.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at der mangler flere kød retter på buffet men jeg synes at det lyder rigtigt lækkert med alle de salater :) Jeg synes også at prisen er lidt høj men prisen er jo lidt højere på økologisk råvare.

Prisen synes jeg også er lidt høj især fordi der kommer transport oveni. Så prisen bliver 4000 kr. mere end jeg havde regnet med :blink: Ved godt det er økologisk primært, men synes alligevel at det er lidt mange penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal råvaren være økologisk ??

Nej det behøver de ikke.. :) Det er bare vigtigt for mig at der er en masse forskellige vegetariske retter, også fordi jeg gerne vil vise gæsterne at vegetarisk mad ikke behøver være en kedelig salat. Hvis bare jge havde tiden, så havde jeg lavet det selv :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg sagtens at du kan finde en buffet der billigere!! Men jeg vide godt hvor svært det er at finde en catering firma der har noget andre salater end Kartofler og pasta salat :( Du kan evt. også prøve at finde en kogekone som kan hjælpe dig på dagen hvis du har opskrifter på de retter som du gerne vil have serveret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så tror jeg sagtens at du kan finde en buffet der billigere!! Men jeg vide godt hvor svært det er at finde en catering firma der har noget andre salater end Kartofler og pasta salat :( Du kan evt. også prøve at finde en kogekone som kan hjælpe dig på dagen hvis du har opskrifter på de retter som du gerne vil have serveret.

Ja det er nemlig rigtig svært!! Det var en god idé med en kogekone, kom lige til at tænke på et vennepars vennepar, der laver mad til store forsamlinger, så dem har jeg skrevet til :biggrin: Så kan jeg være med til at bestemme lidt, men uden at lave det selv :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes også at det er en god ide og så kan det godt være at de kan gøre det til en lidt billigere pris når i nu har fælles venner :) Og hvis de ikke kan selv den dag, så kan det godt være at de kender nogen som kan hjælpe jer på dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hola, vi holder vores bryllup hos Durlevs Gourmæt på islands brygge, og de bringer også ud. Du kunne prøve at høre dem.

Thomas der har det, er virkelig sød og professionel og maden er i orden, og han laver også retter til de af vores gæster som er vegetarer.

du kan se mere her: dg-mad.dk

Happy food hunting :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hola, vi holder vores bryllup hos Durlevs Gourmæt på islands brygge, og de bringer også ud. Du kunne prøve at høre dem.

Thomas der har det, er virkelig sød og professionel og maden er i orden, og han laver også retter til de af vores gæster som er vegetarer.

du kan se mere her: dg-mad.dk

Happy food hunting :)

Tusind tak for linket og hold op hvor lyder maden bare super lækker, meeeen desværre er prisen for høj :( Det skal ikke være let.. :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hola, vi holder vores bryllup hos Durlevs Gourmæt på islands brygge, og de bringer også ud. Du kunne prøve at høre dem.

Thomas der har det, er virkelig sød og professionel og maden er i orden, og han laver også retter til de af vores gæster som er vegetarer.

du kan se mere her: dg-mad.dk

Happy food hunting :)

Vi har også valgt Durlev's Gourmæt. Og Thomas, som har det, han er genial og mega kreativ. Vi har strikket en vild lækker menu sammen og glæder os endnu mere til brylluppet :)

Jeg er sikker på at du som udgangspunkt sagtens kan kontakte Thomas og sige hvad din max pris er og så kan han lave en lækker menu ud fra det. Han har ideer til mad som mange andre ikke lige kan komme på :biggrin: PRØV DET!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hola, vi holder vores bryllup hos Durlevs Gourmæt på islands brygge, og de bringer også ud. Du kunne prøve at høre dem.

Thomas der har det, er virkelig sød og professionel og maden er i orden, og han laver også retter til de af vores gæster som er vegetarer.

du kan se mere her: dg-mad.dk

Happy food hunting :)

Vi har også valgt Durlev's Gourmæt. Og Thomas, som har det, han er genial og mega kreativ. Vi har strikket en vild lækker menu sammen og glæder os endnu mere til brylluppet :)

Jeg er sikker på at du som udgangspunkt sagtens kan kontakte Thomas og sige hvad din max pris er og så kan han lave en lækker menu ud fra det. Han har ideer til mad som mange andre ikke lige kan komme på :biggrin: PRØV DET!! :)

Det skader selvfølgelig ikke at spørge :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med en kogekone? Er der mulighed for at de kan lave noget mad på stedet? Så kunne en koge kone være en mulighed. Så kan du være totalt medbestemmende.

Vi overvejer selv dette :)

Havde ikke lige tænkt en kogekone til at starte med (kendte ikke konceptet), men det er helt sikkert noget jeg vil overveje :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hola, vi holder vores bryllup hos Durlevs Gourmæt på islands brygge, og de bringer også ud. Du kunne prøve at høre dem.

Thomas der har det, er virkelig sød og professionel og maden er i orden, og han laver også retter til de af vores gæster som er vegetarer.

du kan se mere her: dg-mad.dk

Happy food hunting :)

Vi har også valgt Durlev's Gourmæt. Og Thomas, som har det, han er genial og mega kreativ. Vi har strikket en vild lækker menu sammen og glæder os endnu mere til brylluppet :)

Jeg er sikker på at du som udgangspunkt sagtens kan kontakte Thomas og sige hvad din max pris er og så kan han lave en lækker menu ud fra det. Han har ideer til mad som mange andre ikke lige kan komme på :biggrin: PRØV DET!! :)

Hvor fedt at støde på en der også bruger Durlevs!

VI er også helt trygge ved at bruge dem og vi glæder os helt vildt.

Og ja som du siger, Thomas er sød og hjælpsom og strikker noget sammen til en budget og behov.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med receptionsmenu?

Det er kun fordi du skriver at receptionen slutter kl. 18.45. Så troede jeg at vi talte om en receptionsmenu men kan ud af det du skriver læse at det kun går på bryllupskagen. Som bryllupsfestmenu vil jeg også mene at der mangler kød. Derudover med receptionssluttidspunkt kl. 18.45 så bliver det da en meget sen middag.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det her firma laver de bedste salater, til OK priser : http://encke-duers.dk/ prøv at kontakte dem, måske?

Hold op det lyder super lækkert og lige i min ånd. Der står godt nok at buffeten starter ed 300 kr., men det kan jo være jeg kan forhandle lidt med dem :rolleyes:

det tror jeg godt man kan, alt efter hvad man vælger.de har to butikker, så man kan få sig en smags prøve til frokost, til omkring 80 kr..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med receptionsmenu?

Det er kun fordi du skriver at receptionen slutter kl. 18.45. Så troede jeg at vi talte om en receptionsmenu men kan ud af det du skriver læse at det kun går på bryllupskagen. Som bryllupsfestmenu vil jeg også mene at der mangler kød. Derudover med receptionssluttidspunkt kl. 18.45 så bliver det da en meget sen middag.

Til receptionen er der kage og slik. Vi går til bordet kl. 19 og da vi ikke skal have forret tror jeg det kommer til at passe med tidspunktet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med receptionsmenu?

Det er kun fordi du skriver at receptionen slutter kl. 18.45. Så troede jeg at vi talte om en receptionsmenu men kan ud af det du skriver læse at det kun går på bryllupskagen. Som bryllupsfestmenu vil jeg også mene at der mangler kød. Derudover med receptionssluttidspunkt kl. 18.45 så bliver det da en meget sen middag.

Til receptionen er der kage og slik. Vi går til bordet kl. 19 og da vi ikke skal have forret tror jeg det kommer til at passe med tidspunktet :)

Jeg synes ikke at der mangler kød, da der er okse culotte og vildt frikadeler.. men måske en fisk, som lækker dampet laks? og så lidt flere salater med grøntsager...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi går til bordet kl. 19 og da vi ikke skal have forret tror jeg det kommer til at passe med tidspunktet :)

Det plejer at gå fint med de bryllupsmiddage der starter kl. 19 men hvis receptionen slutter 18.45 er I formentlig først til bords 19.30. Normalt vil der jo også skulle sættes tid af til velkomstdrinks.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer