Re-bechs

7.9.13-Favour æsker & personlige chokolader.

72 posts in this topic

Hvor er det bare en super flot kjole du har købt :cheerleader3:

Ih! Tusind tak! :heart:

Krydser fingre for at det sidste sted kan bruges :goodluck Godt nok utroligt de ikke kan have deres ting i fred! :shooter:

Håber for jer at det sidste sted kan bruges! Hvorfor kan folk ikke forstå, at de ikke skal tage noget der ikke er deres - altså! :pokey:

Vi blev godt nok også komplet overraskede da vi hørte det. :blink: Havde godt nok ikke forestillet mig at folk er SÅ langfingrede - og ligeglade! Hvor er det bare ærgeligt! Det er jo helt vildt som folk ikke kan finde ud af at holde nallerne for sig selv! :shooter:

Det mest irriterende er jo nu, at planlægge sig ud af hvordan drikkevarer osv. kommer derud - på SELVE dagen. H2B mente, at det kunne han godt selv nå.

Men vi har jo altså 12 heste, to hunde og diverse andre dyr der også lige skal fodres af; af ham alene. Hold da op - jeg bliver jo stresset bare på hans vegne! :blink:

0

Annonce ♥

De der forsamlingshuse, altså..

Synes vi er ved at have kørt vores område tørt for muligheder, men hvor er der dog også MANGE usandssynligt dårlige forsamlingshuse! Det er et lidt trist syn - særlig når jeg altid har elsket charmen ved netop forsamlingshusene.. :(

Jeg oplever så det modsatte. Forsamlingshuse som er blevet moderniseret og hvor lokaliteterne som ikke altid er de bedste er blevet shinet af op af brudeparrenes (læs brudenes) kreative evner med flot udsmykning osv. Der er en ting som næsten er gængs ved forsamlingshuse og det er at der ofte er flere rum og også flere indgange, medmindre det er meget småt. Her skal der tænkes kreativt for 7-9-13 kan de fleste forsamlnigshuse m.v. formentlig melde alt udsolgt.

Nu siger du det på landet. Hvor mere præcist. Det kan jeg ikke lige se.

0

Diskobil - jeg tror ærligt talt også at det er fordi vi har været for sent ude, at vi oplever de steder vi gør. :/

Charmen ved et forsamlingshus er jo netop også at man kan gå "all-in" på oppyntningen. :)

Vi kommer fra Vestsjælland, men grundet H2B's ønske om hestevognskørsel måtte afstanden fra kirken ikke være for lang. Max 15km - og så er det også rigeligt.

MEN! Vi har fundet og reserveret stedet. Helt og aldeles nyrenoveret - og lige nøjagtig som vi ønskede at det skulle være.

Så brokMarieZilla her pakker lige sit brok væk. ;)

0

Diskobil - jeg tror ærligt talt også at det er fordi vi har været for sent ude, at vi oplever de steder vi gør. :/

Charmen ved et forsamlingshus er jo netop også at man kan gå "all-in" på oppyntningen. :)/>

Vi kommer fra Vestsjælland, men grundet H2B's ønske om hestevognskørsel måtte afstanden fra kirken ikke være for lang. Max 15km - og så er det også rigeligt.

MEN! Vi har fundet og reserveret stedet. Helt og aldeles nyrenoveret - og lige nøjagtig som vi ønskede at det skulle være.

Så brokMarieZilla her pakker lige sit brok væk. ;)

Fedt at i har fundet et godt forsamlingshus! Var lige ved at blive bekymret på jeres vegne ;-)

0

Annonce ♥

Forsamlingshuset - og vielsesringene. :loveshower:

Nu(!) havde jeg altså brug for at koble af fra den dumme bachelor - som skal afleveres allerede d. 8maj. De har lige rykket afleveringsdatoen frem fra . 13 .. Yikes!

Meen, nu mangler der ikke alt for meget - SÅ nu syntes jeg nok at jeg lige ville herind og opdatere. :rolleyes:

Først og fremmest har vi fået forsamlingshusET. Dejligt, lille fantastisk hyggeligt og velholdt sted. Fuldstændig som jeg havde håbet og forestillet mig det. :thumbsupsmileyanim:

Og sidst men ikke mindst er der kommet styr på vielsesringene. Det har der faktisk været længe, men H2B har endelig fået sin.

Eftersom jeg blev "snydt" for en forlovelsesring, har jeg tyvstartet med vielsesringen - ganske vidst på venstre hånd - men det er derfor den ser noget mere ridset ud end H2B's. :)

post-63891-0-18891300-1367254405.jpg

Jeg elsker dem. De er super personlige - og jeg er lykkelig for at jeg fik en uden diamant i. :heart:Hvor underligt det end må lyde. :lol:

0

Smykker - og en morgengave (til mig :a1221:)

H2B's fantastiske mor forærede mig denne fine perlehalskæde, en måned efter H2B havde friet.

Jeg er superglad for den - og blev utroligt rørt. :heart: Min svigermor er en fantastisk kærlig og givende kvinde, men jeg havde alligevel aldrig forstillet mig at hun ville forære mig en så fin ting. Hun fortalte mig at hun også havde en selv - og at mine to svigerinder også havde fået en hver. Den sidste kæde havde altid været til den kvinde H2B ville gifte sig med. Årh.... :kiss:

post-63891-0-08158600-1367255117.jpg

Ikke nok med det kom min mor efterfølgende med ring, der har været min tipoldemors. Jeg kan huske, at jeg som lille pige, altid beundrede den - og jeg elskede når min mor havde den på. Den er så fin!

Den var knækket i broen og var fuldstændig tyndslidt, men den er så fantastisk smuk! Den består af fem zafirer og 18karat guld - men det vidste ingen af os, før jeg tog den til guldsmeden for at få den repareret. :)

Jeg ville i begyndelsen helst bruge den som vielsesring, men jeg fik at vide, at zafirerne ikke ville kunne holde til det - og at den ville blive grim i

løbet af ingen tid.

Så vupti! Så havde H2B og jeg besluttet os for at det var min morgengave i stedet - for reparationen kostede alligevel 1200kr :blink:

post-63891-0-01979700-1367255129.jpg

Nu er spørgsmålet bare hvilke andre smykker jeg skal have på.. Nogen gode bud? :biggrin:

0

Har ikke lige gode forslag til andre smykker - men vil bare lige sige at jeg synes de er så smukke, jeres ringe, din safirring og perlekæden. Og smukke smykker med historie, bliver det meget bedre?

Josephine

0

Annonce ♥

Har ikke lige gode forslag til andre smykker - men vil bare lige sige at jeg synes de er så smukke, jeres ringe, din safirring og perlekæden. Og smukke smykker med historie, bliver det meget bedre?

Josephine

Årh tusind tak skal du have. :) Jeg er så glad for at have fået alle de fine ting. Hvem drømmer ikke om "arveguldet" som lille pige? Det kan bestemt ikke blive meget bedre - det er fantastisk at få så mange fine minder, til så stor en dag. Det havde jeg aldrig forestillet mig :heart:

0

Årh tusind tak! <3 Er også SÅ glad for dem! :)

Det blev lige pludselig meget stressende. :(

Er jo igang med bachelor og kunne godt mærke at det var en frustrerende post ikke at have styr på.. Så godt det hele "flaskede" sig. :)

0

Annonce ♥

Puha!

Så var det som om, at der gik laaang tid, inden jeg fik overskud til at komme herind og få styr på lidt mere.

Først og fremmest - og måske det vigtigste! Jeg er nu færdiguddannet folkeskolelærer! :balloon:
Efter et års vanvittigt hårdt arbejde fik jeg afleveret bacheloren - og sørme om jeg ikke kom ud med et 10-tal for den! :)

Og nu.. Nu er der dælme ikke lang tid til, at jeg siger ja i kirken - hvor er det bare helt vildt! Tiden flyver bare afsted - og nej, hvor jeg dog GLÆDER mig!

Jeg er så heldig at have ferie i denne uge - så der er sket en del på DIY-fronten. :thumbsupsmileyanim:

Jeg forelskede mig hovedkulds i konceptet med Favor-æsker, da jeg så det første gang!
Men en ting er altså idéen om det - noget helt andet er det rent praktiske. For fa'n, hvor er jeg elendig til at skære ud! Det tog i omegnen af 10-12 æsker,før resultatet blev acceptabelt.. :lol:

Men I skal da ikke snydes for billeder, så her kommer lidt. Jeg er selv umådelig stolt af resultatet!
Æskerne gør sig dog meget bedre "live" end på billederne, vil jeg lige indskyde.. :)

Blærerækken! :)

post-63891-0-48496400-1372065887_thumb.j

Æsken uden bånd. :)

post-63891-0-75343700-1372065915_thumb.j

Indholdet. :)
post-63891-0-56426100-1372065936_thumb.j

0

Ej hvor dejligt at være blevet færdig med denne post...

Jeg er selv igang... Forelskede mig også i denne idé.... Men synes der er lang vej fra start til slut, men det kender du jo.

De er da super fede... :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg er selv igang... Forelskede mig også i denne idé.... Men synes der er lang vej fra start til slut, men det kender du jo.

Det er simpelthen så dejligt. :) Men for pokker, JA - det er godt nok tidskrævende. :lol:

Tror jeg, på de 50 æsker der er, har brugt 15 min pr. æske, som et minimum.

Og tusind tak for ros. Er også selv så super glad for dem. :biggrin:

Hvor langt er du nået?

0

Jeg har til gengæld også fået bakset nogle personlige chokolader sammen.

Og i forhold til favour æskerne, så var det ærligt talt "piece of cake", at lave dem. Det var langt nemmere, end jeg havde forestillet mig.
Så det er klart et projekt, jeg vil anbefale enhver at kaste sig ud i!

H2B var dybt imponerede over dem; "Ej! De er da bare super flotte!" - og så en lidt mere spydig efterfølgende kommentar: "Ka' du virkelig finde ud af det?" :lol:
Ha, ha! - Tak for tiltroen! :blink:

De er lavet i publisher og monogrammet er lavet i word. :biggrin:

Men her ihvertfald resultatet. :)

post-63891-0-25533500-1372066778_thumb.j

Hvis nogle skulle have brug for en guide, lægger jeg gerne en fil ind. :)

0

Det er simpelthen så dejligt. :) Men for pokker, JA - det er godt nok tidskrævende. :lol:

Tror jeg, på de 50 æsker der er, har brugt 15 min pr. æske, som et minimum.

Og tusind tak for ros. Er også selv så super glad for dem. :biggrin:

Hvor langt er du nået?

Vi har styr på alt hvad der skal i æskerne, det vil sige at vi lige skal have noget parfume hældt over i nogle små flasker.....

Der er blevet printet nogle og 40 æsker ud og mener at 3 er skåret ud. Vi mangler at høre fra flere af de inviterede, før vi kan printe resten ud... Men ja det er et stort arbejde.... Heldigvis kan man sidde og skærer ud imens man slapper af i sofaen om aftenen... Det hjælper på det :wink:

0

Annonce ♥

Puha!

Så var det som om, at der gik laaang tid, inden jeg fik overskud til at komme herind og få styr på lidt mere.

Først og fremmest - og måske det vigtigste! Jeg er nu færdiguddannet folkeskolelærer! :balloon:

Efter et års vanvittigt hårdt arbejde fik jeg afleveret bacheloren - og sørme om jeg ikke kom ud med et 10-tal for den! :)

Og nu.. Nu er der dælme ikke lang tid til, at jeg siger ja i kirken - hvor er det bare helt vildt! Tiden flyver bare afsted - og nej, hvor jeg dog GLÆDER mig!

Jeg er så heldig at have ferie i denne uge - så der er sket en del på DIY-fronten. :thumbsupsmileyanim:

Jeg forelskede mig hovedkulds i konceptet med Favor-æsker, da jeg så det første gang!

Men en ting er altså idéen om det - noget helt andet er det rent praktiske. For fa'n, hvor er jeg elendig til at skære ud! Det tog i omegnen af 10-12 æsker,før resultatet blev acceptabelt.. :lol:

Men I skal da ikke snydes for billeder, så her kommer lidt. Jeg er selv umådelig stolt af resultatet!

Æskerne gør sig dog meget bedre "live" end på billederne, vil jeg lige indskyde.. :)

Blærerækken! :)

attachicon.gifIMG_1955.JPG

Æsken uden bånd. :)

attachicon.gifIMG_1957.JPG

Indholdet. :)

attachicon.gifIMG_1962.JPG

Jeg har til gengæld også fået bakset nogle personlige chokolader sammen.

Og i forhold til favour æskerne, så var det ærligt talt "piece of cake", at lave dem. Det var langt nemmere, end jeg havde forestillet mig.

Så det er klart et projekt, jeg vil anbefale enhver at kaste sig ud i!

H2B var dybt imponerede over dem; "Ej! De er da bare super flotte!" - og så en lidt mere spydig efterfølgende kommentar: "Ka' du virkelig finde ud af det?" :lol: Ha, ha! - Tak for tiltroen! :blink:

De er lavet i publisher og monogrammet er lavet i word. :biggrin:

Men her ihvertfald resultatet. :)

attachicon.gifIMG_1952.JPG

Hvis nogle skulle have brug for en guide, lægger jeg gerne en fil ind. :)

Altså hvor er du dygtig.

Jeg skal også lave chokolader i morgen.

Skal lige ind og købe nogle flere æsker og noget papir, er løbet tør efter sidste eksamensopgave, men nu er den afleveret og skal forsvares på onsdag.

Du har vel bare brugt dobbeltklæbende tape til at holde det sammen?

0