Soon2bemrsH

*Går i spåner* Ingen viser interesse for mit valg af feststed...

30 indlæg i dette emne

Min dejlige kæreste gennem 8 år friede til mig på min fødselsdag (på Valentins Dag), så nu blev det legalt pludseligt at planlægge bryllup :cheerleader3:

Vi har fået sat en dato som bliver i august næste år (vi skal lige have sparet nogle penge op), og jeg har brugt utroligt meget tid på at lede efter det perfekte sted at holde festen, og nu føler jeg også, at jeg har fundet det. Vi bliver nok en 80-90 stykker, så det har også udfordret søgningen.

Men nu har jeg så fundet det - det hedder Det Ottekantede Forsamlingshus, og er et superflot sted på Mors. Vi kommer dog fra Viborg-kanten, hvor vi også skal vies, så det ligger et stykke væk... Nok ca. en god times kørsel eller 5 kvarter, så derfor vil der blive noget transport for gæsterne. Det problem ville vi dog løse ved måske at leje en bus til dem, der ville benytte sig af den mulighed (transport til feststedet efter vielsen og retur igen efter natmaden) og ellers opfordre gæsterne til at finde overnatning i nærheden (det er heldigvis ikke alt for dyrt på Mors).

Jeg sendte den underskrevne aftale (af både min kæreste og jeg) til forsamlingshuset i går, så nu er det altså vores feststed, og jeg er simpelthen så glad. HVIS altså ikke, det var fordi de fleste folk, jeg snakker med om det, lige skal nævne, at det godt nok er langt væk.

Jeg har vist nogle forskellige veninder billeder fra stedet, som synes, at det er utroligt smukt og det da bare er stedET. Når de først hører, hvor det ligger, synes de, det lyder langt væk, men når de så ser billedet, så glemmer de det helt og synes, at det er helt perfekt.

Jeg ved jo godt, at det er langt væk, men jeg synes bare, at stedet LANGT overskygger det faktum, at man skal køre et stykke vej. Og når vi så ville kunne rette op "på skaden" ved at tilbyde en bus, så kan jeg altså virkelig ikke se problemet...

Dråben, der får bægeret til at flyde over for mig er, at jeg her til aften var til aftensmad hos svigerforældrene (bare mig, da min kæreste er på mandetur i København), hvor jeg glad fortæller dem, at vi har reserveret stedet. I stedet for bare at sige, at det bliver da spændende, så spørger de i stedet om jeg har kigget på nogle andre steder, som de før har foreslået og de finder endda deres tablet frem for at vise mig, hvor idyllisk og perfekt et andet sted, som kun ligger halvt så langt væk, er. Jeg har jo lige fortalt dem, at vi HAR reserveret det andet sted, som jeg er helt forelsket i....!!! :angry:

Det irriterer mig virkelig meget, og gør mig også ked af det, når jeg nu har besluttet mig for det sted, vi har reserveret, og som jeg i øvrigt synes er drømmestedet på trods af, at det er langt væk....

Jeg ved ikke lige helt, hvad jeg skal gøre ved mine følelser... :boohoo:

Min kæreste skrev under på aftalen, fordi han jo godt kunne se, at jeg er helt forelsket i det, og ved, at det vil gøre mig rigtig glad (det eneste negative han har nævnt om det er afstanden). Han har fået tilbuddet om at lede efter noget andet, og så må vi jo se, hvis det ligger tættere på og har samme x-factor. Men jeg HAR bare søgt så meget på nettet og kigget på så mange forskellige steder, så jeg tvivler på, at han finder noget (tror heller ikke han gider bruge tid på det), og nu synes jeg endelig, jeg kan sætte et tilfreds kryds ud for én af de store ting. Men alligevel skal andre lige sætte skår i min glæde... :(

Andre, der har oplevet det samme? Hvad gør I?

Hvorfor kan de ikke bare være glade for, at vi har besluttet os for et sted, som vi er glade for, og endda forsøger at tænke over gode løsninger til afstandsproblemet?

Tror, jeg har brug for en krammer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen :)

Årh sådan nogle folk er så trælse! De kan ikke se ud over deres egen næsetip. Ja det er måske langt væk, men altså 1 time, eller 1 time og 15 min. der er jo ikke en halv dag. Og lejer i en bus, så kan de hygge sig på vejen, og få en hvil inden festen går løs.

Det er fint nok at de syntes det er alt for langt væk - men det holder man for sig selv!! Mine forældre gjorde det samme, og jeg hadede dem for det. Jeg tror bare at du skal mærke efter om du er helt ok med afstanden, både for jer og gæsterne (holder tidsplanen). Og er du det, så skal du fokuserer på det, og dele din glæde med dem som du ved også er glade for det.

Desværre så kan man ikke forvente at andre deler ens glade, og ej heller at de holder det for dem selv. Jeg er sikker på at det nok skal gå alt sammen. - mine egne forældre er selv rigtig glad for stedet nu, og syntes absolut ikke det er et problem (selvom det ligger længere væk end det oprindelige sted).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak skal du have :thanks:

Ja, ikke? Hvis ikke man har noget godt at sige, så synes jeg nemlig, man bare skulle holde det for sig selv, og se, om ikke det nok skulle blive godt alligevel.

Tidsplanen ligger ikke fast endnu, men jeg tænker, at vi kører derop alle sammen efter vielsen, og så når vi har skåret bryllupskage, så er der tid for "kør-selv"-gæster til at checke ind på overnatningssted i nærheden eller at nyde kagen og kaffen en times tid, mens vi bliver fotograferet.

Jeg har faktisk planer om at lave en Photo Booth, som gæsterne vil kunne fordrive tiden med også, og der skal tages et polaroidbillede af alle par, som de så kan "montere" på bordplanen, så alle kan "sætte ansigter" på hinanden (billederne skal senere i gæstebogen). Derudover har lavet udkast til et slags program til alle til køreturen, hvor der er en "Hvem er hvem" med lidt om, hvem alle gæsterne er og hvor de kommer fra, en lille quiz om os og en word search, så jeg tror ikke, det vil blive oplevet som så slemt. Jeg tror bare, folk bilder sig ind, at det er værre end det er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var også så usikker, og min kæreste endnu mere usikker. Men stedet var fantastisk, og vi kunne ikke finde noget lige så godt her i byen. Ja det bliver en lang dag, men en fantastisk dag. Og en bryllupsdag er jo lang. Det er mere om der er tid til det hele. Jeg syntes vi har lidt for lidt tid, men det skal bare hænge sammen.

I skal vel giftes forholdsvis tidligt så?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke aftalt noget tidspunkt med præsten endnu. Hun siger, at hvis der er flere, der skal giftes den dag, så får vi selvfølgelig første valg *yay!*

Men jeg forestiller mig, at vielsen ville være kl. 13, og så passer det nok med busafgang ca. kl. 14, og hvis der så er serveret bryllupskage senest kl. 15.30 (et kvarter går der nok til lige at hurtigmingle), så kunne vi blive fotograferet fra 15.50 i nærheden og en time frem, og så velkomstdrinks og parbilleder fra kl. 17 - middag fra kl. 17.30. Så tilgodeser vi, at selve festen med dans måske bliver fremrykket lidt, hvis nogle vælger at køre lidt tidligere end normalt.

Lyder det ikke meget fornuftigt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mja jeg vil sige den er for stram :)

Vielse kl. 13, så er i nok køreklar 14.15, måske 14.30. Og lejer i en bus, må den køre 90 km i timen - eller er det 80? Hvis der er motorvej skal i lige tage højde for at det ikke går så hurtigt som bil.

Og jeg vil også sige at 15 min til at komme ind af døren, sætte gaver og mingle, det er måske lige snert nok. Hvornår skal i pakke gaver op? Billeder i en times tid er fint nok. Men jeg tror ikke i når til bords før kl. 18 tidligst, hvis i skal nå det hele, uden at skynde jer. Vi har også en times kørsel ca med kø, i bus. Vi har natmad kl. 2, som muligvis bliver rykket til 2.30. Vi satser på at ingen kører tidligt.

Vi har vielse kl. 13.30 og har sagt til feststedet at vores gæster ankommer kl. 15.30 ca og fremefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heldigvis er der ikke lagt nogen tidsplan endnu.. Men du har nok ret med busafgang - man skal nok påregne lidt mere fedten-færdig, hvis der skal mange med bussen og de skal have læsset gaver i bussen eller andet.

Havde egentlig ikke tænkt noget tid ind med at åbne gaver, men overvejede at skrive i invitationen at folk gerne må pakke tingene ind i cellofan, hvis de kommer med en ting. H2B synes, det er fjollet at ønske sig gaver, og jeg kunne derimod godt tænke mig at vi ønskede os tilskud til en bryllupsrejse, så derfor har jeg faktisk ikke skænket det ret meget tankevirksomhed :blink:

Jeg havde tænkt, at vi nærmest bare "væltede" ind, skar bryllupskage for og så kunne folk række til, mens vi "lister" af sted og bliver fotograferet. Men når vi skal ud og se stedet her i sommer sammen, så må vi lige prøve at køre pænt og teste, hvor lang tid, det ca. vil tage.. Godt, der ikke ligger noget fast endnu, så der er ikke panik på, heldigvis :lol: Det er rart at få lidt input fra andre vordende zillas :sm::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne blande mig lidt her... Først - tillykke med forlovelsen... :happy:

Vi har også valgt et sted som ligger en times kørsel fra vores bopæl... Og så er der nogen der har længere eller kortere end os... Men det var jo simpelthen fordi det var STEDET!! Vi bliver så viet samme sted som middag og fest afholdes, så der er dog ikke transport undervejs... Men du skal virkelig bare følge dit hjerte, og er det dit drømmested, så skal du altså ikke lade dig stoppe af andres bekvemmelighed...

Du vil opdage at folk har riiiigtig mange meninger, når det kommer til bryllupsplanlægning... I vores tilfælde vores har vi både skulle høre for hvor dyrt det er (på trods af vi selv betaler), hvorfor vi ikke skal giftes i kirke, at man ikke kan tillade sig at ha dresscode etc... Alle vil blande sig, og der bliver ikke lagt skjul på noget... Og så tager folk altid udgangspunkt i egne erfaringer, i stedet for at være lidt open-minded... :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:bearhug: du får lige en krammer ved godt hvor frustrerende det kan være at andre folk siger nogle ting, som sårer en. Jeg tror at på selve dagen, når gæsterne sidder i bussen og hygger og bagefter ser forsamlingshuset, så vil alt negative være glemt.

Jeg synes du skal glemme andres meninger, når man har fundet det perfekte sted, så er det bare at holde fast :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender nogen, der kender nogen (aner i virkeligheden ikke hvem de var :biggrin: ) der blev gift i København, men holdt festen et sted i Sverige, og det var samme situation med længere transport i bus osv - og gæsterne havde en fest! De havde simpelthen hygget sig, meget af den der start-generthed mange har når de møder folk første gang var forduftet og det havde (efter sigende) været endnu bedre end når man til receptioner møffer rundt med den der kop kaffe og kage, fordi det hele havde været så uformelt og nede på jorden at sidde sammen i den bus (MED alkohol og underholdning)

Det havde med andre ord været en oplevelse! Og hvis man tænker over at det var den historie jeg fik, frem for mange af de andre oplevelser der havde været den dag, kan det da kun siges at have været en mega god løsning.

Men det er da træls at dine nærmeste ikke kan prøve at se det som en god ting frem for kun at fremhæve det dårlige. Sådanne er der desværre bare mange af. Tror bare du skal lade det fare og være glad for dit (jeres) valg. Det skal nok blive godt :) Og de skal nok blive overraskede :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt med så mange mentale krammere! :loveshower: Er kommet i godt humør igen :balloons:

Vestus, ved du hvad de lavede for noget underholdning i bussen?

Jeg har planer om at lave et slags program med "Hvem er hvem" med en kort beskrivelse af alle gæster (relation, geografi), en lille quiz om os og en word search med bryllups-ord (hvis andre kan bruge ideen, skal jeg nok linke til hvor de kan laves lige som man vil), men det er nok mest individuelt, medmindre man snakker om quizzen sammen.

Kan være, jeg skulle lave en lille sløjfe om en dåseøl/dåsemokai til folk i bussen, som en slags "velkommen i bussen, her starter festen..!"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

STORT tillykke med forlovelsen! :balloons:

Og jeg synes overhovedet ikke at folk kan være bekendt at være negativt stillet over for jeres valg af feststed! Og når i oven i købet er så rare at arrangere transport! Så er der jo ikke noget at brokke sig over? Tvært i mod! :bearhug:

Med hensyn til underholdning i bussen, så kunne i også lave noget med at folk skal sætte sig i "rækkefølge" efter hvem der har lært jer at kende først! Så kunne i have den ene side af bussen som gommens side osv.

Har været til en 60 års fødselsdag hvor vi skulle stille os i rækkefølge - og det var faktisk ret underholdende!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

CarBonCb, det lyder som en spændende idé med rækkefølgerne, men tager det ikke lang tid? Det får selvfølgelig snakken til at gå :)

Det er også en god idé med gommens og brudens side, men det ville nok kun gælde for familierne, for der vil der nok ca. være lige mange på hver side. Men venneparrene er stort set alle H2B's kammerater med kærester og jeg har ikke en kæmpe flok veninder, kun lige et par stykker.

Men det er gode input - keep 'em coming :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

CarBonCb, det lyder som en spændende idé med rækkefølgerne, men tager det ikke lang tid? Det får selvfølgelig snakken til at gå :)

Det er også en god idé med gommens og brudens side, men det ville nok kun gælde for familierne, for der vil der nok ca. være lige mange på hver side. Men venneparrene er stort set alle H2B's kammerater med kærester og jeg har ikke en kæmpe flok veninder, kun lige et par stykker.

Men det er gode input - keep 'em coming :biggrin:

Det er selvfølgelig et større regnestykke hvis man er mange :rolleyes: :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et kram til dig :)

Husk altid i den her planlægning, at det er jeres bryllup og jeres meninger som tæller, alle blander sig og det er nemt at hoppe med på vognen, som måske ikke altid er ens egen.

Nu var der en der nævnte fest i Sverige, ved ikke om det er samme fest! Men...

Jeg har været til bryllup, hvor gæsterne (mig/os) fik af vide hvor vi skulle møde op i København og intet andet (jeg vidste dog godt besked, da det er min bedste veninde og jeg har intet negativt sagt, da jeg kunne hører hvor glad hun var) Der kom en bus og hentede alle gæsterne,vi stod og ventede i vores fine tøj i regnvejr! I bussen var der en lille flaske bobler til alle, så stemningen var rigtig festlig og hyggelig fra start og så kørte bussen ellers til Sverige, hvor vi alle havde den bedste fest!

I skal bare gøre det, folk kan jo selv vælge om de tager med bussen eller i egne biler og så længe i stiller bus til rådighed, kan jeg ikke forstå hvis de får ondt i r****!

Det bliver da mege fedt med jeres fest, rigtig eventyrligt og dejligt for jer, lige jeres drøm om jeres store dag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et kram til dig :)

Husk altid i den her planlægning, at det er jeres bryllup og jeres meninger som tæller, alle blander sig og det er nemt at hoppe med på vognen, som måske ikke altid er ens egen.

Nu var der en der nævnte fest i Sverige, ved ikke om det er samme fest! Men...

Jeg har været til bryllup, hvor gæsterne (mig/os) fik af vide hvor vi skulle møde op i København og intet andet (jeg vidste dog godt besked, da det er min bedste veninde og jeg har intet negativt sagt, da jeg kunne hører hvor glad hun var) Der kom en bus og hentede alle gæsterne,vi stod og ventede i vores fine tøj i regnvejr! I bussen var der en lille flaske bobler til alle, så stemningen var rigtig festlig og hyggelig fra start og så kørte bussen ellers til Sverige, hvor vi alle havde den bedste fest!

I skal bare gøre det, folk kan jo selv vælge om de tager med bussen eller i egne biler og så længe i stiller bus til rådighed, kan jeg ikke forstå hvis de får ondt i r****!

Det bliver da mege fedt med jeres fest, rigtig eventyrligt og dejligt for jer, lige jeres drøm om jeres store dag!

Mht. det med at stille bus til rådighed, så er jeg kommet i tanker om, om vi måske favoriserer bus-gæsterne? :blink: Jeg tænker, bussen er jo ikke gratis for os at leje, og omvendt så giver vi jo ikke brændstof-tilskud til dem, der kører selv... Mit spørgsmål er, om man kan tillade sig at skrive i invitationen, at hvis man vil med bussen frem og tilbage, koster det 100 kr. pr. næse? Bus-gæsterne sparer jo også penge til overnatning, som kør-selv-gæsterne måske benytter sig af (det kan selvfølgelig også være, de kører hele vejen hjem om natten).

Vi ville jo klart hellere spare pengene til leje af bussen, og så bruge dem til at højne kvaliteten andre steder, fx til et mere awesome bryllupsband eller lidt lækrere mad.

Nogen, der har tænkt det samme? Vi har ikke truffet nogen beslutninger om det endnu, men vil gerne lige høre, hvad I mener. :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det mine forældre der står for bussen og udgifterne, men jeg tror det kommer til at koste et beløb pr mand - som også er i omegnen af 100 kr. Det er jo også meget billigt at blive transportet så mange km frem og tilbage, frem for eks. en taxa - eller bare egen bil.

Så det syntes jeg da godt i kan. Omvendt syntes jeg heller ikke i farvoriserer busgæsterne hvis bussen er gratis. Det er jo deres eget valg, hvis de ikke tager med bussen.

Jeg håber det giver mening..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det mine forældre der står for bussen og udgifterne, men jeg tror det kommer til at koste et beløb pr mand - som også er i omegnen af 100 kr. Det er jo også meget billigt at blive transportet så mange km frem og tilbage, frem for eks. en taxa - eller bare egen bil.

Så det syntes jeg da godt i kan. Omvendt syntes jeg heller ikke i farvoriserer busgæsterne hvis bussen er gratis. Det er jo deres eget valg, hvis de ikke tager med bussen.

Jeg håber det giver mening..

Det gør det :-) Jeg synes nemlig heller ikke, at det ville være et svimlende beløb. Hvis man har valgt at komme, skal man jo alligevel transporteres et stykke vej i et eller andet omfang, da der inviteres folk fra både Thisted, Sønderjylland (Als), Viborg og Varde, så vi er snart hele Danmark (ok, Jylland i hvert fald) rundt. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest, så er det jo jeres fest og jer der bestemmer...

Men jeg kan nu godt forstå de gæster som ikke jubler. Det ville jeg heller ikke selv gøre, og jeg ville heller ikke kunne fremtvinge et smil. Hvis der blev lagt op til en snak omkring det, ville jeg nok komme til at udtrykke min ærgelse over den meget lange køretur - især hvis jeg boede i en helt anden retning og måske havde en halv/hel time hjem oveni de 4-5 kvarter turen tager tilbage til kirken.

Jeg er dog ikke som alle andre, idet jeg har en psykisk lidelse. I denne situation ville det gøre at jeg ikke kunne tage med bussen og heller ikke kunne overnatte. Det ville blive en meget lang og anstrengt dag for mig med al den kørsel, og det ville absolut sætte en dæmper for lysten. Hvis ikke det var nær familie ville jeg kraftigt overveje at melde fra.

Jeg ved godt at der ikke er så mange af "os" med psykiske handicap, men det giver måske lidt forståelse for at mange ikke jubler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nu også en særlig situation, du nævner... Jeg vil tro, at de fleste af vores gæster godt vil kunne klare/overskue enten den ene, anden eller tredje løsning, men så vidt jeg ved, er der heller ingen af dem, som har en psykisk lidelse, hvor de virkelig ville finde det anstrengende. Men jeg kan godt se, hvad du mener. :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt der er ås mange, der har lang transport tid, som vi også har valgt :) Jeg er fra Horsens og min kæreste er fra Odense, så vi synes det kunne være sjovt, hvis vi er begge steder den dag. Men jeg VIL giftes i "min" kirke som ligger lige uden for Horsens, så sådan bliver det. Vi gør det, at hans familie fra Odense skal mødes hos hans forældre, uden de ved hvad der skal foregå. Her kommer bussen og samler dem op. Min familie skal så mødes ved mine forældre, hvor bussen kommer fra Odense og samler dem op. Så kører de alle sammen til kirken. Efter kirken er der heller ingen der ved, hvor vi skal hen. V tager gæsterne med til fotograferingen i en stort park i Horsens, hvor der er også er legeplads til børnene osv. Her har vi bagt pølsehorn og har øl og sodavand med. Så kører vi alle sammen til Odense og holder fest. Laver små cellofanposer med lyserøde bånd om, og med slik i, til turen. Har ikke planlagt underholdning som sådan, men håber bare, at folk kan få en snak i gang :) jo så kører vi forbi der hvor vi bor, da noget at kærestens familie fra Bornholm endnu ikke har set hvor vi bor, vi kommet også til at køre forbi H2Bs kirke. Mine forældre synes absolut det er den dummeste ide vi har fået, men vi holder fast og gør tingene på vores måde, for det er vores dag, og det er sådan vi ønsker dagen skal være :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det et fantastisk flot sted, I har fundet!! :cheerleader3:

Selvfølgelig er 1-1,5 times kørsel ikke optimalt, men helt ærligt... Det kan man da sagtens klare! Jeg har selv været til bryllup hvor vi skulle krøre 1,5 time fra kirken til feststedet og jeg synes bestemt ikke køreturen fyldte ret meget den dag. Vi var i biler, hvor jeg fik kørelejlighed med nogle jeg ikke kendte, men det var fint - for så kendte jeg dem da vi nåede frem :)

Hvis du laver noget underholdning til bussen, så husk at der er mange (som mig) der bliver køresyge hvis de skal læse eller skrive! Måske ikke så sjovt at alle gæsterne er grønne i hovedet når de skal have bryllupskage :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer