Camilla79

Lidt alternativ bordplan...

14 posts in this topic

Hej piger.

Jeg skal lige høre jeres mening. Jeg er ikke fortaler for at folk skal blandes på kryds og tværs til vores bryllup. Alle som har en partner skal sidde sammen med vedkommende men jeg synes ofte, at pigerne snakker sammen og fyrene snakker sammen, da man ofte har lidt mere tilfælles. Derfor har vi snakket om, at gæsterne kunne sidde pige - pige - mand - mand. Vi skal sidde ved runde borde med 8 personer ved hvert bord. Vi sætter gæsterne sammen med nogen de kender og sammen med nogen vi tænker, at de vil snakke godt med. Vil det virke meget underligt at gøre det sådan??

0

Annonce ♥

Det synes jeg da godt man kan. I kender jo jeres gæster og ved hvad der vil fungere bedst.

/Josephine

0

Tak for svar. Vi gør det. Vi tror på at mange vil synes det er rigtig hyggeligt og så vil være nogle få som tænker Ej det kan man da ikke! 😏

0

Det kan man da sagtens.

Faktisk har jeg engang holdt en fest hvor det store eksperiment gik på at lave et mandebord og et kvindebord. Lidt grænseoverskridende... Men er du svimmel hvor stemningen var høj :lol:

0

Annonce ♥

Det kan man da sagtens.

Faktisk har jeg engang holdt en fest hvor det store eksperiment gik på at lave et mandebord og et kvindebord. Lidt grænseoverskridende... Men er du svimmel hvor stemningen var høj :lol:

Det gjorde en af stamkunderne til en konfirmation sidste år i form af 2 langborde, 1 pr. køn. Her i år til den andens søns konfirmation var det så en traditionel bordplan og nu må man ikke sammenligne fester men det gav rigtig meget at de to borde kunne kæmpe med hinanden. Det er så noget andet til et bryllup for der er typisk mange som ikke kender hinanden og nogle som ikke kender så mange. De kan særligt blive "gidsler" hvis de sidder blandt egentlige "pigekliker" eller "herrefrokoster".

Placeret ved 8 mands borde tror jeg ikke det giver den store forskel i forhold til en mand/dame placering.

0

Helt enig!!! Til et bryllup duer det ikke. Det var mest for at fortælle/ understrege, at noget der er anderledes og grænseoverskridende kan ende med at blive sk.. Godt 👍

Det kan også være trist hvis man er en stille mus der er med som påhæng første gang og bare ikke duer i fremmed selskab...

Men kææææft det var sjovt dengang 😄

Edited by dorte s.
0

Vi gør det samme til vores bryllup. Eller ikke så det konsekvent er pige-pige, mand-mand, men det er bestemt heller ikke ligeligt fordelt mellem kønnene. Vi har lagt vægt på, at folk der kan godt sammen sidder sammen, så er vi i hvert fald sikre på en god stemning, så det ikke bliver for formelt og akavet under middagen :)

0

Det er så sindsyg dejligt når man er gæst, at der er tænkt på, at man sidde godt og ikke efter et bestemt princip der skal overholdes.. ;-)

0

Annonce ♥

Hej, jeg synes det er friskt - og jeres gæster vil elske det, er jeg sikker på - sejt at I gør noget utraditionelt :rolleyes:

0

Dejligt med lidt flere kommentarer fra jer. Vi håber og tror på at det bliver godt. 😊

0

Vi er meget opmærksomme på at folk sidder med nogen de kan tale med. Jeg har været til alt for mange fester hvor sidemanden har været "dødens pølse" og jeg vil have at gæsterne husker mit (hov, vores) bryllup som en rigtig hyggelig fest. Vi har derfor ikke tænkt os at hænge for meget i traditionerne, men vil forsøge at skabe god stemning.

Go for it!

0

Go for it, dine gæster vil helt sikkert sætte pris på at I har kræset for bordplanen og ikke tænk så meget på traditioner.

Edited by Winn
0

Annonce ♥

Ja i kender jo jeres gæster bedre end os..

Vi følger heller ikke traditioner med blandede køn, men koncentrerer os om at dem der sidder sammen passer sammen, aldersmæssigt og humormæssigt..

Ved vi har nogen der har komplet sort humor andre ikke vil kunne fatte og blive forargrede over, så vi deler dem lidt op...

0

Hejsa..

Vi har mest mand-kvinde bordplan, men der hvor det passer har vi tøser der sidder sammen og drenge der sidder sammen. Vi holder os ikke til den traditionelle bordplanlægning. For os er det vigtigt at alle får en fantastisk aften.

I kan gøre helt som det passer jer, I kender jo jeres gæster og hvor åbne de er for nye mennesker og nye idéer.. Vi har både par der sidder sammen og par der ikke gør.

Knus

0