AnnikaE

Kunstige negle? - skal i allesammen have det ?

34 posts in this topic

Hej Zillaer...

den sidste uge har været en lidt dum uge herhjemme.... Jeg har astma, og udvikler (åbenbart) hele tiden allergi overfor nye ting ... :huh::(

Det betyder at jeg lige pludselig i sidste uge fik noget voldsomt eksem på mine fingrer .... :unsure: jeg tog selvfølgelig til læge og spurgte hvad i POKKERS det kunne være... efter nogle undersøgelser finder hun ud af at det nok er mine kunstige negle (laver dem selv, har været min hobby i 2 år) .......

SÅ jeg pillede dem af, og ganske rigtigt, eksemen forsvandt..... hvilket jo selvfølgelig er dejligt :) meeeen... jeg må IKKE have kunstige negle mere... så jeg har solgt ALLE mine negle ting ...

so far, so good... men hvad nu med brylluppet? - havde jo forestillet med lange fine negle som jeg selv skulle lave... men det må jeg ligesom droppe...

så er der nogen af jer andre der heller ikke skal have kunstige negle? - hvis der er, har i så bare neglelak på, eller helt naturligt uden noget ? :)

man vil vel gerne være lidt glam på sin bryllupsdag, men helst også uden at sætte sin sundhed over styr... :fløjt:

0

Annonce ♥

Jeg ved endnu ikke hvad jeg gør.. Jeg har normalt naturlige negle, men de er meget svage, og det passer ALTID at skal jeg noget hvor jeg gerne vil være fin, ja så knækker de.. Så lur mig om ikke også de vil gøre det til mit bryllup...

Jeg har derfor overvejet kunstige...

Men ellers vil jeg have lavet en manicure så de er fine på den måde....

0

Kunstige negle? Det bliver et pænt "nej tak" herfra ;)

Du kan da sagtens få fine negle uden at de er kunstige. De kan nok ikke blive ligeså lange, men det er er også fint nok hvis du spørger mig :)

Så bare rolig - der er masser af mennesker der aldrig bruger kunstige negle, og man kan sagtens være fin alligevel ;)

0

Annonce ♥

Jeg skal kun have lidt perlemors farvet neglelak på. Det er det.

Har en gang prøvet at få lavet gelnegle. Det var frygteligt. Det tog 3 måneder før mine negle var pæne igen, for det simpelthen ikke ville komme af.

Jeg synes også sagtens at man kan få nogle fine negle, uden at de behøver at være kunstige. :)

0

Næææ, jeg skal heller ikke have kunstige negle.

Jeg regner dog lidt med at få noget manicure et par gange inden vielsen. :-)

Og regelmæssigt smøre hænderne med en god creme (har overvejet at investerer i nogle produkter fra Jim Lyngvild's serie Raunsborg - de skulle vidst være rigtig gode, også for folk med allergier)...

Derudover så skal jeg enten have en klar neglelak på, eller en med lidt glimmer i.

Jeg har aldrig haft det godt med dominerende farver/ ting på hænderne.. Så glimmer er det vildeste der kan komme til at ske her. ;-)

Det varede nogle måneder før jeg rigtig 'accepterede' min forlovelsesring - så slemt er det. :-P

0

Annonce ♥

Jeg skal heller ikke have kunstige negle...

Jeg har planer om at få en fransk manicure på mine egne negle. Det synes jeg nemlig er fint. Så jeg gør alt hvad jeg kan for at pleje mine negle så de kan blive lange og flotte og holde op med at knække konstant (hvilket ikke går helt så godt lige nu :pokey: )

0

Jeg har sammen med min negledame besluttet, at jeg ca. 1 måned inden bryllup skal have lavet forstærkninger af mine egne negle så de kan blive fine lange. Og så laver vi franske negle med Shellac til brylluppet.

Æv med eksem overfor kunstige negle :( Jeg er afhængig.

0

Annonce ♥

Jeg troede faktisk de fleste ville få lavet kunstige negle, men det modbeviser denne tråd da... :)

Jeg har altid selv lange negle, og skal blot ha en "naturlig" lak på - a'la fransk manicure men uden de hvide spidser...

0

Jeg er selv dybt afhængig af mine kunstige negle! Jeg ville dø hvis jeg ikke kunne have dem. Jeg har ikke set mine egne negle i 12 år ;-)

Når du har fået afvide at det er dine kunstige negle du ikke kan tåle, hvad er det af det du er allergisk overfor? Lim, hærder, gele, akryl eller støvet?

Jeg er selv allergisk overfor gelen, og hvis jeg sidder for meget med det, er det også filestøvet!

0

Annonce ♥

Jeg skal ikke have kunstige negle, har aldrig brugt det, så det skal jeg heller ikke denne dag. Til gengæld håber jeg, at jeg kan anskaffe mig sådan et neglepleje sæt, hvor man kan få en bred fil til at fjerne "rillerne" på overfladen og som på en anden side har noget plejende olie, som får neglende til at skinne pænt i ca. 14 dage :)

0

iih hvor skønt at se jeg ikke er den eneste der ikke skal have kunstige negle på den store dag :)

med hensyn til præcis hvad det er i de kunstige negle jeg er allergisk overfor, så vides det ikke med sikkerhed... min læge mente at jeg skulle til at bruge handsker når jeg vasker op, vasker gulv osv.... så det er generelt stærke kemikalier, parfumer osv. jeg helst ikke skal udsættes for meget overfor... netop også fordi jeg hele tiden udvikler nye allergier, så det er aldrig godt at jeg bliver udsat for noget bestemt igennem længere tid .... det er noget kompliceret noget...

jeg burde nok egentlig bruge ALT uden parfume, aldrig drikke eller spise noget med farvestoffer (hele min barndom fik jeg "klar-cola" altså cola uden farve, og jeg fik ALDRIG ketchup) simpelthen på grund af min allergi... men de mente jeg var vokset fra det... men så pludseligt for nogle år siden blomstrede det op igen, og jeg måtte i løbet af meget kort tid skille mig af med mine katte, opgive min ansigtspleje som havde en bestemt parfume i som jeg var allergisk overfor...

Det er så mystisk at jeg endda også har udviklet allergi overfor Cult Shakere, ALT andet Cult kan jeg godt drikke, men ikke lige præcis Cult Shakere.... drikker jeg det så får jeg nældefeber lignende symptomer lige med det samme... SUK ... min krop er underlig ...

men DEJLIGT at jeg ikke er den eneste med naturlige negle på dagen :)

0

Hehe, i skriver alle sammen "kunstige negle" og i min verden, er det en fabriksfremstillet negle fra Matas eller Bilka man limer oven på sin egen

;-D haha

Jeg skal enten have shellak på, ellers får jeg lavet en fransk mani med gele tror jeg.. (Er ikke kommet så langt endnu)

Mine egne negle er sindssygt stærke og kan blive rigtig lange, så det bliver enten shellak eller fransk med gele.. Skal jo være noget der passer til min vintage kjole, så glam/glitter bliver for meget tror jeg ;)

Synes, "så naturlige negle som muligt" er flottest :)

Forresten, har i prøvet de nye "gellak" man kan købe i Matas ? Det fungere ligesom shellak, mega nemt og det holder super godt :) (og så er det billigt!) bare et lille tips ;)

0

Annonce ♥

Ved ikke hvad jeg gør med mine negle endnu.. Havde egentlig håbet på at jeg kunne få dem naturligt lange, men de knækker hele tiden for mig selvom jeg plejer dem..

Gad også godt vide hvad shellak er? :)

Edited by M.Rose
0

Nej jeg skal ikke have kunstige negle eller noget som helst andet kunstigt på - hvorfor skulle jeg dog det. Hvis du vil have lange negle, kan du da bare lade dem gro! Jeg regner med at have lidt længde på mine negle, men ikke laaange og så en neglelak som ikke er for voldsom i farven.

0

hvad er shellak?

Shellac er en form for neglelak du for lagt på også hærder det med det samme så du skal ikke tænke på det lige skal tørre ligesom alm

Men hvad kan det som en alm neglelak ikke kan? Ud over tørre hurtigt? eller er det bare deT?

0