Sign in to follow this  
Followers 0
Nessie

Hvor finder I mandens tøj, og hvad skal det være?

21 posts in this topic

Hej zillas -

Selv om jeg er meget optaget af kønnenes ligestilling, havde jeg ikke lige forestillet mig at mandens tøj skulle blive ligeså problematisk som brudekjolen!

Min kære vil gerne have et three piece suit, dvs jakkesæt med vest i samme farve som resten, enten i brunt eller blåt, og så med butterfly til. Det er bare umuligt at finde, selv om vi i ligestillingens navn har gjort vores tøjbudget ens. Og ja, vi har været i alt fra HM til Casa Lezaar. Har I nogen tips til jakkesæt i Københavnsområdet? Og er der nogen der har nogen gode argumenter for/imod polyester/uld?

Og ikke mindst - hvad gør I selv; hvad skal han have på, hvor fandt I det, og hvad gav I for det?

0

Annonce ♥

Min kæreste har fået en skrædder til at sy et jakkesæt efter mål. Han har fået jakkesættet, slimfit, pasform som tiger, i sort med vores navne og bryllupsdato broderet i forret, skjorte, vest, kravat og slips for 3435kr. Der var så lavet en mindre fejl på vesten som nu er ved at blive rettet uden beregning, og så smidder han et par armani manchetknapper oven i for ulejligheden. Det stof min kæreste valgte kom også i blå eller brun. Han er i dk til d. 24/3 mener jeg :-) men han har en million forskellige stofprøver i forskellige farver. Min svigerfar har i denne uge bestilt jakkesæt med vest, ekstra bukser og 3 skjorter for under 5000 med levering i slutningen af april. :-)

Edited by zymesl
0

Annonce ♥

Vi har købt en three-piece i brunt hos Bertoni- en helt almindelig tøj butik. Jakkesættet var præsenteret uden vest, men da vi spurgte havede han lige netop vest til den.

0

Hej Nessie.

Vi var i Truelstrup i den her uge, hvor min H2B fik taget mål til et jakkesæt. Men de har også almindelig standard sæt, hvor der også er three piece;). Ihjel kan kun anbefale dem. Vi fik den bedste betjening;)

0

Annonce ♥

Tak for tips piger! Kom gerne med flere!

Vi har været i Troelstrup, David K, Casa Lezaar, diverse udlejesteder, alle butikker i Fields og Magasin... Vi har fundet et par kandidater, men ikke det perfekte sæt. De fleste steder har de kun sorte veste, eller veste der er ødelagte af chok-pink silke bagpå eller andre underlige detaljer. Også skal de jo meget gerne være flatterende, men selv om min H2B er (synes jeg) helt normalt bygget, er det meget svært at finde noget der passer. Vesten er altid for kort men for stor, jakken for lang... eh. Sorry, det blev en lille klagesang der. Måske skal man bare gå for skræddersyet.

Sten Golman skal vi vidst forbi kan jeg se, tak!

Tænker jeres H2B'er at de skal bruge sættet bagefter, eller vil de sælge videre?

0

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert også anbefale Sten Golmann :)

Vi fandt H2b's tøj der.. Han er normalt også lidt vanskelig at finde tøj til da han er høj, lang overkrop men alm. af bygning. Men der fandt han et sæt, lidt ud over det sædvanlige :) Og super service får man derinde!

0

Tak for tips piger! Kom gerne med flere!

Vi har været i Troelstrup, David K, Casa Lezaar, diverse udlejesteder, alle butikker i Fields og Magasin... Vi har fundet et par kandidater, men ikke det perfekte sæt. De fleste steder har de kun sorte veste, eller veste der er ødelagte af chok-pink silke bagpå eller andre underlige detaljer. Også skal de jo meget gerne være flatterende, men selv om min H2B er (synes jeg) helt normalt bygget, er det meget svært at finde noget der passer. Vesten er altid for kort men for stor, jakken for lang... eh. Sorry, det blev en lille klagesang der. Måske skal man bare gå for skræddersyet.

Sten Golman skal vi vidst forbi kan jeg se, tak!

Tænker jeres H2B'er at de skal bruge sættet bagefter, eller vil de sælge videre?

Jeg vil til enhver tid sende min kæreste til samme skrædder igen hvis han skal bruge noget en anden gang. Han beholder jakkesættet og bruger det, uden vesten, til festlige lejligheder.

Send en pb hvis du vil have prislisten eller kontaktinfo.

0

Annonce ♥

http://www.bryllupsklar.dk/forum/80581/hvor-finder-i-mandens-toej-og-hvad-skal-det-vcre.html/page__view__findpost__p__1335190

Vi bor i England, så han skal bare ind og prøve, men mit indtryk er, at det er meget standardstørrelser.

Det er jo muligt at tage en endagstur til London, hvis man gerne vil prøve. Hvis blot man køber i god tid er det muligt at få returbilletter til under 500kr.

Desuden er pundet på sit laveste niveau i flere år, så der kan være en del penge at spare på at købe ting herovre.

0

Jeg kan lige opdatere på vores søgen... Vi har i dag været i Hugo Boss (der var ikke noget spændende) og Birger Christensen (et flot Prada sæt, men uden vest)...

Derudover var vi i Hartung, som har en kælder med et pænt udvalg i jakkesæt... Flere af sættene kan de bestille vest til, hvis man ønsker det... Og så var vi i Bindesbøl, som ikke havde et kæmpe udvalg, men som er leveringsdygtige i skræddersyede italienske jakkesæt... De havde over 3000 stoffer at vælge imellem og der får man altså et kvalitets-jakkesæt... Det koster så også 14-16.000... :fløjt:

0

Vi fandt sættet i dag - gik tilbage i Troelstrup. Fantastisk service, og endte med et blåt Tiger sæt med vest til noget henad 5000kr inkl. tilretning af arm/benlængde. Meget tilfreds, og med verdens flotteste gom.

Tusind tak for hjælpen piger!

0

Annonce ♥

Vi købte mandens habit i lørdags i lilly vejle... Købte også vest, manchetknapper og det der "slips" jeg aldrig kan huske hvad hedder og så kun for 850 kr ss.. Glemte at skrive at vi så lige skal finde en der kan ligge bukserne op, da han jo ikke er den højeste mand i Danmark, men han er min ss

Edited by StadigNyforelsket
0