Alexandra

Alexandra & Jonas 24.05.2014 - Ny kirke og billeder af kjolen

107 posts in this topic

Fine invitationer! Noget i samme stil jeg havde tænkt mig at lave :cheerleader3:

Synes dog den med "Dress code" er lidt proppet, ved dog ikke lige hvad jeg ville skære på.. Måske bare skrive at dresscoden er pænt tøj og hvid er forbeholdt bruden, du har mange detaljer/forklaringer med.

Og jeg vidste slet ikke man kunne holde reception i sognehuset! Er det normalt? Har fluks skrevet til vores kirke for at høre! :bunny_4:

0

Annonce ♥

Fine invitationer! Noget i samme stil jeg havde tænkt mig at lave :cheerleader3:

Synes dog den med "Dress code" er lidt proppet, ved dog ikke lige hvad jeg ville skære på.. Måske bare skrive at dresscoden er pænt tøj og hvid er forbeholdt bruden, du har mange detaljer/forklaringer med.

Og jeg vidste slet ikke man kunne holde reception i sognehuset! Er det normalt? Har fluks skrevet til vores kirke for at høre! :bunny_4:

Hmmm du har ret i der måske er for meget under dreesscode, og jeg har tænkt på at fjerne sætningen: "- Dog forventer vi naturligvis ikke, at nogle af vores gæster kan finde på at møde op i hængerøv, cowboybukser, sneakers, t-shirt og hættetrøje."

Sætningen "Selvom dresscoden er ”Mørkt kostume” betyder det selvfølgelige ikke, at kvinderne skal bære sorte eller mørke kjoler. Hvid er forbeholdt bruden, men derudover er alle farver tilladte for kvinderne!" kan sagtens kortes ned, men vil gerne have den oplysning med, da jeg har oplevet flere kvinder/ungepiger, der tror at mørkt kostume betyder, at de skal have sorte eller mørke kjoler på :pokey: Hvilket jo bestemt ikke er hensigten! :blink:

Mht. receptionen i sognegården/præstegården, så har vi fået snakket med vores præst, og da vi bliver et større antal mennesker (97 for at være præcis), så er det desværre ikke muligt for os at bruge sognegården :td: Det er noget med regler omkring køkken kapacitet osv.

Så receptionen bliver flyttet andetsteds hen, vi skal bare lige finde ud af hvor :blush: og det skal jeg selvfølgelig have ændret i teksten.

0

TOUR DE VIELSESRINGE! :biggrin:

Juuuuubiiiii, så fik jeg endelig, efter en lidt alvorlig snak med H2B :pokey::sm: omkring alt det der ringe halløj, "overtalt" ham til at starte jagten på vores vielsesringe :cheerleader3:

Planen er den, at vi står tidligt op i morgen og tager på tour de vielsesringe! :loveshower:

Vi starter ud i en guldsmed i Hammel, dernæst går turen til Randers på besøg hos:

Smeds Eftf. Guld & Sølv ApS

Guldsmed Bræmer-jensen

E Morild Møller ApS Guldsmed

-Silver House v/Guldsmed Aage Kjølner

Dernæst går turen til Aarhus, hvor vi skal ind og kigge hos:

Flemming Jørgensen – Guldsmed

Dauf & Pede

Vibholm guld og sølv

Jeg er dog helt 100 % besluttet på at vi KUN SKAL KIGGE, og ikke købe noget, da vi, i anledningen af min mors fødselsdag i næste weekend, skal i sommerhus oppe i Tranum, og der ligger den mest fantastiske butik oppe i Farsø ved navn Fredberg, som har et enormt udvalg af vielsesringe, og bare ved at kigge på deres hjemmeside har jeg fundet ikke mindre end 19 ringe, som jeg bare MÅ SE OG PRØVE, inden vi beslutter os for at købe noget!! :a1221:

Her kan I se alle 19 ringe, og de er alle sammen i prisklassen 6.000-12.000 kr.:

post-64029-0-40242800-1371210912_thumb.j

^^ Jeg glæder mig ,som et lille barn, til at besøge Fredberg og få set alle disse skønne ringe IRL :cheerleader3:

Selvfølgelig bliver det også rigtig spændende at se en masse ringe i morgen og bare nyde oplevelsen og kvalitetstiden med min dejlige H2B :a1221:

Forhåbentligt ender det med, at vi ,efter næste weekend og besøget hos Fredberg, kan krydse posten "vielsesringe" af på vores liste! :biggrin:

Edited by Alexandra
0

Så er vielsesringene købt ! :cheerleader3:

Vi var oppe ved Fredberg (i Farsø) og kigge på vielsesringe i lørdags og vi fik simpelthen den bedste service ever, :super: Ekspedienten var super sød og ikke mindst rigtig tålmodig :wink:

Både Jonas og jeg var enige om hvilken stil vi var ude efter, og ekspedienten var god til at finde noget der levede op til vores forventninger, og hun var super god til at få os til at se muligheder og begrænsninger ved de forskellig ringe :biggrin:

Vi endte med at gå derfra med en kvittering på købet af vores vielsesringe. :loveshower: Det fede var, at vi kunne nøjes med at betale halvdelen i lørdags og så ellers finde en masse arveguld og sølv og tage med derop, når vi henter ringene og så vil de modregne det i prisen og så betaler vi resten af beløbet når vi henter ringene :thumbsupsmileyanim:

Ringene er i 14 karat rødguld med en tynd stribe hvidguld i den ene kant, og der er 5 w/vs brillanter i dameringen, hvilket passer helt perfekt, da det jo er vores 5 årsdag vi gifter os på :loveshower:

Så nu kan vi krydse posten "vielsesringe" af på vores bryllupsliste :cheerleader3:

Edited by Alexandra
0

Annonce ♥

Du må da lige smide et billede af de ringe i valgte så :D

nååeh ja, synes bare slet ikke model billedet fra hjemmesiden yder ringene retfærdighed, jeg synes de er pænere i virkeligheden :a1221:

Her er billedet:

post-64029-0-42511100-1372189893_thumb.j

Jeg ligger flere billeder ind, når jeg modtager ringene :cheerleader3:

0

nååeh ja, synes bare slet ikke model billedet fra hjemmesiden yder ringene retfærdighed, jeg synes de er pænere i virkeligheden :a1221:

Her er billedet:

attachicon.gifA3600.jpg

De er virkelig smukke!!

Må jeg være så fræk og spørge hvad i skulle give? Og hvad med garvering?

0

Annonce ♥

Her er billedet:

attachicon.gifA3600.jpg

De er virkelig smukke!!

Mange tak :biggrin: glæder mig helt vildt til at hente dem :biggrin: Ja det kan du tro, at du må, vi giver 11.390 kr. og gravering er gratis (inkluderet i prisen) og så spurgte min H2B om han, i stedet for de klassiske hjertesymboler i graveringen, kunne få en glad smiley :) og det sagde ekspedienten at det var sødt og anderledes og det var hun helt med på og ville undersøge det :super: Det er som sagt muligt at betale lidt af prisen med arvesølv eller guld og de tilbyder faktisk også finansiering af ringene :thumbsupsmileyanim: Men kan kun anbefale dig at tjekke deres hjemmeside ud, de har et KÆMPE udvalg :thumbsupsmileyanim:

0

Her er billedet:

attachicon.gifA3600.jpg

De er virkelig smukke!!

Mange tak :biggrin: glæder mig helt vildt til at hente dem :biggrin: Ja det kan du tro, at du må, vi giver 11.390 kr. og gravering er gratis (inkluderet i prisen) og så spurgte min H2B om han, i stedet for de klassiske hjertesymboler i graveringen, kunne få en glad smiley :) og det sagde ekspedienten at det var sødt og anderledes og det var hun helt med på og ville undersøge det :super: Det er som sagt muligt at betale lidt af prisen med arvesølv eller guld og de tilbyder faktisk også finansiering af ringene :thumbsupsmileyanim: Men kan kun anbefale dig at tjekke deres hjemmeside ud, de har et KÆMPE udvalg :thumbsupsmileyanim:

Tak for svar. Det var da en rigtig fin pris.

Du kan tro jeg har været derinde, og har allerede fundet mange mange smukke ringe. Jeg har nu samlet flere billeder, som jeg vil tage op og vise min guldsmed og se om vi sammen jeg finde på noget :thumbsupsmileyanim:

0

Flotte ringe i har valgt, og dejligt med god service :thumbsupsmileyanim: det kan man aldrig få for lidt af :)

Præcis, "god service" og "rabat" er mine to bedste venner næst efter "gratis" :cheerleader3:

Kunne ikke være mere enig haha :biggrin:

0

Annonce ♥

Skal snart sige farvel til min elskede :boohoo:

Jeg har jo været så heldig at få en praktikplads hos et marketings bureau nede i Spanien, i forbindelse med min uddannelse til cand.ling.merc. i spansk, og selvom jeg har vidst det siden november sidste år, så rammer det mig først nu, at jeg rent faktisk skal til Spanien og bo i 5 måneder, og at jeg dermed siger farvel, men dog på gensyn, til min elskede Jonas og vores dejlige hund allerede på mandag :unsure: Kufferten er så småt ved at være pakket og pas, boarding pass, og diverse rejsedokumenter ligger allerede klar i håndbagagen, men hold nu op, hvor føler jeg mig på én måde super duper klar og helt vild efter at komme derned, men på en anden måde også totalt panisk og slet ikke parat til at tage afsked med min elskede :boohoo: Det længste vi nogensinde har skullet undvære hinanden er 5 uger, og dengang var det også mig der pakkede sydfrugterne og rejste på sprogrejse til Costa Rica, men vi klarede det, og jeg er sikker på at vi også nok skal klare de her 5 måneder, men puha det er tæt på nu :unsure:

I aften holder vi afskedsfest med nogle gode venner, og på søndag kommer min nærmeste familie til brunch og så flyver jeg ellers mandag kl.10.50 fra Billund til Málaga, og sætter først mine fødder på dansk jord igen d.23 december :o

Det virker helt surrealistisk, men åh hvor jeg håber at det ender med at blive det hele værd, og en oplevelse for livet :)

0

Annonce ♥

Hvor er du sej! For pokker da girl :happy:

Jeg håber du får verdens allerfedeste tur og lærer en masse! Jeg må sige, jeg har kæmpe respekt for du gør det - jeg ville aldrig kunne. Bare at min kæreste var 3 uger ude og rejse, puha - nej tak :rolleyes:

0

Håber du får en super fed tur og som vi snakkede om i søndags så er det måske meget sundt det der med at få lov til at savne hinanden lidt :) Så får man lov til at opleve at være nyforelsket endnu engang og være endnu mere begejstret over at planlægge bryllup :) Men puha jeg kan godt forstå det er svært, jeg ville godt også have svært ved det..

0

Så fandt jeg også din tråd, smukke ringe I har fundet.

Uha 5 måneder! Heldigvis er man godt hjulpet med facetime, skype osv. Men det er godt nok længe at være fra hinanden.

0

Hvor er du sej! For pokker da girl :happy:

Jeg håber du får verdens allerfedeste tur og lærer en masse! Jeg må sige, jeg har kæmpe respekt for du gør det - jeg ville aldrig kunne. Bare at min kæreste var 3 uger ude og rejse, puha - nej tak :rolleyes:

Åh hvor er du sød, tusind tak skal du ha' :hug: Sommerfuglene i maven går helt amok nu, fordi jeg jo inderst inde godt ved at det bliver den fedeste oplevelse og at jeg kommer til at elske Spanien og livet dernede, men uh jeg ville ønske at min elskede kunne være der og dele oplevelsen med mig :biggrin: Men han kommer jo heldigvis og besøger mig en gang eller 2 mens jeg er dernede :biggrin:

Håber du får en super fed tur og som vi snakkede om i søndags så er det måske meget sundt det der med at få lov til at savne hinanden lidt :) Så får man lov til at opleve at være nyforelsket endnu engang og være endnu mere begejstret over at planlægge bryllup :) Men puha jeg kan godt forstå det er svært, jeg ville godt også have svært ved det..

Tak Maria, og jeg håber at I får et fantastisk bryllup og at det bliver alt det du har drømt om ()() Og ja du har ret, det er nok det helt rigtige tidspunkt for os, at prøve at savne hinanden, nu hvor det er blevet hverdag med hus, hund og bryllupsplanlægning :)

Så fandt jeg også din tråd, smukke ringe I har fundet.

Uha 5 måneder! Heldigvis er man godt hjulpet med facetime, skype osv. Men det er godt nok længe at være fra hinanden.

Velkommen til, altid hyggeligt med "gæster" :cheerleader3: og ja hurra for Skype og så er Spanien jo heller ikke på den anden side af jorden, så besøg hjemmefra er heldigvis muligt :biggrin: og jaa vores ringe, de er smukke, men puha de lader vente på sig, vi har netop været i Farsø for at hente dem for 2. gang, sidst vi hentede dem var der nogle fejl, som jeg ikke ville acceptere og de blev derfor sendt tilbage til guldsmeden, og nu var de så endelig kommet tilbage og så er der gudhjælpemig stadig fejl i støbningen og jeg må desværre sige at de må sende dem tilbage igen og så sende dem når de er færdig, og så må jeg krydse fingre for at 3. gang er lykkens gang, og at min ring er fejlfri, desværre er jeg jo ikke hjemme til at kunne se dem og vurdere det, men jeg håber bare at min H2B så kigger dem grundigt efter :pokey:

0

Annonce ♥

Øv, så nåede jeg slet ikke og hilse på dig før du skal afsted.. Men hvis vi ses når du kommer hjem, så er jeg FRUE hehe :wink:

Det må være virkelig hårdt at skulle være adskilt i så lang tid. Har lige sagt farvel til min H2B i dag, da han skal en uge til Malmø. Det er jo ingenting i forhold til 5 måneder, men damn, savnet startede så snart bilen kørte ud af indkørslen.. :( Kan kun sige, at det er sejt gået, og selvfølgelig skal det nok gå. Du får da den fedeste oplevelse for livet :)

0

Håber du er kommet godt til Spanien og har det fantastisk :) Er sikker på det bliver en super fed og spændende oplevelse og før du ved af det står du herhjemme igen og stresser over aaaalt det du bare er sikker på du ikke når inden jeres bryllup :)

0

Håber du får en skøn tid dernede, SÅ spændende. Men kan også godt forstå det er svært at være væk fra kæresten så længe, især igenne tid optik brylluppet

0

Øv, så nåede jeg slet ikke og hilse på dig før du skal afsted.. Men hvis vi ses når du kommer hjem, så er jeg FRUE hehe :wink:

Det må være virkelig hårdt at skulle være adskilt i så lang tid. Har lige sagt farvel til min H2B i dag, da han skal en uge til Malmø. Det er jo ingenting i forhold til 5 måneder, men damn, savnet startede så snart bilen kørte ud af indkørslen.. :( Kan kun sige, at det er sejt gået, og selvfølgelig skal det nok gå. Du får da den fedeste oplevelse for livet :)

Nej det var lidttrist, men så kan vi jo bare mødes engang i det nye år og så må du jo fortælle alt om din store dag og jeg skal nok holde øje med en bryllupsberetning fra dig :wink: Ja savnet er der også allerede, men nu har jeg fået at vide at han planlægger besøg ned til mig i september, så det går jeg bare og glæder mig til, og min far og hans kæreste og hendes datter er kommet til Spanien i går aftes, så han kigger forbi i aften og så skal vi ud og have tapas :cheerleader3:

Håber du er kommet godt til Spanien og har det fantastisk :) Er sikker på det bliver en super fed og spændende oplevelse og før du ved af det står du herhjemme igen og stresser over aaaalt det du bare er sikker på du ikke når inden jeres bryllup :)

Tak søde, du kan tro jeg har fået den bedste start hernede, har fået hilst på alle mine søde kollegaer og arbejdsopgaverne er super fede, virkelig spændende at blive kastet ud i. Indtil videre har opgaverne været lidt oversættelse af tekster til der her månedsmagasin "la danesa", som virksomheden de udgiver hernede, og så har jeg to artikler under opsejling, den ene er et portræt, på baggrund af et interview med en kollega, og den anden er en slags informerende artikel omkring debatten om dobbelt statsborgerskab, som er ret aktuel for de mange danskere som bor fast i Spanien.

Det er faktisk helt rart at komme helt væk fra alt hvad der hedder bryllupsplanlægning, lå på stranden i lørdags med en kollega og fortalte om brylluppet og det var så dejligt, fordi jeg faktisk ikke stod midt i planlægning, men kunne tage skridtet tilbage og bare fortælle :)

Sikke en dejlig tråd du har fået skabt dig her :D

Og sikke et romantisk frieri :heart:

Tusind tak skal du ha' Blomst :wink: Tak for besøget :cheerleader3:

Håber du får en skøn tid dernede, SÅ spændende. Men kan også godt forstå det er svært at være væk fra kæresten så længe, især igenne tid optik brylluppet

Altså jeg har fået en kanon start, så det tegner godt :)

0