CarBonCb

Rens af kjole - KØBENHAVN!

13 indlæg i dette emne

Hej tøser!

Har siddet og søgt lidt her inde, men kan ikke lige finde det jeg leder efter! Så nu opretter jeg en tråd!

Jeg skal have renset min flotte kjole, og den har en del små perler og andre dimser i plastik.

Jeg har fået anbefalet et renseri i Borgergade i KBH, men kan ikke lige finde helt præcist hvor det ligger - nogen der kender det?

Og eller havde jeg overvejet at sende den til Fred Butler - nogen der har erfaringer med det firma?

image_1361633505860289.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at bruge Rensemanden ( Jan Mikkelsen) Han har flere renserier rundt i Kbh.

Han rensede min kjole som også havde perler og udsmykning på. Han er helt klart den bedste!

Jeg finder lige hans kort frem når jeg kommer hjem :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at bruge Rensemanden ( Jan Mikkelsen) Han har flere renserier rundt i Kbh.

Han rensede min kjole som også havde perler og udsmykning på. Han er helt klart den bedste!

Jeg finder lige hans kort frem når jeg kommer hjem :-)

Tusind tak! Jeg er bare mega nervøs for at alle de små perler osv tager skade af at blive renset :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog chancen og fik den i "vådrens" fordi jeg havde spildt på skørtet, og det ville ikke gå af i en dry clean. Men der skete intet, det var på "eget ansvar", men jeg er rigtig glad for jeg turde gøre det, for den står som helt ny efter den rens.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog chancen og fik den i "vådrens" fordi jeg havde spildt på skørtet, og det ville ikke gå af i en dry clean. Men der skete intet, det var på "eget ansvar", men jeg er rigtig glad for jeg turde gøre det, for den står som helt ny efter den rens.

Ahh... jeg har ikke selv 'brugt' den endnu :wink: Har købt den brugt, og besluttede at jeg hellere selv ville få den renset end at skulle købe den ren, for den kom til at hænge et stykke tid.

Så den skulle meget gerne helst komme ud i et stykke efter rens :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte fred butler ved Skovlunde, og dem kan jeg ikke anbefale. Min kjole var mere beskidt da jeg fik den tibage. Havde sorte pletter rundt omkring.. :(/> ejeren bildte mig ind det var min skyld, og at den så sådan ud da jeg afleverede den. Og at det var brandmærker....!!! (jeg ryger ikke!)

Nå, men havde min søde veninde med, som var god til at brokke sig og fik dem til at garantere de kunne lave det uden kjolen gik i stykker (kostede 19.000). Og så fik jeg den tilbage 2 uger efter - fejlfri. Men uden en undskyldning. Og vild dårlig service.

Tør ikke bruge dem igen! Heldigvis var kjolen ikke ødelagt, men alligevel..

Redigeret af Daniels brud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudekjoler er ret besværlige at rense sådan generelt. Perler og pailetter kan i nogle tilfælde "smelte", fordi at en rensning typisk foregår i en temperatur på ca. 50-60 grader, som perlerne ikke kan tåle. Man kan skånsom rense kjolerne med lavere temperatur og centrifugering, men så bliver den i de fleste tilfælde ikke helt ren, hvis der er pletter eller snavs på. Med hensyn til pletter og skjolder efter rens, så er det mange gange fordi, at selve rensevæsken ikke bliver "suget" helt ud af kjolen. Det er som sådan i mange tilfælde ikke renseriets fejl, men behandlingsanvisningen og producenten, som ikke har testet, hvad deres produkt egentlig kan tåle. Der står næsten altid rens i behandlingsanvisningen, men i de fleste tilfælde er vask den bedste løsning.

I mange tilfælde er en vådrens, eller en almindelig håndvask at foretrække. Først og fremmest fordi at det er mere skånsomt, temperaturen ikke er over 30 grader, hvilket gør at perler og pailetter ikke smelter, og at vand i nogle tilfælde er mere effektivt imod pletter blandet med vaskemiddel, og pletfjerning, og samtidig uden risiko for skjolder og pletter (Det er jo vand). Det er ikke for sjov at man siger, at brullypskjoler er engangskjoler.

Der er også stor forskel på pris. Ham Mikkelsen tager op til dobbelt så meget, som mange andre gode steder ved jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet http://www.jaegerrens.dk/services.html Af Casa Lezar.

Det er godt nok udenfor københavn, stadig i storkøbenhavn :)

Dem har jeg faktisk også kigget på! Har bil, så det er ikke meget mere besværligt for mig at køre der til, i forhold til ind i KBH!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer