Guest mortenpg

Gommens Smoking

6 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal have på til vores bryllup. DVS jeg skal have kjole og hvidt i kirken, med høj hat og hvid selvbinder sløjfe, den har jeg lige ledes på til receptionen efterfølgende. Til aften festen skal jeg have smoking og butterfly på, men her melder der sig et spørgsmål eller to. Følger der traditionelt vest med til butterfly eller skal der være plisseret skjorte? Skal skjorten være plisseret hvis man har vest på? Har man kun vest på hvis man har kravat på?

Min plan var at have butterfly sort eller med farve og plisseret skjorte. Er det ok uden vest?

MVH Morten

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke man har vest på til smoking. Man kan godt have plisseret skjorte men den behøver ikke at være det. Så der synes jeg du skal vælge hvad du selv gerne vil have.

Vest kan man have med almindeligt slips eller med kravat, begge dele går.

Er sikker på du bliver flot!

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er korrekt, der anvendes ikke vest til Smoking men derimod som du selv skriver plisseret skjorte.

Da det er gid etikette for mandlige gæster, ikke at smide jakken før bøtten, bør du nok gøre dine gæster opmærksom på, at man altid beholder en smoking jakke på og det derfor er tilladt at smide jakken.

Ellers forudser jeg nogle stakkels gæster der godt kunne få det lidt varmt i løbet af aftenen.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer