Sign in to follow this  
Followers 0
JosephineL

Tidsplan

5 posts in this topic

Vi skal have lavet invitationer færdige. Som i meget snart....

Jeg er, som en del andre kan jeg læse, lidt alene om planlægningen herhjemme. Standardsvar er "jamen, det lyder da fint...."... og det er der jo ikke så meget hjælp i.

Kommentarer til følgende?

Vielse 12.30

Reception fra 13.30-16 (eller 16.30?), vi ankommer ca 14-14.30 og skærer i kagen...

Velkomstdrink kl. 17 (eller 17.30?)

Vi har børn og ældre mennesker med og ønsker fornøjelse også af deres selskab så længe så muligt, derfor en tidlig vielse. Derudover tænker vi at især de ældre mennesker kan have glæde af at kunne hvile sig lidt sidst på eftermiddagen før middagen. Der er dog også enkelte gæster der ikke skal overnatte på hotellet, så der skal ikke være mange timers pause. Der kommer meget få gæster (hvis nogen) til receptionen som ikke også skal med om aftenen. Der er ret kort mellem kirke og hotel, få minutters kørsel eller 5-10 min til fods. Jeg

Ang. fotografering så planlægger vi nogle i/ved kirken lige efter vielsen. Og så nogle på havnen eller i klipperne deromkring, lidt senere, tidspunkt afhængig af stemning og vejr (fotografen er tilstede hele dagen).

Mange hilsner

Josephine

0

Annonce ♥

Det ser fornuftigt ud. Det er ikke lang tid der er sat af til fotografering af jer men lidt har også ret (det mest almindelige er vist en time). Syntes egentlig ikke du behøver at overveje om sluttidspunktet på receptionen skal være 16 eller 16.30. Er der mange tilbage af ikke gæsterne så kører man den til 16.30 men er folk ved at gå kl. 16 er det jo det. Gæsterne til festen vil alligevel nok forlade receptionen så småt ved 16 tiden for at gøre sig klar.

0

Jamen jeg tænker jo lidt at en halv time til fotografering ved kirken og så en halv til en hel time til fotografering ved havnen må være nok? Selvom jeg er lidt i tvivl....

/Josephine

0

Jamen jeg tænker jo lidt at en halv time til fotografering ved kirken og så en halv til en hel time til fotografering ved havnen må være nok?

Vores fotograf bad os afsætte en time eller lidt mere. Ellers kan det hurtigt blive en stressende oplevelse, for der går hurtigt 5-10 minutter før folk slapper af foran kameraet og man skal jo også lige nå frem og tilbage og sådan... Generelt har de anbefalinger jeg har set på forum været at afsætte en time - ikke mindre.

0

Annonce ♥

Jeg synes, det ser meget fornuftigt ud med den tidsplan.

Vi skal vies kl 13 - lige efter vielsen får vi taget billeder, mens vores gæster bliver sejlet rundt i en kanalfundfartsbåd, hvor der vil være kolde øl (Thypilsner og Odensepilsner - da vi kommer fra hhv. Thy og Odense :D ) samt nogle miniflasker med lyserød champagne.

Derefter mødes vi alle henne ved receptionen ca. kl 15, hvor der vil være bryllupskage, slikbuffet, champagne og kaffe, og så regner vi med at gå til bords kl 17.30 :)

0