sally24

Kan vi ikke godt være det bekendt?

53 indlæg i dette emne

Det er sjovt at se hvordan det i høj grad er familierne der påvirker til at der bliver inviteret flere med? :)

Vi har inviteret min bedste veninde med, sammen med hendes kæreste. Jeg har aldrig mødt ham, men de har været sammen ligeså længe som min kæreste og jeg, så det ville være mærkeligt andet :) Selvom det dog er mærkeligt ikke at have mødt ham, det har hun dog lovet at sørge for inden brylluppet :)

Vi har endnu ikke inviteret min søsters kæreste med, jeg forhører mig lige med hvad min mor synes. Hun synes min mormors nye mands søn og svigerdatter skulle med, fordi de havde inviteret os med til en fødselsdag, det ville vi altså ikke, for jeg har kun mødt dem 1 gang og min kæreste har ikke ;) Derudover er det så min svigermor der synes vi har taget aaaalt for mange beslutninger om det med gæster for tidligt, og i det hele taget synes vi planlagde i alt for god tid, så hende nævner vi heller aldrig brylluppet for.

Jeg har valgt ikke at invitere min stedsøster og hendes mand, da vi havde et skrækkeligt opgør efter deres bryllup i sommers, og hendes mand kaldte mig nogle ting jeg slet ikke kan acceptere, det samme gjorde hun, men jeg ved dog at hun er syg og er vokset op med det, men grænsen gik godt nok ved hendes mand, så de skal ikke med, jeg har ikke haft opgøret med min far og hans kone om det endnu, men min mor er overbevist om at de godt ved, at hendes datter ikke er inviteret, og det bliver helt sikkert min skyld det hele, selvom jeg holdte en pæn og sober tone. Ak, det er ikke altid nemt at være skilsmissebarn ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Citychic: Jeg har lidt en fornemmelse af at dit budget er noget kun anderledes end nogle af vi andres. For nogle af os handler det om at vi faktisk virkelig, virkelig ikke har råd til at invitere de ekstra, og jeg synes bestemt også det er okay at have en princip om at man skal have været kærester et vis stykke tid, for at få kæresten med, vi ville i hvert fald ikke have tilfældige kærester med, men vi har så valgt at sige, at 2 alligevel bliver inviteret grundet fast forhold/sammenflytning og den sidste får sikkert også en invitation, men det handler i den grad om hvordan man er som person, og hvad man selv synes man står for :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi havde den indstilling at bor man sammen med kæresten, så er begge inviteret. Får man kæreste efter invitationen er sendt ud er denne ikke inviteret med.

Min lillesøster har dog fået en kæreste efterfølgende, og har sagt der er plads til ham. Men hun vil ikke selv have ham med, da hun ikke vil risikere at de slår op om et år, og så er han med på billeder. Samt hun mener ikke hun vil få det samme ud af dagen hvis han er med, når forholdet er så nyt.

Jeg mener godt i kan sige nej til H2B kusines kæreste. Det er jeres dag, i betaler og i har ikke mødt fyren. Bottom line: I bestemmer! Stå fast.

Håber i kommer til enighed og får en fantastisk dag :)/>

Vi har snakket og snakket og det eneste vi kan nå til enighed er at spørger hun eller kærestens far så siger vi ja men forklare at vi ikke har råd til den ekstra kuvert så de vil skulle selv betale og så må de selv bestemme hvad de så gør

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er et fint kompromis at I siger, hvis de spørger jer personligt inden svardatoen, så kan de komme med(hvordan I finder ud af det økonomisk vender jeg tilbage til) Jeg bliver selv så irriteret over familie der tror at det er selvsagt at de er inviteret. De må både gøre en indsats, men I kan jo også selv gøre rigtig meget.

mit indlæg kommer måske til at lyde lidt "lige ud ad posen", men det er bare for at vise dig, som Goldrumple skriver, at i sådan en situation er det en god ide lige at se tingene fra en anden vinkel. :)/>

Jeg kan sagtens forstå at du bliver irriteret, men jeg tror bare det er ret vigtigt at du stadig virker imødekommende overfor din h2bs far . Som Goldrumble skriver så prøv at vende situationen lidt om. Hvis(faderen) bliver glad for hende og det viser sig at de skal være sammen i mange år frem, så ville det da være synd hvis I fik ødelagt forholdet til faren og kæresten allerede nu.

Hvis I forklarer din h2b´s far at I ikke har pengene til at invitere hans nye kæreste, men at hun er hjertelig velkommen til at komme, hvis de selv kan hjælpe med kuverten, så tror jeg sagtens at de kan forstå de. Jeg mener bare, pas på med hvordan I siger det til dem.

Du må også prøve at se det lidt fra din H2b´s side. Det er jo hans far og måske kan i komme til at såre ham så meget hvis I ikke virker bare lidt imødekommende overfor hans nye kæreste, at han slet ikke har lyst til at komme. Jeg mener bare, prøv og se om i ikke kan mødes på midten :)/>

Nu er der ikke så lang tid til jeres bryllup, så jeg vil råde jer til følgende:

  • meld klart ud og vær ærlige (måske kan jeres familie godt kan forstå det, hvis I fortæller om jeres økonomi)
  • Men prøv også samtidig, når I snakker med dem, ikke at få det til at lyde som om, at det vedhæng bare er til besvær, fordi de tilfældigvis har lært hinanden at kende efter invitationerne blev sendt ud. Det kan de jo ikke gøre for/ uanset hvor kort tid de har været sammen, er de jo sammen fordi de er glade for hinanden.
  • Jeg synes selv det er svært, men vi er selv holdt helt op med at snakke med den brede familie om, hvem der er inviteret. F.eks. kunne min farmor slet ikke forstå at mine kusiner og fætre på den side ikke er inviteret med til festen, når de er på min mors side. Der er bare den forskel at jeg ikke har set mine kusiner/fætre på min fars side i flere år. Så næste gang nogle spørg os, vil vi prøve at affeje spørgsmålet, for alle har bare en mening.

Selvfølgelig er det jeres bryllups og jer der i sidste ende skal betale og dermed bestemmer, men prøv at vend situaitonen lidt på hovedet inden I træffer et endeligt valg.

Vi har lavet et lille kompromis i forhold til mange af dem vi ikke har råd til at invitere. Vi har skrevet en særlig indbydelse til dem, hvor vi inviterer dem med til vielsen i kirken. Vi har i samme invitation at vi desværre ikke har råd til at invitere dem med til festen, fordi min kæreste kun er i et løntilskudsjob og jeg kun har min SU. Vi har tilføjet at vi selvfølgelig ikke forventer en gave fra dem, nu vi ikke har mulighed for at invitere dem med til selve festen. Det blev taget ret godt imod, da de fleste bare var kede af at de ellers ikke fik set os blive gift.

Det kunne I jo også gøre i forhold til alle de gæster i ikke har råd til at invitere, dog synes jeg ikke at man være bekendt f.eks. kun at invitere din H2b's fars kæreste med i kirken. Hvis I invitere hende, bør hun komme med hele dagen. Det er mere ment som en løsning i forhold til familie lidt længere ude. :)/>

Kan sagtens følge dig. Vi tog snakken i dag og vi er ået frem til at skulle kusinen eller faren spørger siger vi at de er velkommen, men at vi desværre ikke har mulighed for at betale deres kuvert. (Det skal siges at kagen betaler vi den ekstra kuvert pris på men vi har ikke til middagen). For så kan de ud fra det vælge om de så vil med eller ej. Så har vi i hvert fald sagt ok til det.

Vi har flere hold venner vi ikke kan få med, og havde egentlig bare tænkt at sige til dem de er velkommen i kirken. For sidst i juni holder vi så grill aften med de venner vi ikke har råd til at få med. Ikke for at få gaver men for også at kunne dele denne begivenhed med dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så udemærket forstå problemet. Vi har også selv måtte skære i gæstelisten da vi desværre ikke har råd til at have alle med. Vi ville aldrig selv invitere en vi ikke kendte, uanset hvis kæreste det så end måtte være.. Min kæreste har kun en bror som allerede er gift og jeg har en lillebror.. hvis min lillebror skulle nå at få en fast kæreste ville kun blive inviteret med, men fætre og kusiners kærester er der simpelthen ikke plads til i budgettet og sådan er det! Nu er et bryllup jo brudens og gommens fest og gæsterne kan altså ikke tillade sig at stille sig op og sige at hvis de ikke må få kæresten med kommer de ikke. sikke en opførsel!

Lige præcis. Og desværre synes jeg der har været flere der har stillet krav. For så er folk begyndt at sige hvor de vil sidde, og hvorfor kommer dem og dem ikke. Og når de ikke kommer så er det ikke sjovt.

Jeg kunne aldrig drømme om at stille krav til andres fest

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
det er jeres bryllup og jeres beslutning!! Kan slet ikke forstå at din svigerfamilie vil være bekendt at opføre sig sådan....

Min svigermor var ked af at hendes søster ikke kom for hende ville hun så gerne have med. Jamen hvis hendes søster står og siger de ikke kommer hvis kusinens kæreste ikke kommer med så burde hun trække på skuldrene og sige det er vores fest og i bestemmer. Men æ nej så hellere sidde og tørre den af på os og tude så i sidder og får dårlig samvittighed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det er HELT fair, at sige nej til dem. Prøv og tænk hvor mange i kunne blive ved med at invitere, hvis de fleste fik en kæreste EFTER invitationen.

Og ikke nok med det, som tidligere nævnt, så kender i dem ikke. Brylluppet er heller ikke til for dem, men for jer. Og i har den fulde ret til at sige nej, hvis det er det i ønsker :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Har I prøvet at vende situationen om? Hvad nu, hvis det er dig selv, der bliver inviteret til bryllup, men din kæreste bliver ikke inviteret med, for "vi kender ikke vedkommende"? Hvordan ville du så have det? Ville du helt ærligt og med hånden på hjertet kunne forstå det? Ville du kunne lade være med at blive fortørnet på brudeparret, på trods af alle deres forklaringer?
Det har vi prøvet men det var til en rund fødselsdag. Vi snakkede om det herhjemme, og jeg sagde at ville han med måtte han godt, jeg ville ikke forlange de inviterede mig. Men han valgte så at melde afbud. Ja vi kunne sikkert godt have spurgt om jeg måtte komme med og i havde sikkert fået ja, men det synes jeg ikke vi kunne tillade os. De vidste vi boede sammen (vi flyttede hurtigt sammen)men valgte alligevel at invitere uden mig. Det var jeg ikke sur over. Og havde vi spurgt og de havde sagt ja men du skal selv betale din kuvert så fint med mig. For så kan man så selv vurdere om man kan det? Jeg ved godt en rund fødselsdag ikke er det samme som et bryllup men det var bare for at give et eksempel på at jeg selv har prøvet det. Men spørger de om deres kærester måtte komme med før svar datoen så vil vi sige ja men med det svar at vi ikke har råd til at betale deres kuvert så det skal de selv. For så kan de ud fra det vælge om de så stadig vil komme og om de har rådig det. Jeg vil ikke gå i banken og låne penge til ekstra kuverter fordi der pludselig er kommet ekstra gæster til

Men hvis du endda skulle give ham grønt lys til at tage af sted - og han endda melder afbud, fordi du ikke skal med - så var det vel i bund og grund heller ikke okay med jer, at du ikke var inviteret?

I har vel inviteret jeres gæster, fordi I gerne vil have dem med og fordi de betyder noget for jer. Derfor kan jeg heller ikke forstå, at I ikke automatisk også inviterer deres kærester, som jo betyder noget for dem - fremfor at holde på nogle faste regler og principper bare for princippernes skyld.

Vil I virkelig hellere undvære de mennesker til jeres fest fremfor at have deres kærester med?

At bede dem om selv at betale, det synes jeg slet ikke, man kan gøre- og eftersom du udover pengene også argumenterer med, at du ikke kender deres kærester og at I jo desuden har lavet den regel, så synes jeg altså mest af alt det virker som om, at det mest er en principiel beslutning?

Hverken kusinen eller faren kendte disse mennesker da vi sender invitationen ud. Og så får kusinen kæresten. Men vi har ikke set hende i et halvt år og derfor har vi heller ikke mødt kæresten. Og det kommer først på tale da min svigermor nævner det.

Kærestens far har lige mødt damen her i weekenden. Jeg tror han skynder sig at finde en så han ikke kommer alene til bryllup. Men der tog vi så snakken om hvad vi gør.

Ja vi har inviteret folk fordi vi gerne vil se dem, men de har jo efterfølgende fået kærester og da vi ikke kender dem er det jo heller ikke nogen vi gerne vil se.

Med hensyn til den fest, så valgte kæresten selv at sige nej. For mig var det ikke noget problem at han tog med, men det havde han ikke sev lyst til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes til september og har sendt invitationer ud for en uges tid siden.

Vi har inviteret alle, som vi ved, er par. Også selvom de ikke bor sammen.

Jeg kender flere par, der har været kærester i nogle år uden at bo sammen, og jeg synes helt ærligt at argumentet om, at hvis man ikke bor sammen, så er man ikke et fast par, er BS.

Er man mere et fast par, hvis man har kendt hinanden i seks måneder og er flyttet sammen efter tre uger end, hvis man har kendt hinanden i tre år og ikke bor sammen? Ikke hvis du spørger mig :)

Vi er i den situation, at min storebror et par dage efter vi havde sendt invitationer ud fortalte, at han har fået en kæreste. Det er kun et par måneder siden han gik fra sin kæreste gennem mange år, og hun skulle have været min brudepige, da hun betød rigtig meget for mig. Da de er gået fra hinanden, skal hun i sagens natur ikke med (det har hun selv meldt ud), og så er spørgsmålet: Skal min brors nye kæreste så med?

Svaret er naturligvis, ja. Også selvom de kun har været kærester i seks måneder på det tidspunkt og indtil videre i hvert fald ikke bor sammen.

Jeg har ikke mødt pigen, men hun er garanteret sød, og hvorfor skulle jeg ikke invitere hende med, hvis min bror er glad for hende?

Det samme gælder min veninde, som efter en hård skilsmisse i sommer har mødt en sød fyr. Hun ved ikke helt, hvad de er endnu, men who cares. Hvis hun er glad for ham og gerne vil have ham med, så skal han da det.

I forhold til trådstarters spørgsmål, så nej, jeg synes ikke, at man kan bede folk om selv at betale kuvertprisen. Det synes jeg simpelthen er så småligt. Så må man vælge, om man vil æde den og betale de penge eller om man vil tage diskussionen med de pågældende og holde fast i de principper man havde, indtil pågældende emne blev taget op.

Men I skal gøre, hvad I føler er rigtigt, jeg kan jo kun sige min mening :)

Og synes i øvrigt, at din svigermor skal flette næbet :sm: Det er da hendes søster og familie, der er komplet tåbelige, hvis de vil blive væk fra et bryllup, bare fordi en eller anden kæreste ikke kan komme med. Jeg kunne forstå det, hvis det var en i havde mødt mange gange, men når han er helt ny og de ikke var kærester, da invitationen blev sendt, så har de altså ikke noget at brokke sig over.

Redigeret af M&R
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal giftes til september og har sendt invitationer ud for en uges tid siden.

Vi har inviteret alle, som vi ved, er par. Også selvom de ikke bor sammen.

Jeg kender flere par, der har været kærester i nogle år uden at bo sammen, og jeg synes helt ærligt at argumentet om, at hvis man ikke bor sammen, så er man ikke et fast par, er BS.

Er man mere et fast par, hvis man har kendt hinanden i seks måneder og er flyttet sammen efter tre uger end, hvis man har kendt hinanden i tre år og ikke bor sammen? Ikke hvis du spørger mig :)/>

Vi er i den situation, at min storebror et par dage efter vi havde sendt invitationer ud fortalte, at han har fået en kæreste. Det er kun et par måneder siden han gik fra sin kæreste gennem mange år, og hun skulle have været min brudepige, da hun betød rigtig meget for mig. Da de er gået fra hinanden, skal hun i sagens natur ikke med (det har hun selv meldt ud), og så er spørgsmålet: Skal min brors nye kæreste så med?

Svaret er naturligvis, ja. Også selvom de kun har været kærester i seks måneder på det tidspunkt og indtil videre i hvert fald ikke bor sammen.

Jeg har ikke mødt pigen, men hun er garanteret sød, og hvorfor skulle jeg ikke invitere hende med, hvis min bror er glad for hende?

Det samme gælder min veninde, som efter en hård skilsmisse i sommer har mødt en sød fyr. Hun ved ikke helt, hvad de er endnu, men who cares. Hvis hun er glad for ham og gerne vil have ham med, så skal han da det.

I forhold til trådstarters spørgsmål, så nej, jeg synes ikke, at man kan bede folk om selv at betale kuvertprisen. Det synes jeg simpelthen er så småligt. Så må man vælge, om man vil æde den og betale de penge eller om man vil tage diskussionen med de pågældende og holde fast i de principper man havde, indtil pågældende emne blev taget op.

Men I skal gøre, hvad I føler er rigtigt, jeg kan jo kun sige min mening :)/>

Og synes i øvrigt, at din svigermor skal flette næbet :sm:/> Det er da hendes søster og familie, der er komplet tåbelige, hvis de vil blive væk fra et bryllup, bare fordi en eller anden kæreste ikke kan komme med. Jeg kunne forstå det, hvis det var en i havde mødt mange gange, men når han er helt ny og de ikke var kærester, da invitationen blev sendt, så har de altså ikke noget at brokke sig over.

I vores tilfælde har vi simpelthen ikke råd til at betale yderligere to kuverter så ved jeg godt du siger det er småligt, men hvad gør man hvis man bare ikke har pengene?

Jeg er på barsel og afslutter her i april, men jeg har kun en su ar vende tilbage til, og det er ikke mange penge, så kærestens løn trækker det store læs, men vi har når at er betalt 4000 at leve for lige pt så dem er der ikke mulighed for at tage af.

Hvad ang det med svigermor kan jeg kun give hende ret. For hende er det åbenbart vigtigere at hendes søster komme med end at vi har en god dag. Og det synes jeg er ærgerligt. Hun tilbød os at betale for hans kuvert men det ville vi ikke have, for så kommer vi til at høre på det. Og hvad bliver så det næste.

Så vil vi hellere sev styre hvordan det skal foregå.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig har tiden de har været kærester / boet sammen heller ikke så meget at sige. Der er jo dem der aldrig flytter sammen (også folk der bliver gift), og dem der hovedkulds flytter sammen efter 3 uger.

Det der betyder noget for mig primært, er om vi har mødt mennesket - og kan lide ham. Hvis vi havde mødt ham, og han var en røv med ører hehe, så kom han nok stadig ikke med. Men vores bryllup er en fest vi gerne vil dele med vores nærmeste, og dem vi er trygge ved. Intim fest med 37 personer. Der vil jeg bare ikke have et fremmede ansigt med.

I øvrigt fik vi et ja-svar fra nogen i dag, som jeg reelt ikke troede ville komme. Nøj hvor blev jeg glad :) - det ville jeg bare lige dele.

Ang. det med at blive inviteret og ikke kæresten.. Jamen det kommer da an på hvad det er til. Inviterer min søster til fødselsdag og inviterer ikke min kæreste, så blev jeg nok lettere sur. Men inviterer min kollega til fødselsdag, bryllup whatever, som min kæreste aldrig har mødt, så syntes jeg det er ganske naturligt at det kun er mig der bliver inviteret.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig har tiden de har været kærester / boet sammen heller ikke så meget at sige. Der er jo dem der aldrig flytter sammen (også folk der bliver gift), og dem der hovedkulds flytter sammen efter 3 uger.

Det der betyder noget for mig primært, er om vi har mødt mennesket - og kan lide ham. Hvis vi havde mødt ham, og han var en røv med ører hehe, så kom han nok stadig ikke med. Men vores bryllup er en fest vi gerne vil dele med vores nærmeste, og dem vi er trygge ved. Intim fest med 37 personer. Der vil jeg bare ikke have et fremmede ansigt med.

I øvrigt fik vi et ja-svar fra nogen i dag, som jeg reelt ikke troede ville komme. Nøj hvor blev jeg glad :) - det ville jeg bare lige dele.

Ang. det med at blive inviteret og ikke kæresten.. Jamen det kommer da an på hvad det er til. Inviterer min søster til fødselsdag og inviterer ikke min kæreste, så blev jeg nok lettere sur. Men inviterer min kollega til fødselsdag, bryllup whatever, som min kæreste aldrig har mødt, så syntes jeg det er ganske naturligt at det kun er mig der bliver inviteret.

Åh, min overtrætte eksamen-hjerne ser det selvfølgelig helt bogstaveligt talt :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes overhovedet ikke at man kan være bekendt at stille sådan et ultimatum, hvis man er inviteret til fest.

Det er hårdt arbejde at holde et bryllup og totalt uacceptabelt at gæsterne vil bestemme, hvem der skal med, hvor de skal sidde, hvordan man skal se ud, om man vil kaste buketten, hvornår gaverne skal pakkes op...... Men for nogle mennesker er det desværre deres behov som kommer først.

Jeg har det generelt med ultimativer, at folk som stiller dem, bliver sorteret fra. Jeg syntes også det er helt ok at sige til en person som siger "hvis ikke sådan og sådan, til jeres bryllup, så kommer jeg ikke" .... "nå men det er DIT valg, så bliv du bare væk".

Hvis man skal perspektivere som flere her inde foreslår, så syntes jeg at man skal spørge sig selv om man ville være bekendt at stille et ultimatum til et bryllup man var inviteret til, og hvis man ville hvor langt ville man så gå.... Ville man eks have pli nok til selv at foreslå at stå for den ekstra udgift, eller ville man faktisk lade værer med at komme hvis ens kæreste/mand ikke var inviteret?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I prøvet at vende situationen om? Hvad nu, hvis det er dig selv, der bliver inviteret til bryllup, men din kæreste bliver ikke inviteret med, for "vi kender ikke vedkommende"? Hvordan ville du så have det? Ville du helt ærligt og med hånden på hjertet kunne forstå det? Ville du kunne lade være med at blive fortørnet på brudeparret, på trods af alle deres forklaringer?

Helt enig og jeg synes der er meget stor forskel på en kusines ny kæreste og faderens kæreste. Hvis det vi taler om er 1-2 kuverter er problemet måske ikke så stort. Der vil altid komme nogle afbud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg syntes overhovedet ikke at man kan være bekendt at stille sådan et ultimatum, hvis man er inviteret til fest.

Det er hårdt arbejde at holde et bryllup og totalt uacceptabelt at gæsterne vil bestemme, hvem der skal med, hvor de skal sidde, hvordan man skal se ud, om man vil kaste buketten, hvornår gaverne skal pakkes op...... Men for nogle mennesker er det desværre deres behov som kommer først.

Jeg har det generelt med ultimativer, at folk som stiller dem, bliver sorteret fra. Jeg syntes også det er helt ok at sige til en person som siger "hvis ikke sådan og sådan, til jeres bryllup, så kommer jeg ikke" .... "nå men det er DIT valg, så bliv du bare væk".

Hvis man skal perspektivere som flere her inde foreslår, så syntes jeg at man skal spørge sig selv om man ville være bekendt at stille et ultimatum til et bryllup man var inviteret til, og hvis man ville hvor langt ville man så gå.... Ville man eks have pli nok til selv at foreslå at stå for den ekstra udgift, eller ville man faktisk lade værer med at komme hvis ens kæreste/mand ikke var inviteret?

Desværre tror jeg ikke selv de vil komme med det forslag. De ville tag det som det naturligste at vi betaler. Og de ved i lige har købt hus og har et barn, jeg er på barsel men starter op på su, så de ved pengene er små. Så det vil være os der skal sige at vi ikke har råd og at de selv er nødt til at betale kuvert prisen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I prøvet at vende situationen om? Hvad nu, hvis det er dig selv, der bliver inviteret til bryllup, men din kæreste bliver ikke inviteret med, for "vi kender ikke vedkommende"? Hvordan ville du så have det? Ville du helt ærligt og med hånden på hjertet kunne forstå det? Ville du kunne lade være med at blive fortørnet på brudeparret, på trods af alle deres forklaringer?

Helt enig og jeg synes der er meget stor forskel på en kusines ny kæreste og faderens kæreste. Hvis det vi taler om er 1-2 kuverter er problemet måske ikke så stort. Der vil altid komme nogle afbud.

Det skal lige siges at faren ikke er kæreste med hende, det er bare en veninde, og de mødtes første gang i weekenden, kusinen har æret sammen med kæresten i et halvt år.

Hvad ang kuvert pris, så kan vi ikke selv ligge de penge. Jo der er to mennesker der har meldt afbud men det vidste vi på forhånd da de aldrig er med til noget så de er ikke med regnet i budget, ud fra det vi har hørt fra de andre inviterede så kommer de alle.

Vi har ikke mulighed for at finde penge til de to ekstra kuverter da vi fik nogle ekstra udgifter på ringe, undertøj og skørter til brudekjolen, som ikke var planlagt. Så det er de ting ekstra penge vil gå til. Og så holder jeg stadig på at jeg ikke vil betale for to fremmed mennesker som jeg i bund og grund slet ikke vil have med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes til september og har sendt invitationer ud for en uges tid siden.

Vi har inviteret alle, som vi ved, er par. Også selvom de ikke bor sammen.

Jeg kender flere par, der har været kærester i nogle år uden at bo sammen, og jeg synes helt ærligt at argumentet om, at hvis man ikke bor sammen, så er man ikke et fast par, er BS.

Er man mere et fast par, hvis man har kendt hinanden i seks måneder og er flyttet sammen efter tre uger end, hvis man har kendt hinanden i tre år og ikke bor sammen? Ikke hvis du spørger mig :)/>

Vi er i den situation, at min storebror et par dage efter vi havde sendt invitationer ud fortalte, at han har fået en kæreste. Det er kun et par måneder siden han gik fra sin kæreste gennem mange år, og hun skulle have været min brudepige, da hun betød rigtig meget for mig. Da de er gået fra hinanden, skal hun i sagens natur ikke med (det har hun selv meldt ud), og så er spørgsmålet: Skal min brors nye kæreste så med?

Svaret er naturligvis, ja. Også selvom de kun har været kærester i seks måneder på det tidspunkt og indtil videre i hvert fald ikke bor sammen.

Jeg har ikke mødt pigen, men hun er garanteret sød, og hvorfor skulle jeg ikke invitere hende med, hvis min bror er glad for hende?

Det samme gælder min veninde, som efter en hård skilsmisse i sommer har mødt en sød fyr. Hun ved ikke helt, hvad de er endnu, men who cares. Hvis hun er glad for ham og gerne vil have ham med, så skal han da det.

I forhold til trådstarters spørgsmål, så nej, jeg synes ikke, at man kan bede folk om selv at betale kuvertprisen. Det synes jeg simpelthen er så småligt. Så må man vælge, om man vil æde den og betale de penge eller om man vil tage diskussionen med de pågældende og holde fast i de principper man havde, indtil pågældende emne blev taget op.

Men I skal gøre, hvad I føler er rigtigt, jeg kan jo kun sige min mening :)/>

Og synes i øvrigt, at din svigermor skal flette næbet :sm:/> Det er da hendes søster og familie, der er komplet tåbelige, hvis de vil blive væk fra et bryllup, bare fordi en eller anden kæreste ikke kan komme med. Jeg kunne forstå det, hvis det var en i havde mødt mange gange, men når han er helt ny og de ikke var kærester, da invitationen blev sendt, så har de altså ikke noget at brokke sig over.

Fuldstændig enig...! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi oplevede det også. Da jeg sendte invitation ud, på dette tidspunkt min lillesøster begyndte at se en fyr... Jeg har sagt til min søster at hendes kæreste er ikke inviteret. Men hun accpterede med det samme.

Efter jeg har mødt ham flere gange indtil nu. jeg synes at han skal være med vores bryllup. for han er faktisk sød og åbnet over for os alle. Han er inviteret til min fødselsdagsfest imorgen og møder min svigerfamilie.

Så sagde jeg til søster at hendes kæreste må gerne komme med.

Men ellers jeg og min H2B har før aftalt med ikke at invitere venner s kæresterne efter vi har sendt invitation ud.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes til september og har sendt invitationer ud for en uges tid siden.

Vi har inviteret alle, som vi ved, er par. Også selvom de ikke bor sammen.

Jeg kender flere par, der har været kærester i nogle år uden at bo sammen, og jeg synes helt ærligt at argumentet om, at hvis man ikke bor sammen, så er man ikke et fast par, er BS.

Er man mere et fast par, hvis man har kendt hinanden i seks måneder og er flyttet sammen efter tre uger end, hvis man har kendt hinanden i tre år og ikke bor sammen? Ikke hvis du spørger mig :)/>/>

Vi er i den situation, at min storebror et par dage efter vi havde sendt invitationer ud fortalte, at han har fået en kæreste. Det er kun et par måneder siden han gik fra sin kæreste gennem mange år, og hun skulle have været min brudepige, da hun betød rigtig meget for mig. Da de er gået fra hinanden, skal hun i sagens natur ikke med (det har hun selv meldt ud), og så er spørgsmålet: Skal min brors nye kæreste så med?

Svaret er naturligvis, ja. Også selvom de kun har været kærester i seks måneder på det tidspunkt og indtil videre i hvert fald ikke bor sammen.

Jeg har ikke mødt pigen, men hun er garanteret sød, og hvorfor skulle jeg ikke invitere hende med, hvis min bror er glad for hende?

Det samme gælder min veninde, som efter en hård skilsmisse i sommer har mødt en sød fyr. Hun ved ikke helt, hvad de er endnu, men who cares. Hvis hun er glad for ham og gerne vil have ham med, så skal han da det.

I forhold til trådstarters spørgsmål, så nej, jeg synes ikke, at man kan bede folk om selv at betale kuvertprisen. Det synes jeg simpelthen er så småligt. Så må man vælge, om man vil æde den og betale de penge eller om man vil tage diskussionen med de pågældende og holde fast i de principper man havde, indtil pågældende emne blev taget op.

Men I skal gøre, hvad I føler er rigtigt, jeg kan jo kun sige min mening :)/>/>

Og synes i øvrigt, at din svigermor skal flette næbet :sm:/>/> Det er da hendes søster og familie, der er komplet tåbelige, hvis de vil blive væk fra et bryllup, bare fordi en eller anden kæreste ikke kan komme med. Jeg kunne forstå det, hvis det var en i havde mødt mange gange, men når han er helt ny og de ikke var kærester, da invitationen blev sendt, så har de altså ikke noget at brokke sig over.

Fuldstændig enig...! :)/>

Da vi sendte invitationer ud var kusinen ikke kærester med ham. Og havde hun været det på det tidspunkt var han også levet inviteret med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis jeg var inviteret til bryllup uden min kæreste... synes ikke man kan bede folk om selv at betale, heller ikke selv om pengene er små. Når man holder fest, må man også forvente, at der kan komme nogle fra og nogle til. Hvis min kæreste var inviteret til bryllup og jeg kun måtte komme med hvis jeg selv skulle betale, kunne vedkommende da rende og hoppe... Min lillebror fik en kæreste en måned efter, at invitationerne var sendt ud, og skyndte mig at sige, at hun selvfølgelig også var velkommen, og det var inden jeg havde mødt hende. Vores penge er bestemt heller ikke mange, men vi er bare blevet enige om, at hvis ikke vi kan finde dem nogen steder, så må vi låne dem. Det er ikke særlig sjovt at skulle låne måske 5.000 kr. i banken, men det vil jeg godt nok hellere, end at sige til nogen, at de ikke må have deres kærester med. Min faster har også fået en kæreste efter invitationerne er sendt ud, han skal selvfølgelig også med, fordi han betyder noget for min faster.. Egentligt havde vi også aftale, at der ikke var plads til venner og veninder, men jeg fortrød, og vil gerne invitere mine 2 bedste veninder med. Den ene har en kæreste, som hun har været kærester med i 3 år, og har kun mødt ham 2 gange. Han bliver selvfølgelig inviteret med, hvis han har lyst. Synes ikke man kan vælge folk fra, bare på den baggrund, at man fx ikke kan lide dem. Ens familiemedlem har trodsalt valgt, at det er deres kæreste, og det må man acceptere. Det var bare min mening :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis jeg var inviteret til bryllup uden min kæreste... synes ikke man kan bede folk om selv at betale, heller ikke selv om pengene er små. Når man holder fest, må man også forvente, at der kan komme nogle fra og nogle til. Hvis min kæreste var inviteret til bryllup og jeg kun måtte komme med hvis jeg selv skulle betale, kunne vedkommende da rende og hoppe... Min lillebror fik en kæreste en måned efter, at invitationerne var sendt ud, og skyndte mig at sige, at hun selvfølgelig også var velkommen, og det var inden jeg havde mødt hende. Vores penge er bestemt heller ikke mange, men vi er bare blevet enige om, at hvis ikke vi kan finde dem nogen steder, så må vi låne dem. Det er ikke særlig sjovt at skulle låne måske 5.000 kr. i banken, men det vil jeg godt nok hellere, end at sige til nogen, at de ikke må have deres kærester med. Min faster har også fået en kæreste efter invitationerne er sendt ud, han skal selvfølgelig også med, fordi han betyder noget for min faster.. Egentligt havde vi også aftale, at der ikke var plads til venner og veninder, men jeg fortrød, og vil gerne invitere mine 2 bedste veninder med. Den ene har en kæreste, som hun har været kærester med i 3 år, og har kun mødt ham 2 gange. Han bliver selvfølgelig inviteret med, hvis han har lyst. Synes ikke man kan vælge folk fra, bare på den baggrund, at man fx ikke kan lide dem. Ens familiemedlem har trodsalt valgt, at det er deres kæreste, og det må man acceptere. Det var bare min mening :)/>

Vi vil under ingen omstændigheder gå i banken og bede om de penge. Jeg skal snart op som privat dagpleje hvor der skal købes en masse g det f efter min mening vigtigere at låne penge til, end til to kuverter eller flere på folk som vi ikke kender

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da godt nok et emne der kan få folk op af stolen. Det siger vel også noget om hvorfor det er så svært når folk herinde i den grad kan være uenige om det.

/Josephine

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
vi tager kærester med, der er kommet til efter Save the date er sendt ud - og også efter invitationer.

Vi inviterer alle med påhæng, og det betyder, at der i forvejen er inviteret folk, vi ikke kender særlig godt. Men ville selv hade at være inviteret til bryllup uden min bedre halvdel. Når vi har valgt at invitere nogle med påhæng, vil vi ikke invitere andre uden.

Sådan en situation ønsker vi ikke. så vi tager alles påhæng med :)

jeg kan dog sagtens forstå det kan blive et problem, hvis man i forvejen er et stort selskab :)

Vi har grundlæggende samme mening - dog vil jeg sige, at hvis der er nogle nye kærester, der kommer til efter sidste svarfrist, så er det bare ærgerligt.......

For os er det ligegyldigt om folk bor sammen - man kan være lige glad for sin kæreste samboende eller ej....... ;)

Det vigtigste er, at folk kommer og har det dejligt sammen med os.... <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer