Miss-Lena

BILLEDER Jeg har bestilt en kjole {køb af kjoler over nettet}

63 indlæg i dette emne

Jeg synes altså det er spændende at finde gode leverandører og smukke ting. Derfor har jeg igen, igen prøvet at bestille 2 kjoler. Håber de er fantastiske og at jeg kan bruge dem til et photoshoot... De var i hvert fald dyre

Sådan ser billedet ud - og de siger det er hvad jeg får... Men man ved jo aldrig når man bestiller kjoler over nettet (og jeg ved at man altid bliver lovet mere end man får. Men hvis nu de her gør det så godt som billederne viser. Spændende... Opfølgning følger om ca 5 uger

IMAGE_4C64518A-6D91-4204-B5E1-D2536DF119

{ Jeg vil fra tid til anden smide et godt råd eller nogle erfaringer i tråden om handel af kjoler eller andet i udlandet. disse råd er skrevet med lilla }

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er absolut ikke god med at købe kjoler i udlandet med dekorationer, men de her har kostet mere end de plejer og ikke fra den traditionelle Kina sælger. Så det her kan jo være en trå om det er muligt at få fantastiske kjoler med dekorationer til under 5000,-

Det er jo min holdning at man skal kunne blive top smuk brud inkl tilbehør for under 5000,-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Uanset hvad, så bliver det endnu en erfaring, på min efterhånden laaaange liste over at handle kjoler, materialer mm i Kina, Indien, Parkistan, USA you name it...

Havde jeg haft råd havde jeg valgt at få kjole nummer 2 uden slæb i blush til mig selv. Men den drøm må vente lidt. Skal lige have sparet op - så køb endelig min brune tyldrøm, skørtet, krystal applikationerne eller nogle af de andre ting jeg rydder op i ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan jo bruge tråden her til nogle råd og Info om at handle i andre lande. Her kommer det første:

I
Kina siger de altid (eller stort set altid) ja, til dine spørgsmål. Så når du spørger om de kan lave en eller anden detalje så siger de uanset hvad "ja". Det er nok ikke rigtig for at lyve, selvom de meget gerne vil sælge til dig (og nok alligevel lyver lidt). En del af det er også noget med arbejdsmoral at gøre - at man ikke siger "nej" og man derved ikke kan klare en opgave.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De minder utroligt meget om de allerførste kjoler jeg faldt i svime over, allerede inden Thomas friede ;) Nemlig Yolan Cris.. jeg er personligt vild med skørtet på billede 2 - vildt smukt! Jeg synes måske kjole 1 er mere "almindelig".. men begge meget smukke og begge i supertråd med dine hårsmykker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja skørtet på kjole 2 er så flot. Det er derfor jeg drømmer om at få lavet den uden slæb i nude eller blush - men selvom det er billige brudekjole er det dyre festkjoler. Så må spare... Og jeg kan jo så lige tjekke hvordan de i virkeligheden er.

Det der er særligt ved kjole 1 er dekorationerne. Alt det der er på selve kjolen er broderiermed perler. Men, men, men... Som sagt har jeg ikke haft gode erfaringer endnu med den type dekoration

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer så info nummer 2:

Der var engang et firma der skulle have lavet nogle havenisser i Kina. De sendte et billede med den konkrete havenisse afsted til producenten. På billedet stod havenissen på en pølsebakke for at give en flad hvid underflade/baggrund... Og ja, I har nok gættet det, da firmaet modtog sine mange havenisser stod de alle på pølsebakker
:)
Pointen med denne historie er at illustrere at kinesere ikke altid i arbejdsøjemed tænker lige så selvstændigt som vi er vandt til. En dansker ville nok have undret sig over pølsebakken og spurgt ind til det, det gør en kineser normalt ikke. Derfor er det vigtigt at være ekstrem tydelig med sine krav og undgå at noget kan misforstås

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øj det virker bare som en rigtig rigtig god tråd den her. Jeg frygter nemlig at jeg ikke kan finde den kjole jeg drømmer om, i den størrelse jeg her herhjemme (og til en pris jeg vil være med til)... Så har tænkt på at bestille fra udlandet. Men synes det er en jungle. Så jeg vil klart følge med her!

Hvor lang leverings tid plejer der at være på dine kjoler Lena?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Info nummer 3:

Leveringstiden på kjoler fra Kina (eller skræddere andre steder) kan variere en del. Der er jo en højsæson for salg af brudekjoler over nettet, og jeg mener at kunne fornemme at den er fra starten af foråret og så hen til midt på sommeren. Her er produktionen helt/meget booket og der kan være ekstra ventetid. Det svinger nok fra firma til firma, men omkring 4 - 6 uger inden de kan afsende den. Uden for sæson kan man til tider få en på 10-14 dage.

De kjoler jeg nu har bestilt skulle gerne sendes inden for 30 dage, men jeg ved af erfaring at der nemt kan komme forsinkelser. Men håber på at få dem hurtigt

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Info nummer 4

Når du får leveret noget fra Kina eller andre lande langt væk kan du vælge at få det sendt med EMS (som er det samme som vores PostDanmark) eller med et fragtfirma fx DHL. Hvis tid er afgørende, så vælg fragtfirma - det tager 3-4 dage, du har track and trace nummer og toldbehandlingen er elektronisk og meget hurtig (altså ingen forsinkelser i tolden). EMS er straks en længere proces ZZZZzzzzz ca. 3 uger + evt forsinkelse i tolden. EMS er selvfølgelig noget billigere, men mit råd er nu alligevel at betale fragt med et fragtfirma som koster mellem 40 - 50 $ for en kjole (min erfaring)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Info nummer 5

Jeg har fået fortalt at nogle af firmaerne i Østen laver kjoler i 2 kvaliteter (eller flere?!). Til kinesiske købere, der sælger kjolerne videre på eBay laver de billige versioner, hvor stoffet er super billigt og kvaliteten generelt er rigtig lav. Til udenlandske kunder har de så kjoler til højere pris og i med bedre stof og i en bedre kvalitet. Derfor er mit råd altid at man ikke skal købe de alt for billige kjoler på eBay og lignende sider (ikke at der ikke er gode kvalitetskjoler på eBay, men de koster nok mere end 100$)

Jeg er ikke sikker på at det her er sandt, men noget tyder på det faktisk er sådan (har set forfærdelige eksempler på kjoler syet i stof der var så grimt og billigt)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Info nummer 6

Om sommeren er der rigtig travlt hos kjolefabrikanterne, det betyder at der måske bliver kaldt afløsere ind. De kan selvfølgelig være dygtige og gerne vil vise hvad de kan, men det kan også betyde at de ikke er så rutinerede. Godt eller skidt?! Ved det ikke, men i hvert fald rart at vide.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Info nummer 7

Når noget skal sælges billigt, skal omkostningerne holdes nede sådan er det nærmest alle steder. Vælger du at købe en kjole i østen er den omkostning, der spares på ofte stoffet - derfor er det en god idé at betale ekstra for at få fx flere lag tyl i en tylkjole (de kan jo hurtigt virke kedelige hvis der kun er 2 lag tyl i skørtet) eller ekstra fylde i en ball gown. Er det en blonde kjole, kan man forhøre sig om de har blonde i en endnu bedre kvalitet og evt. spørge efter billeder inden man vælger

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det jo ca en måned siden jeg bestilte de 2 kjoler - og de er her ikke endnu. Forventer dem inden for 1-3 uger. De små tekster er mine gode råd til jer. Jeg har bestilt kjoler i Østen mange gange før og har gjort mig en del erfaringer. Synes det er en god idé hvis man er realistisk og kender faldgrupperne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer