Sign in to follow this  
Followers 0
PrettyLittleAngel

Prøve kjoler - hvor lang tid før?

17 posts in this topic

Jeg skal giftes i oktober 2014 men er allerede så småt begyndt og lure på kjoler rund omkring nu :)

Jeg har jo mulighed for både og prøve den nuværende kollektion samt den nye kollektion der kommer i november :cheerleader3:

Er der andre derude der har været i de samme butikker 2 gange for og prøve 2 kollkektioner - kan man tillade sig det?

0

Annonce ♥

Altså, hvis du har set en du er :heart: i, ville jeg jo´sige at man har lov til at komme igen, og prøve.

Ellers er de da ikke interesseret i at sælge... :a1221:

Meeeeen nu står jeg desv. Ikke i en brudebutik, så det er vel nemt nok at sige... :sm:

Tror jeg kunne prøve brudekjoler hver dag resten af mit liv hvis jeg fik lov :griner:- men tænker hvis jeg nu falder for en men vælger og vil prøve flere andre steder og så den anden bliver udsolgt i mellemtiden.... åha spekulationer spekulationer :rolleyes:

0

P.L.A. *

Ville først og fremmest tage et billede af alle de kjoler der bliver prøvet, og så vælge 2 ud fra hver forretning du er inde og kigge i.

Så bede dem ringe til dig hvis en af de udvalgte kjoler blev solgt inden du kom til, så du ALTID har en "x-tra" kjole og ikke skal starte forfra..

Er jo´self. Ikke sikkert dette kan lade sig gøre, men hellere spørge 1 gang for meget, end en gang for lidt.

Desudden det værste svar du kan få er et "nej" ikke ?

Håber dette kan hjælpe lidt på din situation... 0:)

0

Annonce ♥

Jeg har været i (meget få) butikker to gange for at prøve. Jeg blev også flere steder tilbudt at komme og prøve nu og så komme tilbage når den nye kollektion kom, hvis der nu ikke lige var noget jeg faldt for. Så det synes jeg godt man kan. Men ja, du risikerer selvfølgelig at falde for en, ville prøve flere og så er den du faldt for udsolgt. Selv synes jeg at der i langt de fleste butikker var mindst een kjole jeg ville være glad for at blive gift i så ville personligt ikke være så bange for det. Til gengæld synes jeg jo man skal vise det hensyn at man ikke prøver kjoler et sted medmindre man potentielt har en interesse i at købe. Ellers spilder man jo deres tid, og det synes jeg ikke er fair.

/Josephine

0

Jeg vil starte med at sige: Pas nu på med at købe kjole for tidligt! Vi ser ofte herinde at brude fortryder deres valg, for der er rigtig mange som køber lææænge før brylluppet...

Derudover vil jeg lige supplere med at de fleste (designer)kjoler kan bestilles hjem... Også fra tidligere kollektioner... Spørg i butikkerne, og få oplyst leveringstid hvis kjolen skal bestilles hjem... :)

0

Er nemlig også bange for og fortryde mit valg hvis den bliver købt for hurtigt - men den slags jeg vil have er der bare ikke så stort et udvalg i...

Men tror jeg har bestemt mig for at den skal købes sidst i dette år (sep-nov) - for hvis der nu er 6 mdr lev tid, så vil jeg have den ca 4-5 mdr før bryllup og så har jeg dermed tid til og få den rettet til + jeg kan koncentrere mig mere om alle de DIY projekter jeg gerne vil have gang i til brylluppet :biggrin:

Så efter sommerferien skal kjoleprøvningen for alvor i gang :cheerleader3: - lyder det helt tosset???

0

Altså jeg købte min i februar, og skal giftes til august.. Er lykkelig for, at jeg ikke var ude og kigge tidligere, selvom det godt nok kriblede i mig for at komme afsted. Jeg får min kjole hjem ca. 1,5 måned før, så er der tid til tilpasninger osv. Den kommer til at hænge ude ved mine forældre når den kommer hjem, for ellers vil jeg tage den på hver dag :fløjt: Synes godt man kan købe den for tidligt, for ja jeg ville også være bange for, om jeg havde valgt rigtigt, hvi jeg havde købt den et år før.. Hvis jeg var dig, så ville jeg vente til evt. januar udsalget næste år.. Jeg ved godt der er lang tid til :td:

0

Annonce ♥

Altså jeg købte min i februar, og skal giftes til august.. Er lykkelig for, at jeg ikke var ude og kigge tidligere, selvom det godt nok kriblede i mig for at komme afsted. Jeg får min kjole hjem ca. 1,5 måned før, så er der tid til tilpasninger osv. Den kommer til at hænge ude ved mine forældre når den kommer hjem, for ellers vil jeg tage den på hver dag :fløjt: Synes godt man kan købe den for tidligt, for ja jeg ville også være bange for, om jeg havde valgt rigtigt, hvi jeg havde købt den et år før.. Hvis jeg var dig, så ville jeg vente til evt. januar udsalget næste år.. Jeg ved godt der er lang tid til :td:

ja det er rigtig nok og hvem elsker ikke udsalg :biggrin: men jeg får min kjole af min mor og hun har sagt at for hende er det lige meget om det er udsalg eller ej :happy:

der er bare mange af de steder jeg gerne vil hen hvor de siger 6mdr lev.tid på deres kjoler :unsure:

0

ja det er rigtig nok og hvem elsker ikke udsalg :biggrin: men jeg får min kjole af min mor og hun har sagt at for hende er det lige meget om det er udsalg eller ej :happy:

der er bare mange af de steder jeg gerne vil hen hvor de siger 6mdr lev.tid på deres kjoler :unsure:

Så vil jeg sige 7-8 måneder før :) ikke tidligere end 8 måneder, det er selvfølgelig helt op til dig, men det er bare min mening :happy:

0

Så vil jeg sige 7-8 måneder før :) ikke tidligere end 8 måneder, det er selvfølgelig helt op til dig, men det er bare min mening :happy:

Tror den bliver købt sidst på året i år - mine planlægningsgener vil slet ikke kunne nøjes med 7-8 mdr før -HAHA-

0

Annonce ♥

P.L.A. *

Hvis du er sikker på det skal være den, ville jeg os købe den nu, du kan vel altid retunere (få pengene tilbage) den igen,

så længe du har bonen... Eller ?

Det tror jeg bestemt ikke man skal regne med ret mange steder. HVIS man kan vil jeg betegne det som en meget usædvanlig og udvidet service fra butikkens side. Enkelte butikker giver en vis form for fortrydelses- eller ombytningsret men jeg kan ikke forestille mig at selv de vil bytte eller give penge tilbage for en kjole købt for 1/2-1 år siden. Loven giver ikke en ret til at bytte en vare (medmindre den er købt i nethandel). Medmindre man køber en kjole butikken har hjemme i rette størrelse o.s.v. er det også en kjole der tages hjem specielt så det ville vel også være lidt meget at forlange at de så også skulle tage den retur. Noget helt andet er at en del butikker i mine øjne er særdeles firkantede med ikke at ville ombytte eller returnere hvis en brud meget hurtigt finder ud af at det alligevel ikke lige var den kjole, især når nogle af dem også presser på med "rabat der kun gælder hvis du bestemmer dig lige nu". Altså, det er ikke ulovligt men jeg synes jeg har hørt om tilfælde hvor det var lige lovligt groft med skubbenpå for at købe og "specialpriceonlyforyou(og den gælder kun i dag).

/Josephine

0

Hejsa Josephine... :cheerleader3:

Som du tydeligt kan høre, har jeg ikke været på bryllups kjole Jagt endnu.. :(

Troede man kunne komme ind og få pengene tilbage,

hvis man havde fortrudt, og forretningen kunne se at den bare havde lagt i skabet... :shopping:

Men nu kan jeg godt se hvorfor at damerne/kvinderne herinde har det lidt stramt ang. At vælge den rigtige kjole.. :c166:

Det er da bestemt ikke nemt.. :fløjt:

0

Nej, det er ikke altid nemt. Men det er sjovt at lede.

Og man skal tænke sig om, for der er engang imellem nogen der ender med en kjole de faktisk ikke er glade for alligevel og det er jo en DYR fejltagelse at lave. Så husk at holde hovedet koldt når engang du går i gang.

Josephine

0

Tror faktisk heller ikke man kan returnere en kjole.. Men jeg ville heller aldrig købe en der ikke gav mig det sug i maven og tårer i øjnene som den skal :)

Når jeg får den kjole på - så ved jeg det er den, uanset om det er 12 eller 6 mdr før brylluppet :)

Men for søren jeg glæder mig til og komme igang - bliver SÅ spændende :D

0

Annonce ♥